LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer eindigt WW-uitkering als ik meer dan 85% bijverdien?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Rockertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2019 15:21

Wanneer eindigt WW-uitkering als ik meer dan 85% bijverdien?

Ongelezen bericht door Rockertje »

Wanneer eindigt een WW uitkering als ik bijverdien? Is dat al als ik in 1 maand meer bijverdien dan 85% van mijn WW maandloon? Of is dat pas nadat ik in 2 opeenvolgende maanden in elk van die maanden meer bijverdien dan 85 % van mijn WW maandloon?
Laatst gewijzigd door Radar op 22 feb 2019 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wanneer eindigt WW-uitkering als ik meer dan 85% bijverdien?

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb je de vraag al aan het UWV gesteld? Zij zijn degenen die je dossier hebben en je exact antwoord kunnen geven. Mensen hier kunnen dat niet.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wanneer eindigt WW-uitkering als ik meer dan 85% bijverdien?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lees eens hier. En het is 87,5 procent.

https://www.uwv.nl/particulieren/werklo ... pt-mijn-ww

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: Wanneer eindigt WW-uitkering als ik meer dan 85% bijverdien?

Ongelezen bericht door Gegrand »

In principe loopt je WW recht door , tenzij je een contract bepaalde tijd of vaste aanstelling hebt gekregen met inkomsten hoger dan 87.5%.
Men vult maandelijks het inkomstenformulier in , heb je meer verdiend dan 87.5% heb je die maand geen recht op uitkering.
Als je er van overtuigd ben dat je langere tijd meer dan die 87.5% aan verdiensten gaat krijgen kan je het beste contact opnemen met je klantmanager bij het Uwv en met hem/haar te overleggen om de WW officieel te beëindigen , doe je niets blijft de WW periode gewoon doorlopen en kan je eventueel in de toekomst je rechten verloren hebben.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wanneer eindigt WW-uitkering als ik meer dan 85% bijverdien?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat niet over een contract of een vaste aanstelling. Het gaat over de inkomsten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wanneer eindigt WW-uitkering als ik meer dan 85% bijverdien?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je opgeeft hoeveel je verdiende word de rest aangevuld.

Bij stoppen WW blijven de nog aanwezige maanden geldig, en anders stopt het na 3 jaren....
Dus melden dat je langere tijd een salaris kreeg boven de uitkering kan voor tijdelijk half jaar contract slim zijn.
Anders verspil je de reeds opgebouwde jaren en kan het nadelig uitpakken.

Gesloten