LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
habo67
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:50
Locatie: de Liemers

U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Ongelezen bericht door habo67 »

Eindelijk is het dan zover. UPC heeft een CI-card. (Common Interface) Eindelijk de mediabox met dvr eruit. Mijn huidige televisie Philips 37PFL5604 is geheel uitgerust met CI. Toch Philips nog eens benaderd om vast te stellen wat er mogelijk is. Geen probleem meneer, het is mogelijk om een CI-card te plaatsen. Eerst UPC maar eens bellen om de CI te bestellen. Daar uitgelegd welke televisie ik heb en de medewerker deelde mee dat het geen probleem met installeren moest zijn. Laat maar komen die card. Na vijf dagen krijg ik een pakketje van de UPC......grote doos voor een CI-card????? Ja hoor, daar gaan we, er zit een mediabox in. Dan maar weer bellen naar de UPC a 10 cent per minuut.

Hallo, ik heb een CI-card besteld en ik krijg een mediabox.......

Medewerker: Sorry meneer ik ga de card naar u toe zenden.

Hoe zit het met de telefoonkosten die ik nu moet maken ( 24 minuten)?? Jullie maken een fout en de klant moet betalen.

Medewerker U moet dan een klachtenbrief schrijven!!!

Lekker dan!!!!

6 Dagen later, jawel de CI-card komt binnen. Gelijk maar installeren volgen het boekje. Van de 5 stappen heb ik de eerste vier doorlopen en alles gaat volgens het boekje.
Stap 5: Indien u in het bezit bent van een mediabox/dvr graag contact opnemen met UPC. Tadaa we gaan weer bellen.

Voer uw klantnummer in: heb ik gedaan
Het door u ingetoetste klantnummer is niet in gebruik. En dus nog eens 2 keer ingevoerd, maar ik blijf onzichtbaar. Dan de postcode; ingesproken en getoetst... Uw postcode is onjuist. Hallo, ik woon hier al 10 jaar!!!!!!!!!
Eindelijk krijgen we een medewerker via het menu televisie.
Ik moet u bellen om mijn CI-card te activeren.

Ik verbind u door met de jongens van de CI afdeling

Weer 4 minuten verder en jawel we krijgen een medewerker aan de lijn.

Ik moet u bellen om mijn CI-card te activeren.

Welk merk televisie heeft u??

Philips 37PFL5604

Sorry meneer, maar die televisie geven wij geen ondersteuning.

Klopt, want de televisie hangt aan de muur aan een steun :wink:

Maar alles past en doet het tot en met stap 4.

Sorry meneer, maar die televisie geven wij geen ondersteuning. Televisies die op onze website worden aangegeven, ondersteunen wij.

De mederwerker deeld mede dat de CI-card kan worden geretourneerd en de verbinding wordt abrupt verbroken.

en nu?????????????????? :oops: :oops:

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Ongelezen bericht door Rebellian »

habo67 schreef:en nu?????????????????? :oops: :oops:
Ik heb hetzelfde probleem, ik wil mijn nog geen jaar oude Samsung TV met CI module naar boven verplaatsen (slaapkamer) omdat de CI module er nu is en ik beneden dan een groter scherm wil plaatsen.

Dit scherm is echter al een jaar oud en niet UPC goedgekeurd.

De oplossing is simpel volgens UPC:

Nieuwe tv kopen, de oude verkopen.

De 'OUDE' is 10 maanden oud en nog gewoon te koop in diverse winkels... zucht. Wel een goede oplossing (CI) introduceren maar besparen op de uitvoering. Doe het dan niet!

EDIT: Ik verzin zojuist de oplossing, noem een nieuwer Philips model op dat wel ondersteund wordt. Kijken of hij gewoon werkt als ze hem activeren, probleem opgelost. Laat wel even weten of dat lukt dan bestel ik hem ook ;)

habo67
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:50
Locatie: de Liemers

Re: U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Ongelezen bericht door habo67 »

Heb ik ook aan zitten denken :twisted: , maar ik heb de CI-card al geretourneerd. Eigenlijk is het van de zotte!!!! :evil:

DvOff
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2010 14:13

Re: U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Ongelezen bericht door DvOff »

Maar wat is nu eigenlijk inhoudelijk je klacht?

Het enige wat ik lees zijn vrij normale reacties omtrent het een aankoop van een artikel waar je alvorens de koop op de website kunt nalezen of je TV-toestel wordt ondersteund.

Daarnaast heb je de brutaliteit om te gaan vragen wat er met jouw gemaakte kosten gebeuren voor het telefoneren, terwijl de kosten daarvan worden weergeven, bovendien is het optioneel om te bellen.
Dat UPC de eerste keer een fout maakt, dat is inderdaad vervelend, maar goed, ook bij UPC werken er mensen, en ik neem aan dat jij ook fouten maakt.

