LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door hakra »

KOSTEN WOEKERPOLIS HOEFDEN NIET SPECIFIEK BENOEMD

Als de consument de kosten van zijn beleggingsverzekering kon zien aan de hand van het verschil tussen premie en daadwerkelijke inleg, is de verzekeraar niet tekort geschoten in zijn informatieverstrekking. Dat oordeelt de Commissie van Beroep van Kifid.


http://www.vvponline.nl/nieuws/59699?mi ... FqoGmYkZs=

ClaimConcept
Berichten: 1972
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

De berichtgeving in de (vak)pers is erg ongenuanceerd. Het betreft hier een uitspraak over ABN AMRO als (assurantie) tussenpersoon, niet over de verborgen kosten van verzekeraar ABN AMRO Levensverzekering NV. Het Kifid-nieuwsbericht:
De einduitspraak van de Commissie van Beroep houdt geen principiële beslissing in over de vraag welke informatie moet worden verstrekt over de kosten van beleggingsverzekeringen. Zij is daar niet aan toegekomen omdat in de loop van de procedure is vastgesteld dat de bank de consument vooraf heeft meegedeeld welk deel van de premie voor kosten was bestemd. Daardoor wist de consument dus vooraf waar hij aan toe was.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Claimconcept,
Laat die kosten toch links liggen.
Heeft geen zin bij het KiFiD, dat lijkt overduidelijk geregisseerd klagers in het ongelijk te stellen en zo verzekeraars de hand boven het hoofd te houden.
zie ook: http://daskapital.nl/2015/10/dinsdag_du ... .html#more

Volgens de RIAV dienden de rendementen meetkundig bepaald.
Vaststaand feit is dat dat niet is gebeurd
--> te hoge rendementen voorspiegelen
--> misleiding danwel opzettelijk bedrog.
Probeer dat eens!

Uitleg meetkunde volgt spoedig.
Bijlagen
verzoekschrift meetkundige methode.pdf
(308.47 KiB) 68 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

ClaimConcept
Berichten: 1972
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

felixbeijer schreef:Claimconcept,
Laat die kosten toch links liggen.
Heeft geen zin bij het KiFiD, dat lijkt overduidelijk geregisseerd klagers in het ongelijk te stellen en zo verzekeraars de hand boven het hoofd te houden.
zie ook: http://daskapital.nl/2015/10/dinsdag_du ... .html#more
Felix, ik vind zelf het kostenaspect ook van ondergeschikt belang. Mijn insteek is of de eindopbrengst overeenkomt met het voorgespiegeld rendement en doelstelling in het adviestraject. Met die strategie is het heel goed mogelijk dat verzekeraars en hun tussenpersonen wel een veroordeling aan de broek krijgen, met een veel grotere schadeverplichting dan collectieve focus op verborgen kosten.

Mijn belangenvereniging mag dan een kleine speler in de markt zijn, maar mijn strategie is des te gevaarlijker. Zo heb ik bij een spaarleencombinatie AFAB al op de knieën gekregen. Op papier althans, want AFAB steekt simpelweg de middelvinger op tegen Kifid, zie AFAB smeert overbodige verzekeringen aan

In een vergelijkbare kwestie over een hypotheekcombinatie met AEGON Vliegwiel heeft Kifid wel de tussenpersoon veroordeeld, maar niet AEGON. Het beroep in die kwestie is nu aangehouden tot de Hoge Raad zich (wederom) heeft uitgesproken over aansprakelijkheid van een bank/verzekeraar voor uitgelokte verboden handelingen van hun tussenpersonen. Zie ook Barsten in het Hofmodel

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Claimconcept,

Ik heb ze nog maar weer eens geholpen met het verbeteren van de voorlichting aan hun klanten.
Ik denk dat het gewoon te complex is, ze begrijpen het gewoon niet.
En tsja, ze moeten hun gedragscode volgen.

Geachte meneer/mevrouw ,

Hartelijk bedankt voor uw bericht aan onze Klantenservice. We vinden het fijn dat u contact met ons zoekt. Hieronder ziet u de informatie die wij van u hebben ontvangen.

