LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
john_the_man
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2011 08:26

Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door john_the_man »

Op 28 april belde ik de klantenservice op om mijn kabeltv-abonnement op te zeggen. Met in achtneming van een opzeggingtermijn van 30 dagen zou mijn abonnement dus op 28 mei jl. eindigen.

De Ziggo-medewerker deed een beetje moeilijk en ging doorvragen waarom ik het abonnement wilde opzeggen. Daarna vroeg ik of ik een schriftelijke bevestiging van de opzegging kon krijgen. De medewerker zei van ja.

Nadien heb ik geen brief van Ziggo ontvangen, wel zag ik in mijn bankafschrift dat een bedrag is afgeschreven voor de maand juni!

Met andere woorden, er was kennelijk niets mee gedaan met mijn telefonische opzegging. Ziggo legt mijn verzoek gewoon naast zich neer of vergat dat verder te verwerken. Intussen ontving ik wel twee maal toe allerlei mailing per post van Ziggo over hun nieuwe digitale tv-producten.

Ik ga hun niet meer bellen, want dat kost 10 eurocent per minuut. In plaats daarvan ga ik een boze brief sturen. Ik heb geen goed woord over de klantenservice van dit bedrijf.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

Ziggo zet zijn incassobestanden ver van te voren klaar dus het kan daarom zo zijn dat je Juni moet betalen maar dit terug krijgt. Ik zou gewoon nog eens even bellen of je beeindiging is verwerkt.

john_the_man
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2011 08:26

Re: Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door john_the_man »

@vogels: nee, ik heb alleen een basispakket voor de kabeltelevisie.

@pareltje31: ja, msh moet ik hun toch maar weer een keer ga bellen, kost weer wat extra euro's...

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

kan je niet ergens op site van ziggo inloggen en het daar nakijken?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door sephora30 »

Toen je binnen een week geen bevestiging had ontvangen had je aan de bel moeten trekken.

Sowieso is het een risico als je telefonisch iets opzegt omdat je geen enkel bewijs hebt, dat blijkt maar weer.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Wubo »

true,

opzeggen = bevestiging vragen. afwachten, heb je binnen een week niets, er achteraan.

even bellen of via je ziggoaccount roggelen kost je minder dan nu je contract doorloopt

JTML
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2011 20:57

Re: Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door JTML »

Hahahaha, :lol:

Probeerde gisteren ook op te zeggen bij Ziggo. Ik geloof dat ze dat beleidsmatig op 'ontwijken' zoiets hebben ingesteld.

Schreef ze dus volgende brief en of ik bevestiging krijg of niet,( las al dat men dat gewoon niet kreeg en er gewoon verder ab. afgeschreven werd) ik blokkeer gewoon die automatische afschrijving of laat het terugboeken.

"Geachte mevrouw/heer,

Daar uw aankomende verandering in uw zenderaanbod voor digitale tv voor mij een vermindering van zenderaanbod betekend (SWR verdwijnt per september uit uw aanbod) die niet op te lossen is door over te stappen naar het digitale basis pakket om daarmee minder te betalen in plaats van meer ben ik voor een goed aanbod van Duitse zenders uitgekomen bij Canal digital waar ik mij aanmeldde.

Hierdoor zeg ik dus mijn gehele digitale tv abonnement bij Ziggo op.

Ik probeerde op te zeggen via uw website wat niet lukte daar bij aanmaken van een login deze beweerde dat bij mijn klantnr. een ander adres bekend was maar ik vervolgens geen mogelijkheid aangeboden kreeg een adres in te typen. ???
Telefonisch werd ik eerst afgepoeierd omdat u uw menu fout heeft ingesteld moest ik nogmaals bellen, waarna ik na 7 minuten wachten door medewerker weer in de wacht gezet die ik na 9 minuten opgaf. Tijdens die tevergeefse wachttijd werd deze brief geschreven.

Hierdoor stel ik dat de maand opzegdatum op 29 juli ingaat, dus morgen, daar ik er redelijkerwijs van uit mag gaan dat de post deze brief normaal morgen bij u bezorgt.

Vriendelijke groeten, ........."
met hieronder een foto van een pc-tastatuur met "esc" op iedere toets afgebeeld,

Ben natuurlijk wel benieuwd hoe het zich verder nog afwikkeld :wink:

Vriendelijke groeten,

JTML
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2011 20:57

Re: Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door JTML »

:shock: Aha, ok, zend ik er nog wel een brief achteraan. :wink: Bedankt!
Vr gr

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Wubo »

FAIL!!!

:lol:

john_the_man
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2011 08:26

Re: Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door john_the_man »

Dat opzeggen is nog steeds niet gelukt. Ik heb intussen al twee keer dat 0900 nummer gebeld, maar kreeg als de eerste keer dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn en dat ik een ander keer moest terugbellen, de tweede keer zonet bedraagt de wachttijd 14 minuten! En de belkosten 0,10 p/m zijn voor mijn rekening zoals bekend.

Heb ook op hun site een week of anderhalf geleden een klachtenformulier ingevuld, daar kreeg ik slechts een standaardmail-reply terug en verder hoor ik er ook niks meer van.

Op deze manier maakt Ziggo het opzeggen voor gewone klanten vrijwel onmogelijk! Wat kan er nog aan gedaan worden???

