LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Student90 schreef:
R. Proctor schreef:
alfatrion schreef:Maar van TS hoeft de verhuizing niet gratis te gebeuren.
Nou en TS wil geen nieuw contract.
Is dat zo moeilijk te begrijpen en te lezen.

Hij wil voor die 25 euro na 4 maanden opzeggen en dat gaat gewoon niet simpel zat.
TS is wil het dus helemaal correct volgens de algemene voorwaarden van Tele2 laten verlopen.
Nee dat wil ie niet want hij wil na 4 maanden opzeggen op het nieuwe adres en dat gaat niet omdat er gewoon een nieuw contract komt voor het nieuwe adres.
Zo werkt het bij elke provider behalve als men er niet kan leveren dan kan het gewoon ontbonden worden.

Anders moet TS op huidige adres opzeggen en op nieuwe adres andere provider aanvragen wat ie dus al wil na die 4 maanden.
TS maakt het zich zelf erg moeilijk

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door Holy53 »

R. Proctor schreef:
Mark1992 schreef:
R. Proctor schreef:Je kan dus gewoon je Abbo opzeggen per einde datum.
Als je gaat verhuizen koppel je de modem af en neemt hem mee.
Op nieuwe adres pak je nieuwe provider.

Of je betaald 70 euro en dan ben je er van af.
Het is niet zo moeilijk, maar sommige consumenten menen dat regels en voorwaarden alleen maar tellen als het hun gunstig uitkomt
Vaak is de modem eigendom van de telecomprovider dus is meenemen geen optie? Niet zeker of dat bij Tele2 ook het geval is, maar vaak is dat juist zo bij budgetproviders.
Je mag hem gewoon meenemen ze komen de modem nooit zelf halen die moet je terugsturen.
Je hoeft echt niet te wachten tot Tele2 hem af komt koppelen dan kan je heel lang wachten
Niet slim dit antwoord. Zie link Tele2: https://www.tele2.nl/klantenservice/thu ... rugsturen/
En: Nadat je je abonnement hebt opgezegd, ontvang je van ons een retourdoos. Stop de apparatuur in de retourdoos. Plak de bijgesloten adressticker op de doos. En breng het pakket naar het postkantoor. Je hoeft geen postzegels te betalen. Stuur je apparatuur alsjeblieft binnen 14 dagen terug. Als je dat niet doet, moeten wij helaas € 99,- in rekening brengen.
Laatst gewijzigd door Holy53 op 20 feb 2018 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Lees jij wel of reageer je maar lukkraak
Je mag hem meenemen anders jat een ander hem weg en je stuurt hem dan gewoon op zoals normaal

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door Student90 »

R. Proctor schreef:
Student90 schreef:
R. Proctor schreef:
Nou en TS wil geen nieuw contract.
Is dat zo moeilijk te begrijpen en te lezen.

Hij wil voor die 25 euro na 4 maanden opzeggen en dat gaat gewoon niet simpel zat.
TS is wil het dus helemaal correct volgens de algemene voorwaarden van Tele2 laten verlopen.
Nee dat wil ie niet want hij wil na 4 maanden opzeggen op het nieuwe adres en dat gaat niet omdat er gewoon een nieuw contract komt voor het nieuwe adres.
Zo werkt het bij elke provider behalve als men er niet kan leveren dan kan het gewoon ontbonden worden.

Anders moet TS op huidige adres opzeggen en op nieuwe adres andere provider aanvragen wat ie dus al wil na die 4 maanden.
TS maakt het zich zelf erg moeilijk
Heb jij je verdiept in de algemene voorwaarden? Er komt geen nieuw contract. Het huidige contract gaat verder op het nieuw adres.

TS heeft het gewoon bij het juiste einde.

Indien Tele2 die 2 opties aanbiedt, omdat Tele2 het huidige contract niet op het nieuw adres kan leveren, mag TS zelfs nu met een maand opzegtermijn het contract beëindigen.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door Holy53 »

R. Proctor schreef:Lees jij wel of reageer je maar lukkraak
Je mag hem meenemen anders jat een ander hem weg en je stuurt hem dan gewoon op zoals normaal
Wat een onzin, zoals gewoonlijk. Je mag hem NIET meenemen.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Holy53 schreef:
R. Proctor schreef:Lees jij wel of reageer je maar lukkraak
Je mag hem meenemen anders jat een ander hem weg en je stuurt hem dan gewoon op zoals normaal
Wat een onzin, zoals gewoonlijk. Je mag hem NIET meenemen.
Beste Holy
Er staat nergens in de regels dat de router aangesloten moet zijn.
TS mag gewoon de router meenemen naar zijn nieuwe adres, hem daar 4 maanden laten liggen tegen de gewone maandelijkse betaling en dan bij afloop contract terug sturen op de manier die Tele2 wil en ondertussen een nieuw contract afsluiten bij een andere provider.
Wat wel een probleem geeft, is het feit dat de nieuwe bewoners geen nieuw abonnement kunnen afsluiten omdat er geen twee abonnementen op één adres kunnen.

Mijn suggestie asn TS is gewoon nu opzeggen met de boete van € 70,00.
4 x maandbedrag zal dicht in de buurt zitten, dus financieel zal je niet veel slechter uitkomen, maar het scheelt je heel veel stress.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Extra kosten Tele2-abonnement door verhuizing

Ongelezen bericht door sylvesterb »

taxikemperman schreef: Wat wel een probleem geeft, is het feit dat de nieuwe bewoners geen nieuw abonnement kunnen afsluiten omdat er geen twee abonnementen op één adres kunnen.
Dat is geen probleem, lijnkapingen zijn wettelijk verboden, dus de nieuwe bewoners kunnen gewoon een nieuwe verbinding aanvragen, enkel wordt op dat moment de overeenkomst met Tele2 verbroken en automatische beëindigd waarbij de resterende termijn in rekening wordt gebracht.

De overeenkomst is voor de levering van diensten en deze is niet adres gebonden zoals alfatrion al aangaf, dit blijkt ook uit de algemene voorwaarden omdat je kosteloos het abonnement mag beëindigen als Tele2 niet kan leveren op je nieuwe adres.

TS kan het beste nogmaals bellen met Tele2, mogelijk had je iemand aan de lijn die graag een nieuw jaarcontract verkoopt. Je kunt in het gesprek eventueel aangeven dat je de vraag voor gaat leggen bij de geschillencommissie Telecommunicatie.

Bij KPN, XS4ALL e.d. is verhuizen binnen de huidige overeenkomst mogelijk.

Gesloten