LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
steadye
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2007 17:14

SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door steadye »

Ondanks het bericht in de laatste consumentengids, dat de problemen met speedlinq opgelost lijken te zijn, ervaar ik dit niet echt.

Korte samenvatting:

Op 16 november speedlinq aangevraagd per 22 December.
Binnen een week geld afgeschreven voor het Modem.

Door problemen bij KPN was het niet mogelijk om op 22 December aan te sluiten. Hier overigens niks over gehoord via Speedlinq.
Op 5 Januari KPN problemen opgelost. Speedlinq maar eens gebeld wanneer e.e.a. opgeleverd ging worden. Zij zouden alles weer in gang gezet hebben.
Vervolgens 2 weken later brief van Speedlinq dat de 24e ADSL opgeleverd wordt. Maar nog steeds geen modem ontvangen.
Inmiddels elke dag gebeld, eerst zou ik eind vorige week modem ontvangen.
Het modem zou al wel klaarliggen bij het "postorder bedrijf". Vandaag nog maar eens gebeld; Er zijn leveringsproblemen en er kan niet verteld worden wanneer de modems geleverd worden.

In middels al wel gefactureerd vanaf de 24e. Dat is iets wat ze wel goed kunnen bij speedlinq. Op de vraag hoe ze dit op crediteren moest ik maar even bellen met een klacht naar het 70ct/min nummer.
Waarschijnlijk zijn kosten telefoontje dan hoger dan credit bedrag.

Wie zit er nog meer op een modem te wachten ???

Ik vind het schandalig dat ze direct geld afschrijven en vervolgens niks leveren. Stuur dan in ieder geval het modem op, daar is immers voor betaald.

mogtar
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2007 17:34

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door mogtar »

De enige waardeloze internet provider is Speedlinq . Zij hebben niet alleen de slechtste modem , maar ook de slechtste helpdesk . Ik las dat Speedlinq excuses aanbod en verklaarde dat de provider de beste helpdeskmedewerkers heeft . Klopt helemaal , zij ook waardeloos en snappen van hun beroep geen ene moer . Ik heb voor meer dan 100 euro helpdesk gebeld , omdat het internet niet wil werken , na dat ik opnieuw startte deed werkte het weer . De telefoon , kan ik gebeld worden en als ik wil bellen , na 30 seconden wachten , hoor ik een toon of het in gesprek is . Elke keer als ik nu wil bellen , moet ik de modem rebooten . Leven wij nu in een bananen republiek en mag Speedlinq ons blijven oplichten met hun dure helpdesk 0900 nummer en hun waardeloze produkt? Elke keer als ik bel , zeggen ze wij lopen stap voor stap om te kontroleren of alles goed is en had ook een nieuwe cd gehad die alleen de modem naar Nederlandse taal verandert . Ik heb met die onervaren helpdesk medewerkers al 10 keer dezelfde stappen genomen en zonder enige resultaat aan mijn kant , wel voor hun kant om op te lichten voor 7 a 10 euro elke keer .Ik zou teruggebeld worden op mijn gsm en ik een halve dag vrijgenomen om 13.00 uur thuis te zijn , er werd niets gebeld , ik eiste mijn geld terug voor het feit dat ik hun helpdesk nr belde a 70 ct p/m en krijg weer het zelfde antwoord , dat ik hun waardeloze helpdesk moest bellen . Ik was van plan om er heen te rijden en aangezien ik agressief kon gedragen en werd tegengehouden door mijn vrouw.Ik heb alle emails bewaard en gesprekken opgenomen hoe ze dom zijn bij helpdesk van Speedlinq en raad iedereen af om er aan te beginnen om een adsl abbo van deze waardeloze Speedlinq te nemen . Ik belde en was kwaad en kreeg een DNS nr die ik in het internet protocol moest invullen en heb ik nu het internet en valt niet meer uit , maar de telefoon blijft waardeloos net zo als Speedlinq , zijn helpdesk medewerkers en de goedkope Alcatel modems en mijn geld willen ze ook niet terugbetalen voor het bellen naar dat waardeloze helpdesk . Ik belde om het op te zeggen en hoorde dat ik ook de resterende 8 maanden moet betalen en dan word ik afgesloten . Is het nu geen pure oplichterij en waarom doet KPN er niets aan , KPN is de eigenaar van dat waardeloze Speedlinq internet en telefoonprovider . Ik neem nu een advokaat om het kontrakt af te sluiten en hoop dat anderen mij volgen en emails sturen naar [email protected].

