LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door Jetsertje »

olaf79 schreef:Ziggo biedt al een hele tijd modem routers met simultaan dual band functie aan. Dus je verhaal loopt mank.
Het zal best dat Ziggo al enige tijd dergelijke modems aanbiedt. Echter hebben ze sowieso nog niet heel lang geleden ook nog modems geleverd waarbij zonder deze optie. Naast een eigen ervaring wordt dit ook nog een bevestigd door Angel.

Je kunt er dus zeker niet vanuit gaan dat de TS een nieuwe modem heeft. Maar mogelijk dat die wel geleverd kan worden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door berndv »

Opdekelder schreef:Er werd me medegedeeld dat ik wel erg veel apparaten hierop heb aangesloten.Maar ik heb de laatste jaren helemaal geen nieuwe apparaten gekocht
wat is heel veel, en heeft u uw netwerk volledig beveiligd? Als er meer apparaten zijn aangemeld op uw wifi dan u zelf in huis heeft, maakt iemand anders verbinding via uw modem, dan is het misschien tijd om danwel de beveiliging aan te zetten (hoewel deze standaard aan staat) of om deze te veranderen.

Undernl
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2017 20:21

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door Undernl »

Of probeer je router op een andere kanaal te zitten, had het zelf ook gedaan maar werkte heel kort, pas van ziggo een nieuwe modem met router erin gewoon top snelheid! Hopelijk lukt het met een ander kanaal, ligt er wel aan of je veel buren naast je hebt, rijtjeshuis appartement etc.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door angel1978 »

bprosman schreef:
Hier recent nog een router van ziggo gekregen en ook die kan maar 1 frequentie tegelijk aan. Of 2.4 of 5.
Okkasionekke gekregen ? :wink:
Zijn er veel gebruikers op hetzelfde wifi-kanaaldat u gebruikt, stel uw wifi dan op het modem op een ander wifi-kanaal in dat minder gebruikers kent
Ook dat doen de nieuwe Ziggo modems automatisch.
Af en toe je contract oversluiten heeft voordelen :wink:
Nee hoor, gewoon met plastic bescherming er nog op, nieuw uit de doos,
Die leveren ze blijkbaar nog gewoon uit.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door angel1978 »

lijfrente schreef:
angel1978 schreef:Hier recent nog een router van ziggo gekregen en ook die kan maar 1 frequentie tegelijk aan. Of 2.4 of 5.

Zou er zeker niet vanuit gaan dat TS er eentje heeft die beiden aan kan.
Misschien toch een eigen router die beide frequenties aan kan?
Dat dit op te lossen is snap ik ook wel. Dat hebben we hier ook wel geregeld.
Maar daar gaat het toch niet om. Het gaat er om dat je er niet blind vanuit moet gaan dat TS dus een modem heeft dat ook daadwerkelijk beiden dual kan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door berndv »

Opdekelder schreef:Ik woon in een appartement en ik weet dat een van mijn buren zich ook zo,n apparaat heeft laten aansmeren.
toevallig toch niet op het moment dat uw snelheid ook opeens naar beneden kelderde? Dan zou het ook kunnen betekenen dat die versterker op hetzelfde kanaal uitzendt als uw eigen modem en die van uw buren dus uw signaal wegdrukt. Sowieso is wifi in appartementencomplexen een lastig verhaal. Veel apparaten die, als ze allemaal op 2,4 GHz werken, nog wel eens op elkaar kunnen storen, helemaal als je rekent dat er 13 kanalen beschikbaar zijn in die frequentieband. Ik heb het zelf met mijn tv gehad, die had zo'n leuke castingfunctie die standaard aan stond, en dan tevens als toegangspunt ging fungeren, maar drukte wel deels mijn 2,4 GHz naar beneden, en ze zaten niet eens op hetzelfde kanaal.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door sylvesterb »

BreejKC schreef:Het programma INSSIDer installeren op uw laptop. Wifi daarop aanzetten en dit programma starten. U ziet welk wifi-kanaal uw apparatuur gebruikt en welke apparatuur/gebruikers in uw omgeving ook van dit kanaal gebruik maken. Zijn er veel gebruikers op hetzelfde wifi-kanaaldat u gebruikt, stel uw wifi dan op het modem op een ander wifi-kanaal in dat minder gebruikers kent. Mogelijk dat uw wifi-problemen daarna tot het verleden behoren.
En juist door deze werkwijze hebben consumenten zoveel wifi problemen. Wifi overlapt het rustigste kanaal is absoluut niet het beste kanaal, als iedereen netjes op 1,4,8 en 12 zou gaan zitten zou nagenoeg niemand problemen hebben.

Het beste kanaal is het kanaal met de meeste vrije ruimte eromheen. Dus stel kanaal 2,3 en 5,6 zijn leeg dan kies je 4 etc etc. Het is dus niet zo simpel om gewoon het minst gebruikte kanaal te kiezen.

Ben wel benieuwd of TS nog laat weten hoe Ziggo het heeft opgelost. XS4ALL biedt al haar abonnees een gratis wifi versterker aan.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Wifi Ziggo opeens tergend langzaam

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:En juist door deze werkwijze hebben consumenten zoveel wifi problemen. Wifi overlapt het rustigste kanaal is absoluut niet het beste kanaal, als iedereen netjes op 1,4,8 en 12 zou gaan zitten zou nagenoeg niemand problemen hebben.
Standaard is 1,6 en 11. In Nederland zijn ook 12 en 13 toegestaan, kanalen 1,5,9,13 zijn ook mogelijk, maar wel met minimale overlap.

Wat ook niet helpt dat iedereen max snelheid wil, en daarbij spul instelt op de dubbele kanaalbreedte, van 40 ipv 20 Mhz. Op deze manier zijn er niet eens 2 niet overlappende kanalen beschikbaar.

Gesloten