LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Altijd problemen met Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Lucille_Ball
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 aug 2013 22:36

Altijd problemen met Ziggo

Ongelezen bericht door Lucille_Ball » 04 aug 2015 21:49

Werkelijk, ik heb nu 5 jaar Ziggo en vanaf het eerste begin heb ik verbindingsproblemen met het internet. Verbinding ligt er geregeld uit. Waarom blijft maar een raadsel, maar één ding weet ik wel: daarvoor had ik XS4all en had ik nóóit problemen met een wegvallende verbinding.

Mij is intussen geadviseerd een 1) een router aan te schaffen (gedaan á € 70,=), 2) een nieuwe netwerkadapter aan te schaffen (gedaan á € 30,=) en ik heb er heel wat uren in zitten, hetzij aan de telefoon om proberen weer verbinding te krijgen, hetzij liggend onder kasten/achter de TV, speurend in de meterkast etc. etc. etc. Nu ben ik er klaar mee.

De mensen aan de telefoon bij Ziggo zijn heel vriendelijk alleen zijn ze niet consequent in hun adviezen. En uiteindelijk is Wi-Fi enig als het werkt, maar een ramp als het niet werkt.

Als ik het advies krijg van Ziggo om in de meterkast de modem aan- en uit te zetten of die grote stekker van de TV er even uit te doen, krijgt m'n digitale decoder een opdonder waardoor het geluid van de TV het niet meer doet (nu twee keer gebeurd). Oplossing blijkt (na vele uren uitproberen en Ziggo bellen) de decoder te resetten. Dan doet alles het weer.

Inmiddels blijkt m'n pas aangeschafte Sitecom router overleden. Hij staat gewoon in de meterkast en is verbonden met de modem van Ziggo. Gewoon pats, boem, hij doet het niet meer.

Morgen bel ik ze op en geef ik door dat ik vertrek, naar XS4all. Alleen omdat deze provider geen CI (zender) heeft, stap ik niet helemáál over.

Ik word hier gillend gek van. Het is niet te geloven in wat voor een oerwoud je terechtkomt als er iets niet doet: is het de soundbar met subwoofer, is het de SONY TV, is het de digitale decoder, is het de modem, is het de router etc. etc. etc. etc. Wat een totáál overbodige troep je allemaal moet doorploeteren wil je er ergens, iets van snappen. De tijden van een stekker in het stopcontact en hop, alles doet het, zijn voorgoed voorbij.

Schaf je een LCD-TV aan, kun je op het internet (!) de gebruiksaanwijzing terugvinden. De 'printvriendelijke versie' is zo'n 300 pagina's. Het is toch niet te geloven!

Nu maar hopen dat mijn internetverbinding via XS4all het wel weer goed doet. Ik word hier helemaal KNOTS van.

renewouters
Berichten: 3505
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Altijd problemen met Ziggo

Ongelezen bericht door renewouters » 05 aug 2015 00:09

"De tijden van een stekker in het stopcontact en hop, alles doet het, zijn voorgoed voorbij."

Hangt ervan af wat je wilt. Als je hetzelfde doet als pak m beet 20 jaar geleden kan dat nog wel hoor. Gewoon een simpele tv kopen (die zijn er nog!) en CD's of LP's afspelen i.p.v. moeilijke dingen via internet. En de krant op papier lezen i.p.v. via internet. Bijvoorbeeld.

stofzuigertje

Re: Altijd problemen met Ziggo

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 05 aug 2015 00:30

Opzeggen huidige contract en je vrouw op haar naam een nieuwe laten nemen...

Dan krijg je alles nieuw en nog een monteur die alles foutloos zou moeten opleveren...

Dat is de oplossing die goedkoper is dan stekker trekken en zo....

