LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Ziggo digitale tv

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door nevermind »

Anne666 schreef:Ik heb sinds een week ziggo. Nu al spijt. Na een week al haperend beeld. Ziggo gebeld: advies: pak de tv op en ontvanger, sjouw het naar je kastje in de meterkast en sluit dan weer aan. Met de huidige maten tv's? Bestaat er garantie? Alles is aangesloten door monteur van ziggo. Kunnen we nog van abonnement af ivm ondeugdelijk product?
Een tip?????
DBJanssen schreef:Bij ons is het begonnen met HAPEREND BEELD van paar blokjes tot strepen en heel beeld) en GELUID door wegvallen 1 of 2 woorden steeds op de DUITSE ZENDERS (vaak op dezelfde tijden) en ik kijk veel Duitse tv, maar sinds kort ook 13STREET en SBS6, NET5 .. heel vervelend. Bij de Nederlandse publieke zenders en RTL4 gelukkig nog niet meegemaakt.
Het uittrekken van alle stekkers (ontvanger samsung HD/tv panasonic plasma / modem ares) wil wel eens helpen, maar lang niet altijd.
Hebben een Ziggo alles-in-1 pakket.

Wie heeft een tip?

Alvast bedankt!

Je kan ook een andere kabel over de vloer leggen van de meterkast naar de ontvanger, om te kijken of daadwerkelijk de kabel goed is.
Dat de Ziggo medewerker de kabel heeft aangesloten, wil nog niet zeggen, dat dit ook goed gebeurd is.
Waar gewerkt wordt kunnen fouten gebeuren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door bprosman »

Neem dan wel een goede kwaliteit coax, geen "bouwmarktrommel" .

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:Neem dan wel een goede kwaliteit coax, geen "bouwmarktrommel" .
Daar ga ik dan ook vanuit.

pepe43
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mei 2007 07:24

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door pepe43 »

Ik heb sinds ongeveer twee jaar digitale ontvangst van Ziggo. Op de slaapkamer heb ik gelukkig nog analoge ontvangst. Aanvankelijk ging het digitaal goed, misschien wel een jaar. Ik had toen ook een uitgebreid abonnement.
Sinds april/mei vorig jaar gaat het zo slecht, dat ik Ziggo wilde opzeggen. Omdat ik op vakantie ging heb ik het abonnement tot het minimum beperkt. Daarna zou ik kijken voor een alternatief. Dat is er helaas nog niet echt.
(Ik begrijp die rechterlijke uitspraak dan ook niet van het College van Beroep voor het Bedrijfsleven dat er voldoende concurrentie is op de kabel en dat de eis van KPN om toegang te hebben tot de kabel werd afgewezen. Je kunt zelfs niet overstappen op UPC. Waarom is de telefoonkabel opengesteld voor anderen en is de coaxkabel alleen voor de monopolist Ziggo resp. UPC?)
Dus maar voortsudderen en wachten tot bij mij TV via de glasvezel mogelijk is dan wel misschien via 4G volgend jaar.

Mijn klachten zijn als hierboven door anderen gesignaleerd.
Deze week heb ik wat geturfd. 's Ochtends op Ned 3, België Een, ARD, BBC 1 en BBC 2 de melding "E48-32 Geen signaal". Op de commerciële zenders goed signaal (tellsell, teleshopping), maar daar heb ik geen belangstelling voor. Soms krijg ik ook de melding "E37-32 Onbekende zender"!!!
's Middags kan ik de genoemde zenders weer ontvangen.
Op mijn klachten bij Ziggo krijg ik alleen een standaard reactie dat de aansluitkabels wel niet goed zullen zijn. Die zou ik moeten vervangen.