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door mariska666 »

Hallo mede gedupeerden,
Ik had ook vanaf 28 december adsl van speedlinq, en de telefonie zou later komen. We hadden vanaf de eerste dag al problemen met adsl. Het ene moment deed adsl het de hele avond en het andere moment kon je niet eens naar een site want dan werd je er telkens afgegooit. Maar toen de telefonie erbij kwam ging het helemaal mis. We hadden eerst al een fout ww, dus konden we het niet installeren. Dus bellen met de telefoon van de buren. Maar het werkte slechts 2 uren. De volgende dag weer bellen, weer met de telefoon van de buren. Dit ging maar door, en ik dorst geen telefoon meer te halen bij de buren. Prepaid toestel opgewaardeerd met 20 euro, dat was ik dus kwijt aan wachten. Ik dacht echt dat ik gek werd. Toen heb ik alles van de computer gegooit en opnieuw geinstalleerd, en jahoor toen deed alles het. Dus die helpdesk heb je niet veel aan. En 0.70 cent p.m. si niet erg als je goed geholpen wordt, maar ze moeten je niet expres 15 á 20 minuten in de wacht zetten, dat vind ik maffia praktijken hoor. Nu doet alles het goed godzijdank, en ik hoop dat dit zo blijft, anders stap ik eind van het jaar op.

groetjes
Mariska

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door ?? »

Mariska: bij je modem zat een handleiding geleverd. Ik stel voor dat je die even gaat lezen.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door mariska666 »

heey
wat dacht jij, dat je met een achterlijke te maken had? we hebben nu op het moment nog rot verbinding, als ik aan de telefoon zit en ik start mijn computer op dan wordt direct mijn gesprek verbroken en heb ik de eerste 10 minuten een dode telefoon lijn. De cd rom die erbij zat hebben wij wel 5 x doorgelopen en ook nog andere personen maar het werkt gewoon niet goed. Ik heb een jaar bij planet gezeten en daar had ik nog nooit de helpdesk nodig gehad maar hier kan je ze elke dag wel bellen. Nee voor mij geen speedlinq meer.

afz. handleiding
Laatst gewijzigd door mariska666 op 07 feb 2007 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Mariska,

Laat je niet gek maken door ?? sterke en zoek een provider die minder problemen heeft.

ikbenik

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door ikbenik »

als ik aan de telefoon zit en ik start mijn computer op dan wordt direct mijn gesprek verbroken en heb ik de eerste 10 minuten een dod telefoon lijn.
Is de splitter wel goed aangesloten?

Is de splitter wel goed?

Het klinkt alsof de splitter defect is.

Als je de splitter verkeerd aansluit of als de splitter kapot is, waardoor naast het telefoonsignaal ook het ADSL signaal op de telefoon komt.
Als je belt en je gaat op internet, dan wordt gelijk de telefoonverbinding verbroken om gehoorschade te voorkomen.
Want er komt anders een hoop gekwetter uit de hoorn dat je er letterlijk doof van kunt worden.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie.

lief hondje
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2007 22:45

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door lief hondje »

Wij hebben sinds 14 juli 2006 speedlinq internet volgens het bb net. en ook speedlinq bellen. Wij zijn er zeer tevreden over, en hebben ook in het begin de helpdesk moeten bellen maar zijn hier heel deskundig geholpen door de technische dienst, Oke, dit duurde wel 10 minuten
maar daarna werkte alles wel. Wij hebben tot nu toe een keer gehad dat de verbinding wegviel maar dit was bekend gemaakt door speedlinq per email ze gingen de servers verzwaren. Tussen 04 januari en 15 februari kon de verbinding wegvallen. Maar het is nu 05 februari en ik heb nu geen uitval meer.
Voorheen zaten we bij planet. Daar heb ik meer problemen gehad met de opzegging. Alles was geregeld en we zouden op 14 juli afgesloten worden. Maar planet nam in juni een nieuw administratief systeem inwerking en toen bleken we administratief helemaal niet opgezegd te hebben terwijl we de brief van kpn al hadden. Tot aan november heb ik mijn abbonnement gewoon moeten door betalen en daarna pas alles :D weer retour gekregen. Telefonisch heeft deze helpdesk me meer aan telefoon gekost als die ene keer bij speedlinq. Ook de actievoucher is zonder problemen verwerkt en terug gestort. Voor ons geen andere provider meer en gaan zelfs een hoger abbonnement afsluiten :D :D