De informatie die u ons stuurde:
Fwd: Meetkundige methode voor de bepaling van rendementen en de risico’s van beleggen in aandelen

Hallo,

De laatste week zijn flinke vorderingen gemaakt in het inzicht, daarom gelieve bijgaand deze aanvulling op mijn eerdere schrijven te ontvangen.

In de hoop dat dit u kan helpen met een betere klantvoorlichting verzoek ik u kennis te nemen van “Meetkundige methode voor de bepaling van rendementen en de risico’s van beleggen in aandelen door modellering middels een evenwichtsmodel met fluctuaties om de gemiddelde meetkundige lijn” welk ik ter publicatie in de Staatscourant heb aangeboden aan de Tweede Kamer.

Eén van de effecten die u van het toepassen en verstrekken van deze informatie zult gaan merken is een aanmerkelijke verbetering van de score “klantbelang centraal” zoals dat door de AFM wordt bijgehouden en gepubliceerd.

Legt u dit conform uw gedragscode (bijgevoegd) toch alstublieft voor aan uw bestuurders en Compliance afdeling?

Met vriendelijke groet,

Felix Beijer

---------- Oorspronkelijk bericht ----------
Van: Beijer <[email protected]>
Aan: cie.fin

Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op
We doen ons best uw bericht binnen twee werkdagen te beantwoorden. Soms hebben we meer tijd nodig. Bijvoorbeeld omdat we extra informatie willen opzoeken of omdat we een andere collega inschakelen. Als we meer tijd nodig hebben, laten we u dat ook binnen twee werkdagen weten.

Met vriendelijke groet,

xxxx
Directeur Aegon Klantenservice
Bijlagen
gedragscode aegon.pdf
(598.91 KiB) 54 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Conform de voor mij van toepassing zijnde geldende procedure en gedragscode heb ik de tweede kamer maar weer ingelicht. Hopelijk sorteert dit effect.
Daar waar twee identieke gedragscodes conflicteren, begint een klucht.

---------- Oorspronkelijk bericht ----------
Van: Beijer <[email protected]>
Aan: "cie.fin" <[email protected]>, "cie.szw" <[email protected]>
Cc: "h.nijboer" <[email protected]>, "Omtzigt P.H." <[email protected]>, "Slieker, D." <[email protected]>, info <[email protected]>, consumentenvoorlichting <[email protected]>, "e.dijkgraaf" <[email protected]>, aukjedevries <[email protected]>, "w.koolmees" <[email protected]>, "a.merkies" <[email protected]>, "t.vdijck" <[email protected]>
Datum: 7 november 2015 om 7:00
Onderwerp: Meetkundige methode voor de bepaling van rendementen en de risico’s van beleggen in aandelen

Geachte ontvanger,



Gelieve bijgesloten informatie te ontvangen en door te sturen aan de vaste Kamercommissies voor Financien (woekerpolissen) en Sociale Zaken en Werkgelegenheid (pensioenonderwerpen).



Met vriendelijke groet,



Dr. Felix Beijer
Bijlagen
presentatie meetkundige methode aan Kamercommissies.pdf
(310.97 KiB) 80 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Heden ontvangstbevestiging ontvangen. :D
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 9#p2216539
Bijgaand nog wat informatie waar die hoge rendementen vandaan komen. :x
Lijkt me toch hoognodig tijd voor een herijking. :mrgreen:

Fin
Bijlagen
kamerbrief_kabinetsreactie_commissie_parameters.pdf
(108.47 KiB) 61 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Het is toch niet te geloven wat die verzekeraars (proberen te) doen.
http://daskapital.nl/2015/12/hebben_ver ... .html#more
Dit is er weer een in de categorie "het is niet te geloven maar het is echt waar"

Dat "plannetje" gaat toch niet werken en niet gebeuren.
Bij waardeoverdracht van oude pensioenrechten naar een APF (zoals op daskapital wordt omschreven) wordt de schade als gevolg van de zogenoemde beerputpensioenen-affaire ineens opeisbaar. :o :D
Bovendien wil Europa dat iedere burger een eigen spaarpotje opbouwt, dit APF is dus rechtstreeks strijdig met Europese wetgeving. 
Tot slot is bij een huwelijk in gemeenschap van goederen de toestemming van beide echtelieden nodig. Pensioen kan nu eenmaal niet verhandeld worden.