Als ik hier de forumberichten lees, zou het kunnen liggen aan de eindversterker van Ziggo of aan de decoder (Homecast HD Colorado) die ik van Ziggo heb gekocht.
Het is in ieder geval een waardeloze boel, ook de incompetente klantenservice.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door bprosman »

Als ik hier de forumberichten lees, zou het kunnen liggen aan de eindversterker van Ziggo of aan de decoder (Homecast HD Colorado) die ik van Ziggo heb gekocht.
Dat ZOU kunnen maar de ervaring leert dat meer dan 80% van de gevallen toch echt aan de kabel binnen ligt. Wat zeggen je signaalwaarden en de signaalkwaliteit indicatoren op je ontvanger ?
Die zou ik moeten vervangen.
Heb je als eens een goed stuk coax kabel rechtstreeks vanaf het AOP (Meterkast) even buitenom naar je ontvanger/TV gelegd ?

pepe43
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mei 2007 07:24

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door pepe43 »

@bprosman
Ik zou niet weten hoe ik de signaalwaarden en de signaalkwaliteit indicatoren zou kunnen vinden en aflezen.

Papa Bowmore
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2013 10:56

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door Papa Bowmore »

Medio Juni zijn bij ons in de buurt werkzaamheden geweest aan de zendmasten van, als ik wel ben ingelicht, Vodafoon. Dit zal wel zijn geweest i.v.m. de uitrol van het 4G netwerk.
Echter sinds die tijd zijn de regionale zenders digitaal niet meer te ontvangen (TV West alleen nog analoog).
Ziggo al diverse malen gebeld, gelukkig heb ik alles in een en bel ik gratis met hun, maar iedere keer wordt ik met een kluitje in het riet gestuurd; "het ligt echt aan Uw kabels". Als ik vraag om een monteur wordt er gelijk gedreigd met het sturen van een vette rekening als de monteur niets kan vinden.
Ook een nieuwe kabel met "Ziggo certifikaat" rechtstreeks van de hoofdaansluiting naar de decoder geeft geen ander resultaat. Nu ben ik redelijk technisch onderlegd en heb dus even verder gezocht.

Al mijn ontvangers geven aan dat het signaal goed van sterkte (100%) is maar slecht van kwaliteit (0%).
De kanalen van de regionale zenders zijn bij ons 30 t/m 39 en die geven allen, behalve kanaal 31, hetzelfde resultaat. Wat blijkt, kanaal 31 is de enige in de reeks die niet op de 802 Mhz zit.
Daar het 4G netwerk zendt op 800 Mhz is het mij duidelijk dat dit 4G netwerk zo sterk instraalt op de installatie van Ziggo dat de digitale informatie wordt verstoord. Wat de decoder dus ontvangt is het 4G signaal op 100% sterkte!

Volgens mij heeft Ziggo zitten slapen of geen vakmensen in huis maar iedere techneut weet dat als twee zenders op ongeveer de zelfde frequentie zitten er storing ontstaat en de sterkste meestal wint.
Ziggo zou dit moeten weten want zij weten drommels goed op welke frequentie's hun signalen worden doorgegeven en op welke frequentie het 4G netwerk wordt uitgerold.

M.i is het probleem "eenvoudig" op te lossen door de regionale zenders te verhuizen naar andere kanalen, bv de kanalen 40 t/m 49 die zgn gereserveerd zijn voor andere regionale zenders.
Maar als monopolist op de kabel (Ziggo # UPC) zal er wel weinig veranderen en worden de klanten alleen maar op (dure kabel) kosten gejaagd die misschien maar mondjesmaat terecht zijn.

Ik roep iedereen op Ziggo plat te bellen met de klachten en misschien kunnen de regionale zenders ook druk uitoefenen op Ziggo want die zitten nu voor voor Jan met de korte achternaam uitzendingen te maken die maar door weinigen gezien worden.

Chris

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door Barman »

Papa Bowmore schreef: Ik roep iedereen op Ziggo plat te bellen met de klachten en misschien kunnen de regionale zenders ook druk uitoefenen op Ziggo want die zitten nu voor voor Jan met de korte achternaam uitzendingen te maken die maar door weinigen gezien worden.