En je kunt nog terug naar XS4All...

sjohie
Berichten: 9071
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Altijd problemen met Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie » 05 aug 2015 08:50

Lucille_Ball schreef:Werkelijk, ik heb nu 5 jaar Ziggo en vanaf het eerste begin heb ik verbindingsproblemen met het internet. Verbinding ligt er geregeld uit. Waarom blijft maar een raadsel, maar één ding weet ik wel: daarvoor had ik XS4all en had ik nóóit problemen met een wegvallende verbinding.

Mij is intussen geadviseerd een 1) een router aan te schaffen (gedaan á € 70,=), 2) een nieuwe netwerkadapter aan te schaffen (gedaan á € 30,=) en ik heb er heel wat uren in zitten, hetzij aan de telefoon om proberen weer verbinding te krijgen, hetzij liggend onder kasten/achter de TV, speurend in de meterkast etc. etc. etc. Nu ben ik er klaar mee.

De mensen aan de telefoon bij Ziggo zijn heel vriendelijk alleen zijn ze niet consequent in hun adviezen. En uiteindelijk is Wi-Fi enig als het werkt, maar een ramp als het niet werkt.

Als ik het advies krijg van Ziggo om in de meterkast de modem aan- en uit te zetten of die grote stekker van de TV er even uit te doen, krijgt m'n digitale decoder een opdonder waardoor het geluid van de TV het niet meer doet (nu twee keer gebeurd). Oplossing blijkt (na vele uren uitproberen en Ziggo bellen) de decoder te resetten. Dan doet alles het weer.

Inmiddels blijkt m'n pas aangeschafte Sitecom router overleden. Hij staat gewoon in de meterkast en is verbonden met de modem van Ziggo. Gewoon pats, boem, hij doet het niet meer.

Morgen bel ik ze op en geef ik door dat ik vertrek, naar XS4all. Alleen omdat deze provider geen CI (zender) heeft, stap ik niet helemáál over.

Ik word hier gillend gek van. Het is niet te geloven in wat voor een oerwoud je terechtkomt als er iets niet doet: is het de soundbar met subwoofer, is het de SONY TV, is het de digitale decoder, is het de modem, is het de router etc. etc. etc. etc. Wat een totáál overbodige troep je allemaal moet doorploeteren wil je er ergens, iets van snappen. De tijden van een stekker in het stopcontact en hop, alles doet het, zijn voorgoed voorbij.

Schaf je een LCD-TV aan, kun je op het internet (!) de gebruiksaanwijzing terugvinden. De 'printvriendelijke versie' is zo'n 300 pagina's. Het is toch niet te geloven!

Nu maar hopen dat mijn internetverbinding via XS4all het wel weer goed doet. Ik word hier helemaal KNOTS van.
Erg vervelend inderdaad, maar dat een zelf gekochte router van zozo-kwaliteit, want dat is sitecom toch eigenlijk wel, de geest geeft, is Ziggo niet aan te rekenen natuurlijk. Daarvoor moet je (voor de garantie) bij de verkoper daarvan zijn. Mocht je die willen vervangen voor een goede, dan zou ik eens kijken bij Netgear, die hebben echt goede routers die zowel beter zijn als alles van Sitecom, of de ingebouwde wiFi router functionaliteit in het Ziggo modem. Is een kleine 200 euro voor een router te joker, dan zou ik eens kijken naar TP-link, die hebben een solide prijs/prestatieverhouding.

Maar dat bij een LCD-tv een digitale handleiding van 300 pagina's zit, is wederom niet Ziggo aan te wrijven. Idem een soundbar die het op de heupen heeft.

Misschien kan je de topictitel aanpassen naar iets van "worstelen in het digitale tijdperk" ofzo? Dat dekt de lading naar mijn smaak wat beter..

aarie25
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Altijd problemen met Ziggo

Ongelezen bericht door aarie25 » 05 aug 2015 09:15

ik lees uit je verhaal alleen niet of er monteurs bij jouw thuis zijn geweest.
ik heb ook wel eens storing gehad(upc) dan kwam er iemand die kan precies uitlezen of er problemen van buiten of binnen komen. bij mij was een kabel van 1.5 meter de oorzaak, nieuwe kabel eraan gemaakt, opgelost.