Het lijkt me verder gepast even een korte update te geven van de “tussenstand”.
Mijn brieven aangaande meetkundig fondsrendement zijn inmiddels behandeld, en er is besloten deze aan de individuele leden van de Tweede Kamer over te laten. Hetgeen betekent dat zij vragen kunnen stellen aan de regering of deze brieven betrekken bij wetsvoorstellen.
Dat de Tweede Kamerleden niets gaan doen is natuurlijk ook altijd mogelijk.

Mijn brief aan de Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid is inmiddels voor ontvangst bevestigd.
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 9#p2220309
Ik ben toch benieuwd wat ze mij gaat antwoorden.
Binnen 6 weken dus meer nieuws in deze immer voortslepende klucht. :lol:

Laten we gaan kijken hoe de hazen lopen en hoe de hazen gaan lopen. :mrgreen:

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ben reuze benieuwd wat hiervan het effect zal gaan zijn. :mrgreen:

Van: Beijer <[email protected]>
Aan: info <[email protected]>
Cc: "Omtzigt P.H." <[email protected]>, "e.dijkgraaf" <[email protected]>, "w.koolmees" <[email protected]>, "t.vdijck" <[email protected]>, "a.merkies" <[email protected]>, aukjedevries <[email protected]>, info <[email protected]>, mkb <[email protected]>
Datum: 6 december 2015 om 14:24

Onderwerp: Meetkundig rendement en uw plannen voor een APF.

Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Ter attentie van de Staatssecretaris
Postbus 90801
2509 LV Den Haag
Per mail [email protected]

xxxx, 6 december 2015

Betreft: Meetkundig rendement en uw plannen voor een APF.

Geachte mevrouw,

In aansluiting en aanvulling op mijn eerdere brief dd 24 november jongstleden nam ik heden met verbazing kennis van het plan voor een algemeen Pensioenfonds (APF).
Nadere toelichting vindt u alhier: http://daskapital.nl/2015/12/hebben_ver ... .html#more
Voor de goede orde wil ik u op voorhand kenbaar maken dat deze gang van zaken ernstige problemen zal gaan geven:
1. Als gevolg van onjuist en veel te hoog “meetkundig” bepaalde rendementen (*) wordt thans veel te veel Pensioen uitgekeerd (omdat voor de dekkingsgraad met te hoge in de toekomst te behalen rendementen wordt gerekend), hetgeen tot gevolg heeft dat in de toekomst deelnemers gekort dienen te worden.
2. Waardeoverdracht van oude rechten naar het APF zal bovendien tot ernstige problemen leiden wegens het direct opeisbaar worden van schade als gevolg van de zogenoemde “beerputpensioenenaffaire”.
3. Europese wetgeving dicteert dat mensen een individueel spaarpotje opbouwen en dus is dit plan strijdig met Europese Wetgeving.

Ik wil u toch vriendelijk verzoeken een passende en fatsoenlijke oplossing te genereren voor de (te) ontstane problematiek, zie hiervoor mijn eerdere brief.

Met vriendelijke groet,

Dr. Felix Beijer, 6 december 2015

Per mail [email protected]

* Zie de bijgevoegde notitie “Meetkundige methode voor de bepaling van rendementen en de risico’s van beleggen in aandelen door modellering middels een evenwichtsmodel met fluctuaties om de gemiddelde meetkundige lijn”

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Op dit moment kijken de bestuursvoorzitter van Aegon (samen met het bestuur, de AFM, de DNB en het Ministerie van Financien en het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en de gehele Tweede Kamer) naar de status van Aegon. Dat tafereel zal er ongeveer zo uitzien:
https://www.youtube.com/watch?v=VqbagKq ... &t=100m20s

Ik ben toch benieuwd wat ik voor reactie krijg.
Waarschijnlijk geen maar daar zal dan een Ombudsman achteraan gaan.
Welke Ombudsman dat toch moge zijn……. :?
Laten we kerstreces houden.

