LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tunnelkas bij koop-een-tuinkas.nl

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Athena2
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 mei 2011 11:58

Tunnelkas bij koop-een-tuinkas.nl

Ongelezen bericht door Athena2 »

Hallo,

Onlangs heb ik een tunnelkas gekocht bij koop-een-tuinkas.nl. Niet de duurste, tachtig euro, al vind ik het met mijn budget een behoorlijk bedrag. Het blijkt een onderdeel te zijn van een firma dat zichzelf 'laagsteprijsgarantie' noemt. De tunnelkas heb ik besteld en in elkaar gezet. Dat ging ook redelijk vlot met behulp van een handig kliksysteem. Het probleem is dat ik er nog geen tien dagen plezier van heb gehad.

De kas is in elkaar gezakt. Het frame (dat er op het oog degelijk uitzag) was niet sterk genoeg.

Uiteraard heb ik contact gehad met het bedrijf. Ik heb ze verteld dat de kas niet bepaald was wat ik er van verwacht had. Ook heb ik foto's opgestuurd van het frame.

Ze hebben me te kennen gegeven dat ze met me mee willen denken. Ook moet ik ze nageven dat ze niet erg lang doen over het beantwoorden van hun mail. Toch valt het me erg tegen. Het is natuurlijk nooit mijn bedoeling geweest om iets te kopen wat beter op de afdeling speelgoed had kunnen staan. Want een kas dat tien dagen buiten heeft gestaan op een beschutte plek en dat niet overleefd, mag geen kas genoemd worden.

Ze hebben me aangeboden om een nieuw frame toe te sturen. Dat heb ik geweigerd. Ik vertrouw het niet. Als het de eerste keer nog geen tien dagen gestaan heeft, dan zal het met een nieuw frame toch niet anders zijn? Plus dat ik er niet aan moet denken om opnieuw het risico te nemen. Ik woon in een woonbuurt. Wat gebeurt er de volgende keer? Zal hij in elkaar zakken, of zal hij deze keer worden gelanceerd? Dus hebben ze me aangeboden een deel van het geld terug te storten. Met andere woorden: ik heb een niet werkende kas bij ze gekocht? Daar ga ik niet mee akkoord. Ik heb ze dus gevraagd om het volledige bedrag terug te storten.

Ze beroepen zich op de kleine lettertjes op hun site. Daarop staat duidelijk dat ze geen verantwoording nemen als het product eenmaal gebruikt is. Ook staat er dat weers- en windomstandigheden niet onder de garantie vallen. Maarja, ik mag bij aankoop toch in alle redelijkheid aannemen dat de kas een kas is? Oftewel: dat het meer dan tien dagen buiten kan staan op een beschutte plaats? En als dat niet het geval is, dan kunnen ze zich toch niet verschuilen achter kleine lettertjes? Het zou me wat zijn zeg! Ik ga paraplu's verkopen met gaten erin, of auto's waarvan ik weet dat de motor het binnen tien dagen begeeft. Als een klant dan midden op de snelweg pardoes stil komt te staan, dan verschuil ik me achter de kleine lettertjes. Komop! Dat kan de bedoeling toch niet zijn?

Ook hebben ze me verzekerd dat de kas veilig bevonden is. Dat doen ze door me te wijzen op hun persoonlijke ervaringen met de kas. Maar als ik dan vraag naar het keurmerk (of iets anders dat verifieerbaar is), dan krijg ik geen antwoord.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Tunnelkas bij koop-een-tuinkas.nl

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ze zijn aangesloten bij een webshop keurmer. Doe daar uw beklag.

Athena2
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 mei 2011 11:58

Re: Tunnelkas bij koop-een-tuinkas.nl

Ongelezen bericht door Athena2 »

Dank je voor de tip Tijger1.
Ik reageer een beetje laat, maar dat heeft dan wel als voordeel dat ik je kan vertellen hoe het is afgelopen.
Je advies heb ik opgevolgd. Ik heb het webshop-keurmerk aangeschreven. Ze hebben me gemeld dat ze voor me zouden bemiddelen. Een paar dagen later heb ik van het bedrijf een bericht gekregen dat ze voor deze ene keer (omdat het een bijzonder geval is o.i.d.) een uitzondering willen maken en het hele bedrag gaan vergoeden.
Ik weet helaas niet wat de doorslag heeft gegeven, maar zelf vermoed ik dat het komt omdat de tunnelkas geen keurmerk heeft.
Dat is fijn. Dan kan ik een deel van dat geld gebruiken om een meter hoog tunnelkasje te kopen. Die heb ik wel eerder gehad en op zich is daar niks mis mee en de rest gebruik ik dan voor zaadjes, stro en mest.
Nogmaals: bedankt!

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Tunnelkas bij koop-een-tuinkas.nl

Ongelezen bericht door tijger1 »

Mooi dat het is opgelost. Graag gedaan. Beetje smoesje van dat bedrijf.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tunnelkas bij koop-een-tuinkas.nl

Ongelezen bericht door crazyme »

Athena2 schreef:
Ze hebben me aangeboden om een nieuw frame toe te sturen. Dat heb ik geweigerd. Ik vertrouw het niet. Als het de eerste keer nog geen tien dagen gestaan heeft, dan zal het met een nieuw frame toch niet anders zijn? Plus dat ik er niet aan moet denken om opnieuw het risico te nemen. Ik woon in een woonbuurt. Wat gebeurt er de volgende keer? Zal hij in elkaar zakken, of zal hij deze keer worden gelanceerd?.
U draaft door.

De shop probeert het netjes op te lossen door het frame te vervangen. Het zou maar zo kunnen dat bij de montage iets is misgegaan. En hoezo zou de kas gelanceerd kunnen worden ??? Zitten er raketten in verwerkt ?

Ook het mogelijke ontbreken van een keurmerk is onzin. Waarom zou dat product een keurmerk moeten hebben ?

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Tunnelkas bij koop-een-tuinkas.nl

Ongelezen bericht door tijger1 »

@crazyme

Niet gelezen dat het al opgelost is?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tunnelkas bij koop-een-tuinkas.nl

Ongelezen bericht door crazyme »

tijger1 schreef:@crazyme

Niet gelezen dat het al opgelost is?
Jawel. Maar dat neemt niet weg dat ts overdrijft.

Gesloten