LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo modem werkt draadloos niet goed

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door sjohie »

Paulo1 schreef:https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/

Staat er toch duidelijk "wifi modem in bruikleen"


Ik zal net doen zoals Ziggo klantenservice en de discussie maar niet verder aangaan. Denk dat ik het hier maar bij laat, lijkt wel alsof de meeste die reageren Ziggo medewerkers zijn.
Da's je goed recht uiteraard, maar ik zou toch écht even proberen om je WiFi netwerk op een ander kanaal te zetten, eventueel na analyse van de WiFi netwerken in je omgeving met een app op je smartphone of inSSIDer op een laptop/pc. Is een relatief kleine moeite, en vermoedelijk minder ellende dan weer bellen met Ziggo, en voor mijn schoonouders was het écht de truc. Ik heb er met mijn Xperia T veel beter bereik, ook op zolder dwars door het gewapende beton van hun nieuwbouwhuis, en ook geen verdwijnende verbindingen meer.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door nevermind »

newmikey schreef:
Paulo1 schreef:...lijkt wel alsof de meeste die reageren Ziggo medewerkers zijn.
Lijkt inmiddels wel een Pavlov reactie te worden als mensen gelijk willen maar het niet krijgen - zielig! Had nog wel wat suggesties maar nu kunt u de *** op.
Laat horen, misschien is er nog iets anders, als hier al beschreven staat, en van iedereen opnieuw wordt vermeld, roepen kan ik ook :lol:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door olaf79 »

Paulo1 schreef:https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/

Staat er toch duidelijk "wifi modem in bruikleen"


Ik zal net doen zoals Ziggo klantenservice en de discussie maar niet verder aangaan. Denk dat ik het hier maar bij laat, lijkt wel alsof de meeste die reageren Ziggo medewerkers zijn.
In bruikleen, dus je betaalt er niet voor. Dus is het extra. Ik ben geen ziggo medewerker, in tegendeel. Jij zegt dat het product ondeugdelijk is. Dat is niet zo. Het heeft gewoon beperkte functionaliteit en dat valt je tegen. Dat kan, maar dan is de oplossing simpel, koop zelf iets beters.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door bprosman »

In bruikleen, dus je betaalt er niet voor.
Daar heeft Alfa een aardig boompje over opgezet in het topic over de UPC ontvanger met defecte afstandsbediening. En misschien kun je ook juridisch nog van alles eisen , bellen etc. Kost een hoop energie, en of je er iets mee opschiet is maar af te wachten.
Koop een kwalitatief goede router, heb je jaren plezier van en kun je provider onafhankelijk gebruiken.
Het basisproduct van Ziggo/UPC , "Internet via de kabel" is kwalitatief gewoon heel goed.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
In bruikleen, dus je betaalt er niet voor.
Daar heeft Alfa een aardig boompje over opgezet in het topic over de UPC ontvanger met defecte afstandsbediening. En misschien kun je ook juridisch nog van alles eisen , bellen etc. Kost een hoop energie, en of je er iets mee opschiet is maar af te wachten.
Koop een kwalitatief goede router, heb je jaren plezier van en kun je provider onafhankelijk gebruiken.
Het basisproduct van Ziggo/UPC , "Internet via de kabel" is kwalitatief gewoon heel goed.
Dat is dus precies wat ik zeg. Het wireless modem van ziggo is prima voor simpel gebruik. Verwacht er niet teveel van. Het werkt wel maar het kan ook beter. Dan moet je daar wel in investeren. Verwacht geen ferrari voor de prijs van een opel kadet.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door nevermind »

olaf79 schreef:
bprosman schreef:
In bruikleen, dus je betaalt er niet voor.
Daar heeft Alfa een aardig boompje over opgezet in het topic over de UPC ontvanger met defecte afstandsbediening. En misschien kun je ook juridisch nog van alles eisen , bellen etc. Kost een hoop energie, en of je er iets mee opschiet is maar af te wachten.
Koop een kwalitatief goede router, heb je jaren plezier van en kun je provider onafhankelijk gebruiken.
Het basisproduct van Ziggo/UPC , "Internet via de kabel" is kwalitatief gewoon heel goed.
Dat is dus precies wat ik zeg. Het wireless modem van ziggo is prima voor simpel gebruik. Verwacht er niet teveel van. Het werkt wel maar het kan ook beter. Dan moet je daar wel in investeren. Verwacht geen ferrari voor de prijs van een opel kadet.
Wat voor doeleinden heeft dan een andere router als voor simpel gebruik?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door olaf79 »

nevermind schreef:Wat voor doeleinden heeft dan een andere router als voor simpel gebruik?
Beter bereik, meer snelheid. Simultaan Dual band, meer mogelijkheden voor port forwarding, dmz, beveiliging, noem maar op. Meer mogelijkheden dus en beter bereik op plekken waar simpele wifi routers het net niet halen.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

olaf79 schreef:
nevermind schreef:Wat voor doeleinden heeft dan een andere router als voor simpel gebruik?
Beter bereik, meer snelheid. Simultaan Dual band, meer mogelijkheden voor port forwarding, dmz, beveiliging, noem maar op. Meer mogelijkheden dus en beter bereik op plekken waar simpele wifi routers het net niet halen.
Misschien is DMZ en dergelijk een beetje te veel van het goede. Laat het gewoon een modem zijn die standaard goed werkt met standaard features.....

