LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rare rekening ontvangen van UPC

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Appeltjee
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2006 16:29

Rare rekening ontvangen van UPC

Ongelezen bericht door Appeltjee »

Kreeg ik vandaag een brief van UPC met als melding op uw verzoek hebben we de diensten die u van UPC afnam, beeindigd. Wij herinneren u eraan dat u ons nog een bedrag schuldig bent van 194,91 euro. Als u niet betaald wordt het uit handen gegeven aan een incassobureau bla bla.

Ik meteen gebeld naar UPC aangezien ik tegenwoordig geen UPC meer heb. Bleek het volgens hen te gaan om een betalingsachterstand in het jaar 2001. Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik toen een betalingsachterstand had. De administratie afdeling zal mij hierover nog terugbellen.

Nu staat er ook in de brief dat ik nog apparatuur van UPC in mijn bezit heb, terwijl dat helemaal niet klopt. Toen ik in 2001 mijn abonnement had opgezegd, had een monteur de modem allang opgehaald. Die gasten bij UPC zijn echt niet wijs.

Wat moet ik doen?? Heb namelijk geen ervaringen met zulke dingen.

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Rare rekening ontvangen van UPC

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Bewijs stukken verzamelen en je rechtsbijstand inschakelen.


De honden van UPC pikken iedereen er 1 voor 1 uit na lange tijd met allerlei spookfacturen.


Suc6.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Rare rekening ontvangen van UPC

Ongelezen bericht door Beathoven »

Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik toen een betalingsachterstand had.
Klinkt niet erg zeker, daarom zou ik het nog maar even nazoeken. Als je daadwerkelijk geen achterstand had dan heb je natuurlijk groot gelijk.

Appeltjee
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2006 16:29

Re: Rare rekening ontvangen van UPC

Ongelezen bericht door Appeltjee »

Had geen betalingsachterstand. Zal wel heel erg raar zijn dat ik een betalingsachterstand had, dan had upc waarschijnlijk meteen al actie ondernomen. En niet na 5 jaar terwijl ze zeggen dat ik nog apparatuur heb van upc, terwijl dat ook niet zo is.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Rare rekening ontvangen van UPC

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Heb je van die monteur een ontvangstbewijs gekregen ? (Uit ervaring weet ik, dat ze daar niet echt royaal mee zijn)

Appeltjee
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2006 16:29

Re: Rare rekening ontvangen van UPC

Ongelezen bericht door Appeltjee »

Ik had toen inderdaad een bewijsje gekregen dat mijn modem was opgehaald. Maar het was alweer 5 jaar geleden dus ik weet niet of ik dat bewijsje nog heb. Hoe kan een bedrijf nou na 5 jaar nog een factuur sturen? Die gasten daar zijn echt gek!

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Rare rekening ontvangen van UPC

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Ik weet niet hoe het met verjaring zit in dezes. Wel weet ik, dat voor de belasting alles minimaal 7 jaar moet worden bewaard.
Google eens op verjaring en vordering en burgelijk-wetboek.

Als ze je een factuur gezonden hebben met factuurnummers, data etc. is het in principe na te gaan wat eventueel terecht is of niet (even geen rekening houdend met een eventuele verjaringstermijn)

Bank/giro adschriften moet je zowiezo 7 jaar bewaren !!

Of die gasten gek zijn ? Trek je conclusie door eens te bladeren door de forumbijdrages.........

Har

Re: Rare rekening ontvangen van UPC

Ongelezen bericht door Har »

Slaap jij nooit Mr L. W bonnen 7 jaar bewaren ?, ik heb geen kluis.

Appeltjee
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2006 16:29

Re: Rare rekening ontvangen van UPC

Ongelezen bericht door Appeltjee »

Inderdaad ik bewaar in principe wel alles, maar na een aantal jaar dan gooi ik het gewoon in de papierversnipperaar.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Rare rekening ontvangen van UPC

Ongelezen bericht door caruso »

Het lijkt me vrij simpel: UPC kan natuurlijk na 5 jaar niet meer aankomen met verzoek tot betaling.De termijn van 7 jaar die op dit forum genoemd wordt is onzin!
Wat U moet doen: Een aangetekende brief naar UPC sturen en daarin vermelden dat volgens Uw gegevens er geen betalingsachterstand is (geweest). Ook vermeldt u dat er geen apperatuur in Uw bezit is. U verzoekt UPC binnen een termijn van twee weken te reageren met overlegging van bewijsstukken. Kunnen ze hieraan niet voldoen, dan hoeft U verder geen actie te ondernemen. Incasso mag U wijgeren en een eventuele rechtzaak wint U geheid!
Succes!

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Rare rekening ontvangen van UPC

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Slaap jij nooit Mr L. W bonnen 7 jaar bewaren ?, ik heb geen kluis.
Daarvoor hoef je geen kluis te hebben: Netjes in ordnermappen bewaren is voldoende. Na 7 jaar door de shredder.......

En eh Caruso ik zeg dus ook niet, dat dit van/voor upc moet, maar van de belastingdienst !! Even goed lezen wat er wordt geschreven: Google op verjaring, burgelijk wetboek, etc !!

Het gaat er niet om wat wij als consument als wel/niet redelijk aanvaarden, maar wat de wet daar over zegt !! (En ja, ik weet bijna wel zeker dat de bedoelde verjaringstermijn korter is dan de 7 jaar, welke de belasting eist.)

Dus niet gelijk protesteren, maar zoek om de feiten.... :roll:

Er kwamen een wijze en een dwaas; de wijze hoorde toe, onderzocht en dacht na: de dwaas besliste dadelijk !

Appeltjee
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2006 16:29

Re: Rare rekening ontvangen van UPC

Ongelezen bericht door Appeltjee »

Ik ben bij een vriend geweest die rechten studeert, en hij zei dat de vordering na 5 jaar is verjaard. Ook zei hij dat UPC de betalingsachterstand moet aantonen en niet zomaar lulkraak mag opnoemen. Ik ga deze week een brief op de post doen (aangetekend) dan weet ik zeker dat ze hem ontvangen.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Rare rekening ontvangen van UPC

Ongelezen bericht door caruso »

Hé Rozenwater: wie had er nou gelijk?
Als voormalig opsporingsambtenaar denk ik toch wel de wet(ten) te kennen.
By the waÿ: ik heb niet gezegd dat UPC de termijn van 7 jaar gebruikt, alleen dat dit op het forum wordt genoemd. Lezen is moeilijk hè!

Appeltjee
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2006 16:29

Re: Rare rekening ontvangen van UPC

Ongelezen bericht door Appeltjee »

Rustig jongens. Rozenwater bedoelt het goed, we zijn hier allemaal om elkaar te helpen.

Gesloten