LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Ben de Grappenmaker.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Jolijn »

Leo The Emperor schreef:Dit schreef Bendg op 1 december 2011 :
Dientengevolge heb ik na een poosje bijstand aan moeten vragen, volgens de WWB heb ik daar ook recht op. Ik geef altijd keurig op wat ik per maand verdien, en dat werd altijd van het sociaal minimum wat ik ontving afgetrokken. Zodra het meer is dan bijstandsniveau vind men dat je volledig in je eigen inkomen kunt voorzien.
Dit schrijft Bendg op 30 december 2011 :
heb bovendien veel betaald werk wat vanuit huis verricht kan worden
Ik ben blij dat je eindelijk ook enig betaald werk hebt gevonden, echter volgens eigen zeggen heb je nog een bijstandsuitkering om je verdiensten aan te vullen tot het sociaal minimum.
Dat eindelijk is misschien al wel enige tijd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Dit stond ook nog in de quote
Ik ben enige jaren geleden buiten mijn schuld ontslagen, ik ben niet de jongste meer en het is bepaald niet makkelijk in deze tijd van 6% werkloosheid om aan voldoende betaald werk te komen zodat ik mijn huur kan betalen
Het wekte in ieder geval bij mij de indruk dat het lang geduurd heeft voordat Ben De Goedgelovige weer betaalde inkomsten heeft gevonden.
Dat eindelijk is misschien al wel enige tijd.
Maar efin, je kan wel gelijk hebben, er staan geen datums in de posting

Bendg
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:12

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Bendg »

Leo The Emperor schreef:Dit stond ook nog in de quote
Ik ben enige jaren geleden buiten mijn schuld ontslagen, ik ben niet de jongste meer en het is bepaald niet makkelijk in deze tijd van 6% werkloosheid om aan voldoende betaald werk te komen zodat ik mijn huur kan betalen
Het wekte in ieder geval bij mij de indruk dat het lang geduurd heeft voordat Ben De Goedgelovige weer betaalde inkomsten heeft gevonden.
Er staat toch duidelijk het woord "voldoende" in de zin "om aan voldoende betaald werk te komen zodat ik mijn huur kan betalen" of heb je nooit geleerd wat dat woord betekent? Leer eens lezen en schrijven voordat je denkt dat hier te kunnen toepassen!

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Voldoende betaald of voldoende werk?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Er staat toch duidelijk het woord "voldoende" in de zin "om aan voldoende betaald werk te komen zodat ik mijn huur kan betalen" of heb je nooit geleerd wat dat woord betekent? Leer eens lezen en schrijven voordat je denkt dat hier te kunnen toepassen!
Nu ja, in ieder geval weet ik wel hoe het woord geweigerd wordt gespeld..... :mrgreen:

Een speculatieve associatie die nu spontaan bij mij opkomt : Ben De Goedgelovige zou toch niet een van de vele succesvolle MLM-medewerkers zijn, die vrienden en kennissen probeert te overtuigen om waspoeder, cosmetica, telefoonabonnementen, etc.... af te nemen.

De voortekenen wijzen wel die kant op. Hij gebruikt het internet als hulpmiddel en verdient onvoldoende om de huur te kunnen betalen.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 07 jan 2012 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door marnix »

Leo, als we toch flauw over spelling gaan doen, hoe schrijven we "word" in uw laatste reactie?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

marnix schreef:Leo, als we toch flauw over spelling gaan doen, hoe schrijven we "word" in uw laatste reactie?
Ik reageer op de opmerking van Bendg betreffende het niet kunnen lezen en schrijven. Zonder die opmerking had ik ook niks over de foutieve spelling van het woord geweigerd geschreven

En ... bedankt ik heb mijn posting verbeterd.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Wat is dat allemaal voor blauwe rommel, en welk doel dient het?

Edit, kennelijk heeft de mod de blauwe rommel van Ben de Gekke opgeruimd.
Laatst gewijzigd door adSolvendum op 09 jan 2012 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Prima en goed gewerkt Bendg,

Allemaal artikelen over robots die bepaalde eenvoudige taken van de mensen kunnen overnemen.

Al eens bedacht wie die robots ontwerpt, bouwt, programmeert en installeert ?
(Of doen de robots dat allemaal zelf).

