LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe smartcards van Canal digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
divinf
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2009 22:54

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door divinf »

Een dagvaardig voor wat ?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Lees beeindigen canaal digitaal onmogelijk maar eens ik heb opgezegd omdat het duurder werd kon stond op de factuur binnen 30 dagen ,heb ik gedaan,en nou willen ze toch geld dus niet

marcelr
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2009 22:09

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door marcelr »

hallo snepke,

Vandaag post van cd ontvangen.

Ik citeer,

Op dit moment kijkt u naar het basis-pakket,waarmee u een uitgelezen selectie van topzenders in huis haalt .Als gevolg van de stijgende kosten voor de doorgifte van dit zenderpakket zal met ingang van 1 augustus 2009 het abbogeld€9,95 per maand bedragen.
Dit is een stijging van €0,45 per maand.we wijzen u er op dat u om deze reden uw abonnement mag beeindigen.tot 1 augustus 2009 kunt u ons hierover per brief informeren,aldus cd.

Dus nieuwe ronden nieuwe kansen, echter let wel er staat dus niets over kosteloos opzeggen .
Maar goed cd krijgt nu dus nog een maand van me om te zorgen dat ik zelf mijn decoder weer aan de gang krijg,lukt me dat niet dan zal ik mijn abbo dus opzeggen.
Radar hoe zit het dus met opzeggen?
Radar nogmaals succes.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

@marceir doet de fastscan het wel? , Want het zou maar zo kunnen dat het updatekannal voor S/W alleem met de nieuwste lijst werkt En de functie fabrieks reset. ? dat zal canal je wel kunnen vertellen. Ze hadden vroeger ook wel geheime menu`s

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Lees incasso het topic Transfair en Lindorff voorheen Transfair eens daar staat het hoe en wat ik met cd heb

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door mar42 »

http://www.ikbengenaaid.net/component/o ... ic/t,4412/

kijk eens op dit forum over brieven :wink:

deboerdirkjan
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jun 2009 11:40

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door deboerdirkjan »

Ik wil een klacht indienen over Canaldigitaal te Hilversum. De schotelaanbieder van Nederland.
De manier van contracten afsluiten via de telefoon , dus zonder handtekening te kunnen zetten is volledig foutief.
Rechtswege MOET men altijd een handtekening kunnen zetten onder contracten, en dan gaat het hier ook nog om jaarcontracten, die je pas een maand van te voren kunt opzeggen!

Wat is nu het geval? Ze hebben mijn abonnement namelijk geupgraded naar het Toppakket! Zonder dat ik hierom gevraagd had!
Kosten per maand: EURO 42.50
Brieven worden niet beantwoord, noch email.
Ik heb nooit een handtekening kunnen zetten voor het afsluiten van het toppakket! En toch hebben ze het afgesloten??

Ik heb zelfs eerder, voor deze (ongevraagde) upgrade al eens gevraagd om een downgrade (dit moet overigens WEL schriftelijk gebeuren, dus met handtekening)
Dus alleen upgrades naar hogere en dus duurdere pakketten behoeven niet schriftelijk te worden aangevraagd en ondertekend.

DIT IS WETTELIJK EEN PURE OVERTREDING VAN DE CONSUMENTEN WETGEVING! EN DAARMEE IS DUS GEEN OVEREENKOMST GEMAAKT MET CANALDIGITAAL.

Graag uw oplossing ??

marcelr
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2009 22:09

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door marcelr »

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Hij werkt weer.
Eindelijk na bijna 2 weken vechten met mijn decoder heb ik hem zelf weer aan het werk gekregen met de oude kaart en jawel ook de nieuwe kaart.
Zelf op internet gezocht naar DE oplossing van mijn probleem en uiteindelijk de decoder op de pc ,wat ik zeg even stoeien maar gelukt.
Nu vraag ik me wel af is cd daadwerkelijk bezig met het zoeken na de juiste oplossing voor zijn klanten ,het enige wat je van cd als antwoord krijgt is de decoder op kanaal 498 en dan een update dowloaden .
Uit de vele reakties op internet blijkt dat bij heel veel schotelaars dit dus niet werkt ,voor mensen met een phlips 6072/73 en zo laat je mailadres achter en ik vertel je hoe het werkt ,best simpel.
Ok cd het ligt aan de software alleen jammer dat jullie niet naar de juiste oplossing zoeken voor je clienten.
Nog even over de 9,95 ,je hebt een'goedkoop'abbo dus betaal je als je een nieuwe kaart krijgt ,en je hebt een 'duur'abbo dus je krijgt geen machtiging erbij want die kosten zijn al in je maandkosten inbegrepen.
Lekker ,eigenlijk naaien ze dus iedereen.
En betreft verhoging van het abbo geld is dat niet gewoon om het verlies van de vele klanten op te vangen?
Radar nogmaals succes.
Radar nogmaals succes.

paid
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2009 19:02

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door paid »

marcelr
ben benieuwd, heb zelf ook al een zip bestand gevonden met de juiste software voor de philips 6072/73 voor seca 3
Was alleen nog niet zover gekomen hoe ik die ingelaad mot krijgen in mijn decoders.

