LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEGON Norm opbrengst en Garantie opbrengst

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
arjanmarkt
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2012 10:06

AEGON Norm opbrengst en Garantie opbrengst

Ongelezen bericht door arjanmarkt »

Hallo,

Nav mijn Polis welke ik ooit bij Axent heb afgesloten heb ik een brief ontvangen waarin Aegon aangeeft dat ik vooralsnog geen geld krijg. Als reden geven ze aan dat mijn polis een zgn garantie opbrengst kent en zolang mijn opbrengst daaronder blijft ik toch het garantie bedrag krijg!
Ik denk dat dit niet juist is omdat ik premie betaal voor die garantie. (Dus ik betaal het zelf)
Als hun de horgere kosten gewoon in mijn polis zouden stoppen, kan ik wel een opbrengst krijgen welke hoger is dan de garantie opbrengst.

Zit ik er helemaal naast of probeert Aegon hier te makelijk van mij af te komen ??

Arjan

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: AEGON Norm opbrengst en Garantie opbrengst

Ongelezen bericht door ruud_a »

u hebt blijkbaar een soort verzekering afgesloten, voor het geval de opbrengst lager zou zijn dan de voorgespiegelde opbrengst.
achteraf zeer verstandig.
maar misschien moet u aan aegon vragen waarom u dat betekent, dat langer op uw uitkering moet wachten en of dat langere wachten ergens in de algemene voorwaarden terug te vinden is.

arjanmarkt
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2012 10:06

Re: AEGON Norm opbrengst en Garantie opbrengst

Ongelezen bericht door arjanmarkt »

Mijn polis heeft zijn einddatum nog niet bereikt.
De brief heeft te maken met de woekerpolis overeenkomst welke dit blijkbaar ook is.
Ik heb dus (mag ik aannemen) in het verleden teveel kosten betaald.
Dit teveel aan kosten heeft dus geen redement opgebracht.
Als dat wel netjes had mogen renderen had mijn polis meer waard geweest wat dus mijn inziens losstaat van de garantie welke ikheb afgesloten...
Daarom snap ik het dus niet.

Arjan

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: AEGON Norm opbrengst en Garantie opbrengst

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Hallo Arjan, weet je zeker dat het om een 'garantie opbrengst' gaat? Gaat het in de brief niet om een vergelijking tussen een 'normopbrengst' en een 'eindopbrengst'? Mocht dat zo zijn dan is dit het geval: Die normopbrengst zou u kunnen halen volgens een akkoord met Verliespolis en St. Woekerpolisclaim. Het is echter geen garantie. Het gaat om een geschatte eindwaarde onder aftrek van met de overeengekomen maximale kosten. Dat heeft niet te maken met een gegarandeerd eindkapitaal. Want dat zou klip en klaar genoemd moeten worden in de polis.

Maar goed, als u ervan overtuigd bent een woekerpolis te bezitten dan zou ik sowieso in actie komen.
Een gang naar de rechter vanwege te hoge kosten en/of andere gebreken van uw polis is dan zinnig.
U hoeft zich daarbij niets van de brief van Aegon aan te trekken.

Gesloten