Ik ben het inderdaad met de andere eens, gewoon vragen of ze je een andere modem kunnen geven die wellicht betere wifi ondersteuning biedt. Zo niet, hang er dan zelf een Sitecom router bij met wifi, is simpel van opzet en simpel te configureren. Heb je al zoals eerder aangegeven werd voor een paar tientjes. Internet verbinding heeft TS, alleen de functie voor draadloos internet vanaf de modem in huis werkt niet goed. Maar is echt alles al getest, heeft TS screenshots en of logs zodat wij misschien kunnen zien of er mis is of niet.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door nevermind »

TS geeft geen respons meer.
Dus ook niet, of hij de aangehaalde adviezen gedaan heeft.

Paulo1
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2013 10:43

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door Paulo1 »

Even een update......

Ga dus vragen om een andere modem, wellicht helpt het dan.( suggestie om kanaal te veranderen is natuurlijk al gedaan. Zoals ik al zei met Service+ van alles geprobeerd en hun reactie was dus om zelf maar een goede router aan te schaffen.)
Natuurlijk kan ik een andere modem aanschaffen, maar als Ziggo Wifi modems aanbiedt, dan kan ik toch aannemen dat deze modem het gewoon doet. Biedt dan niet wifi modems aan als je dit niet kan waarmaken.
Ik kan het echt niet begrijpen dat de meeste hier zo laconiek zijn en maar zeggen dat ik een andere router moet aanschaffen. Dit betekent dat de meeste hier vinden, dat als een provider wifi aanbiedt, dit niet goed werkt en dan aan de klant meldt dat ze zelf dan maar een andere modem moeten aanschaffen, het daar bij laten zitten?

Moet Ziggo niet gewoon voor goede wifi modems zorgen?
olaf79 schreef:Het wireless modem van ziggo is prima voor simpel gebruik. Verwacht er niet teveel van. Het werkt wel maar het kan ook beter. Dan moet je daar wel in investeren. Verwacht geen ferrari voor de prijs van een opel kadet.
Nou, prima voor simpel gebruik dus niet. Op 4 meter afstand van modem( zelfde kamer) met 1 laptop waarvan Wifi constant uitvalt. Vraag toch niet iets bijzonders, of wel? Nee, ligt niet aan laptop, diverse laptops en smartphones gebruikt en nog steeds problemen.

Ik verwacht geen Ferrari, ben zeer tevreden met een Opel Kadett, mits deze het doet!!!!

Zoals ik in mijn eerste post al meldde, op diverse fora is te lezen dat deze modems gewoon niet goed functioneren met Wifi.
Dit moet toch Ziggo wakker schudden en ervoor zorgen dat ze iets beters aanbieden?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door nevermind »

Moet Ziggo niet gewoon voor goede wifi modems zorgen?
Ik denk, dat je niet alle berichten van de leden hier gelezen hebt.
Anders was het jouw opgevallen, dat er verschillende mensen aangegeven hebben,
dat WiFi een bijkomend product is, en jij er niet voor betaald.

Er zijn modems, welke geen WiFi hebben, en betalen het hetzelfde als jij.
Deze mensen moeten ook een eigen router aanschaffen, om draadloos te kunnen gebruiken.

Of Ziggo, om jou redenen een ander modem verstrekt, laat ik mij graag verassen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door sjohie »

Paulo1 schreef:Even een update......

Ga dus vragen om een andere modem, wellicht helpt het dan.( suggestie om kanaal te veranderen is natuurlijk al gedaan. Zoals ik al zei met Service+ van alles geprobeerd en hun reactie was dus om zelf maar een goede router aan te schaffen.)
Natuurlijk kan ik een andere modem aanschaffen, maar als Ziggo Wifi modems aanbiedt, dan kan ik toch aannemen dat deze modem het gewoon doet. Biedt dan niet wifi modems aan als je dit niet kan waarmaken.
Ik kan het echt niet begrijpen dat de meeste hier zo laconiek zijn en maar zeggen dat ik een andere router moet aanschaffen. Dit betekent dat de meeste hier vinden, dat als een provider wifi aanbiedt, dit niet goed werkt en dan aan de klant meldt dat ze zelf dan maar een andere modem moeten aanschaffen, het daar bij laten zitten?

