LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN telefonie/ internet buitengebied.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
kawa123
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2012 13:23

KPN telefonie/ internet buitengebied.

Ongelezen bericht door kawa123 »

Wij wonen in het buitengebied van Nederweert.
7 jaar lang geen problemen met telefoon en internet gehad van KPN.
Het laatste half jaar zijn er problemen gekomen.

Ik zal zeker niet de juiste benamingen weten te noemen en mijn uitleg is vast niet prefect omdat ik a technisch ben, hopelijk begrijpen jullie het toch.

Onze problemen zijn vorig jaar ontstaan nadat we een andere modem kregen.
Deze gaat steeds opzoek naar de hoogst haalbare snelheid.
Hij kan echter nooit de snelheid halen die wij eigenlijk hebben volgens het abonnement, met als gevolg dat de hele verbinding wegvalt, de modem reset.
Op dat moment heb je geen telefoon en geen internet.
Ben je aan het bellen met iemand, jammer, verbinding valt weg.
Soms is dit maar een paar keer per dag, in erge gevallen elk half uur.

Aan de service die vorig jaar is verleend ligt het niet.
Zonder morren kwam de ene monteur na de andere om te kijken waar ons probleem ligt.
We zitten enorm ver weg van de kast, 5000 meter.
Daarnaast is de laatste 500 meter ook nog eens een zeer slechte kabel.
Al met al we kunnen nooit een snelle verbinding halen.
De oplossing was toen ons terug zetten in snelheid, zodat die modem ook niet steeds opzoek gaat naar die snellere verbinding.

Ondanks dat we dan eigenlijk teveel betalen hadden we daar geen problemen mee. Dat is een nadeel van het buitengebied.
De oplossing werkte.
De lijn was stabiel.
Films downloaden doen we niet en voor e-mails en gewoon internet is het allemaal goed.
Wij blij....

...totdat begin deze maand blijkbaar hun beleid is veranderd.
Ze mogen klanten niet meer terug zetten in snelheid, ook niet als de klant daar mee akkoord gaat.
Met als gevolg, we hebben weer een onstabiele lijn.

Die laatste 500 meter kabel gaan ze echt niet vernieuwen, daar geloof ik niet in.
Ik als klant vertik het ook daar een cent aan te betalen.
Ik vertik dat omdat we 7 jaar lang zonder problemen verbinding hebben gehad.
Ik hoef toch niet de dupe te worden van hun beleidverandering?

Maar weten jullie wat de KPN eigenlijk verplicht is?
Moeten ze een andere kabel leggen die laatste 500 meter, of ze dat willen of niet?
Moeten ze maar nieuwe contracten maken voor mensen in het buitengebied?
Met een lage snelheid met aangepast tarief?
Want de monteur liet weten dat we in Nederland echt niet de enige zijn die in het buitengebied hier nu tegenaan lopen.

Of zijn er nog dingen waar wij niet aan gedacht hebben.
Opties als UPC of andere provider heeft weinig zin.
UPC kabel loopt hier geen, andere provider maakt gebruik van de slechte kabel van KPN.

Mobiel internet heb ik ook al eens bekeken, maar ik denk dat daar binnenshuis de dekking ook te slecht van is.
Internet via vodafone op mijn mobiel kan in iedergeval ook niet op G3.

Wie weet raad?

Mrdc
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 feb 2012 11:15
Locatie: Ottersum

Re: KPN telefonie/ internet buitengebied.

Ongelezen bericht door Mrdc »

kawa123 schreef:Wij wonen in het buitengebied van Nederweert.
7 jaar lang geen problemen met telefoon en internet gehad van KPN.
Het laatste half jaar zijn er problemen gekomen.

Ik zal zeker niet de juiste benamingen weten te noemen en mijn uitleg is vast niet prefect omdat ik a technisch ben, hopelijk begrijpen jullie het toch.

Onze problemen zijn vorig jaar ontstaan nadat we een andere modem kregen.
Deze gaat steeds opzoek naar de hoogst haalbare snelheid.
Hij kan echter nooit de snelheid halen die wij eigenlijk hebben volgens het abonnement, met als gevolg dat de hele verbinding wegvalt, de modem reset.
Op dat moment heb je geen telefoon en geen internet.
Ben je aan het bellen met iemand, jammer, verbinding valt weg.
Soms is dit maar een paar keer per dag, in erge gevallen elk half uur.

Aan de service die vorig jaar is verleend ligt het niet.
Zonder morren kwam de ene monteur na de andere om te kijken waar ons probleem ligt.
We zitten enorm ver weg van de kast, 5000 meter.
Daarnaast is de laatste 500 meter ook nog eens een zeer slechte kabel.
Al met al we kunnen nooit een snelle verbinding halen.
De oplossing was toen ons terug zetten in snelheid, zodat die modem ook niet steeds opzoek gaat naar die snellere verbinding.

Ondanks dat we dan eigenlijk teveel betalen hadden we daar geen problemen mee. Dat is een nadeel van het buitengebied.
De oplossing werkte.
De lijn was stabiel.
Films downloaden doen we niet en voor e-mails en gewoon internet is het allemaal goed.
Wij blij....

