LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door harmen50 »

Hoezo? Jij haalt de buitenlanders erbij. Steeds hetzelfde liedje: de buitenlanders krijgen de schuld. De VVD was verantwoordelijk voor grote intocht in de jaren 60 van de "buitenlanders" Ik weet nog wat ze zeiden: we moeten wel want de nederlander wil geen vuil werk meer doen. De nederlander wilde wel, maar tegen fatsoenlijke betaling. Word jij misschien nu een beetje boos, beste vogels? Een beetje relativeren beste opponent. Nederland heeft voor 90% en misschien nog wel meer, een rechts kabinet gehad, waarin de VVD kon doen wat ze wilde. Ik weet het nog, bijvoorbeeld:Wiegel had het altijd over autootje pesten; zo waren er meer in de VVD en het CDA. Maar het kwartje van Kok af schaffen, ho maar. Het levert te veel op. En nu probeer jij mij te kleineren en te doen alsof jij er alleen verstand hebt, maar beste vogels door jouw reactie val je toch mooi door de mand! Nog altijd krijg ik geen antwoord op de vraag waarom die strakke scheiding in behandeling van mensen, geboren op of na 1 januari 1950 en daarvoor. Alleen van die flutadviezen van jou en die kweenie die inderdaad nergens van weet!!!!

harmen50
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:50

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door harmen50 »

En jij vogels, gelukkig heb jij er verstand van. Tenminste dat beweer je enkele bijdragen geleden. Jammer dat je zo enorm door de mand valt. Ik wed dat jij nog in de luiers lag toen ik, politiek aktief voor de ARP, ja, ja de Anti Revolutionaire Partij partijlid was. Ik heb het, toen het CDA kwam met figuren als van Agt en consorten weer op gezegd. Heel bewust heb ik de jaren 60 en 70 politiek beleefd. Mooie jaren, er was heel wat te beleven met Wiegel, Aantjes, Haja van Someren, van Riel, de kamervoorzitter, den Uyl, en zo kunnen we er meer noemen. En kom jij mij nu niet betichten van hokjesgeest. Jij zit in het rechtse hokje; ik zit nergens in en lees van alles wat met politiek te maken heeft. Zo ook dit onderwerp; de onrechtvaardigheid van een besluit. Jij beticht mij ervan dat ik, wanneer het 1 januari 1951 zou zijn geweest, ik niks zou hebben gezegd. En dat beste vogels is de VVD en TON ten voeten uit. De aandacht van het werkelijke probleem af leiden door een bepaald politiek thema. Praat veel over buitenlanders en allochtonen en niemand ziet meer hoe die rovers hun politieke spel bedrijven. Dit geldt zowel voor links als rechts. Alleen de rechtse partijen hebben, de VVD bijvoorbeeld 18 jaar aan één, de macht in handen gehad. Ik zou zo zeggen: droom nog even verder!!!!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik geef u helemaal geen adviezen. Ik geef alleen voor de situatie van de topicstarter aan dat er een eenvoudige oplossing is voor zijn probleem. Vervolgens projecteert u die oplossing op uw situatie en zegt dat het gezwets is.

En u schrijft 'Je leidt van het onderwerp af'. Kent u de uitdrukking 'de pot verwijt de keter dat die zwart ziet?

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door kiz »

beste harmen50,
U vergeet blijkbaar dat uw niet-werkende echtgenote zo'n 2000 euro aan heffingskorting per jaar krijgt uitbetaald Ook gaat u in uw argumentatie voorbij aan het feit dat uw kinderen nog onder de oude KB-regeling vielen, die een oplopend bedrag per kind kende naarmate men meer kinderen had. Voordeeltjes die anderhalfverdieners die ná 1994 kinderen kregen niet hebben.
Elke generatie wordt geconfronteerd met overheidsmaatregelen die soms wel en soms niet gunstig uitpakken.
Dat is nu eenmaal zo, en op deze manier betaalt ook elke generatie mee aan voordeeltjes voor een andere generatie. Maar vergeet dan dus ook niet de voordeeltjes die uw eigen generatie heeft gehad.

Hendrik54
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mei 2008 16:38

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door Hendrik54 »

Beste Harmen50,

Ik volg nu 2 dagen de discussie over de vraagstelling "Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW??? " en daarbij heb ik gemerkt dat je je behoorlijk laat opfokken door Kweenie en Vogels.
Één advies: laat jezelf niet door hen zo opfokken.