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Maak op de site van Ziggo even een account aan voor "Mijn Ziggo".
(Klantnummer staat meestal op een betalingsafschrift.)
Vanuit "Mijn Ziggo" is bijna alles online te regelen.
Ook opzeggingen, met inachtneming van de (vaak 1 maand) opzegtermijn.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

vogels schreef:
Hierdoor zeg ik dus mijn gehele digitale tv abonnement bij Ziggo op.
Je analoge abo zeg je dus niet op :lol:
Als er geen extra (digitale) TV-pakketten worden afgenomen is analoog gelijk aan digitaal.
Het digitale signaal komt "gratis" mee met het analoge.
Alleen om van het digitale signaal gebruik te kunnen maken, moet men zelf speciale decodeerapparatuur aanschaffen.
In het maandelijks te betalen bedrag zit er geen verschil tussen digitaal en analoog.

Kortom, een digitaal signaal is dus niet op te zeggen.
Het signaal komt immers altijd mee met het analoge, of andersom. :wink:

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door lammi »

Tis weer bijzonder schreef:Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Maak op de site van Ziggo even een account aan voor "Mijn Ziggo".
(Klantnummer staat meestal op een betalingsafschrift.)
Vanuit "Mijn Ziggo" is bijna alles online te regelen.
Ook opzeggingen, met inachtneming van de (vaak 1 maand) opzegtermijn.
Dit lukt dus op dit moment ook niet. :? :? Wilde sport1 opzeggen maar is niet mogelijk via mijn ziggo.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

vogels schreef:@Tisweerbijzonder: ik begrijp uit de woorden 'het gehele digitale pakket' dat er meerdere pakketten zijn.
Standaard worden via het TV-signaal iets van zo'n 25 analoge en 60 digitale kanalen meegezonden.
Om de digitale zenders zichtbaar te maken dient men te investeren in, een door Ziggo-goedgekeurd TV-toestel, losse decoder of recorder/decoder en sowieso in smartcard(s).
En in sommige gevallen zelfs nog in een zgn. CAM-module.

Naast de 60 standaard digitale kanalen kan men tegen meerprijs nog extra zenderpakketten aanschaffen, zoals o.a. sportzenders, Filmkanalen, buitenlandse zenders en erotiek.
Die extra pakketten zijn maandelijks opzegbaar.
Evenals andere abonnementen van Ziggo op telefonie en internet maandelijks te wijzigen/opzegbaar zijn.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

lammi schreef:Dit lukt dus op dit moment ook niet. :? :? Wilde sport1 opzeggen maar is niet mogelijk via mijn ziggo.
Kan kloppen.
Mijn Ziggo ligt al geruime tijd met zichzelf overhoop.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

vogels schreef:Vreemd, bij mij werkt alles goed.
Bij toch nog niet.
O.a. mijn verbruik op nieuwsgroepen is m.i. helemaal in de war.
Volgens de gegevens van Ziggo heb ik nog 0 Gb tegoed en ik tuf rustig verder.

Misschien mag ik nog even opmerken dat wijzigingen meestal niet direct zichtbaar zijn in Mijn Ziggo.
Verder is het lastig om maar te gaan raden wat er precies wel of niet goed gaat bij Lammi.

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door lammi »

Tis weer bijzonder schreef:
vogels schreef:Vreemd, bij mij werkt alles goed.
Bij toch nog niet.
O.a. mijn verbruik op nieuwsgroepen is m.i. helemaal in de war.
Volgens de gegevens van Ziggo heb ik nog 0 Gb tegoed en ik tuf rustig verder.

Misschien mag ik nog even opmerken dat wijzigingen meestal niet direct zichtbaar zijn in Mijn Ziggo.
Verder is het lastig om maar te gaan raden wat er precies wel of niet goed gaat bij Lammi.
Ik kan gewoon inloggen en gewoon iets bestellen maar iets opzeggen lukt niet op mijn ziggo. Ik gebruik trouwens niet meer IE 9 want daar had ik alleen maar problemen, bv. dat ik webmail niet openen kon van ziggo. Ik gebruik nu 8.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

lammi schreef:Ik kan gewoon inloggen en gewoon iets bestellen maar iets opzeggen lukt niet op mijn ziggo.
Je kunt wel je huidige producten zien neem ik aan?
En je weet dat je het vinkje weg moet halen bij het desbetreffende product en vervolgens onderaan de pagina een akkoord/bevestiging moet geven?

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door lammi »

Tis weer bijzonder schreef:
lammi schreef:Ik kan gewoon inloggen en gewoon iets bestellen maar iets opzeggen lukt niet op mijn ziggo.
Je kunt wel je huidige producten zien neem ik aan?
En je weet dat je het vinkje weg moet halen bij het desbetreffende product en vervolgens onderaan de pagina een akkoord/bevestiging moet geven?

Ja precies zoals jij het zegt maar als ik het vinkje weg haal en dan op akkoord klik dan verspringt de pagina alleen maar. Hij gaat dus niet door naar de controle pagina. Denk dat ziggo hier zelf achter zit maar ik heb het inmiddels telefonisch opgezegd. Nu maar wachten op de bevestiging.

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: Opzegging kabeltv-abonnement Ziggo

Ongelezen bericht door lammi »

Even een aanvulling op hierboven, kan inmiddels wel weer iets opzeggen. Bleek een storing te zijn bij ziggo. Kan gebeuren maar het is op een goede manier opgelost. groetjes lammi.

Gesloten