LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vrijwillige voortzetting pensioen - Premie

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
Lobke1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2017 19:49

Vrijwillige voortzetting pensioen - Premie

Ongelezen bericht door Lobke1984 »

Hoi,

Ik heb een vraag waar ik op het internet nergens antwoord op kan vinden. Hopelijk kan iemand hier mij helpen aan het antwoord.
Per September start ik bij een nieuwe baan. Helaas is daar het pensioen nog niet geregeld, maar heb ik tijdens de onderhandelingen afgesproken dat ik op basis van mijn huidige regeling gecompenseerd ga worden of dat de werknemer de premie betaald van de vrijwillige voortzetting.

Ik heb een offerte ontvangen voor de premie. Nu is mijn vraag alsvolgt. Kan de factuur voor de jaar premie betaald worden door mijn nieuwe werkgever en dat hij het werknemers deel aftrekt van mijn brutto-loon? Of is dit in het geval van de persoonlijke voorzetting niet toegestaan en zal ik de factuur zelf moeten betalen en dan later aftrekken bij de belastingsaangifte? In het laatste geval hoe kan ik het dan het beste aanpakken om het Netto bedrag voor het werkgevers te berekenen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want dit gaat me echt boven mijn pet.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Vrijwillige voortzetting pensioen - Premie

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ga in overleg met je werkgever en vraag of hij de verzekering wil voortzetten, de premie wil hij betalen geef je aan dan is het wel zo makkelijk dat hij direct de premie voldoet aan de verzekering van je brutoloon af, licht ook de verzekering in hier over en overleg ook met hen...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vrijwillige voortzetting pensioen - Premie

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij vrijwillige voortzetting krijg je in principe zelf de rekening voor het bruto bedrag. De premie kun je vervolgens weer bij de belastingaangifte opvoeren als aftrekpost. Het zal voor het pensioenfonds weinig uitmaken van welke rekening de premie wordt betaald. Dat zou dus ook door je werkgever kunnen. Die zal dan het werknemersdeel op jouw bruto loon kunnen inhouden. Voor je netto loon maakt dit niet uit.

Voor jou zal het echter het gunstigste zijn als je zelf de premie betaalt en de werkgever dus het bruto werkgeversdeel ook aan jou overmaakt. Op die manier kan het zijn dat dit deel voor jou ook meetelt voor een eventuele WW of WIA uitkering en je dus een hogere uitkering zou krijgen.

Gesloten