Ook al eens bedacht dat als deze producten door deze robotisering goedkoper worden, dat dan de vraag toeneemt (les 1 in de Economie) en bereikbaar worden voor een groter deel van de wereldbevolking. Hierdoor ontstaan weer extra banen.

Enfin, het linken van internetsites zonder toelichting is als een vuurwerkpot. Je weet niet wat erin zit en of die het wel doet, en je geld terug krijg je niet.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door CSM »

Een aardig artikel dat beide standpunten vrij evenwichtig bespreekt:
http://singularityhub.com/2009/12/15/ma ... -collapse/

Lijkt me nuttiger dan de zee aan linkjes die bendg plaatst.
Zijn punt is namelijk helemaal niet zo gek, alleen zijn argumentatie is beroerd.

Bendg
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:12

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Bendg »

Leo The Emperor schreef:Prima en goed gewerkt Bendg,

Allemaal artikelen over robots die bepaalde eenvoudige taken van de mensen kunnen overnemen.
Nee, ongeveer de helft ging niet over 'robots', maar goed, je hebt je 'er is werk zat' oordeel toch al bij voorbaat klaar. En het gaat al heel lang niet meer over 'bepaalde eenvoudige taken'. Kijk hier eens.

Overigens bijzonder teleurstellend dat men in dit forum gewoon censuur pleegt. Ik kan ook wel in ieder bericht 1 link plaatsen, maar dat heeft juist zo weinig zin.

Jullie lezen het trouwens toch niet, merk ik.
Laatst gewijzigd door Bendg op 09 jan 2012 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Bendg
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 mei 2011 20:12

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Bendg »

CSM schreef:Een aardig artikel dat beide standpunten vrij evenwichtig bespreekt:
http://singularityhub.com/2009/12/15/ma ... -collapse/
Dat artikel had ik ook al geplaatst, trouwens. Het is alleen nogal verouderd.

De meeste links die ik had gegeven kwamen uit de afgelopen maand. Er zijn wekelijks wel 5 of 6 artikelen die mijn argument staven. Enfin, als je het niet wilt geloven, dream on. Je komt er vanzelf wel achter. Lees eens een goed boek of zo.

Hier staat het wat beter uitgelegd: http://www.thelightsinthetunnel.com/

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Overigens bijzonder teleurstellend dat men in dit forum gewoon censuur pleegt. Ik kan ook wel in ieder bericht 1 link plaatsen, maar dat heeft juist zo weinig zin.
De bedoeling is dat je iets beargumenteert, en dan mag je best wel een link ter ondersteuning of "bewijs" hiervoor gebruiken. Maar gewoon een stuk of 20 engelse links het forum op plempen, zonder verdere enige toelichting van jezelf, heeft niks meer met argumentatie van doen. Dat is gewoon forumvervuiling.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 09 jan 2012 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

morundo
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jun 2010 21:06

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door morundo »

We zijn weer totaal offtopic, anders moet bengd een nieuwe onderwerp open maken onder diverse, en niet in verschillende onderwerpen zijn mening uiten.

Oprechte Olivier
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 apr 2010 15:14

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Oprechte Olivier »

Gezien de aankomende vergrijzing is het helemaal niet zo'n slecht idee om 2 kinderen op de wereld te zetten, die hebben we straks hard nodig als de rest met de rollator rondloopt.
Kinderen zijn in die zin ook een maatschappelijke bijdrage (Als je ze een beetje tijd, onderwijs en aandacht geeft tenminste)
Ik vind ook niet slecht idee als de overheid gezinnen tot en met drie kinderen financieel tegemoetkomt. (Rekening houdend dat veel gezinnen toch maar één kind hebben)

Enfin, Chris:
-Werk is inderdaad de primaire manier om inkomsten te genereren.
-je hebt zeker recht op zorgtoeslag en kindgebonden budget. Zo snel mogelijk regelen anders.
-Als je nu onder bijstandsnivo zit, kun je ook misschien kwijtschelding gemeentelijke lasten/waterschap krijgen. Scheelt ook weer een euro of vijftig per maand. Vaak kom je ook in aanmerking voor bijzondere bijstand.
-bezuinigen kan ook een hoop schelen. Aantal verzekeringen tot noodzakelijke nivo terugbrengen, boodschappengeld per week etc

Gesloten