Moet Ziggo niet gewoon voor goede wifi modems zorgen?
olaf79 schreef:Het wireless modem van ziggo is prima voor simpel gebruik. Verwacht er niet teveel van. Het werkt wel maar het kan ook beter. Dan moet je daar wel in investeren. Verwacht geen ferrari voor de prijs van een opel kadet.
Nou, prima voor simpel gebruik dus niet. Op 4 meter afstand van modem( zelfde kamer) met 1 laptop waarvan Wifi constant uitvalt. Vraag toch niet iets bijzonders, of wel? Nee, ligt niet aan laptop, diverse laptops en smartphones gebruikt en nog steeds problemen.

Ik verwacht geen Ferrari, ben zeer tevreden met een Opel Kadett, mits deze het doet!!!!

Zoals ik in mijn eerste post al meldde, op diverse fora is te lezen dat deze modems gewoon niet goed functioneren met Wifi.
Dit moet toch Ziggo wakker schudden en ervoor zorgen dat ze iets beters aanbieden?
Tsja, even een paar miljoen modems vervangen is ook niet 123 geregeld, en dan is het ook nog zo dat de configuratie veel kan bepalen, zoals ik al eerder noemde. Het simpelweg veranderen van het gebruikte WiFi kanaal doet wonderen, zeker als er veel ziggo klanten met een WiFi modem tot de buren behoren.

Ik denk dat veel klagers op de diverse fora, niet echt ingevoerd zijn in de finesses van het goed afstellen van een WiFi modem. Dat was ik overigens ook niet echt, maar ik had de luxe van een aantal netwerkbeheerders die als vraagbaak wilden fungeren, en me dus wezen op het wijzigen van het kanaal.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door bprosman »

suggestie om kanaal te veranderen is natuurlijk al gedaan
Hoe heb je gecontroleerd of het "nieuwe" kanaal (ook) niet in gebruik was door een andere buurman ?
4 Meter is wel erg kort.... er staat niks in de buurt te storen ?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:
suggestie om kanaal te veranderen is natuurlijk al gedaan
Hoe heb je gecontroleerd of het "nieuwe" kanaal (ook) niet in gebruik was door een andere buurman ?
4 Meter is wel erg kort.... er staat niks in de buurt te storen ?
Inderdaad alleen veranderen is niet voldoende.
Maar de suggestie met SSIDer is al vaker langs gekomen.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

nevermind schreef:
bprosman schreef:
suggestie om kanaal te veranderen is natuurlijk al gedaan
Hoe heb je gecontroleerd of het "nieuwe" kanaal (ook) niet in gebruik was door een andere buurman ?
4 Meter is wel erg kort.... er staat niks in de buurt te storen ?
Inderdaad alleen veranderen is niet voldoende.
Maar de suggestie met SSIDer is al vaker langs gekomen.
Inderdaad, SSIDer is handig. Net als Netstumbler

Paulo1
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2013 10:43

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door Paulo1 »

Dekseldopje schreef:
nevermind schreef:
bprosman schreef: Hoe heb je gecontroleerd of het "nieuwe" kanaal (ook) niet in gebruik was door een andere buurman ?
4 Meter is wel erg kort.... er staat niks in de buurt te storen ?
Inderdaad alleen veranderen is niet voldoende.
Maar de suggestie met SSIDer is al vaker langs gekomen.
Inderdaad, SSIDer is handig. Net als Netstumbler
Bedankt voor alle adviezen hierboven, maar dit heb ik allemaal al gedaan.

Welke router raden jullie mij dan aan om aan te schaffen?( Zie Ziggo mijn probleem niet snel oplossen.)

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door nevermind »

Welke router raden jullie mij dan aan om aan te schaffen?( Zie Ziggo mijn probleem niet snel oplossen.
Ik persoonlijk zou voor een Linksys gaan, makkelijk te installeren.

http://www.linksys.com/nl-eu/home

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door bprosman »

Zelf heb ik met Linksys ook de beste ervaringen (bereik, stabiliteit).

Geurt-J

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door Geurt-J »

nevermind schreef:
Welke router raden jullie mij dan aan om aan te schaffen?( Zie Ziggo mijn probleem niet snel oplossen.
Ik persoonlijk zou voor een Linksys gaan, makkelijk te installeren.

http://www.linksys.com/nl-eu/home
Een betere router is D-link.

http://www.dlink.nl/cs/Satellite?c=Prod ... FDLWrapper

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Hoezo beter? Kan je dat voor TS beargumenteren? Zelf heb ik bij diverse mensen Sitecom modems/routers geinstalleerd en qua interface en gebruiksvriendelijkheid is het zeer goed mocht je niets ingewikkelds willen doen.

Producten van Cisco, Netgear en AVM heb ik ook positieve ervaringen mee, deze zijn wat uitgebreider qua features maar minder gebruiksvriendelijk om in te installeren mits je er langer mee werkt. Je kan dan bijv. met DMZ werken, het managen van bandbreedte etc. Maar dat is iets waar je net behoefte aan moet hebben, en belangrijk genoeg moet vinden.

Misschien dat TS iets meer kan uitleggen wat voor features belangrijk zijn, behalve een goede wifi feature.

Gesloten