LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte KPN Samsung single tuner

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
appeltjuhh
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 dec 2005 20:15

Kapotte KPN Samsung single tuner

Ongelezen bericht door appeltjuhh »

Mijn Samsung single tuner is helaas kapot.

Ik heb hem uitgeprobeerd (heb er 2) maar helaas...

Het lampje in het apparaat brandt ook niet meer, tevens antenne en scart kabel nog verwisseld, niets helpt.

Ik heb al tv van KPN sinds de beginperiode en toen heb ik ook al eens een kapotte dig. ontvanger gehad maar toen viel het nog binnen de garantie.

Deze is voor de tv in de slaapkamer en ik kan wel weer een nieuwe bestellen (89euro :twisted: ) maar eigenlijk vindt ik dat erg duur.

Zo is tv van KPN helemaal niet zo goedkoop !!! voor kabel tv heb je geen kastje nodig dat kapot kan gaan !!!

Wat ik me afvraag: Weten jullie of andere ontvanger (wel digital terrestial) ook werken met het kaartje van KPN???

Of hebben jullie verder nog tips om aan een nieuwe ontvanger te komen??

Alvast bedankt!

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Kapotte KPN Samsung single tuner

Ongelezen bericht door KPN »

Nee, via de analoge kabel heb je inderdaad geen kastje nodig, maar dat wist u natuurlijk ook al toen u op Digitenne overstapte.

Het vervelende van apparaten is dat ze kapot kunnen gaan.
En als het u dan toevallig treft, dan wordt het duurder dan wanneer dat niet het geval is. Toch denk ik dat u in die twee jaar tijd bij Digitenne minder kosten heeft gemaakt, inclusief de aanschaf van een nieuw kastje, dan via de kabel. Zeker als u nog een paar jaar gebruik blijft maken van Digitenne, verdient dat nieuwe kastje zich gemakkelijk terug.

Feit is wel dat de dvb-kastjes nauwelijks kapot gaan en normaal gesproken vele jaren meegaan. Zelf heb ik al jaren diverse dvb-tuners en ze zijn bij mij niet kapot te krijgen.

U zou eens op Marktplaats of zo kunnen kijken voor een tweedehands tuner. Scheelt vast een hoop geld ten opzichte van nieuwe. Dit is geen oplossing als u per se een nieuwe wilt. Maar ik kan u verzekeren dat u van een tweedehands tuner ook nog jaren plezier kan hebben, tenzij het noodlot met u is.

Andere dvb-t tuners zijn te gebruiken met een KPN-kaartje als er een Conax cammodule inzit waar u het kaartje in kan schuiven. Veel buitenlandse tuners hebben dit niet, daar zijn alleen de regionale en publieke zenders vrij mee te ontvangen. Het is dus van belang dat u daar goed op let bij de aanschaf.
Geplaatst op: 07 Okt 2007 20:18 Onderwerp: Kapotte KPN Samsung single tuner



Mijn Samsung single tuner is helaas kapot.

Ik heb hem uitgeprobeerd (heb er 2) maar helaas...

Het lampje in het apparaat brandt ook niet meer, tevens antenne en scart kabel nog verwisseld, niets helpt.

Ik heb al tv van KPN sinds de beginperiode en toen heb ik ook al eens een kapotte dig. ontvanger gehad maar toen viel het nog binnen de garantie.

Deze is voor de tv in de slaapkamer en ik kan wel weer een nieuwe bestellen (89euro ) maar eigenlijk vindt ik dat erg duur.

Zo is tv van KPN helemaal niet zo goedkoop !!! voor kabel tv heb je geen kastje nodig dat kapot kan gaan !!!

Wat ik me afvraag: Weten jullie of andere ontvanger (wel digital terrestial) ook werken met het kaartje van KPN???

Of hebben jullie verder nog tips om aan een nieuwe ontvanger te komen??

Alvast bedankt!

Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Re: Kapotte KPN Samsung single tuner

Ongelezen bericht door Ninja »

Hoi appeltjuhh,

Ik kan je niet echt helpen aan een ander merk kastje dat je kan gebruiken. Maar ik heb wel een single tuner staan waar ik niets meer mee doe (slecht bereik door HR++ glas, dus terug bij kabeltv). Dus als je interesse hebt in een single tuner die geen 90 euro kost, laat het me dan maar weten.

PS ik zet dit hier alleen neer omdat je hier toevallig naar op zoek bent. Ik heb niet de intentie om dit forum te misbruiken voor verkoop...

tjeerdie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2006 12:40

Re: Kapotte KPN Samsung single tuner

Ongelezen bericht door tjeerdie »

Bij mij zijn in 2 weken tijd 2 tuners (gekochte) kapot gegaan.

Lampjes doen het niet meer, aan en uit zetten helpt niet enz. enz.

Televisie (EXT1) reageert wel op het aan en uit zetten van de tuners.

Helpdesk kon niet helpen. Moest maar nieuwe tuners gaan huren.Volgens mij zijn de tuners van zeer slechte kwaliteit.

Voordat de tuners kapot gingen, bleven ze automatisch opnieuw opstarten, kwam er een enorme vertraging in het zappen van kanalen, uitzetten van de tuner, volume hoger of lager. Lijkt een software pobleem.