Het is begrijpelijk dat je je zorgen maakt over je toekomst en die van je vrouw (financieel). Ook vindt ik het begrijpelijk dat jij je gegriefd voelt door het op handen zijnde gedwongen stoppen met werken en de daaraan gekoppelde financieelen gevolgen en ook de socialen contacten.
(Maar nogmaals, laat je niet opfokken).

Je hebt mijn reactie over de discussie gelezen en ook ik maak mij af en toe nog grote zorgen, hoe ik het financieel in rond kan krijgen voor mijn vrouw en kinderen (resp. 36, 10 en 12 jaar oud). En je kunt rustig van mij aannemen dat die zorgen groot!! zijn (het is maar de vraag of ik al de 65 haal en ik hoef maar 17.5 jaar te overbruggen!!!).
Kweenie kan dan wel veronderstellen dat € 50,= p. mnd. in 10 jaar zo weggespaard is (theoretisch ja), maar dan moet deze wel begrijpen dat er dan geen andere financieelen perikelen er tussen door komen om dit maandelijks te doen (je inkomen wordt nl. lager en tegenslagen komen er geheid).

Ik hoop voor Kweenie en Vogels dat zij die kopzorgen niet hebben (dit blijkt wel uit de discussie), indien zijzelf in jouw situatie (of bv. mijn) zouden staan, zou ik héél benieuwd zijn hoe de discussie dan was verlopen.

M.vr.gr.
Hendrik[/quote]

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door kiz »

@vogels:
Ik ben dat maar ten dele met je eens. Onze kinderen zitten resp. in 3e en 1e klas voortgezet onderwijs, en hebben op dit moment méér behoefte aan iemand thuis dan toen zij nog op de basisschool zaten. Tegen de tijd dat ze die "thuis" ondersteuning niet meer nodig hebben, behoor ik inmiddels tot de groep "niet meer aantrekkelijk voor de arbeidsmarkt" en kan ik een uitbreiding van uren dan wel het zoeken naar een andere baan wel willen, maar waarschijnlijk niet realiseren.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door D1RK »

Niet Chatten AUB. Alleen nieuwe bijdrage graag want ik kom wel erg veel keren dezelfde namen tegen!

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door kiz »

@vogels:
Ik ben 40 en heb een arbeidsverleden van 23 jaar: gezin en werk combineer ik dus. Ik werk op het hoofdkantoor van een (noodlijdende) VVT-instelling in een management-ondersteunende functie. Overigens fuseert deze instelling over een paar maanden met een andere noodlijdende VVT-instelling in de regio (formeel is dit nog niet bekend gemaakt, maar vanuit mijn functie kan ik wel over de informatie beschikken, e.e.a. is vertrouwelijk zoals je zal begrijpen).
Een uitbreiding van uren zal er waarschijnlijk niet inzitten, nog afgezien van het feit dat ik dat fysiek ook niet ga redden aangezien ik chronische schouderklachten heb waar de oorzaak nog van wordt onderzocht. In ieder geval vind ik het erg vervelend om voor de 2e keer in 5 maanden langer dan 1 week te moeten uitvallen om die reden.
Maargoed, dit is een beetje offtopic.

Hendrik54
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mei 2008 16:38

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door Hendrik54 »

Vogels. "Pas 36! Wat is er mis met gewoon werken".
Haar Dyslexie wordt niet als verweerargument gegeven (feitelijk is het in normaal nederlands " 'n leesprobleem", tevens heeft ze ongelukkigerwijs ook nog PTSS (Post Traumatisch Stress Syndroom) + opgeteld alleen maar lagere school (voor bv. vakkenvuller bij AH of Aldi, heb je al 'n vmbo-diploma nodig), heeft ze dus niet!!!.
Dus bij welke werkgever kan ze dan terecht??. Blijft over evt. zwart werken als huishoudelijke hulp ('n verrader slaapt niet en op problemen met de belasting zit ik al evenmin te wachten).

"Kinderen met Dyslexie volgen ook het vervolgonderwijs".
Toevalliggerwijs heeft mijn zoontje van 10 ook " 'n leesprobleem", zit hiervoor op Speciaal Basis Onderwijs, heeft speciale leesbegeleiding (extra) op school en tevens ook nog eens dagelijks 30 min. huiswerk (in de vorm van begeleidend lezen). Er zijn trouwens weinig kinderen die gewoon!! doorstromen vanuit SBO naar VMBO (ook hier is extra begeleiding nodig).
Aangezien ik net boven het minium zit, betekent dit ook dat ik de kosten die hieraan verbonden zijn, zelf moet betalen (ook oa. het vervoer naar school, deze kosten worden door de gemeente bepaald).

