LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Agressief gedrag UPC

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Mildred Meyer
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:15

Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Mildred Meyer »

:twisted:
Enkele dagen geleden, terug van een twee weekse vakantie, vind ik tussen mijn poststukken een melding van TPG post. Betreft een stuk dat niet bezorgd kon worden, afkomstig van UPC en waar ik voor tekenen moest. Heden, 24-04 breng ik een bezoek aan het postkantoor. De medewerkster kijkt mij met een bezorgde uitdrukking op het gelaat aan en zegt " Oh die is van UPC. Wilt u dat pakket wel echt in ontvangst nemen?"
Ik voel me ongemakkelijk en vertel dat ik niets besteld heb bij UPC. Blijkt dat UPC ongevraagd aansluitboxen aan iedereen in onze omgeving heeft toegezonden. Nu woon ik als 55+ser, in een appartementencomplex waar mensen wonen die vele jaren ouder zijn dan ik? Dit baart mij zorgen. OOk wordt mij vertelt dat het aanbod in principe 6 maanden gratis is maar uit algemene opmerkingen blijkt dat mensen al in de 5de maand een rekening toegezonden krijgen.
Wat mij ook zorgen baart is het volgende:
In het kader van "mensen-maken- de- stad- (Rotterdam)" is er een speciale vleugel gebouwd voor Kaapverdiaanse ouderen binnen het appartementen complex. Stel dat deze ouderen (een aantal is ver boven de 65 en spreekt slecht Nederlands) getekend hebben voor de box, dan zit het er dik in dat ze over een bepaalde periode een rekening voorgeschoteld krijgen.
Mag dit zomaar?
Mag UPC ongevraagd dit soort agressieve verkoop toepassen?
Mag UPC gebruik maken van adressen van mensen die noodgedwongen aangesloten zijn op de kabel?

Ik heb het pakket laten liggen bij het postkantoor met het verzoek dit te retourneren aan UPC. Uiteraard zit dit me bijzonder dwars en ben benieuwd hoe anderen hierover denken. 't Liefst wil ik dat de gemeente ingrijpt. Maar hoe onderneem ik actie om dit onder de aandacht te brengen van de juiste personen?

Hopelijk heeft er iemand enkele tips of adviezen voor mij.
Alvast bedankt
Mildred Meyer
Rotterdam - Delfshaven

sleepybag
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2006 11:00

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door sleepybag »

Mildred:

U heeft dit item niet op de juiste plaats gezet. Er is een apart sub-forum dat alleen maar gaat over stommiteiten die UPC uithaalt. Gelieve daar uw grieven inzake UPC te uiten.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Beathoven »

Het is idd wat vreemd, maar ergens ook weer niet. ik kan me ook voorstellen dat mensen vroeger raar opkeken toen de kabel aangeboden werd en de antennes van het dak af moesten.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door hoffie »

tuurluuk beathoven........

dir is gewoon de asociale verkoop methode die bij UPC heel normaal is, genoeg reden om het hele zwikkie op te zeggen....

Wist u trouwens dat KPN met de normale nederlandse zenders, vor slechts 8 euro per maand voor u beschikbaar is als u ook telefonie heeft van KPN????

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Laurent »

KPN ligt mijlen achter op de voortreffelijke UPC aanbiedingen, zorg en service, iedereen zou van UPC gebruik moeten maken.

Xadrez
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2005 23:44

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Xadrez »

Idd Laurant.

De kwaliteit van hun service is enorm verbeterd. Geen lange wachttijden meer en vriendelijke behulpzame medewerkers op de helpdesk.
UPC heeft onlangs hier een award voor gewonnen!

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Beathoven »

tuurluuk beathoven........

dir is gewoon de asociale verkoop methode die bij UPC heel normaal is, genoeg reden om het hele zwikkie op te zeggen....
Ga je gang..

ikbenik

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door ikbenik »

Nu komt de grootste grap.
Als je meerdere tv's in huis hebt, dan zou de denken dat je meerdere decoders nodig hebt.
Dan kom je bedrogen uit.
Er mag en kan maximaal 1 decoder per adres.
Leuk hè?
Dit betekend dat de kinderen op hun slaapkamer niet ieder een eigen decoder kan hebben.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Beathoven »

Rampzalig idd, ze zullen voorlopig tevreden moeten zijn met de 'gewone' kabel.