Heb bij 1 tuner even de melding S/W damaged in beeld gezien.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Kapotte KPN Samsung single tuner

Ongelezen bericht door Big-V »

Het is wel zo eerlijk om digitale TV van KPN te vergelijken met digitale TV via de kabel. En dan heb je voor beide een "kastje" nodig.

queenmum
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 dec 2005 15:39

Re: Kapotte KPN Samsung single tuner

Ongelezen bericht door queenmum »

Als je je abonnement al meer dan een jaar hebt, kun je het ook opzeggen, dan krijg je bij een nieuw abonnement ook weer een nieuw kastje. Kost je alleen de entreekosten.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Kapotte KPN Samsung single tuner

Ongelezen bericht door Big-V »

Je kunt ze ook huren. Dan betaal je € 3,- per maand en heb je garantie net zo lang als je abonnee blijft.

raranono
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2007 19:25

Re: Kapotte KPN Samsung single tuner

Ongelezen bericht door raranono »

Als je een tweede hansje gaat aanschaffen, let dan wel op de software versie. Als hij al een tijd in de kast gestaan heeft (zoals bij mij 2 jaar),
dan heeft hij enkel belangrijke updates niet gehad en zal je met een slechter werkend apparaat niet blij worden. Deze upadtes kun je niet meer binnen krijgen(staat enkele weken op het netwerk) zo verdient KPN ook nog wat aan nieuwe tuners...........

huskywoef
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2008 10:05

Re: Kapotte KPN Samsung single tuner

Ongelezen bericht door huskywoef »

goede dag,

het repareren van de Samsung Single tuner is met een beetje electronica kennis erg makkelijk te doen. Er zitten op de voedingsprint twee elco's van 1000 uF / 10 V die onderbemeten zijn (meestal staan ze zelfs bol). wanneer je deze vervangt werkt je tuner in 99,99 % van de gevallen weer. ik vervang ze meestal door 1000uF/25 Volt exemplaren. Deze zijn iets groter (komt het probleem ook niet terug). Ik verleng dan de aansluiting op de print met een draadje en plak de Elco's met wat kit achter het Display .

Ik heb er ondertussen al 16 sucsesvol gerepareerd. :D De kosten zijn ongeveer 4 Euro aan onderdelen. In mijn kennisenkring kreeg iedereen met een Single tuner hier na verloop van tijd last van. Ik heb iedereen op deze manier kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Jeroen Stok

appeltjuhh
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 dec 2005 20:15

Re: Kapotte KPN Samsung single tuner

Ongelezen bericht door appeltjuhh »

Beste Jeroen,

Bedankt voor de info, ik heb nog 2 kapotte ontvangers staan hier thuis, dus mocht je je vervelen...

8) :oops:

Al vind ik het wel appart dat hier toch meer mensen last hebben van dit probleem, wat denk je heeft het met de (productie)kwaliteit van de kastjes te maken of heeft dit een andere oorzaak?

Gr
Daphne

huskywoef
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2008 10:05

Re: Kapotte KPN Samsung single tuner

Ongelezen bericht door huskywoef »

Beste Daphne,

het heeft volgens mij te maken met (zoals altijd) een geldkwestie. Een condensator van 1000uF /10V is nu eenmaal goedkoper dan 1000uF/25V... :?

Op de tekentafel (ontwerp) is alles binnen de marge, maar als een voeding langdurig blootgesteld wordt aan hitte, verouderen de componenten en verlopen weerstandswaarden en capaciteit van Elco's. :roll:. Wanneer componenten dan krap bemeten zijn komen er problemen.

Het repareren stelt echt niet zo veel voor. Als er echt behoefte aan is wil ik wel eens een reparatie-instructie maken (met foto's).

Groetjes,

Jeroen

reusje
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 feb 2008 15:35

Re: Kapotte KPN Samsung single tuner

Ongelezen bericht door reusje »

appeltjuhh een tip bel digitenne helpdesk en zeg dat je een verouderde hardware en software hebt van de samsungtuner en dat je deze omgeruild wil hebben. Deze wordt kosteloos omgeruild ook al heb je geen garantie meer. Is mij dus overkomen :wink:

sjjo
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2008 21:02

Re: Kapotte KPN Samsung single tuner

Ongelezen bericht door sjjo »

hallo jeroen
bij mij is nu ook het tweede kastje kapot gegaan
1e was garantie maar de 2e niet meer
graag zou ik met jou in contakt komen voor uitleg van de reparatie

mvg simon

JohannesZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2008 21:44

Re: Kapotte KPN Samsung single tuner

Ongelezen bericht door JohannesZ »

He Jeroen,

dat is interessante informatie.
Bij mij is de tuner er ook net mee gestopt. Natuurlijk net na de 2 jaar.
Ik zou het leuk vinden om te proberen het probleem zelf op te lossen voordat er weer iets nieuws gekocht moet worden.
Ik ben dus erg geinteresseerd in wat meer info.

Groet Nanne

TomH
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:21

Re: Kapotte KPN Samsung single tuner

Ongelezen bericht door TomH »

In het kastje van digitenne zit (neem ik aan) een kaartje. lijkt deze kaart op een soort chipknip kaart, dan kan deze misschien wel in het kastje van UPC. met dit kastje heb ik nooit problemen gehad. Je kunt dit proberen. :lol:

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Kapotte KPN Samsung single tuner

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 02 Mrt 2008 15:49 door TomH

In het kastje van digitenne zit (neem ik aan) een kaartje. lijkt deze kaart op een soort chipknip kaart, dan kan deze misschien wel in het kastje van UPC. met dit kastje heb ik nooit problemen gehad. Je kunt dit proberen.
Het kaartje lijkt inderdaad op een chipknipkaart.
Het kaartje past er zelfs in.

Maar aangezien digitale kabel DVB-c is en Digitenne DVB-t is, kan je het één niet voor het ander gebruiken! Dat gaat dus niet werken.

Geen digitenne met een DVB-c kast en geen Digitale kabel met een DVB-t kast. Gaat voor DVB-s (satelliet) ook op.

Daarnaast, hoe zou iemand met Digitenne in het bezit van een UPC tuner kunnen zijn?

Gesloten