---------- Oorspronkelijk bericht ----------
Van: Beijer <[email protected]>
Aan: "xxxx" <[email protected]>, "xxxx" <[email protected]>
Cc: "Omtzigt P.H." <[email protected]>, "e.dijkgraaf" <[email protected]>, "w.koolmees" <[email protected]>, "t.vdijck" <[email protected]>, mkb <[email protected]>, info <[email protected]>, "a.merkies" <[email protected]>, aukjedevries <[email protected]>
Datum: 12 december 2015 om 11:12
Onderwerp: KLACHT aangaande uw wetsvoorstel voor het APF.
Geachte heren xxxx en xxxx,

Helaas heb ik moeten constateren dat het mail-adres van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid thans buiten gebruik is gesteld. Vreemd genoeg was dit kort tevoren niet gelet de ontvangstbevestiging die ik heb ontvangen naar aanleiding van mijn eerdere per mail toegestuurde brief. Daarom wil ik u verzoeken dat u dit aan de Staatssecretaris toestuurt, de brief heb ik dan ook maar per post gestuurd.

Helaas heb ik tot op heden niets meer gehoord van iemand uit de Tweede Kamer naar aanleiding van mijn brieven aangaande meetkundig fondsrendementen, terwijl jullie toch per mail dd 20 januari 2015 hebben aangegeven dat slechte informatie en slechte communicatie tot gigantische schade hebben geleid en jullie er zouden toezien dat Verzekeraars schoon schip maken!

Ik heb begin dit jaar reeds duidelijk gemaakt dat de rendementen onjuist worden vastgesteld, toch heeft vreemd genoeg de PvdA geen actie ondernomen op de parameters zoals vastgesteld door de commissie parameters van de Pensioenfederatie, u voorgelegd door de eindverantwoordelijk Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Daar Aegon nu heeft verklaard AFM voorschriften te volgen, welke zijn gestoeld op de methode vastgesteld door de commissie parameters van de Pensioenfederatie wordt nu de AFM in diskrediet gebracht. Echter de AFM kan niet anders dan de wetgeving te volgen die door het kabinet is overgenomen en u als Tweede Kamer geen actie heeft ondernomen.

Zodoende rijst toch de vraag waarom u nadien dan geen actie onderneemt? De AFM is zeer benieuwd naar uw antwoord! Wellicht kunt u hen hier nog meer duidelijkheid in verschaffen?


beste lezers van dit forum.
Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om de inhoud van mijn brief te publiceren.
Dit vanwege de noodzaak tot vertrouwelijkheid teneinde het lopend onderzoek niet te schaden.
Voor meer gegevens zie
http://daskapital.nl/2015/12/hebben_ver ... .html#more
http://daskapital.nl/2015/12/pas_op_ver ... .html#more
en dan de commentaren aldaar.

FIN
Bijlagen
ontvangstbevestiging brief minszw.pdf
(226.01 KiB) 61 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

http://daskapital.nl/2015/12/belastingp ... wet_a.html
http://amweb.nl/branche-724322/algemeen ... rste-kamer
Nu dat on-ge-lo-fe-lijk domme plan van het APF doorgaat, zal Aegon zeer spoedig failliet zijn om de simpele reden dat dan de schade van de beerputpensioenen affaire ineens opeisbaar wordt en onvermijdelijk de gehele beerput open gaat.
Dat zal me een lucht gaan geven :mrgreen:
En gaat een zeer kostbare aangelegenheid worden.
(beerputpensioen = woekerpolis verkocht onder het mom van een pensioenregeling voor medewerkers in het MKB)

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Nu de strekking van de inhoud van mijn brief reeds in de commentaren op daskapital staan
http://daskapital.nl/2015/12/pas_op_ver ... .html#more
http://daskapital.nl/2015/12/belastingp ... wet_a.html
kan ik de inhoud van de brief net zo goed nu al integraal publiceren.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Ter attentie van de Staatssecretaris
Postbus 90801
2509 LV Den Haag
Per mail [email protected]
Cc [email protected]; [email protected]