Arme kinderen... :(

NetHopper
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2006 23:31

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door NetHopper »

Ook voor ons werd er een pakket door TPG achtergelaten bij de buren.
Dit betrof ook de mediabox.
Zonder begeleidend schrijven kreeg ik deze op mijn schoot alsof het een reclamefolder was. Met teksten als " 6 maanden gratis " enz.
Deze doos gaat dus weer netjes retour als ongewenste post.
Eigenlijk gooi ik al mijn reclamefolders bij het oud papier :wink:
maar dit zal ik toch maar weer terug sturen.
Ik weet wel van de 100 mensen zullen er altijd wel 30 zijn die deze doos behouden omdat ze toch al dachten aan een DigiTV. En dat zijn juist de mensen die zwak in de schoenen staan waarop UPC hoopt.
Wil je het wel hebben, stuur deze nu retour en vraag over een maand deze toch weer aan.
Het moet afgelopen zijn met deze agressive opdringende reclame.

coinoperator
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door coinoperator »

ongevraagd geleverde/toegestuurde artikelen mag U als uw eigendom beschouwen.
Sluit het apparaat niet aan maar donder het rechtstreeks in de vuilnisbak, U heeft geen enkele verplichting.

Chevy-Nick
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:45

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Chevy-Nick »

Ik heb een aantal dagen terug ook de box ontvangen. Even ervoor kregen wij een brief dat het apparaat geleverd zou worden.

Toen de postbode aan de deur kwam hebben wij hem vriendelijk gevraagd het pakket terug te sturen naar UPC.

Wel zielig voor de beste man hij had dit in onze straat al 4 keer moeten horen en kon dus met de pakketen terug naar het postkantoor.

Ik vind dit een zeer agressieve methode van UPC om je die digitale rommel op te dringen ik vraag me dan ook af of dit allemaal wel toegestaan is. En nog erger vraag ik mij af, welke gek verzint deze marketing campagne???

NetHopper
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2006 23:31

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door NetHopper »

Wees blij, wij hebben deze dusvanwege een verkeerd aflever adres deze decoder nu 6 maanden gratis en geen vervolgkotrakt.
Maar het is rommel. Als ik de decoder afsluit en later weer opstart blijft het beeld zwart en moet eerst de stekker uit het kontaktdoos. Pas nadat deze er weer in zit doet-ie het weer.
Voor het extra zender pakket hoef je het ook niet te doen alleen als je van oosterse afkomst bent is dit handig. En gemakkelijk met een programmagids ?!? echt niet !
Wij doen een ander een plezier door deze een 5 maanden te houden en dan kunnen ze een ander gaan stangen. :evil: :evil:

Hasjroker
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 aug 2003 22:26

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Hasjroker »

Natuurlijk mag UPC niet ongevraagd allerelei abonnementen door je bus heen duwen. Je zou een klacht in kunnen dienen bij de reclame code comissie. UPC is reeds diverse malen eerder veroordeeld voor dit soort agressieve reclame methode's.
Als ik de laatste tijd zou alle artikelen lees over deze criminele organisatie hebben ze het de laatste tijd vooral gemunt op oude van dagen en minder validen. Dit omdat deze groep over het algemeen het moeilijkst nee durft te zeggen. Je zou de buurt inmiddels pamfletten kunnen informeren over deze illegale praktijken van dit bedrijf. Niet doen als je er niet achter staat en gewoon terug laten sturen. Protesteren bij UPC zelf heeft geen zin. Klachten worden vaak ongelezen weggegooid. De Reclame code commissie is een betere weg. Verder hoop ik dat dit bedrijf een keer snoeihard wordt aangepakt door de overheid. Per slot van rekening lappen ze de Nederlandse wetgeving aan hun laars en van enig fatsoen is bij die lui al helmaal geen spraken meer.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Lau10 »

een heel normale transactie van UPC, de klanten krijgen ruimschoots van te voren een nette mailing van UPC over de mediabox, niemand is verplicht de mediabox af te nemen en er zijn geen kosten aan verbonden. Aggresief is UPC al helemaal niet.

300.000 boxen zijn inmiddels afgenomen door de zeer tevreden klanten van UPC. Mooi Toch ?. :D :) :roll:

guille
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 mar 2006 20:21

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door guille »

300.000 boxen zijn inmiddels afgenomen door de zeer tevreden klanten van UPC.
en wie heeft jou dat verteld?

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door elwintje »

lau ben jij een een werknemer van upc schaam je dood

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

300.000 boxen zijn inmiddels afgenomen door de zeer tevreden klanten van UPC.

dat zijn de enigste tevreden klanten :-) die nemen altijd alles :) :lol:

rommel2
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 feb 2006 08:12

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door rommel2 »

Mijn ouders en schoonouders hebben ook de digitale box. Ze hebben beide echter de box ontkoppeld en zijn van plan hem te retourneren.
Zij vinden het zinloos.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Laurent »

Geen probleem binnen het eerste halfjaar, zelfs de verzendkosten nkrijg je terug betaald, geweldig van UPC :D :)

Gesloten