LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Software HD Mediabox of een truc ?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Migueldossie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2010 22:13

Nieuwe Software HD Mediabox of een truc ?

Ongelezen bericht door Migueldossie »

Brief UPC Nederland 22 Januari

Ref K/HD/0109.1

Vanaf 26 Januari 2010 voorziet UPC de HD Mediaboxen van nieuwe Software. Deze software is nodig om de mediabox optimaal te laten werken.

In een zeer klein aantal gevallen kan het voorkomen dat uw Tv-toestel niet kan omgaan met deze nieuwe software. Hierdoor zal de HD mediabox niet meer goed samenwerken met het tv-toestel, waardoor beeld of geluid kunnen wegvallen.

Dit is mij dus nu overkomen, met een SONY BRAVIA FULL HD van 1,5 jaar oud, oplossing een upgrade naar HD + DVR eerste half jaar 50% procent korting.

Zijn er nog meer mensen die dit hebben?

Carlos

jankelder
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 apr 2006 22:12

Re: Nieuwe Software HD Mediabox of een truc ?

Ongelezen bericht door jankelder »

als er een update voor een ontvanger is zal deze altijd gratis zijn .

Adriaand
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2010 11:14

Re: Nieuwe Software HD Mediabox of een truc ?

Ongelezen bericht door Adriaand »

Beste Carlos lees mijn verhaal maar eens:
29 januari: Ik heb ook hier slechte ervaring mee met UPC. Zomaar ineens worden alle digitale zenders via de mediabox "uitgezet" . Na telefonische klacht bij de servicedesk moet ik alle gegevens van mediabox, smartcard enz opgeven. Na een maand blijkt dat ik een paar euro per maand meer moet betalen omdat "ik niet het juiste bedrag betaalde voor het abonnement wat ik had" ?? ik betaalde dit al meer dan een jaar!!
Nu is er half januari 2010 een software update uitgevoerd door UPC voor de mediabox en nu blijkt het geluid behoorlijk te haperen. Gebeld met servicedesk en te horen gekregen dat ik nieuwe mediabox met opnamemogelijkheid moet nemen omdat de huidige mediabox de nieuwe software niet aankan. Als compensatie krijg je een jaar een gereduceerd tarief maar na een jaar ga je meer betalen. Dus concreet, UPC doet een update en zadel de klant op met extra kosten! dat noem ik nou niet echt service. Reaktie van de servicedesk: het is niet anders, je kunt ook opzeggen.

8 februari, zie mijn vorig bericht... het wordt met de dag gekker met UPC ze zijn volkomen de weg kwijt. Ik kreeg na bijna twee weken wachten de nieuwe mediabox thuisgestuurd. Gelijk geinstalleerd en wat denk je .. ja dus werkt niet!! Gebeld met UPC klantenservice : hun antwoord "Er zit een verkeerde simcard in uw mediabox, onze excuses hiervoor" Natuurlijk gevraagd wat nu? het antwoord is al even onthutsend als klantbeledigend "Wij gaan het oplossen en dat duurt 72 uur!" Dus op zondag 7 februari 2 voetbaltoppers gemist en nu maar 3 dagen analoog kijken terwijl je wel voor digitaal pakket betaald.
Conclusie: UPC zit te ...ten en de klant is de pineut, lekker klantvriendelijk maar je je kan niets doen.

rdtburgg
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 okt 2008 19:15

Re: Nieuwe Software HD Mediabox of een truc ?

Ongelezen bericht door rdtburgg »

ja carlos wij hebben precies het zelfde
we hebben in december een nieuwe tv gekocht Hd samsung en die is dus ook niet geschikt, hoe kan het he
als ik het zo hoor om mij heen is niet ene tv geschikt en willen ze dat iedereen aan de nieuwe box gaat, krijgen ze per maand toch zoveel geld extra binnen
eigenlijk zou ik willen dat iedereen UPC op zou zeggen dan gaan ze misschien eens klantvriendelijk werken
dit bedrijf is echt zo slecht bezig, kan daar nu niemand iets aan doen?
wij hebben hetzelfde als Adriaand, verkeerde box toegezonden, de nrs kloppen niet dus wij zitten al een week zonder tv, al 3x toegezegd dat het aangezet zou worden en nu al minstens 10x bellen later blijkt het nog niet gedaan te zijn.
wat een klanterservice hebben ze daar, zoooooooooo slecht

renename
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2010 00:30

Re: Nieuwe Software HD Mediabox of een truc ?

Ongelezen bericht door renename »

Er is dus inderdaad een software update gedaan door UPC, deze update heeft tot gevolg dat het geluid dat via een HDMI kabel loopt om de paar minuten een seconde of twee wegvalt. Dit is natuurlijk erg vervelend als je een programma aan het volgen bent. Als je het UPC forum leest zijn er legio mensen die daar last van hebben en telefonisch (a 10 cent p/m) gaan klagen bij UPC. De meeste mensen wordt een duurder abonnement aangeboden met een andere media box met opname mogelijkheid, dat is natuurlijk niet de bedoeling, zij helpen jouw apparatuur naar de filistijnen en jij mag een duurder abonnement afsluiten. Voor alsnog zwijgt UPC in alle talen op het forum. Het forum vind je hier: http://forum.upclive.nl/index.jspa Het wordt tijd dat UPC maar weer eens tekst en uitleg mag gaan geven op dit fenomeen. Sterkte allemaal met het zoeken naar een andere provider, er is hoop aan de horizon als de kabel open moet voor andere aanbieders....

Gesloten