Dus bagataliseer het één en ander aub niet.

Terug op het onderwerp (Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???), want daar gaat het feitelijk om. Als bovenstaande problemen er niet waren geweest, zou ik evengoed nog steeds voor het probleem staan om 'n AOW-gat van 17.5 jaar te dichten ad (in 1996 € 335,= p. mnd.) en voor de tijd die ik nu nog heb ca. € 530,= p. mnd, misschien kun jij dit wegsparen of laten verzekeren. Ik kan dit echter niet en een verzekering afsluiten hiervoor is vanwege mijn gezondheid en de in te vullen gezondheisvragen van 'n verzekeraar geheel onmogelijk. Dit is mij sinds 1997 al bekend en niemand hoort mij hierover morren, heeft trouwens ook geen zin.
Dus hoezo? "ik hoef me dan geen zorgen meer te maken".

Er zijn velen echtparen die met 'n behoorlijk AOW-gat zitten en ook niet weten hoe ze dit moeten/kunnen aanpakken. Verzekeren of wegsparen, ga er maar aanstaan.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door kiz »

@Hendrik:
Je zoon van 10 kan in aanmerking komen voor VMBO/LWOO, zijn geen verdere kosten aan verbonden. Je kunt natuurlijk voor elke oplossing een nieuw probleem zoeken, maar waar een wil is, is een weg.
Onze dyslectische zoon volgt regulier VMBO met LWOO, een dyslectisch nichtje met hersenbeschadiging (na meningitis) volgt praktijkonderwijs, aan dit alles zijn voor de ouders geen extra kosten verbonden.
En ook je vrouw kan, mits zij gemotiveerd is, werk vinden waar geen specifieke opleiding voor vereist is.
Overigens, als je al in 1996 wist wat je maandelijks zou moeten inleveren, waarom ben je toentertijd niet gestart met iets opzij te leggen? Toen was je sowieso 12 jaar jonger dan nu en je zoon was toen ook nog niet geboren.

Hendrik54
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mei 2008 16:38

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door Hendrik54 »

Kiz."Overigens, als je al in 1996 wist wat je maandelijks zou moeten inleveren, waarom ben je toentertijd niet gestart met iets opzij te leggen? Toen was je sowieso 12 jaar jonger dan nu en je zoon was toen ook nog niet geboren."
Dacht je dat ik vanaf die tijd soms hebt stilgezeten, ik heb vanaf dat ik hiervan op de hoogte was indien het uitkwam geld opzijgespaard. Het gaat er echter om dat het bedrag dat ik zou moeten!! wegsparen onmogelijk haalbaar is van mijn inkomen en
daar bedoel ik dus het gat van 17.5 jaar wat mij met alle toen bekende correcties in inkomen en de steeds weer nieuwe veranderingen hierin, het voor iemand met een normaal inkomen of iets boven het minium het onmogelijk is om tussen de € 70.000,= tot
€ 100.000,= opzij is te sparen. Ik wil je hierin bij nog wel mededelen dat mijn financieelen zaken , zéér gezond zijn ( ik heb in het geheel geen schulden) en dat wil ik ook zo houden.
Onlangs, in november 2007 ben ik eindelijk van 'n bovenwoning naar ééngezinswoning verhuisd (het is voor het eerst in mijn leven dat ik nu 'n benedenwoning met tuin heb, kosten hiervan (van de verhuizing tot nu toe € 12.000,=), ik heb hier niemand voor nodig gehad
en van ons eigen gespaard geld betaald. En nog steeds 'n potje voor tegen de tijd dat ik 65 wordt (maar dit is bij lange na niet voldoende).

Vogels "Niet alles komt nu eenmaal vanzelf aangewaaid, maar met veel goede wil en inzet is veel te bereiken".
Ik vind dat je trots mag wezen op je zoon dat hij dit bereikt heeft. Evenals ik trots op mijn "kleine man" ben, voor wat hij bereikt heeft.
In 1 jaar tijd 3 zwemdiploma's, van niet kunnen lezen (door verkeerd OB onderwijs) naar speciaal onderwijs in 1.5 jaar in AVI 6 gekomen.
Ons heeft het bloed, zweet en tranen gekost om hem op bijzonder onderwijs te krijgen, je wordt nl door jeugdzorg, de gemeente en de OB school waar hij op zat volledig door de mangel gehaald ( punt na al deze gesprekken en tig formulieren was dat zijn vroegere school uiteindelijk heeft toegegeven, dat zij het onderwijs wat hij nodig had niet konden bieden ( intussen waren we wel drie jaar verder met alle instanties en had mijn zoon dus al 'n zéér grote achterstand opgelopen),
waardoor wij toestemming van de gemeente kregen om hem op speciaal onderwijs te plaatsen, integenstelling met 'n reguliere school waar je je kind zo kan aanmelden, geldt dit voor speciaal onderwijs echter niet, daar heb je nl. toestemming van jeugdzorg en de gemeente voor nodig.