xxx, 12 december 2015

Betreft: KLACHT aangaande uw wetsvoorstel voor het APF

Geachte mevrouw,
Met afgrijzen nam ik kennis van het doorzetten van het reeds als “vehikel” omschreven Algemeen Pensioenfonds (APF) uitgevoerd door Verzekeraars. Dit plan is om diverse redenen werkelijk ronduit dom en asociaal te noemen:
(i) Bij eventuele waarde-overdracht van oude aanspraken worden oude toezeggingen ineens teniet gedaan. Dit kan niet daar bij in gemeenschap van goederen gehuwden de partner ook belanghebbende is en ook toestemming dient te verlenen!
(ii) Bij eventuele waarde-overdracht van oude aanspraken wordt de schade van zogenoemde beerputpensioenen ineens direct opeisbaar. Dit zal tot een oncontroleerbare klachtstroom leiden en de acute teloorgang van Verzekeraars teweeg brengen.
(iii) Het APF lijkt Verzekeraars alle gelegenheid te geven de gevolgen van hun algeheel disfunctioneren op de toekomstige generatie af te wentelen middels korten, echter dit vehikel kan nooit als rechtsgeldig bestempeld worden en zal in de toekomst wederom tot een klachtenstroom leiden.
(iv) Het APF is rechtstreeks in tegenspraak met de eis vanuit Europa dat ieder burger een eigen spaarpot voor Pensioen opbouwt (zoals dat het geval was).
(v) Doordat met veel te hoge rendementen wordt gerekend, wordt het geld nu als het ware cadeau gegeven aan ouderen. Wat jongeren ooit nog van hun afgedragen gelden terugzien is nog maar de vraag. Mijn inschatting is dat dit nihil zal zijn. Dit vehikel is dus rechtstreeks strijdig met de Wet Gelijke Behandeling (naar leeftijd) en daarmee intrinsiek niet rechtsgeldig.
(vi) Opmerkingen en waarschuwingen van de AFM omtrent het APF zijn genegeerd.
Als gevolg van onjuist meetkundig bepaalde fondsrendementen worden veel te hoge rendementen gebruikt voor het bepalen van de dekkingsgraad, zodat nu veel te hoge uitkeringen worden gedaan (omdat de dekkingsgraad met veel te hoge rendementen wordt vastgesteld). Bovendien worden onjuiste en niet prudente keuzes in het beleggen gemaakt.
Aandelenkoersen staan thans in een onwaarschijnlijk hoge piek ver boven hun evenwicht. Het is simpelweg intrinsiek onmogelijk dat de koersen blijven doorstijgen zoals de afgelopen decennia is geschied. Een crash van koersen op enige termijn is zeer waarschijnlijk te noemen. Hierdoor zal de dekkingsgraad van dit APF kelderen daar verzekeraars nog steeds denken dat met beleggen in aandelen hoge rendementen kunnen worden behaald.
De rente staat thans historisch laag, veel lager kan echt niet meer. Gevolg is dat koersen van obligaties niet veel meer kunnen stijgen (zoals afgelopen jaren oude Staatsobligaties met hoge rente flink in waarde zijn gestegen). Deze goede obligaties worden echter langzaam maar zeker uitgeloot.
Nieuwe obligaties zijn grotendeels met extreem lage rente, die renderen dus niet. Bij een rentestijging zullen deze obligaties in waarde kelderen. Ook hierdoor zal in de toekomst de dekkingsgraad kelderen.
Verzekeraars kunnen enkel verlies lijden op bestaande contracten met garantie, en zelfs de extreem lage garanties van vele beleggingsverzekeringen (woekerpolissen) zullen tot een verliespost leiden waarvoor geen adequate dekking is opgebouwd.
Alle Verzekeraars (niet alleen die met veel zogenoemde woekerpolissen) zijn technisch gezien failliet. Middels dit APF worden de gevolgen van het jarenlang disfunctioneren van (de top van) Verzekeraars op de jongere generatie afgewenteld cq op diens werkgevers en daarmee indirect ook op de werknemers. De jongere generatie (<50 jaar) zal vrijwel hun gehele Pensioen in rook zien opgaan en hun oude dag in armoede moeten slijten. Daar het de PvdA volgens de peilingen net zo zal vergaan als de aandelenkoersen, zal er straks geen solidariteit met deze jongere generatie meer zijn als deze oud is geworden.
Het Nederlands Pensioensysteem is technisch gezien reeds overleden, echter de juiste correctieve acties worden niet waargenomen. De problemen worden enkel vooruit geschoven en zodoende wordt ronduit asociaal beleid gevoerd naar de jongere generatie. Ongezouten kritiek op discussiefora doet vermoeden dat PvdA staat voor Partij van de Asocialen, Achterbaksen of Achterlijken. Mijn verzoek/voorstel is dan ook om een klachtprocedure met onvermijdelijk fatale afloop te voorkomen en dit wetsvoorstel in te trekken.
Ik wil u op voorhand danken voor de te nemen actie het algemeen belang te dienen en het volk voor toekomstige armoede te behoeden. Voor de goede orde wil ik er op attenderen dat bij geen correctieve acties de gevolgen niet te overzien zullen zijn.
Met vriendelijke groet,