Daarna krijg je gewoon te horen dat het kaartje niet werkt op het model van jouw toestel en dat je dat alsnog kunt nalezen op de website.
Wat verwacht je nu eigenlijk?

habo67
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:50
Locatie: de Liemers

Re: U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Ongelezen bericht door habo67 »

Lees dan nog eens goed het verhaaltje dan kun je de klacht(en) er wel uit halen.
Hetgeen je aandraagt is dus NIETS van waar!!!!!

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Ongelezen bericht door renegade66 »

wat verwacht je dan?
dat UPC alle type tv's met een CI module ondersteund?
dit is bijna niet mogelijk, je had betere informatie moeten inwinnen.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Ongelezen bericht door bianca82 »

volgends mij heeft ts net al gezegt dat voordat hij die kaart bestelde hij upc had gebeld of het met zijn toestel kon.. daarmee werd ingestemd...

en opeens tijdens het instaleren kan het niet meer? raar..
maar ja upc is nogwel eens behoorlijk apart

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Ongelezen bericht door renegade66 »

het kan ook heus wel werken met zijn tv, alleen upc geeft geen ondersteuning.

dat is toch wel heel wat anders.

klein beetje zoeken en desnoods vragen op chelloo.com en je weet zo hoe je het instellen.

habo67
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:50
Locatie: de Liemers

Re: U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Ongelezen bericht door habo67 »

Jammer dat sommige van jullie ook slecht lezen :cry: .
Ik moet contact opnemen met UPC omdat ik in het bezit ben van een mediabox met dvr. Volgens stap 5 van het installeren kan alleen UPC de ci activeren.

En kom je met een ci op de markt, dan mag je er als consument vanuit gaan dat deze op elke televisie met aansluiting voor een CI mogelijk is en niet alleen de toestellen die de provider uitzoekt.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

habo67 schreef: En kom je met een ci op de markt, dan mag je er als consument vanuit gaan dat deze op elke televisie met aansluiting voor een CI mogelijk is en niet alleen de toestellen die de provider uitzoekt.
Niet elke tv voldoet aan de standaard, ook Ziggo heeft een lijst met geschikte modellen, alleen is die lijst vele malen groter dan UPC.

Volgens mij gebruikt UPC heel eigenwijs weer een andere techniek dan Ziggo en andere kabelaars, daarom kun je ook alleen maar de gehuurde apparatuur van UPC gebruiken.
Of fabrikanten het dan zo interessant vinden om hun tv geschikt te maken voor alleen dat eigenwijze UPC in dat ene kleine landje??? Misschien als de vraag groter wordt??

Agaron
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2011 11:46

Re: U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Ongelezen bericht door Agaron »

Natuurlijk had je eerst eens hier kunnen kijken of je tv gecertificeerd is.

Verder moet je niet gaan klagen bij UPC dat je tv hier niet geschikt voor is. UPC krijgt namelijk de documentatie van de gecertificeerde tv toestellen van de fabrikanten. Zit je tv er niet tussen? ga dan bij je fabrikant klagen.

upc kan namelijk weinig doen als de fabrikant van jou tv het niet geschikt wilt maken met een firmware update en het daarom alleen ondersteund op hun nieuwste modellen.

habo67
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:50
Locatie: de Liemers

Re: U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Ongelezen bericht door habo67 »

Agaron schreef:Natuurlijk had je eerst eens hier kunnen kijken of je tv gecertificeerd is.

Verder moet je niet gaan klagen bij UPC dat je tv hier niet geschikt voor is. UPC krijgt namelijk de documentatie van de gecertificeerde tv toestellen van de fabrikanten. Zit je tv er niet tussen? ga dan bij je fabrikant klagen.

upc kan namelijk weinig doen als de fabrikant van jou tv het niet geschikt wilt maken met een firmware update en het daarom alleen ondersteund op hun nieuwste modellen.

Ook voor jou geld, dat je eerst de klacht(en) moet lezen voordat je gaat reageren :cry:
Als je dat gedaan hebt, lees dan je eigen antwoord eens door. :?