"tevens ook nog eens dagelijks 30 min. huiswerk (in de vorm van begeleidend lezen)", dacht je dat hij dat begeleidend lezen alleen moest doen, Mis!!. Hierin help ik hem al 4 jaar mee, op zijn vorige school, vanaf groep 3 had hij nl. ook al "huiswerk". Hij was toen 6.
Neem van mij maar aan dat het hem niet vanzelf is aan komen waaien, hij heeft voor het niveau wat hij nu heeft, zijn stinkende best gedaan ( over inzet en wilskracht geproken).
Die inzet en wilskracht heet hij opgedaan bij karate ( heeft nu 6 Kyu), zijn nl 2 van de 5 gouden regels binnen het karate. Dus ik ben met recht trots op hem.

Nu nog even over de topic, want daar gaat het tenslotte om, ik heb al 'n paar keer gememoreerd dat het voor vele echtparen moeilijk is, hoe zij de kwestie het hoofd kunnen bieden.
Want ik neem toch aan dat "(Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???)", geen optie is. Het gaat er voor menigéén om hoe hij/zij het geldt dat nodig is kunnen wegsparen. Het verbaasd mij nog steeds dat de discussie hierover nu 12 jaar na dato pas is begonnen. Ben benieuwd hoe dit dan in medio 2015 zal wezen, want nog steeds zijn er mensen die niet eens van deze regeling, die ons te wachten staat op de hoogte is/zijn.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door kiz »

Nu nog even over de topic, want daar gaat het tenslotte om, ik heb al 'n paar keer gememoreerd dat het voor vele echtparen moeilijk is, hoe zij de kwestie het hoofd kunnen bieden.
Want ik neem toch aan dat "(Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???)", geen optie is. Het gaat er voor menigéén om hoe hij/zij het geldt dat nodig is kunnen wegsparen. Het verbaasd mij nog steeds dat de discussie hierover nu 12 jaar na dato pas is begonnen. Ben benieuwd hoe dit dan in medio 2015 zal wezen, want nog steeds zijn er mensen die niet eens van deze regeling, die ons te wachten staat op de hoogte is/zijn.
Ik vraag me toch af waar je vanuit gaat in je berekeningen. Heb je er bijvoorbeeld rekening mee gehouden dat je ná je 65e ook veel minder belasting betaalt, naar alle waarschijnlijkheid "uit de kinderen" bent en bijvoorbeeld geen hoge reiskosten voor je werk meer hoeft te maken?
De AOW (en evt. aanvullend pensioen) gaan daar namelijk wel vanuit. Dat je minder krijgt dan iemand die onder de "oude" regeling valt staat als een paal boven water, maar ik geloof niet dat je daarom in armoede zal vervallen.
En dan is het (althans nu) ook zo dat, als je inkomen daalt, je in veel gevallen aanspraak kan maken op een (hogere) toeslag of tegemoetkoming.

Hendrik54
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mei 2008 16:38

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door Hendrik54 »

Kiz,:onderstaand was de situatie in 2007
Een alleenstaande gaat vanaf volgend jaar bruto 984,86 euro per maand ontvangen, en 53,68 euro p. mnd. aan vak.geld
wat in mei uitgekeerd wordt. Gehuwden of daar aan gelijkgestelde vormen, ontvangen maandelijks per persoon 673,84
euro bruto AOW (en 38,35 euro vakantiegeld per persoon). Een echtpaar waarvan beide echtgenoten ouder zijn dan
65 jaar ontvangen bruto per maand 1347,68 euro en 76,70 euro aan vakantiegeld.
Is de jongste partner nog geen 65 jaar dan kan de oudste een toeslag AOW voor zijn niet- of weinig verdienende partner
aanvragen.

