LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkgever stopt contract proeftijd na werktijd laatste dag

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Werkgever stopt contract proeftijd na werktijd laatste dag

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als de duur van de overeenkomst zes maanden of korter was dan is de proeftijd niet geldig.
Een vergoeding voor het beëindigen binnen de proeftijd zit er helaas niet in.
Artikel 7:652 lid 4 BW schreef:Er kan geen proeftijd worden overeengekomen indien de arbeidsovereenkomst is aangegaan voor ten hoogste zes maanden.
Artikel 7:668 lid 1 BW schreef:De werkgever informeert de werknemer schriftelijk uiterlijk een maand voordat een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van rechtswege eindigt:
a. over het al dan niet voortzetten van de arbeidsovereenkomst; en
b. bij voortzetting, over de voorwaarden waaronder hij de arbeidsovereenkomst wil voortzetten.
Artikel 7:668 lid 2 BW schreef:Lid 1 is niet van toepassing, indien:
a. bij het aangaan van de arbeidsovereenkomst schriftelijk is overeengekomen dat deze eindigt op een tijdstip dat niet op een kalenderdatum is gesteld; of
b. de arbeidsovereenkomst is aangegaan voor een periode korter dan zes maanden.
Artikel 7:668 lid 3 schreef:Indien de werkgever de verplichting, bedoeld in lid 1, aanhef en onderdeel a, in het geheel niet is nagekomen, is hij aan de werknemer een vergoeding verschuldigd gelijk aan het bedrag van het loon voor één maand. Indien de werkgever die verplichting niet tijdig is nagekomen, is hij aan de werknemer een vergoeding naar rato verschuldigd. De vergoeding is niet langer verschuldigd, indien de werkgever in staat van faillissement is verklaard, aan hem surseance van betaling is verleend of op hem de schuldsaneringsregeling natuurlijke personen van toepassing is.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Werkgever stopt contract proeftijd na werktijd laatste dag

Ongelezen bericht door Moneyman »

tortle schreef:
Wisten jullie overigens dat ik ook al electronisch beslag kan leggen? ;-)
Nee dat wist ik niet...kunt u ook pannenkoeken beslag maken ?
Volgens de vaste eters zelfs erg goed :D

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: Werkgever stopt contract proeftijd na werktijd laatste dag

Ongelezen bericht door tortle »

Moneyman schreef:
tortle schreef:
Wisten jullie overigens dat ik ook al electronisch beslag kan leggen? ;-)
Nee dat wist ik niet...kunt u ook pannenkoeken beslag maken ?
Volgens de vaste eters zelfs erg goed :D
:D :wink:

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Werkgever stopt contract proeftijd na werktijd laatste dag

Ongelezen bericht door ruud_a »

Moneyman schreef:
tortle schreef:
Wisten jullie overigens dat ik ook al electronisch beslag kan leggen? ;-)
Nee dat wist ik niet...kunt u ook pannenkoeken beslag maken ?
Volgens de vaste eters zelfs erg goed :D
Pannenkoeken beslag?
Lijkt me niks lekker, doe mij maar pannenkoeken.

Ani4
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mei 2008 18:25

Re: Werkgever stopt contract proeftijd na werktijd laatste dag

Ongelezen bericht door Ani4 »

Succes met het vinden van een nieuwe baan.
Heel vervelend om op die manier te horen dat je contract niet wordt verlengd.
Het is van de kant van de werkgever wel te begrijpen.

Een werkgever durft niet altijd het risico te lopen iemand voor vast in dienst te nemen. Kost kapitalen en maanden om bij verminderde arbeidsbehoefte personen te ontslaan.
Ontslagprocedures zouden simpeler moeten zijn. Een werknemer heeft ook maar een maand opzegtermijn.

Mucha

Re: Werkgever stopt contract proeftijd na werktijd laatste dag

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Werkgever stopt contract proeftijd na werktijd laatste dag

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook vind het onbehoorlijk. Ik had TS gevraagd of ze dit niet heeft zien aankomen , maar daar heb ik geen antwoord op gekregen. We zijn nu 5 dagen verder....zou er al een pittig gesprek zijn geweest met de baas? Maar we weten natuurlijk niks vd voorbije proeftijd , hoe het e.e.a is geweest en hoe de samenwerking cq communicatie tussen hen beiden was :(

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Werkgever stopt contract proeftijd na werktijd laatste dag

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, over onbehoorlijk gedrag gesproken... Het gebeurt maar zelden dat een topicstarter het resultaat terug koppelt, en ook hier horen we niks meer. Wel een probleem aankaarten, en als mensen vervolgens proberen bij te springen niet meer reageren.

