LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag dit?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
JR1986
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2007 20:17

Mag dit?

Ongelezen bericht door JR1986 »

Hallo

IK ben aan het werk bij een callcenter.

Kreeg 2 weken geleden het advies van mijn teamleidster het advies van mijn teamleidster om logopodie te gaan volgen ivm mijn articulatie. Ze geeft aan dat ze het moeilijk vindt om mij

Dus ik gaan mailen naar verschillende kogopodiepraktijken en 1 ervan had geen wachtlijst. Dus kon ik bellen voor een afspraak tussen bepaalde tijden. Alleen op de tijden dat ik kon bellen werken hun. maar ik toch enkele keren gebeld en toen ik de mogelijkheid kreeg om een antwoord apparaat in te spreken dit gedaan met mijn telnr. Ik wordt niet terug gebeld.

Nu afgelopen vrijdag komt mijn teamleidster naar me toe en geeft aan dat ze geen verbetering verwacht de komende weken/ maanden ook al volg ik logopodie en dat alles voor as vrijdag beter moet (9-5-08) anders kan ik gaan. Omdat zij niet langer kan verantwoorden dat er geen verbetering inzit.

Bottomline: Ik heb nog geen enkele logopodie sessie gehad en zonder logopodie vindt er geen verbetering plaats DUH. En toch dreig ik ontslagen te worden, zonder dat hun mij de kans geven..... Mag dit ( En ja ik ben uitzendkracht)

En als ze me toch ontslaan, wat kan ik dan? Heb ik een poot om op te staan? ( En dan bedoel ik niet een ww aanvragen).... Maar via de rechtsgang

eagle3824
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 mei 2008 17:37

Re: Mag dit?

Ongelezen bericht door eagle3824 »

Als uitzendkracht heb je weinig rechten. Ze kunnen u inprincipe op elk moment ontslaan zonder dat u daar iets aan kan doen.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Mag dit?

Ongelezen bericht door pbarendse »

Wat Eagle al zegt... Als uitzendkracht is je positie belabberd. Als ze zeggen: "morgen hoef je niet meer te komen" dan heb je morgen een probleem. Vandaar dat voor dit soort werk vaak uitzendkrachten worden ingehuurd. De hogere kosten wegen op tegen de hogere flexibiliteit voor de werkgever.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Mag dit?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Heb je dit al opgenomen met met uitzendbureau?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Mag dit?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Toch begrip voor het Callcentre-standpunt.

Immers, zij willen een prettig klinkende stem met overredingskracht.

Ken uw zwakke punten!!

Als ik met radio bezig was dan was het alleen het technische deel van opnames, knippen en plakken.
Ik heb immers géén microfoonstem en dus voor presentatie volkomen ongeschikt!!
En daar moet men mee (leren)leven!

Grootvader

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mag dit?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is wel raar dat men u heeft aangenomen terwijl men bij het intakegesprek al had kunnen nagaan (en hadden moeten nagaan) hoe uw articulatie is. Schijnbaar was het toen geen probleem?

(Overigens kan ik me voorstellen dat er ook wel wat aan de grammatica gedaan kan worden, maar dat is misschien flauw om te zeggen.)

shorty27
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2008 14:33

Re: Mag dit?

Ongelezen bericht door shorty27 »

In beginsel heb je als uitzendkracht haast geen poot om op te staan. Wel kan de werkzekerheid gegarandeerd worden afhankelijk van de fase waarin jij je bevind.

Je moet nagaan of je een fase A,B of C contract hebt (ABU) of dat je volgens de NBBU werkt in vier fasen. Dit is alleen van belang om je contract met het uitzendbureau niet te verliezen. Mocht je fase A of 1 hebben dan gaat dit niet op.

Wanneer articulatie( en dat is het geval wanneer je aan de telefoon zit) van belang is voor de uitoefening van je werkzaamheden, is het mogelijk dat de werkgever met zo een argument komt. het is voor jou moeilijk waar te maken dat de werkgever dit doet omdat hij geen geldige reden heeft of dat hij/zij je niet meer aardig vind. Een dergelijke rechtsgang waar je op doelt zal geen kans van slagen hebben in jouw geval.


Misschien kan je voorstellen om andere werkzaamheden te verrichten binnen het bedrijf.

Mocht je met vragen blijven zitten dan is het raadzaam om even contact op te nemen met de adviseurs van www.jobcicle.nl zij kunnen je prima helpen middels een chatsessie.

Ikke1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2008 22:04

Re: Mag dit?

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

Als je in fase A (ABU COA) zit mag jij op elk gewenst moment opzeggen en de werkgever ook. Zonder enige opgave van redenen dus helaas kunnen ze je direct wegsturen.

Indien je in fase B zit (detacheringsovereenkomst voor bepaalde tijd) ligt het eraan hoelang je werkt. Maar dan geldt dat als de opdrachtgever je niet meer wil hebben het uitzendbureau jou moet herplaatsen of moet doorbetalen het uitzendbureau is namelijk jou werkgever.

Succes!

guzzioot
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2003 22:24

Re: Mag dit?

Ongelezen bericht door guzzioot »

Ik zou ook niet iets zoeken in het kader van notuleren of iets dergelijks. Je Nederlands in woord en schrift is ook niet om naar huis te schrijven.

succes

Gesloten