LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aangesloten bij Verliespolis nog zelf actie nemen?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
bobbink
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2008 11:26

Aangesloten bij Verliespolis nog zelf actie nemen?

Ongelezen bericht door bobbink »

Wij zijn aangesloten bij Stichting Verliespolis. Heeft het nu zin om zelf actie te ondernemen, of verspeel je hierdoor andere kansen?

Ons plan is AEGON te benaderen over het feit dat de kosten op het recente overzicht hoger zijn dan wat ze volgens de polis zouden zijn. We willen hierover een brief schrijven en tevens (volledige) overzichten opvragen van voorgaande jaren.
Moeten we dan ook direct protesteren tegen sowieso te hoge kosten of juist niet?

Alvast dank voor een reactie.

Maaike

sieward
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 apr 2006 09:35

Re: Aangesloten bij Verliespolis nog zelf actie nemen?

Ongelezen bericht door sieward »

Hi Maaike,
Het is altijd beter om actie te ondernemen, dan om niets te doen, in de hoop dat het wel zal overwaaien. Het gaat vaak om veel geld en om je toekomst!

Wat je niet moet doen, is een eigen klachtenbrief opstellen los van de stuitingsbrief van woekerpolisclaim of verliespolis. Ik zou er maar vanuitgaan dat je in beginsel op de juridische inzichten van deze stichtingen mag vertrouwen. Wat je wel kunt doen is vragen om additionele informatie. Die heb je nodig om te weten wat je moet doen en hoe je er voor staat. Hierbij een voorbeeld brief:
Verwijzend naar mijn klachten van .. verzoek ik u mij aanvullende informatie te verschaffen over het volgende.

a) volledige overzichten van kosten van de afgelopen jaren, vergelijkbaar als dat u mij op ... een overzicht heeft gestuurd over het jaar 2007
b) een kostenoverzicht voor het geval ik zou besluiten tot afkopen van betreffende polis, waarbij ik de polis zou oversluiten.
c) een kostenoverzicht per jaar voor het geval ik zou besluiten om de betreffende polis ongewijzigd voort te zetten.
d) voorstellen van uw kant, om de polis zodanig aan te passen, dat dit kan leiden tot hogere rendementen, ook als dat zou betekenen dat risicodekkingen zouden worden verlaagd.

Ik verzoek u vriendelijk binnen 14 dagen te reageren, zoniet stel ik u reeds nu al hierin in gebreke, waarbij ik u expliciet op mogelijke schade die hierdoor bij mij kan ontstaan wil wijzen.

Reeds bij voorbaad dank voor uw medewerking.
Onder voorbehoud van alle rechten en weren.
Ik nodig mensen uit om deze voorbeeld brief te verbeteren, indien zij daar aanleiding toe zien. Zoniet: Mensen, deze brief gewoon versturen!

vervelende
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 17:59

Re: Aangesloten bij Verliespolis nog zelf actie nemen?

Ongelezen bericht door vervelende »

Wij zijn aangesloten bij Stichting Verliespolis. Heeft het nu zin om zelf actie te ondernemen, of verspeel je hierdoor andere kansen?
Dat zou ik dan zeker maar wel doen, want dit is niet bepaald een club die je verder helpt.

We hebben in de Dexia aandelenlease affaire al gezien wat de mensen hebben gekregen die zich 'hebben laten helpen' door deze belangenorganisatie (Leaseverlies = dezelfde mensen als Verliespolis).
En dat is een hoop minder dan de mensen die NIET met deze club in zee zijn gegaan en een eigen richting hebben gekozen.

De Duisnberg regeling bleek uiteindelijk veel te mager.

Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Re: Aangesloten bij Verliespolis nog zelf actie nemen?

Ongelezen bericht door Simon_W »

#Vervelende ... lid worden van verliespolis betekent nog niet dat je akkoord hoeft te gaan met hun onderhandelingsresultaat. Maar ik ben met je eens dat je ook zelf actie moet ondernemen. Het gaat immers in totaal om circa 1000 producten en die hebben ieder hun eigenaardigheden. Zo vind ik dat ik zelf misleidende informatie over het product heb ontvangen maar veel kritiek focust nu op de kosten.

sjeel
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jul 2007 07:25

Re: Aangesloten bij Verliespolis nog zelf actie nemen?

Ongelezen bericht door sjeel »

Wie kan mij vertellen of je een afgekocht abc spaarplan ook in dienen bij verliespolis. Bij de lopende polissen heb ik ze wel aangemeld maar vroeg mij af hoe het zit als je een polis twee jaar terug heb afgekocht.

Sjeel

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Aangesloten bij Verliespolis nog zelf actie nemen?

Ongelezen bericht door peewee »

Sjeel,

Aanspraken op een schadevergoeding kun je slechts door TWEE oorzaken verliezen.,

1) door verjaring van je claim. Maar dit is eenvoudig te voorkomen door een zg. stuitingsbrief aan je verzekeraar te zenden.

2) doordat je Fortis/ASR schriftelijk zou vrijwaren van aansprakelijkheid. Maar dit laatste doe je natuurlijk niet zonder schade-uitkering.

Te hopen valt wel dat er in de afkoopovereenkomst tussen jou en Fortis/ASR niet stiekem een zinnetje met vrijwaring is ingeslopen.

Gesloten