LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Klicmelding.nl

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
#Linda#
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2017 19:55

Ervaring met Klicmelding.nl

Ongelezen bericht door #Linda# »

Wij gingen onze voortuin opknappen en wilde daar een vijver in graven van een meter diep.
Voor wij het gat lieten graven hebben wij eerst een klicmelding gedaan bij klicmelding.nl.
Deze melding koste ons €65,- tijdens de graaf werkzaamheden zagen wij een kpn kabel overdwars door onze tuin lopen terwijl hij volgens de papieren niet door onze tuin loopt maar onder de weg voor ons huis (ruim 8 meter verderop) .
Ik heb vervolgens contact opgenomen met klicmelding.nl hier over ik heb niet deugdelijke informatie gehad en doordat de vijver nu met een plato moest ook extra geld daaraan kwijt.
Hun zeggen wij hebben ons werk goed gedaan en u moet bij het kadaster aangeven dat er een fout is.
Ik vraag mij nu wat is het nut van een klicmelding ik ben veel geld kwijt en mag nog extra werk gaan doen ook. Ik wil het wel melden maar dan wil ik minimaal mijn geld terug.
Hoe zit het nu met een klicmelding dit kan toch niet kloppen.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 apr 2017 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast

Moneyman
Berichten: 30103
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaring met Klicmelding.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

#Linda# schreef:Wij gingen onze voortuin opknappen en wilde daar een vijver in graven van een meter diep.
Voor wij het gat lieten graven hebben wij eerst een klicmelding gedaan bij klicmelding.nl.
Deze melding koste ons €65,- tijdens de graaf werkzaamheden zagen wij een kpn kabel overdwars door onze tuin lopen terwijl hij volgens de papieren niet door onze tuin loopt maar onder de weg voor ons huis (ruim 8 meter verderop) .
Ik heb vervolgens contact opgenomen met klicmelding.nl hier over ik heb niet deugdelijke informatie gehad en doordat de vijver nu met een plato moest ook extra geld daaraan kwijt.
Hun zeggen wij hebben ons werk goed gedaan en u moet bij het kadaster aangeven dat er een fout is.
Ik vraag mij nu wat is het nut van een klicmelding ik ben veel geld kwijt en mag nog extra werk gaan doen ook. Ik wil het wel melden maar dan wil ik minimaal mijn geld terug.
Hoe zit het nu met een klicmelding dit kan toch niet kloppen.
Tsja, dit is keurig in de voorwaarden op hun site afgedekt. Zij zijn puur een dienstverlener die dingen doet die je zelf ook zou kunnen doen, nsmelijk informatie opvragen bij het kadaster. Als de gegevens van het kadaster niet kloppen, kunnen zij daar niets aan doen. Je hoeft van hen niets te verwachten dus.

#Linda#
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2017 19:55

Re: Ervaring met Klicmelding.nl

Ongelezen bericht door #Linda# »

Als particulier kan je het niet zelf opvragen, als dat ging hadden we dat wel gedaan.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ervaring met Klicmelding.nl

Ongelezen bericht door sylvesterb »

#Linda# schreef:Als particulier kan je het niet zelf opvragen, als dat ging hadden we dat wel gedaan.
https://www.kadaster.nl/-/graafmelding#tarieven

Kun je gewoon doen als particulier, kosten zijn € 19,00.

Als je met de hand hebt gegraven is het niet verplicht (anders was het al verplicht).

Moneyman
Berichten: 30103
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaring met Klicmelding.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

#Linda# schreef:Als particulier kan je het niet zelf opvragen, als dat ging hadden we dat wel gedaan.
Heb je hun website uberhaupt bekeken? Ze verwijzen je zelfs gewoon door naar het kadaster!

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Ervaring met Klicmelding.nl

Ongelezen bericht door Sira »

Zou het niet zo kunnen zijn dat de kabel tegenwoordig inderdaad onder de straat loopt en de kabel in uw tuin een oude kabel is. Waar ik woon zijn in de jaren '90 alle KPN-kabels verlegd en ik kom ook af en toe weleens een oude kabel tegen. Ik neem aan dat de kabel in uw tuin door te meten is?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ervaring met Klicmelding.nl

Ongelezen bericht door sjohie »

Wat ze aangeven is wel juist, als grondroerder ben je conform de WION verplicht om weesleidingen te rapporteren bij het klic als je deze aantreft tijdens het graven in de openbare ruimte. Waar dit goedbedoeld en veel eerder is mis gegaan, is dat je als particulier niet verplicht bent om een graafmelding te doen op eigen (particuliere) grond. Wat zij aanbieden is leuk en extra, maar volgens geen enkele wet verplicht als je een vijver gaat graven met een schep, en bovendien veul te duur.

Nou krijg ik wel serieus jeuk bij die site, als ik "Wij beschikken over de juiste professionele expertise, apparatuur en nieuwste software om uw klic-melding te verzorgen". Het enige wat je nodig hebt is een mijn kadasteraccount en een up to date browser qua software. De expertise die nodig is, is niet meer of minder dan dat je nodig hebt om met google maps je vakantieroute te plannen. Ik doe honderd+ meldingen per jaar, en verwerk er zelfs een paar duizend, en als ze er met alle info die jij van te voren in moet vullen meer als 5 minuten mee bezig zijn, zijn het prutsers.

Bemoei-Al
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 nov 2015 18:03

Re: Ervaring met Klicmelding.nl

Ongelezen bericht door Bemoei-Al »

De kabel in de tuin is waarschijnlijk de huisaansluiting en die staat in een aparte PDF getekend.
Kijk eens in de map waar alle bestanden in zijn gedownload. Staat daar een bestand met de naam HA_datatransport_KPN_het ordenummer_het klicnummer_postcode_huisnummer.pdf, dan staat daar de ligging van de huisaansluiting op.

@ Sjohie
Ook als je mechanisch gaat graven in de eigen tuin is een graafmelding verplicht.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ervaring met Klicmelding.nl

Ongelezen bericht door sjohie »

Bemoei-Al schreef:De kabel in de tuin is waarschijnlijk de huisaansluiting en die staat in een aparte PDF getekend.
Kijk eens in de map waar alle bestanden in zijn gedownload. Staat daar een bestand met de naam HA_datatransport_KPN_het ordenummer_het klicnummer_postcode_huisnummer.pdf, dan staat daar de ligging van de huisaansluiting op.

@ Sjohie
Ook als je mechanisch gaat graven in de eigen tuin is een graafmelding verplicht.
Een huisaansluiting kan ook prima in de pdf kaart (LPxxxxx.pdf) staan, of helemaal niet geleverd worden, aangezien daarvoor geen leveringsverplichting geldt voor de netbeheerders. Het is dus zeker niet vanzelfsprekend dat deze aangetroffen leiding, A) een huisaansluiting is en B) ook in de levering opgenomen is.

Overigens zeg ik volgens mij nergens dat je als je mechanisch gaat graven op privéterrein geen graafmelding hoeft te doen. Ik zeg alleen dat het niét hoeft als je met een schep een vijver gaat graven.

Gesloten