...totdat begin deze maand blijkbaar hun beleid is veranderd.
Ze mogen klanten niet meer terug zetten in snelheid, ook niet als de klant daar mee akkoord gaat.
Met als gevolg, we hebben weer een onstabiele lijn.

Die laatste 500 meter kabel gaan ze echt niet vernieuwen, daar geloof ik niet in.
Ik als klant vertik het ook daar een cent aan te betalen.
Ik vertik dat omdat we 7 jaar lang zonder problemen verbinding hebben gehad.
Ik hoef toch niet de dupe te worden van hun beleidverandering?

Maar weten jullie wat de KPN eigenlijk verplicht is?
Moeten ze een andere kabel leggen die laatste 500 meter, of ze dat willen of niet?
Moeten ze maar nieuwe contracten maken voor mensen in het buitengebied?
Met een lage snelheid met aangepast tarief?
Want de monteur liet weten dat we in Nederland echt niet de enige zijn die in het buitengebied hier nu tegenaan lopen.

Of zijn er nog dingen waar wij niet aan gedacht hebben.
Opties als UPC of andere provider heeft weinig zin.
UPC kabel loopt hier geen, andere provider maakt gebruik van de slechte kabel van KPN.

Mobiel internet heb ik ook al eens bekeken, maar ik denk dat daar binnenshuis de dekking ook te slecht van is.
Internet via vodafone op mijn mobiel kan in iedergeval ook niet op G3.

Wie weet raad?
de slechte verbinding is toedoen van de slechte kabel en dus te wijten aan de provider hierin staat u in zijn recht om het hun te laten repareren al is het maar een meter, ze moeten de diensten die ze betalen nakomen ongeacht wat je met hen hebt afgesproken, terug zetten mogen ze wel al kunnen ze het wel vereisen dat het via mail of via een schrijven gaat. laat u dus niet afschepen door KPN er zijn altijd wegen waardoor het te regelen is!

Met vriendelijke groet, Mrdc

kawa123
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2012 13:23

Re: KPN telefonie/ internet buitengebied.

Ongelezen bericht door kawa123 »

En dat vervangen.
Is dat dan tot aan de weg, of ook in onze tuin helemaal tot waar de aansluiting in huis binnen komt?

Volgens de laatste persoon die weg gesproken hebben mocht verlagen niet meer omdat dat in de wet staat?
En KPN zich aan de wet moet houden en een handtekening van ons daar niets aan zou veranderen.

Niet waar dus?

Mrdc
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 feb 2012 11:15
Locatie: Ottersum

Re: KPN telefonie/ internet buitengebied.

Ongelezen bericht door Mrdc »

kawa123 schreef:En dat vervangen.
Is dat dan tot aan de weg, of ook in onze tuin helemaal tot waar de aansluiting in huis binnen komt?

Volgens de laatste persoon die weg gesproken hebben mocht verlagen niet meer omdat dat in de wet staat?
En KPN zich aan de wet moet houden en een handtekening van ons daar niets aan zou veranderen.

Niet waar dus?
waar deze gebreken zich bevinden en natuurlijk zullen ze zeggen dat dat niet waar is als ze dat niet willen is het om de schuld bij u neer te leggen of om maar geen kosten te hoeven maken!

met vriendelijke groet, Mrdc

kawa123
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2012 13:23

Re: KPN telefonie/ internet buitengebied.

Ongelezen bericht door kawa123 »

Gisteren werd mijn man gebeld.
Het was opgelost.
De snelheid was wel weer verlaagd.

Op de vraag waarom dat nu wel weer mag, terwijl 3 mensen hebben gezegd dat het echt tegen de wet is en ze daarmee last krijgen van de opta, kwam geen antwoord.
Ze zou dat even navragen en terug bellen.

Het terug bellen was geen bellen, maar een standaard sms: storing opgelost.

dat vind ik toch echt ronduit lomp!

tjakkojansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2010 13:14

Re: KPN telefonie/ internet buitengebied.

Ongelezen bericht door tjakkojansen »

kpn is verantwoordelijk voor de kabel tot waar die het huis binnenkomt net als elektriciteit gas en waterbedrijven lijkt me, maar het zal in de algemene voorwaarden zeker staan . het probleem van buitengebied is hier ook en het ligt eraan wie je aan de technische helpdesk krijgt hoe je wordt geholpen zeg maar persoon of humeur gebonden

Calavera
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:28

Re: KPN telefonie/ internet buitengebied.

Ongelezen bericht door Calavera »

Bijna eng om dit te lezen kawa123...
Bijna precies hetzelfde als hier!

Bij ons ging het ook jaren goed, misschien dat we het nu merken omdat we via internet steeds meer doen en dus de lijn meer belasten, maar ook bij ons resette het modem vaak, na wekenlang erachteraan te gaan viel op een gegeven moment het internet en de telefoon geheel uit, voor 2 volle weken.

Nu is het nog erger dan eerst, het internet is trager dan ooit en KPN wil ons niet helpen.

Gesloten