Dr. Felix Beijer
xxxxx
xxxxxx

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ik ben toch benieuwd naar de reactie die ik van de Staatssecretaris ga krijgen op mijn eerdere brief. :mrgreen:
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 9#p2220309

Deze brief is immers keurig voor ontvangst bevestigd (zie 4 berichten hierboven).

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door Brahms »

Mijns inziens opvallend:

Enorm aantal lezers van de topics van felixbeijer maar eigenlijk nooit berichten van anderen.
En niet alleen in dit topic van deze TS.......
Gelukkig bestaat claimconcept nog :wink:

Je moet overigens wel heel erg in de materie thuis zijn om het te kunnen volgen, moet het wel even goed lezen......

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Brahms schreef:Mijns inziens opvallend:

Enorm aantal lezers van de topics van felixbeijer maar eigenlijk nooit berichten van anderen.
Het afwezig blijven van enige inhoudelijke discussie vind ik nou ook reuze jammer!
In de materie thuis zijn is simpel en kost weinig tijd.
5 minuutjes per dag daskapital lezen en amweb (zie de links in mijn berichten).

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

De dienstverlening aan bedrijven dient passend te zijn.
https://www.afm.nl/nl-nl/over-afm/toezi ... tverlening
Lees ook eens de folder pensioen van de AFM voor het MKB.
Bijlagen
folder AFM pensioen-werkgever.pdf
(268.15 KiB) 46 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

ClaimConcept
Berichten: 1972
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Brahms schreef:Mijns inziens opvallend:

Enorm aantal lezers van de topics van felixbeijer maar eigenlijk nooit berichten van anderen.
En niet alleen in dit topic van deze TS.......
Gelukkig bestaat claimconcept nog :wink:

Je moet overigens wel heel erg in de materie thuis zijn om het te kunnen volgen, moet het wel even goed lezen......
De meeste hits komen waarschijnlijk van felixbeijer zelf, die spoken ziet en daar een compleet eigen theorie aan heeft opgehangen. Ik ga uit van oprechtheid, maar het schrikt (gedupeerde) lezers eerder af dan dat het ze verder helpt.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

ClaimConcept schreef: De meeste hits komen waarschijnlijk van felixbeijer zelf, die spoken ziet en daar een compleet eigen theorie aan heeft opgehangen. Ik ga uit van oprechtheid, maar het schrikt (gedupeerde) lezers eerder af dan dat het ze verder helpt.
Claimconcept,

Er is nu ook een speciaal meldpunt bij de DNB aangemaakt om misstanden te melden.
http://www.dnb.nl/nieuws/dnb-nieuwsbrie ... 335522.jsp

Het mailadres is: [email protected]

Enige idee hoe dit komt ? :wink:

---------- Oorspronkelijk bericht ----------
Van: Beijer <[email protected]>
Aan: info <[email protected]>


Hoe groot zou de schade zijn die is aangericht?
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 3#p2229223

Ik denk dat Aegon op vrij korte termijn volledig wordt vernietigd.

PS: Ik ga nu kerstvakantie houden. Volgend jaar meer.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Meetkundig fondsrendement in de Tweede Kamer ?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

felixbeijer schreef:Daar het de PvdA volgens de peilingen net zo zal vergaan als de aandelenkoersen, zal er straks geen solidariteit met deze jongere generatie meer zijn als deze oud is geworden.

xxxxx
xxxxxx
I rest my case.....

Hier de aandelenkoersen
http://www.behr.nl/fondsdetail/detail/aegn.eqf
Hier de peilingen voor verkiezingen.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... etels.html

Gesloten