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door mariska666 »

hallo thnx voor je berichtje over de splitter, maar zodra de telefoon erbij kwam moesten wij de splitter er tussen uit halen.
Nee wij hebben het niet getroffen met het overstappen naar een andere provider. Er zijn dagen bij dat ik denk zo eindelijk internet zonder problemen, maar de dag erna kunnen wij niet eens bij google komen, en dit kan zo maar een uur doorgaan. Deze problemen hadden wij niet bij internetplusbellen, ik heb echt heel erg spijt dat ik daar weg gegaan ben.
groetjes Mariska

ikbenik

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ben je dan overgestapt op Internet Plus Bellen of soort gelijk?

Dus moet je naast de computer ook je telefoon op de modem aansluiten?

Als je je telefoon op het modem moet aansluiten, dan bel je via VOIP (dus via internet) en dan kan inderdaad de splitter er tussen uit.

Heb je een normale ADSL modem en is je telefoon niet op de modem aangesloten, dan moet ten aller tijden de splitter gebruikt worden!

De klachten die jij hebt is te wijten aan een missende splitter of een defecte modem.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door ?? »

Dat is het inderdaad, of er zit ergens iets in de installatie niet goed. Waar is het modem aangesloten? Rechtstreeks op het ISRA of zit er x meter telefoonkabel tussen?

ikbenik

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik sluit zelf vaak voor de klanten internet aan.
ADSL en tegenwoordig ook IPB.

Wat ik vaak tegenkom is dat men in de meterkast meerdere telefoonkabels op de aansluiting heeft gemonteerd. Hier is niets mis mee.

Maar men sluit de modem bij het basisstation van de telefoon aan.
Dus daar ook de splitter.

Echter zit er voor de splitter ook telefoontoestellen en dan krijg je de klachten zoals de TS.

Dus voor de splitter mag nooit!!!!!!! een telefoontoestel zitten!!!!!

Als je gebruik maakt van een ADSL modem met telefoonaansluitingen, sluit dan de telefoons aan op de telefoonaansluiting op het modem en nooit!!!!!! daarvoor!!!!!

Dus een telefoonsplittertje met daaraan de telefoon en het modem (zoals vroeger veel gedaan werd bij de inbelverbindingen) is dus uit den boze!!!!

Geef eens de situatie door mariska666 hoe het is aangesloten.

Ik denk dat we dan wel achter de oorzaak kunnen komen.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door mariska666 »

hallo
heel erg bedankt voor je hulp. Wij hebben bij speedlinq het comfort abonnement. Adsl en bellen. Hiervoor hadden wij een jaar internet plus bellen van kpn/planet. Onze modem staat waar de telefoonlijn in huis komt. Wij hebben er maar 1 telefoon op staan. De splitter moesten wij er tussen vandaan halen, toen wij telefonie konden activeren. Dat deden wij ook. Maar de telefoon werkte niet omdat ik een verkeerd wachtwoord hed ontvangen. Tussen modem en adsl zit wel ongeveer 5 mtr kabel, maar de modem en telefoon staan naast elkaar. Ze hadden het bij speedlinq ook gezien dat wij slechte verbinding hadden. Toen wij 2 dagen goede verbinding hadden, belden ze op om te vertellen dat ze niet wisten wat er was en dat het nu al 2 dagen goed werkte. Als ik weer problemen zou krijgen moest ik maar weer de helpdesk bellen. Daar heb ik intussen al 65 euro aan verspeelt om alleen al in de wacht te staan. Ik hoor graag je antwoort als wij iets niet goed gedaan hebben. Heel erg bedankt.
groetjes, mariska

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door mariska666 »

hallo ikbenik,

Heb je mijn situatie al doorgelezen. Ik hoor niks meer van je.
Het is nog niet over, we worden steeds nog van verbinding verbroken. En als ik met iemand aan de telefoon zit en mijn zoon start internet op, dan wordt gelijk mijn gesprek verbroken en heb ik even een dode lijn.