ik zou toch nog proberen om een ziggo monteur te laten komen, om hem dan buiten in de straat ook alles goed te controleren. want jou probleem kan ook door de kast in de straat komen.
en in huis alles goed na te lopen, misschien heeft je modem wel kuren en moet je een nieuwe hebben

Sitecom Webcare
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2014 15:35

Re: Altijd problemen met Ziggo

Ongelezen bericht door Sitecom Webcare » 05 aug 2015 09:46

Lucille_Ball schreef:Inmiddels blijkt m'n pas aangeschafte Sitecom router overleden. Hij staat gewoon in de meterkast en is verbonden met de modem van Ziggo. Gewoon pats, boem, hij doet het niet meer.
Als de router inderdaad defect is dan kunt u daarvoor aanspraak maken op de garantie. Op de routers wordt 2 jaar garantie geboden via de verkoper en als deze geregistreerd is hierna tot 10 jaar via ons. Of de router in dit geval inderdaad defect is durf ik niet te zeggen, daarvoor zijn we meer informatie nodig over de situatie (bv. welke router is het, welke leds branden, wat gebeurt er bij verbinding maken). Voor advies wat uw router betreft kunt u overigens altijd contact met ons opnemen.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Har06
Berichten: 3745
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Altijd problemen met Ziggo

Ongelezen bericht door Har06 » 05 aug 2015 11:30

Na 5 jaar heeft Ts klachten ???, Ts heeft een engelengeduld :lol: :lol:

Lucille_Ball
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 aug 2013 22:36

Re: Altijd problemen met Ziggo

Ongelezen bericht door Lucille_Ball » 05 aug 2015 11:43

Erg vervelend inderdaad, maar dat een zelf gekochte router van zozo-kwaliteit, want dat is sitecom toch eigenlijk wel, de geest geeft, is Ziggo niet aan te rekenen natuurlijk. Daarvoor moet je (voor de garantie) bij de verkoper daarvan zijn. Mocht je die willen vervangen voor een goede, dan zou ik eens kijken bij Netgear, die hebben echt goede routers die zowel beter zijn als alles van Sitecom, of de ingebouwde wiFi router functionaliteit in het Ziggo modem. Is een kleine 200 euro voor een router te joker, dan zou ik eens kijken naar TP-link, die hebben een solide prijs/prestatieverhouding.

Maar dat bij een LCD-tv een digitale handleiding van 300 pagina's zit, is wederom niet Ziggo aan te wrijven. Idem een soundbar die het op de heupen heeft.

Misschien kan je de topictitel aanpassen naar iets van "worstelen in het digitale tijdperk" ofzo? Dat dekt de lading naar mijn smaak wat beter..
De Sitecom router is 3 weken oud; hagelnieuw gekocht dus. En een TP-Link héb ik al staan. De soundbar had het niet op zijn heupen: het was de digitale decoder van Ziggo (!) die op hol geslagen was. Alles deed het weer nadat deze gereset was. De digitale decoder is 2 maanden geleden door een monteur geinstalleerd.

Ik vind dit wel genoeg ellende, maar jij wijt het kennelijk graag aan alles behálve Ziggo... ik vind je reactie te eenzijdig.

Lucille_Ball
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 aug 2013 22:36

Re: Altijd problemen met Ziggo

Ongelezen bericht door Lucille_Ball » 05 aug 2015 11:47

aarie25 schreef:
ik zou toch nog proberen om een ziggo monteur te laten komen, om hem dan buiten in de straat ook alles goed te controleren. want jou probleem kan ook door de kast in de straat komen.
en in huis alles goed na te lopen, misschien heeft je modem wel kuren en moet je een nieuwe hebben
Nee, het is nu echt genoeg geweest. De Cisco-modem van Ziggo heeft inderdaad kuren; deze kan bij het aan- en uitzetten kennelijk de digitale decoder een tik geven waardoor deze gereset moet worden. Leuk. En m'n router (drie weken oud) heeft ook de geest gegeven, heel toevallig ook verbonden met de Ziggo-modem.

