LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HetNet betaald modem niet terug

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Kies
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2007 11:59

HetNet betaald modem niet terug

Ongelezen bericht door Kies »

Hallo

Eigenlijk ben ik hier aangemeld voor mijn ouders, om ze te helpen met een lastig probleem inzake hun ADSL aansluiting bij HetNet, internet & bellen pakket, waarbij ze een modem hebben betaald die door HetNet terug betaald zou worden. Dat is alweer een jaar geleden en ze hebben nog niks terug gestort gekregen. Door de servicelijnen kom je gewoonweg niet heen, staat enorm lang in de wacht, en als je dan iemand aan de lijn krijgt, wordt je niet geholpen of afgescheept, of ze hebben “zogenaamd” een doorverbindstoring. Het betreft 70 euro waar ze al zo lang op wachten.

Wie heeft hier ervaring in? Wat te doen? Als ik hier zo de topics lees over HetNet is het toch wel een bedenkelijke instantie.

Groeten
René

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: HetNet betaald modem niet terug

Ongelezen bericht door BLW »

Heb zelf exact hetzelfde probleem en inmiddels ben ik geen klant meer bij Het Net.

Ik ga binnenkort even kijken of een incassobureau hier verandering in kan aanbrengen in deze situatie. Heb Het Net inmiddels al in gebreke gesteld en ook telefonisch medegedeeld dat het speelkwartier inmiddels voorbij was. Die hele toko hangt me inmiddels zo de keel uit dat ik het zelfs tot een rechtszaak laat komen als ze niet overstag gaan.

Wat een prutsers zeg. Het lijken wel een stelletje imbecielen.

Kies
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2007 11:59

Re: HetNet betaald modem niet terug

Ongelezen bericht door Kies »

Hoi BLW

Ja, inderdaad een goed idee om een incassobureau in te schakelen. Ik denk dat mijn ouders alvolgt het beste te werk kunnen gaan: eerst een brief versturen ter kennisgeving dat deze stap wordt ondernomen als ze niet binnen een bepaald criterium uitbetalen, daarbij inbegrepen de kosten van het incassobureau.

Hiermee zouden ze toch overstag moeten gaan.

Bedankt

Gr
René

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: HetNet betaald modem niet terug

Ongelezen bericht door Fiore »

ik weet niet of het bij Het Net ook zo werkt, maar tiscali had destijds ook zo'n actie. Je betaalt gewoon het volledige bedrag, en dan moet je zelf het kortingsbedrag van de actie terugvragen dmv het invullen van een forumulier (dit stond op de website). Als je er zelf (ik meen binnen drie maanden) niet om vraagt, krijg je het bedrag ook niet terug
een andere reden zou kunnen zijn dat je ouders niet aan de actievoorwaarden voldeden? Dus bijv. binnen KPN ijn overgestapt, of al klant waren

Kies
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2007 11:59

Re: HetNet betaald modem niet terug

Ongelezen bericht door Kies »

Bij deze kpn/hetnet-actie was het vorig jaar toch anders dan bij Tiscali Fiore, want ze zouden automatisch het geld terugstorten, zonder verdere voorwaarden. De voorwaarden voor de actie, daar voldeden mijn ouders toen geheel aan; als newby's op het internet :D

Die enkele keer dat het lukte iemand van de helpdesk te spreken, in een eerder stadium, werd ook gezegd dat ze er recht op hebben maar "even" :roll: geduld moeten hebben. Dat is alweer maanden geleden.

Bedankt voor het meedenken:)

Gr
René

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: HetNet betaald modem niet terug

Ongelezen bericht door d3R »

tis algemeen bekend dat het net facturatie problemen heeft mbt de modem vergoeding, als je dit bedrag deze maand nog niet hebt gehad zou ik weer is bellen en vragen naar de afdeling debiteuren ;)

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: HetNet betaald modem niet terug

Ongelezen bericht door BLW »

Mijn probleem betreft een vergoeding van van telefoonkosten welke door KPN dochter Het Net ongeveer negen maanden geleden is toegezegd. Het Net heeft blijkbaar problemen met alle vergoedingen die ze terug moeten betalen.