Dus iedereen moet voor jou in actie komen, maar zelf wordt je al afgebluft als ze dreigen dat een monteur geld kan kosten. Laat die monteur maar komen. Je weet toch zo zeker dat jij gelijk hebt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door sjohie »

Papa Bowmore schreef:Medio Juni zijn bij ons in de buurt werkzaamheden geweest aan de zendmasten van, als ik wel ben ingelicht, Vodafoon. Dit zal wel zijn geweest i.v.m. de uitrol van het 4G netwerk.
Echter sinds die tijd zijn de regionale zenders digitaal niet meer te ontvangen (TV West alleen nog analoog).
Ziggo al diverse malen gebeld, gelukkig heb ik alles in een en bel ik gratis met hun, maar iedere keer wordt ik met een kluitje in het riet gestuurd; "het ligt echt aan Uw kabels". Als ik vraag om een monteur wordt er gelijk gedreigd met het sturen van een vette rekening als de monteur niets kan vinden.
Ook een nieuwe kabel met "Ziggo certifikaat" rechtstreeks van de hoofdaansluiting naar de decoder geeft geen ander resultaat. Nu ben ik redelijk technisch onderlegd en heb dus even verder gezocht.

Al mijn ontvangers geven aan dat het signaal goed van sterkte (100%) is maar slecht van kwaliteit (0%).
De kanalen van de regionale zenders zijn bij ons 30 t/m 39 en die geven allen, behalve kanaal 31, hetzelfde resultaat. Wat blijkt, kanaal 31 is de enige in de reeks die niet op de 802 Mhz zit.
Daar het 4G netwerk zendt op 800 Mhz is het mij duidelijk dat dit 4G netwerk zo sterk instraalt op de installatie van Ziggo dat de digitale informatie wordt verstoord. Wat de decoder dus ontvangt is het 4G signaal op 100% sterkte!

Volgens mij heeft Ziggo zitten slapen of geen vakmensen in huis maar iedere techneut weet dat als twee zenders op ongeveer de zelfde frequentie zitten er storing ontstaat en de sterkste meestal wint.
Ziggo zou dit moeten weten want zij weten drommels goed op welke frequentie's hun signalen worden doorgegeven en op welke frequentie het 4G netwerk wordt uitgerold.

M.i is het probleem "eenvoudig" op te lossen door de regionale zenders te verhuizen naar andere kanalen, bv de kanalen 40 t/m 49 die zgn gereserveerd zijn voor andere regionale zenders.
Maar als monopolist op de kabel (Ziggo # UPC) zal er wel weinig veranderen en worden de klanten alleen maar op (dure kabel) kosten gejaagd die misschien maar mondjesmaat terecht zijn.

Ik roep iedereen op Ziggo plat te bellen met de klachten en misschien kunnen de regionale zenders ook druk uitoefenen op Ziggo want die zitten nu voor voor Jan met de korte achternaam uitzendingen te maken die maar door weinigen gezien worden.

Chris
een 4G netwerk zend niet strikt uit op 800Mhz, maar op een aantal (recent aangekochte) vaste blokken van 5, 10 of 20 Mhz per provider. En de recent aangekochte zijn 2x 10 binnen 801-811/842-852 voor Vodafone. Verder kunnen ze er ook voor kiezen om hun bestaande 1800 Mhz blokken te gebruiken voor 4G, want alle telco's mogen sinds de laatste veiling naar eigen inzicht de 800 en/of 1800 Mhz band gebruiken voor UMTS, HSDPA, HSUPA, en 3GPP LTE wat ze nu als "4G" verkopen,

En jij kan aan de antenne volgens mij A) niet zien van welke telco die is, en B) welke frequentie deze aan het uitzenden is?

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

Als een 4G base station instraalt op een Ziggo installatie dan moet je toch eens fatsoenlijke coaxkabels en -stekkers kopen....

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Problemen met Ziggo digitale tv

Ongelezen bericht door Wubo »

Bijzonder hoor dat Ziggo die zenders dan al tijden op die frequentie heeft staan, G4 masten worden geplaatst dor KPN en Ziggo de zenders dan maar moet gaan verplaatsen?

Beetje te kort door de bocht niet?

KPN zou dan even achter de oren moeten krabben, dat zij dit zomaar kunnen maken.

Gesloten