LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tijdelijke baan opzeggen - werkgever doet moeilijk

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: tijdelijke baan opzeggen - werkgever doet moeilijk

Ongelezen bericht door ruud_a »

Precies. Ik wist het ook niet en ik was er heilig van overtuigd dat dit geen normale gang van zaken was.
In de CAO staan overigens netjes de opzegtermijnen vermeld die gebruikelijk zijn, namelijk 1 maand in zijn geval. MAAR in de kleine lettertjes in de CAO staat dat dit geld bij contracten met onbepaalde duur, maar daar kom je dus achter op het moment dat je iets aan de hand hebt, en deze CAO uitpluist. Er staat niet vermeld wat de opzegtermijnen is bij tijdelijke contracten, noch staat er in dat het niet toegestaan is dat je voortijdig je baan op zegt zonder wederzijds goedvinden.
In mijn ogen is het niet meer dan normaal dan dat de overeenkomst eind maart beeindigd kan worden. (wat zo'n beetje neerkomt op ongeveer 6 weken nadat de opzeggingsbrief is verstuurd, dus de werkgever heeft redelijk de tijd gehad om een alternatief te vinden). Zonder verder gezeik, zoals ziekmelden of naar een kantonrechter te moeten. Het lijkt me onredelijk van de werkgever dat ze eisen om nog tot eind april te moeten werken.

in de cao staat geen opzegtermijn vermeld, om de eenvoudige reden dat je niet kunt opzeggen bij tijdelijke contracten.
en je kunt niet opzeggen zonder wederzijds goedvinden, wederom omdat je niet mag opzeggen.
bij wederzijds goedvinden kun je uiteraard alles regelen wat je wilt.
maar vergelijk het met een telefooncontract van een jaar.
je gaat een verplichting aan voor een jaar, en je kunt niet na 3 maanden zeggen: ik stop er mee.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: tijdelijke baan opzeggen - werkgever doet moeilijk

Ongelezen bericht door testcase »

We kunnen een lang verhaal kort maken. Ik vind de werkgever buitengewoon coulant in deze.

Gesloten