LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantie en solliciteren

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Geisha
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 jan 2009 23:23

Vakantie en solliciteren

Ongelezen bericht door Geisha »

Ik zit met een dilemma en ik weet niet zo goed wat wijsheid is.

Ik heb gehoord dat de kans heel groot is dat mijn contact niet verlengd gaat worden half november. Flink balen natuurlijk maar nu is het ook zo dat ik volgende maand een gave reis ga maken in Azië van een paar weken.

Ik zit met het volgende dilemma: Meteen gaan solliciteren overal of wachten tot na mijn reis? Wat zijn mijn kansen op en baan als men hoort dat ik eerst nog lang op vakantie ga? En daarnaast, ik ben ook maar beperkt bereikbaar als ik op vakantie ben wat natuurlijk ook niet handig is. Als ik mijn reis moet annuleren kost me dat een paar duizend euro tenzij ik een baan vind die minimaal een vast jaar contract geeft voor minstens 20 uur.

Natuurlijk ga ik sowieso reageren als ik de baan tegen kom maar heb net een rondje vacature sites gedaan en het meeste is tijdelijk flexwerk voor minder dan 20 uur op het moment.

Ben vast niet de enige die in deze situatie heeft gezeten. Wat hebben anderen gedaan?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vakantie en solliciteren

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Geisha schreef:Ik zit met een dilemma en ik weet niet zo goed wat wijsheid is.

Ik heb gehoord dat de kans heel groot is dat mijn contact niet verlengd gaat worden half november. Flink balen natuurlijk maar nu is het ook zo dat ik volgende maand een gave reis ga maken in Azië van een paar weken.

Ik zit met het volgende dilemma: Meteen gaan solliciteren overal of wachten tot na mijn reis? Wat zijn mijn kansen op en baan als men hoort dat ik eerst nog lang op vakantie ga? En daarnaast, ik ben ook maar beperkt bereikbaar als ik op vakantie ben wat natuurlijk ook niet handig is. Als ik mijn reis moet annuleren kost me dat een paar duizend euro tenzij ik een baan vind die minimaal een vast jaar contract geeft voor minstens 20 uur.

Natuurlijk ga ik sowieso reageren als ik de baan tegen kom maar heb net een rondje vacature sites gedaan en het meeste is tijdelijk flexwerk voor minder dan 20 uur op het moment.

Ben vast niet de enige die in deze situatie heeft gezeten. Wat hebben anderen gedaan?
Lastig te zeggen hoe een werkgever reageert. Wij krijgen per 1 oktober een nieuwe collega. Oorspronkelijk zou hij 1 september beginnen maar omdat hij een nieuw huis wilde kopen leverde een tijdelijk contract problemen op. Mijn werkgever heeft toen afgesproken dat hij 1 oktober begint.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Vakantie en solliciteren

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Maak die reis! Die ervaring neemt niemand je meer af. Van uitstel komt helaas vaak afstel. Krijg je later spijt van.

Geisha
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 jan 2009 23:23

Re: Vakantie en solliciteren

Ongelezen bericht door Geisha »

Ja die reis gaat ook gewoon door tenzij ik echt die ene droombaan ga vinden maar dat betwijfel ik. Zit er meer mee van wanneer beginnen met solliciteren? Ik wil voorkomen dat ik in mijn vakantie gebeld wordt of gemaild voor gesprekken enzo. Zal niet overal wifi hebben, bellen/gebeld worden kost minstens 3 euro per minuut en wil niet 's nachts wakker gebeld worden.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vakantie en solliciteren

Ongelezen bericht door witte angora »

De vraag moet niet zijn wat anderen hebben gedaan, maar wat het UWV van je verwacht, wil je in aanmerking komen voor een uitkering ná einde dienstverband.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vakantie en solliciteren

Ongelezen bericht door kweenie »

Als ik het goed begrijp valt je reis tijdens je huidige contract, dus problemen met UWV zullen er dan niet zijn.

Voor een nieuwe baan zijn er vaak twee categorieën. Je hebt de tijdelijke banen bij bijvoorbeeld projecten waarbij de werkgever het liefst heeft dat je gisteren begint. Voor die opdrachten zou in oktober solliciteren terwijl je pas half november beschikbaar bent sowieso te vroeg zijn. Daarnaast heb je de wat vastere contracten of meer structurele uitbreiding. Daarbij ligt de startdatum minder vast en is het vaak ook geen probleem om iets later te beginnen.

Als je een geweldige baan ziet langskomen, dan zou ik mij dus niet laten belemmeren doordat je op reis gaat. Je kunt er ook voor kiezen om gewoon geen telefoonnummer op te geven. Veel kan ook via de mail worden geregeld. Het is dan natuurlijk wel handig als je om de paar dagen even je mail kunt checken.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Vakantie en solliciteren

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Je kan natuurlijk ook als je solliciteert netjes in je communicatie vermelden dat je een reis gaat maken en dat je dan totaal niet bereikbaar bent.
Als het bedrijf je wilt hebben, dan houden ze daar rekening mee.
Bij de Safety Group tenminste wel. Heb dit van meerdere collega's gehoord.
machtigmooiwerk.nl
Laatst gewijzigd door Radar op 02 sep 2017 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link aangepast door Moderator

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vakantie en solliciteren

Ongelezen bericht door Brahms »

taxikemperman schreef: Bij de ......... tenminste wel. Heb dit van meerdere collega's gehoord.
http://www.machtimooierk.nl
Je reklame maar even gemeld. Wel erg opvallend zo.

Gesloten