Nu om op de topic terugtekomen,Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???
per 1 januari 2015 wordt de situatie anders (en dan gaan we even uit van de bovenstaande geldende bedragen) nl.
de eerste partner die aow gaat ontvangen (dus 65 wordt) krijgt 673,84 euro bruto AOW (en 38,35 euro vakantiegeld).
de tweede partner ontvangt zijn/haar deel aan aow als deze 65 jaar wordt in ons geval is dat 'n verschil van 17.5 jaar.
De reken som wordt dus als volgt (((673,84+38,35)x12)x17,5)=149.559,90 Euro dit is dus het bedrag dat we als gehuwden
in 17.5 jaar tekort komen en wat je dus moet zien te verzekeren? of weg moet sparen?

Een alleenstaande ontvangt bruto 984,86 euro per maand ontvangen, en 53,68 euro p. mnd. aan vak.geld en dan wordt het
totaal van zijn/haar uitkering in 17.5 jaar 218.093,40 Euro, dit is 'n verschil tegenover gehuwd zijn 68.533,50 Euro.
En hier hebben we het nu over in de Topic.Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???
Toeslagen die nu nog gelden, gelden dan niet meer, alleen nog de bovengenoemde berekeningen, de maand bedragen zullen ongetwijfeld in 2015 alweer veranderd, echter de formule blijft in stand.

gast007
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 jul 2006 20:58

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door gast007 »

Inderdaad Hendrik54, zo heb ik het ook begrepen en ben hier pas geleden achter gekomen. (misschien nog net op tijd)
Ik wordt in 2015 ook 65 en mijn vrouw 2 jaar later.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door kiz »

Tja... als je het zo bekijkt weet ik er óók nog wel een:
Eén van onze kinderen is vóór 1-1-1995 geboren en valt onder de oude KB-regeling (progressief bedrag per kind naarmate het aantal kinderen hoger is) en de andere is in 5-1995 geboren en valt onder de veel ongunstiger nieuwe regeling waar een vast bedrag per kindt geldt, ongeacht het aantal kinderen.
Ik kan hier ook wel gaan zitten voorrekenen hoeveel ik daar aan tekort ben gekomen in de afgelopen 13 jaar, maar heeft dat zin? "Als" ik immers 5 maanden eerder was bevallen dan zou onze jongste ook onder de oude regeling vallen...
Het gaat inderdaad om grote bedragen en het is niet (altijd) mogelijk om hier tijdig een passende voorziening voor te treffen, maar ik vind het wel een beetje spijkers op laag water, sorry.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind het wat kort door de bocht om het spijkers op laag water te noemen. Dat zou impliceren dat het een futiliteit is, terwijl het hier in sommige gevallen om behoorlijk hoge bedragen gaat.

Maar ik ben het met je eens dat bijna alle regelingen aan verandering onderhevig zijn en dat ook andere veranderingen een grote impact kunnen hebben. De ene keer heb je er geluk mee, de andere keer pech. En in dit geval wordt er een tamelijk ruime overgangsperiode van 19 jaar gehanteerd, iets wat bij bijna geen andere aanpassing het geval is.

(Nou ja, behalve dan bij het beperken van de hypotheekrenteaftrek. Daarvoor is een overgangsregeling van 30 jaar bedacht. Ook dat kan sommige mensen duizenden euro's per jaar kosten.)

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door hj44 »

Wat kun je verwachten van regeringen die met ons geld mooi weer spelen elders in de wereld en zodoende alle goede voorzieningen hier afbreken.Het is toch niet te geloven wat het ons kost dat deze misselijkmakende kontelikker die baan bij de VN heeft gekregen.Als er wat beter met ons geld wordt omgegaan hoef je deze discussies helemaal niet te voeren.

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door hj44 »

Ook nu zijn mensen met een partnertoeslag de klos als de partner wat bij verdient.Het is heel logies dat deze mensen niet voor de super graaiers uit Den haag voor nop gaan werken en er mee uitscheiden.Als je een jongere of oudere partner hebt heb je bij de partijen die de laatste jaren aan het bewind zijn geweest niets te zoeken De partij die deze onzalige regeling ongedaan wil maken wordt volgens mij meteen de grootste.

fonsschumacher
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2009 16:48

Re: Moet ik dan maar gaan scheiden voor mijn AOW???

Ongelezen bericht door fonsschumacher »

Dat is ook mijn deeloplossing. Als ik getrouwd blijf ontvang ik € 694,19 per maand en als ik scheid ontvang ik € 1.011,64.
Lekker betrouwbaar dat CDA met uitspraken als: het gezin is de hoeksteen van de samenleving. En dan de PvdA met uitspraken als de zwaarste schouders dragen de zwaarste lasten. AOW was een recht en geen aalmoes.

Gesloten