Niet reageren was dan misschien beter geweest. :?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Ongelezen bericht door renegade66 »

misschien verstandiger van jou om de vraag cq klacht beter te formuleren?

als meerdere mensen volgens jou niet goed lezen ligt het misschien aan je vraagstelling/klachtomschrijving.

op deze manier kunnen we je dus niet verder van advies voorzien en kan ik me voorstellen dat upc jou ook niet verder van dienst kan zijn.

en anders, niet klagen of omschrijven op dit forum was dan beter geweest.

habo67
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:50
Locatie: de Liemers

Re: U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Ongelezen bericht door habo67 »

Naar mijn mening is het zo duidelijk als het maar kan!! Als men de tijd neemt om het goed te lezen, dan is het ook wel duidelijk.
Denk je nu werkelijk dat UPC hier iets mee doet??? Ben eigenlijk al te lang klant om te weten dat dat niet het geval is. Dit was alleen de druppel die de emmer deed overlopen.
Ik ga me verder oriënteren.

Reageren is men niet verplicht. Negatief is vele malen makkelijker, dan positie reageren. :?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Ongelezen bericht door renegade66 »

Denk je nu werkelijk dat UPC hier iets mee doet??? Ben eigenlijk al te lang klant om te weten dat dat niet het geval is.
als jij zo reageert als hier denk ik niet dat upc iets voor jou doet nee.
ik ben al te lang monteur bij upc om te weten dat er wel degelijk iets mee gedaan wordt.

wees dus iets duidelijker met je omschrijving en wie weet kan ik of een ander hier je wellicht verder helpen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Ongelezen bericht door Henri42 »

habo67 schreef:Naar mijn mening is het zo duidelijk als het maar kan!! Als men de tijd neemt om het goed te lezen, dan is het ook wel duidelijk.
Denk je nu werkelijk dat UPC hier iets mee doet??? Ben eigenlijk al te lang klant om te weten dat dat niet het geval is. Dit was alleen de druppel die de emmer deed overlopen.
Ik ga me verder oriënteren.

Reageren is men niet verplicht. Negatief is vele malen makkelijker, dan positie reageren. :?
Je bent nog klant bij UPC ???? :mrgreen:
Tja wat is negatief en positief?,gezien door een gekleurde bril :lol:

Agaron
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2011 11:46

Re: U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Ongelezen bericht door Agaron »

snap nog steeds niet wat je wilt bereiken hiermee.
Je tv toestel is niet gecertificeerd om de upc ci+ module te gebruiken.
UPC geeft je de mogelijkheid om de module terug te sturen en dan waarschijnlijk om te wisselen voor een mediabox.
Verder kunnen ze natuurlijk niks betekenen het is verder aan Philips om jou tv geschikt te maken voor de upc ci+ module, als zei geen tijd/geld willen steken in een firmware update van je tv dan heb je pech en zal je het weer met je dvr box moeten doen, of een nieuwe tv aanschaffen natuurlijk.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Ongelezen bericht door Henri42 »

Agaron schreef:snap nog steeds niet wat je wilt bereiken hiermee.
Je tv toestel is niet gecertificeerd om de upc ci+ module te gebruiken.
UPC geeft je de mogelijkheid om de module terug te sturen en dan waarschijnlijk om te wisselen voor een mediabox.
Verder kunnen ze natuurlijk niks betekenen het is verder aan Philips om jou tv geschikt te maken voor de upc ci+ module, als zei geen tijd/geld willen steken in een firmware update van je tv dan heb je pech en zal je het weer met je dvr box moeten doen, of een nieuwe tv aanschaffen natuurlijk.
Duidelijk toch, de TS kan beter eerst naar z,n eigen spullen kijken voor een topic te starten :?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Heeje Henri en consorten, TS vraagt toch aan UPC of de CI module werkt op zijn tv ?
Achteraf blijkt dus niet het geval te zijn, mij lijkt dat UPC een verschil maakt in het installeren van een CI module of het ondersteunen van een tv welke WEL in hun ondersteunbestand voorkomt.

Dus ja je kan installeren maar we geven geen ondersteuning...lekker krom.

Eerst UPC maar eens bellen om de CI te bestellen. Daar uitgelegd welke televisie ik heb en de medewerker deelde mee dat het geen probleem met installeren moest zijn.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: U(itermate) P(restatieloze) C(ombinatie)

Ongelezen bericht door Henri42 »

Teunbosseman schreef:Heeje Henri en consorten, TS vraagt toch aan UPC of de CI module werkt op zijn tv ?
Achteraf blijkt dus niet het geval te zijn, mij lijkt dat UPC een verschil maakt in het installeren van een CI module of het ondersteunen van een tv welke WEL in hun ondersteunbestand voorkomt.
Dus ja je kan installeren maar we geven geen ondersteuning...lekker krom.

Eerst UPC maar eens bellen om de CI te bestellen. Daar uitgelegd welke televisie ik heb en de medewerker deelde mee dat het geen probleem met installeren moest zijn.
Ts kan/kon weten dat z,n type TV ongeschikt is, het is krom om gelijk UPC te blameren :oops:

Gesloten