LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online.nl betaalt de teveel betaalde bedragen niet terug

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
lindaslimmen
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2017 14:07

Online.nl betaalt de teveel betaalde bedragen niet terug

Ongelezen bericht door lindaslimmen »

4 jaar lang ben ik klant geweest bij Online.nl tot ik begin dit jaar helemaal klaar was met de slechte kwaliteit van het internet en de nog slechtere klantenservice. Begin maart stoptte mijn abonnement en stapte ik over. Op 28 februari 2017 incasseerde Online mijn laatste premie, maar in verband met de opzegging incasseerden zij €19,99 teveel. Ik zou dit terug krijgen wanneer ik de apparatuur retour zou sturen. Op 30 maart 2017 hebben zij de apparatuur geregistreerd als "retour ontvangen" en zou het 6 tot 8 weken duren voor ik mijn geld terug zou krijgen. Iets zei me al dat het niet ging gebeuren en ik maakte een agenda item op 25 mei, precies 8 weken later. Na een korte check op mijn bankrekening kwam ik tot de conclusie dat er niets gestort was. De klantenservice gaf aan dat "er iets verkeerd gegaan was" en of ik nog eens 4 weken wilde wachten op mijn geld. Inmiddels hoor ik van allerlei kanten verhalen van mensen in hetzelfde schuitje. Als consument sta je nergens in dit verhaal omdat het steeds om bedragen rond de €20,- gaat. Misschien een idee dat hier toch eens aandacht aan wordt besteed, dit is keiharde diefstal namelijk. Meer van dit soort ervaringen met Online.nl?

Raymond1985!
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2017 14:49

Re: Online.nl betaalt de teveel betaalde bedragen niet terug

Ongelezen bericht door Raymond1985! »

Ik ben na een jaar of zes overgestapt van Online naar een nieuwe provider omdat de premie begin dit jaar met 20% verhoogd werd in mijn geval. De overstap zelf verliep al slecht omdat Online.nl een hele andere einddatum hanteerde dan waar ik om gevraagd had. In eerste instantie werd de schuld bij de nieuwe provider weggelegd omdat zij een verkeerde melding had gedaan. Na diverse keren heen- en weer te hebben gebeld (het kastje-naar-de-muur-systeem) bleek toch dat Online verkeerd zat (joh). Omdat mijn overstap ergens in het midden van de maand lag hadden ze in eerste instantie de premie voor heel de maand maart afgeschreven. Het verschil (teveel betaalde bedrag) zou achteraf terug gestort worden. Na diverse malen gebeld te hebben werd in eerste instantie aangegeven dat ik helemaal geen premie terug zou krijgen omdat ik te laat was geweest met het opzeggen (?). Na een onprettig telefoongesprek dan toch maar de bevestiging dat ik € 19 zou terugkrijgen. Hier netjes op gewacht, tot tien weken later. Halverwege Mei nogmaals gebeld waarbij -gelukkig- bevestigd werd dat het geld eraan zou komen, dat beloofden ze mij. Dit zou eind mei gebeuren. Maar nee hoor, begin juni nog steeds geen terugbetaling. Afgelopen week maar weer gebeld met de vraag waar het geld bleef aangezien de belofte was gemaakt om dit eind Mei over te maken. De onbehulpzame medewerker wist mij te vertellen dat het pas eind juni zou worden uitbetaald aangezien dan pas de 6 tot 8 weken termijn zou zijn verstreken - wat natuurlijk onzin was aangezien die termijn al veel te lang verstreken was. En gezien technische redenen kon het gewoon echt niet eerder. Nadat ik meerdere malen aan had gegeven hier niet mee akkoord te gaan, werd de verbinding maar gewoon verbroken. Ook een manier om van het "gezeur" van je klanten af te komen. Ik blijf dus maar netjes braaf wachten tot eind juni zodat we tegen die tijd inmiddels alweer 18 weken (!!!) verder zijn om slechts € 19 terug te betalen. Schandalig om na zes jaar trouwe klant te zijn geweest zo behandeld te worden en aan het lijntje gehouden. Het bedrag is te laag om via bijvoorbeeld de Rechtsbijstand wat te kunnen ondernemen. Natuurlijk weet Online dit ook waardoor ze zo met hun klanten omgaan in de hoop dat er een aantal afhaken en er geen terugbetaling hoeft te volgen. Trouwens, bij de één-na-laatste-incasso welke ik had gestorneerd omdat daar de verhoging in zat waar ik niet van op de hoogte was gebracht van tevoren werd direct een dreigbrief naar mij toegestuurd met het uit handen geven van de vordering met extra kosten als gevolg. En dat na zes jaar altijd netjes op tijd betaald te hebben. Ongelooflijk.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Online.nl betaalt de teveel betaalde bedragen niet terug

Ongelezen bericht door gemist »

Weet u zeker dat u niet per ongeluk het woord "oplichting" bent vergeten? Volgens mij mis ik dat nog in het relaas.

Gesloten