Is niet echt gezellig om zo een gesprek te beeindigen toch?

groetjes

ikbenik

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door ikbenik »

Tussen modem en adsl zit wel ongeveer 5 mtr kabel, maar de modem en telefoon staan naast elkaar.
Dat mag geen probleem zijn.

Er zijn twee mogelijkheden:

- of de modem is defect
- of het netwerk van de provider is niet in orde.


Als ik dit nu zo teruglees krijg ik een de-ja-vu.

Een tijd geleden was er ook een provider die dit probleem had.

Als ik me niet vergis waren toen de modems niet in orde.

Aan de snelheid van het netwerk kan het niet liggen.
Je hebt een comfort abo, en die heb ik van Planet ook.
Dus snelheid genoeg.

Ik denk dat het probleem bij de modem gezocht moet worden.

Maarja, als de provider terughoudend is, wordt het wel lastig om het probleem op te lossen.

swierstra
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 feb 2007 01:20

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door swierstra »

ikbenik de splitter hoeft niet gebruikt te worden bij speedlinq adsl+telefonie ,ik kan het weten ik gebruik het zelf ook en heb hiervoor planet met splitter gehad.Je verhaal gaat dus niet op, de oorzaak ligt waarschijnlijk in de lijn ,wat vaker voortkomt bij ADSL 2 ,

ikbenik

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wanneer heb je die splitter nu nodig en wanneer niet?

Als je ADSL hebt en je belt via de analoge telefoon of ISDN dan heb je de splitter wel nodig.

Als je ADSL hebt en je belt via VOIP en je sluit de telefoon aan op de computer of op de modem, dan heb je de splitter niet nodig.

ikbenik de splitter hoeft niet gebruikt te worden bij speedlinq adsl+telefonie ,ik kan het weten ik gebruik het zelf ook en heb hiervoor planet met splitter gehad.Je verhaal gaat dus niet op
De klacht die mariska666 heeft komt heel vaak voor bij ADSL en analoog telefonie.
Als een telefoontoestel dan voor de splitter zit, dan krijg je de klachten van mariska666.

Zodoende dat ik het vroeg.

Echter in het geval van jouw en mariska666 is dat je niet meer belt via de analoge telefoonlijn, dus die doets niets meer.
Omdat de telefoon nu via het computernetwerk gekoppeld is.


Wat ik me nu wel afvraag is of de internet snelheid gewoon snel is?
Of is de internetverbinding traag mariska666?

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door mariska666 »

Hoi ikbenik,

Ik heb net die test gedaan om de snelheid te meten en er kwam uit:
8423 Kbps (1028 kb/sec.).
En wat ik op me abonnement heb staan is:
ADSL2+ Comfort 20000 (20000/1024 Kbit/s).
Is dit goed ?

Thnx voor je hulp

Groetjes mariska

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door ?? »

Dat ligt eraan welke test je hebt gedaan. Indien speedtest.nl: ja, dit is zeer goed. Als je een betere test hebt gebruikt is de snelheid redelijk.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door mariska666 »

bij de test van speedtest.nl haalde ik dit:
download 692.7 KByte/sec =5542kbps
upload 62.9KByte/sec = 503 kbps

Maar nou hoorde ik gisteren dus weer iets vreemds. Gisteren heeft iemand mij telefonisch proberen te bereiken en die kreeg te horen dat mijn nummer niet bestaat en ze vertelde dat ze dit al vaker heeft gehad als ze mij probeerde te bellen. Waar zou dit dan aan kunnen leggen?? Mijn oude telefoonnummer van kpn is geporteerd naar speedlinq. Dus dat nummer bestaat wel degelijk.

Als je voor alles telkens de helpdesk moet gaan bellen, nou dan loop je leeg!! En je kan niks via e-mail regelen bij speedlinq. Een eventueel storingnummer hebben ze daar ook niet.

groetjes, mariska

Gesloten