Na eerst vandaag met hun afdeling debiteuren gebeld te hebben werd ik doorverwezen naar de afdeling betalingsverwerking met nummer 050-5823884. Op mijn uitdrukkelijke verzoek een en ander intern te regelen werd geen gehoor gegeven. Na de afdeling betalingsverwerking te hebben gebeld werd ik doorverwezen naar de klachtenafdeling in Amersfoort met nummer 030-2558400. Na dit nummer gebeld te hebben kreeg ik van de telefoniste te horen dat men er mee bezig was. Aan mijn dringende verzoek iemand van die afdeling te spreken te krijgen werd geen gehoor gegeven. Men zal begrijpen dat ik negen maanden na dato niet meer wens te horen dat men er mee bezig is.

Ik heb dan ook besloten mijn vordering uit handen te geven. Het is een feit dat KPN en consorten zijn streken nog altijd niet verleerd is. Dit ondanks het feit dat een en ander gewoon hartstikke duidelijk zwart op wit staat en een rechter dit een uitgemaakte zaak zal vinden.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: HetNet betaald modem niet terug

Ongelezen bericht door mariska666 »

Het net heeft een hoop problemen.
Ik ben nu een half jaar weg bij kpn en ik wordt vorige week tot 2x toe gebeld, of mijn klacht naar tevredenheid is opgelost :roll:
Ik leg in het kort aan ze uit dat ik al een half jaar weg ben bij hun en dat ik nu bij speedlinq een abbo heb en vraag gelijk of dat waar is dat speedlinq ook onder kpn valt. Daar weten ze niks van, nog nooit van gehoord :?

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: HetNet betaald modem niet terug

Ongelezen bericht door Fiore »

sja het kan gebeuren, maar niet erg netjes dat je zo om je eigen geld moet lopen bedelen.. ik heb zelf nu twee jaar adsl bij het net, en heb nergens problemen mee gehad, tot de dag van vandaag bevalt het prima

Hambo
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2007 11:10

Re: HetNet betaald modem niet terug

Ongelezen bericht door Hambo »

Hallo René,

betreffende de geldterug actie van het modem, zit ik in het zelfde schuitje na 1 jaar nog steeds niets terug. % keer gebeld zonder resultaat. Nu brief gestuurd aan de klachtenafd. van het net.
Afwachten. Incasso bureau goed idee, maar wat kost dit wel niet.?

Mvg,

Henk Burger

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: HetNet betaald modem niet terug

Ongelezen bericht door BLW »

Een incassobureau kost je helemaal niets zolang je een en ander maar duidelijk op papier hebt staan. Uiteraard wel eerst de betreffende provider in gebreke stellen en dergelijke. Geloof me, alleen hier zijn ze pas echt gevoelig voor. De incassokosten komen voor rekening van de provider.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: HetNet betaald modem niet terug

Ongelezen bericht door Henri42 »

BLW welke ervaring heb jij persoonlijk met incasso buro,s ??.
Volgens mij is het allemaal niet zo eenvoudig bij de groet concerns als jij weergeeft.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: HetNet betaald modem niet terug

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Incassobureau voor de gewone consument.

Tik eens "Directincasso" in.
Dit is een incassobureau dat werkt op basis No cure-No pay die het hele traject kan afwerken vanaf een laatste waarschuwing tot en met de rechtbank en gerechtsdeurwaarder(s) toe.

Alleen als er bij een debiteur echt niets te halen valt zijn de kosten hooguit de 30,50 euro voor dossiervorming en een kleine som voor postzegels e.d. (keurig ook gespecificeerd !) maar die laatste waarschuwing kost geen geld en gaat de zaak verder dan worden alle kosten op die debiteur verhaalt.

Dit bedrijfsleven nu eens bestrijden met hun eigen vaak toegepaste wapens.
Een must vind ik persoonlijk.
Dat zouden meer mensen moeten doen!

Grootvader

Chris62
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 jul 2007 00:22

Re: HetNet betaald modem niet terug

Ongelezen bericht door Chris62 »

Zeker niet bellen, kost je een hoop tijd, geld (telefoontikken) en frustratie. Een aangetekende brief waarin het bedrijf in gebreke wordt gesteld en een termijn van 3 weken geven om het bedrag te voldoen of anders uit handen geven aan een gerechtsdeurwaarder (incassoburo's zijn tandeloze papiertijgers).

Budgie
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2007 21:27

Re: HetNet betaald modem niet terug

Ongelezen bericht door Budgie »

Net als veel andere mensen, wacht ook al een jaar op de vergoeding van mijn modem.
Ik heb daarom mijn abonnement opgezegd door deze onbeschofte manier van handelen.
Ze hopen dat je elke dag belt, en via de mail krijg je te lezen dat er facturerings problemen zijn.

Gesloten