Ach, aan de andere kant, als het ontslag op zo'n manier gaat, zou je voor zo'n werkgever willen werken? Maar dan moeten er toch ook in de proeftijd al dingen op zijn gevallen die niet lekker lopen, kan niet anders.
Laatst gewijzigd door witte angora op 05 aug 2015 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Werkgever stopt contract proeftijd na werktijd laatste dag

Ongelezen bericht door bprosman »

SMS diensten lopen soms mis, vooral bepaalde providers, wel verstuurd en nooit ontvangen....
Aflevering van een SMS is wel degelijk aan te tonen, wij laten regelmatig onderzoek doen bij onze providers en per SMS kunnen ze aangeven (bewijzen) of deze is ontvangen of onderweg (internationaal) is blijven hangen en bij wie.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Werkgever stopt contract proeftijd na werktijd laatste dag

Ongelezen bericht door renewouters »

stofzuigertje schreef: SMS diensten lopen soms mis, vooral bepaalde providers, wel verstuurd en nooit ontvangen....
De kans dat een SMS niet aankomt is kleiner dan welk ander communicatiemiddel dan ook. De meest voorkomende reden dat SMS niet aankwam was dat als het toestel vol zat. Maar dat gebeurt zelden meer omdat moderne telefoon bijna onbeperkt SMS kunnen opslaan.

Debbiess
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2015 20:50

Re: Werkgever stopt contract proeftijd na werktijd laatste dag

Ongelezen bericht door Debbiess »

Hallo mensen,

Allereerst heel hartelijk dank voor het reageren op mijn vraag, ik wilde al veel eerder reageren maar ik had problemen met deze site, ik kon gewoonweg niet reageren, geen forum lezen etc, 3 keer toe heb ik radar een email gestuurd en eindelijk deze ochtend hebben ze de aanpassingen aangepast en kan ik reageren.

Jammer dat gelijk wel wat mensen negatief schrijven over mij, zo zie je maar dat ik wel wilde reageren maar het niet mogelijk was omdat de aanpassingen niet goed stonden.

De proeftijd ging helemaal super, vele malen gevraagd of werkgever tevreden was, helemaal goed, zelfs klanten belde hem op dat ze tevreden waren.
Nee dit heb ik totaal niet zien aankomen, jammer genoeg niet dan had ik er iets aan kunnen doen, werkgever is laf om mij na werktijd een sms te sturen, ook betaalde hij het loon niet, gelukkig heb ik hulp gekregen en is nu alles betaald met de wettelijke boete erboven op.

Nogmaal bedankt voor jullie antwoorden en hulp maar werkgever is niet eerlijk.
Bijdeze kan dit onderwerp op slot.

Mucha

Re: Werkgever stopt contract proeftijd na werktijd laatste dag

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Werkgever stopt contract proeftijd na werktijd laatste dag

Ongelezen bericht door witte angora »

Debbiess schreef: werkgever is laf om mij na werktijd een sms te sturen, ook betaalde hij het loon niet, gelukkig heb ik hulp gekregen en is nu alles betaald met de wettelijke boete erboven op.
Misschien moet je maar blij zijn dat je er weg bent. Jammer, je hebt je uiterste best gedaan, maar bij sommige werkgevers helpt helemaal niks, die hebben zo hun eigen agenda, een agenda waar je pas achter komt als het te laat is.
Bij deze kan dit onderwerp op slot.
Dat denk ik ook wel.

In ieder geval bedankt dat je alsnog terug gekoppeld hebt! In praktische zin kon er niets aan de situatie veranderd worden, maar als anderen die in een vergelijkbare situatie komen te zitten jouw verhaal lezen, ervaren ze dat ze niet de enige zijn, en dat het heus niet aan hen hoeft te liggen. Dat is misschien de winst.

Debbiess
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2015 20:50

Re: Werkgever stopt contract proeftijd na werktijd laatste dag

Ongelezen bericht door Debbiess »

witte angora schreef:
Debbiess schreef: werkgever is laf om mij na werktijd een sms te sturen, ook betaalde hij het loon niet, gelukkig heb ik hulp gekregen en is nu alles betaald met de wettelijke boete erboven op.
Misschien moet je maar blij zijn dat je er weg bent. Jammer, je hebt je uiterste best gedaan, maar bij sommige werkgevers helpt helemaal niks, die hebben zo hun eigen agenda, een agenda waar je pas achter komt als het te laat is.
Bij deze kan dit onderwerp op slot.
Dat denk ik ook wel.

In ieder geval bedankt dat je alsnog terug gekoppeld hebt! In praktische zin kon er niets aan de situatie veranderd worden, maar als anderen die in een vergelijkbare situatie komen te zitten jouw verhaal lezen, ervaren ze dat ze niet de enige zijn, en dat het heus niet aan hen hoeft te liggen. Dat is misschien de winst.
Hoi,

Helemaal waar, daarom heb ik ook een paar keer een mail gestuurd naar Radar, ik wilde reageren om dit aan het licht te brengen wat werkgevers dus doen....

Gesloten