LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 40 jaar werkverleden

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
aadje401
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2012 10:36

40 jaar werkverleden

Ongelezen bericht door aadje401 »

Ik heb nu 38 jaar werkverleden (volgens mijn pensioen)maar ik wil bij 40 jaar werkverleden stoppen.Ik heb ook sinds 1974 tot 2006 bij de ptt tnt tpg postnl gewerkt.(militaire dienstijd meegerekend)
Ik heb bij mijn pensioen dit gegeven gelezen ,het geval wil dat ik al mijn verleden moet bewijzen (welk uitzendbureaus ik dus gewerkt heb na de ptt))dit is onmogelijk omdat ze volgens de wetregelgeving na 5 jaar de gegevens moeten verwijderen dus ik in dit geval geen bewijzen kan leveren,Ik werk nu al 4 jaar bij de zelfde werkgever waaronder 2 en half jaar via uitzend bureau en sinds anderhalf jaar vast kontrakt,
Als ik nu tot mijn 62 werk dan heb ik 40 jaar gewerkt,maar omdat ik geen bewijzen heb zou ik door moeten werken tot mijn 67ste ,,dit is toch vreselijk krom....hoe of wat kan ik nu doen????
Ik hoop dat dit duidelijk is ,
met vriendelijke groet,
Arie de Kramer

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 40 jaar werkverleden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er is niets krom aan hoor. Schijnbaar heeft u geen 40 jaar pensioenpremie betaald en willen ze graag bewijs zien dat u wel zolang gewerkt heeft. U legt vervolgens de bal bij de uitzendburo's, maar als het goed is heeft u zelf ook contracten gehad en belastingaangifte gedaan. Met uw eigen papieren zou u dit kunnen aantonen.
En de regelgeving is niet dat ze na 5 jaar de administratie moeten verwijderen, ze moeten het minimaal 5 jaar bewaren. Kan dus best zijn dat er ergens nog iets te vinden is.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 40 jaar werkverleden

Ongelezen bericht door 16again »