En juist, óók wat betreft de Thomson lukt het niet om de update via pagina 498 erin te krijgen .. maar ja .. heb het ook pas een keer of 120 geprobeerd.

Je mag de info sturen aan blondyletter[ad]hotmail.com

peterl
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2009 09:57

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door peterl »

- Deze reactie heb ik ook op het forum van de Consumentenbond geplaatst -

Ik heb even contact opgenomen met de klantenservice van Canal Digitaal en gevraagd waarom de abonnee hiervoor moet betalen. In de brief staat uitgelegd dat het om de beveiliging van de zenders en het garanderen van de kwaliteit van de service gaat.

De mevrouw die ik aan de telefoon kreeg kon ook niet meer informatie geven dan dat het om de beveiliging gaat ('Slimme mensen zijn technisch ook steeds slimmer, en dan wordt de beveiliging weer gekraakt. Daarom zie je dat eens in de 4 a 5 jaar de smartcard vervangen moet worden.'). En nog iets over een breder aanbod van diensten, maar welke diensten dat dan zijn is bij haar niet bekend ('De technische vragen kan ik niet beantwoorden'). Met een beetje technisch inzicht begrijp je dat je alleen een nieuwe smartcard krijgt, omdat het signaal beter beveiligd moet worden.

Ik heb aangegeven dat ik bij mijn bank ook gratis iedere zoveel jaar een nieuwe pas krijg, maar ook daar geen overtuigend antwoord ('Misschien dat de banken daardoor failliet zijn'). De mevrouw probeerde het goed te praten door te zeggen dat 9,95 de kostprijs is van een nieuwe smartcard, maar zo'n smartcard kost natuurlijk niets. Het is misschien wel de kostprijs van het _invoeren_ van de card (administratie + klachten van abonnee's + techniek), maar ik vind dat het bedrijf die zelf moet dragen.

Daarnaast heb ik uitgelegd dat het wel een makkelijke manier is om 10 miljoen euro te verdienen voor Canal Digitaal (het gaat om 1 miljoen abonnees).

Resumerend dus een behoorlijk onbevredigend antwoord. Doordat Canal Digitaal alleenheerser is op deze markt (ik kan thuis niets anders nemen, geen kabel en Digitenne te weinig bereik), kunnen ze dit gewoon maken.

Als afsluiter gaf de mevrouw aan dat 'Er alweer 4 a 5 telefoontjes in de wacht stonden', dus of ik het erg vond om het gesprek te beeindigen (wat een luxe als je dat tegen je klanten kunt zeggen). Zo ga je eigenlijk niet met je klanten om, maar ik wil toch graag mijn tv-signaal behouden. Dit wordt dus gewoon betalen, maar eigenlijk zou een bedrijf als de Consumentenbond of TROS radar hier wat aan moeten doen.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

@peterl digitenne zal met een buitenantenne (hark) van goede kwaliteit die met satcoax (120 db) 4 voudige afscherming met goede waterdichte f- connector`s wordt aangesloten evt bij de antenne voorzien van een inline versterker die met een stroomstopper eindigt , overal in nederland werken net als vroeger de analoge ook wel. al artikelen zijn bijv bij conrad te verkrijgen. als u een hybridebox heeft kan men dvb_t en dvb-s gewoon in een lijst zetten bijv de vantage 8000 t-s2 hd astrasat.nl

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door roko72 »

ik heb het entertainment pakket................ook voor de kids natuurlijk :wink:
ik krijg echter een mailtje dat er een aantal zenders gaat verdwijnen, maar dat er wel wat voor terug komt.

ik wil dat niet..........ik wil gewoon dat houden wat ik heb, en geen vervangende zenders.

kan ik daar wat mee/tegen doen??

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

het enigste wat je kunt doen opzeggen die handel want ze blijven aan het konkelen,en als je er tegenin gaat heb je zo een dagvaarding aan je broek(lindorff voorheen Transfair)

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

@roko 77 Er verdwijnt alleen cartoon network/tcm en boomerang.De TCM versie die hier aangeboden werd .was niks altijd de zelfde films . En voor die tekenfilms komt mischien wel een disney kanaal. Wat veel erger is zijn de problemen die veel kijkers via de sat hebben .met kaarten die niet updaten en die krijgen het domme advies van koop dan een gecertificeerde ontvanger. En die zijn ook al niet zonder problemen en zelf (CDS)hebben ze ook al grote problemen ,met de kaartwissel zo hebben het tv vlaanderen en het settop van cds helemaal geen codering meer al van vorige week vrijdag af.