Als ik alle adviezen die ik heb opgevolgd optel, plus wat hier weer geopperd wordt, kom ik tot zo'n 25 oplossingen. Ja, en daar ga ik allemaal achteraan. Daar heb ik nou écht de tijd en het geduld voor. Ik heb namelijk verder niets anders te doen.

Doe me een lol.

Lucille_Ball
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 aug 2013 22:36

Re: Altijd problemen met Ziggo

Ongelezen bericht door Lucille_Ball » 05 aug 2015 11:49

Sitecom Webcare schreef:
Lucille_Ball schreef:Inmiddels blijkt m'n pas aangeschafte Sitecom router overleden. Hij staat gewoon in de meterkast en is verbonden met de modem van Ziggo. Gewoon pats, boem, hij doet het niet meer.
Als de router inderdaad defect is dan kunt u daarvoor aanspraak maken op de garantie. Op de routers wordt 2 jaar garantie geboden via de verkoper en als deze geregistreerd is hierna tot 10 jaar via ons. Of de router in dit geval inderdaad defect is durf ik niet te zeggen, daarvoor zijn we meer informatie nodig over de situatie (bv. welke router is het, welke leds branden, wat gebeurt er bij verbinding maken). Voor advies wat uw router betreft kunt u overigens altijd contact met ons opnemen.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
Beste Maarten, ik heb de router inmiddels ter reparatie/controle teruggebracht naar de winkel. Zij kijken 'm na.

piet63
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jul 2013 17:07

Re: Altijd problemen met Ziggo

Ongelezen bericht door piet63 » 26 aug 2015 23:30

:evil: Ziggo kan me de boom in. Heb ook genoeg ervan nu.

bprosman
Berichten: 9940
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Altijd problemen met Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman » 26 aug 2015 23:37

Goed onderbouwd verhaal :wink:

olaf79
Berichten: 8275
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Altijd problemen met Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 » 26 aug 2015 23:57

Lucille_Ball schreef:
aarie25 schreef:
ik zou toch nog proberen om een ziggo monteur te laten komen, om hem dan buiten in de straat ook alles goed te controleren. want jou probleem kan ook door de kast in de straat komen.
en in huis alles goed na te lopen, misschien heeft je modem wel kuren en moet je een nieuwe hebben
Nee, het is nu echt genoeg geweest. De Cisco-modem van Ziggo heeft inderdaad kuren; deze kan bij het aan- en uitzetten kennelijk de digitale decoder een tik geven waardoor deze gereset moet worden. Leuk. En m'n router (drie weken oud) heeft ook de geest gegeven, heel toevallig ook verbonden met de Ziggo-modem.

Als ik alle adviezen die ik heb opgevolgd optel, plus wat hier weer geopperd wordt, kom ik tot zo'n 25 oplossingen. Ja, en daar ga ik allemaal achteraan. Daar heb ik nou écht de tijd en het geduld voor. Ik heb namelijk verder niets anders te doen.

Doe me een lol.
De manier waarop je praat is wel heel kleurrijk maar ik kan me voorstellen dat de heer (of dame) aan de Ziggo lijn niet zo veel met heeft een TIK gekregen kan.

Het is vrijwel onmogelijk dat het ziggo modem je sitecom kapot maakt. Op een ethernet kabel staat vrijwel geen stroom. Eerder dus dat er in jouw meterkast iets niet deugd. Een apparaat kan ook gewoon kaduuk gaan omdat er een productiefout in zit. Meestal gebeurd dat dan heel snel na ingebruikname zoals bij jouw.
Dat je soundbar het niet doet is ook het probleem van Ziggo niet. Het probleem is waarschijnlijk dat jij teveel apparaten hebt waar je de werking niet precies van begrijpt en dus met rommelen en rotzooien de boel erger hebt gemaakt ipv beter. Ooit bedacht om een expert te laten komen om het op te lossen?

Gesloten