Mary 58
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2009 11:48

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door Mary 58 »

5 juli ook de nieuwe smartcard ontvangen en volgens de begeleidende brief : gratis.
Alleen met de nieuwe smartcard kan ik heel veel zenders niet meer ontvangen, zoals NCG, Animalplanet,Discovery etc.
De ontvanger is een Philips DSR 2211 en we hebben het familliepakket.
Canal Digitaal bellen is geen optie, daar men ik weet niet hoe lang in de wacht wordt gezet.
Volgens de dealer moet ik de nieuwe kaart pas gebruiken als de oude niet meer werkt, maar volgens de begeleidende brief moest dit zo snel mogelijk gebeuren.
Toch de oude kaart er maar weer ingestopt. De aanbieding van 3 weken gratis alle zenders bekijken werkt dan natuurlijk niet.
Ben benieuwd of de nieuwe kaart werkt als de andere verlopen is.
Helemaal niet tevreden over Canal Digitaal en ben ook van plan op te zeggen als de problemen zich blijven voordoen.
Vandaag, donderdag 9 juli weer een mail ontvangen om met spoed de smartcard te verwisselen, daar de oude op 13 juli wordt gedeactiveerd.
Maar ook nu werkt de nieuwe kaart nog niet goed.
Laatst gewijzigd door Mary 58 op 09 jul 2009 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

dmooij
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2009 10:46

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door dmooij »

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de vorige commentaren: Sinds eergisteren vielen bij ons één voor één alle commerciele zenders weg - nu hebben we alleen nog nederland 1, 2 en 3. Die zullen ze wel niet weg durven halen, omdat die theoretisch vrij te ontvangen zijn.
(tegen een jaarlijkse vergoeding van 69 euro, hoezo vrij).

Is er niets te doen tegen de monopolie positie van Canal Digitaal? Is de EU hier niet van op de hoogte, Mw Smit?
En terwijl we hier met z'n allen machteloos woedend zijn, zou ik ook willen weten of Radar iets doet met deze klachten. Ik weet naelijk echt niet wat ik verder moet doen, en ondertussen zitten we hier zonder een heleboel tv zenders waar we wel voor betalen.

Doortje

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

@dmooij Het is beter om bij klachten alle gegevens in de boodschap te doen wat betreft: wat voor ontvanger en module U gebruikt. Zodat er misschien wel iemand een oplossing voor U heeft. En Na aanschaf van de ontvangst apparatuur (schotelset) en smartcard en die aangemeld is kost het kijken naar de PO niets meer.LOL >Op papier lijkt dit zo maar door ``onnodige`` technische aanpassingen moeten er vaak delen vervangen worden lnb`s moest weer duo . past vaak niet op de bestaande schotel .niet gecertificeerde boxen (al zit er de cammodule van CDS )in geven veel problemen maar deze boxenniet met andere providers en modulen . Zelfs hun gecertificeerde boxen worden er zo uit gegooid zonder blikken of blozen , en dan bieden ze wel een vervanger aan maar dan moet je de knip weer trekken en zit er bij de goekope ontvanger wel weer een duur abonnement En al ze zich zorgen maakten over de klant dan gaven ze aan de fabrikanten de mediaguard s/w zodat elke ingebouwde kaartlezer goed en blijvend kon werken En het was heel wat duidelijker als ze de inkomsten alleen met de abonnement binnen haalden .Dan zal dat wel wat duurder worden , maar door op deze wijze te werken hebben ze het schotelkijken verpest .En bijna niemand kan het nog echt aanraden door het gezeur met de ontvangst, en de service, en de slechtere beeldkwaliteit als de kabel

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2009 13:42

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hallo,
Ik heb een abonnement op het Familiepakker en EredivisieLive. Zaterdagmorgen waren beide paketten verdwenen. Reden: geen abonnement service. Vadaag verdwenen ook onder andere de commerciele zender om dezelfde reden.
Ik heb een 7tal keren gebeld en reeds vaak gemail en geschreven. Vandaag bleef het stil aan de lijn. Er werd niet opgenomen.
Ik heb heb Adimo Jazz ontvanger. Ik heb gisteren de software van Denson 200 erop gezet omdat zij Adimo overgenomen hebben. Volgens CanalDigital zijn beide door hun gecertificeerd.
De CanakDigital klantenservice spreekt die certificering tegen. Zij komen iedere keer met een andere oplossing. Echter dit alles zonder resultaat.
Samengevat heb ik een goed gecertificeerde ontvanger en de juiste software. Ik kan niet anders concluderen als dat de fout ligt bij CanalDigital.
Ik heb ook via de mail een telefoonnummer van de directie gevraagd. Echter nog geen reactie ontvangen.

Daarnaast loopt er vanaf augustus 2008 nog een andere kwestie. Ik kwam er begin dit jaar (tijdens de cardwisselactie) achter dat ik in plaats van 1 smartcard er 2 heb. En daar ook voor betaal. Ik heb die 2de nooit besteld en er ook geen informatie over ontvangen. Dit schijnt mis gegaan te zijn bij mijn aanvraag van het Basispakket naar het Familiepakket.
Ook deze kwestie wil CanalDigitaal maar niet oplossen.

Wie kan mij helpen?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

hoofdvesting cd 035-6555666

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

@ h.kasteel heb je na het inladen van de nieuwe software wel een fabrieksreset gedaan. want dat moet bij de meeste ontvangers. dan zijn alle persoonlijke instellingen en kanalen weg en moet er weer een fastscan gedaan worden en de persoonlijke instellingen weer opnieuw gedaan worden. punt 2 kan het zijn dat er iemand anders op uw adres een kaart geactiveerd heeft, bijv een nederlander net over de grens

Gesloten