LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice is weer bezig

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Luna06
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2009 14:30

Alice is weer bezig

Ongelezen bericht door Luna06 »

Nou het zal Alice niet zijn.....echt de slechtste provider die je maar kunt bedenken.
Vanaf 19 december 2008 heb ik geen internet en telefonie meer van hun omdat ze zelf mij zomaar hebben afgsloten, ik heb een rekening dubbel betaald en hoor maar niks van hun terug na het sturen van bewijs en wat zie ik tot mijn :o hebben ze vandaag 25 februari 75€ van mijn rekening gehaald dus ik bellen met Alice en dan krijg je te horen van ja dat is de rekening van deze maand........nou is dat knap of niet, als je niet meer bij Alice zit maar bij een andere provider ECHT SUPER GOED VAN ALICE de jongen aan de telefoon snapte het zelf niet eens meer :? .
Ik heb lekker de rekening terug laten boeken!!!!
EN ALICE KAN MIJN RUG OP :evil:
Wie heeft dit nog meer meegemaakt bij Alice

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Alice is weer bezig

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Ik heb dat meegemaakt. Ik zit vanaf 1 januari 2009 niet meer bij Alice en ik moet ook voor de maand januari 2009 en frebruari 2009 betalen en een valse telefoonnota van 800,= rond, terwijl ik nog nooit telefoon heb gehad. Verder weet ik dat ze dat deel wat ze naar de KPN moeten doorbetalen ook niet doorbetaald wordt.

bosi333
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2008 12:39

Re: Alice is weer bezig

Ongelezen bericht door bosi333 »

Hier ook vanaf 16 februari ineens geen internet meer.

Bellen bellen bellen en verder gebeurt er niks.

Ik heb nu per direct opgezegd ( ik heb nu toch ook niks). 31 maart zou het helemaal klaar zijn. Ja ja.

Ik krijg nog 63 euro van ze :x en ik ben absoluut niet van plan de maand maart te betalen. Ze zijn nu al ruim 13 dagen in gebreke gebleven, dus dat vorder ik ook.

Nog nooit zo'n slechte provider meegemaakt.

Kan er niet aandacht aan worden besteed in een radar uitzending?

janhenk
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2009 21:05

Re: Alice is weer bezig

Ongelezen bericht door janhenk »

Ook wij hebben iets dergelijks bij Alice meegemaakt.
We zijn verhuisd, hebben eind december ons aangemeld bij Alice. Op 5 januari kregen we bericht dat onze aanmelding binnen was en dat we binnenkort onze klantnummer zouden ontvangen.
Inderdaad... op 14 januari kregen we de bevestiging: vanaf 03-02-2009 kunt u gebruik maken van de diensten van Alice Comfort. Dus telefonie en internet. Op 28 januari zijn we verhuisd, maar op 03-02 hadden we de modem nog niet ontvangen. Dus er maar een keer achteraan gebeld...ja het is onderweg. En eindelijk op 13-02 werd de modem geleverd..... 10 dagen te laat dus!!!!
Alles aangesloten en ja hoor.... internet doet het, maar geen telefoon, zowel op het tijdelijk nummer als op het nummere wat we mee konden nemen vanuit onze vorige woonplaats, beide nummers waren dood.
En dan begint het: de servicedesk gebeld"ja, we maken een ticket aan en sturen dat door naar onze technische dienst"
Om de paar dagen hang je dan weer aan de telefoon: uiteraard mobiel en sta je weer een kwartier in de wacht omdat alle medewerkers in gesprek zijn.
Op 23-02 heb ik me maar eens een keer een beetje kwaad gemaakt, en zowaar : ik werd doorverbonden naar de technische dienst. Daar bleek de ticket "naar een verkeerde afdeling te zijn doorgezonden."
Nadien nog een paar keeer gebeld en telkens werd er gezegd dat men er spoed achter zouden zetten. maar tot vandaag 02-03 dus een maand nadat we gebruik zouden moeten kunnen maken, hebben we nog geen telefoon.
Vanmiddag heb ik weer gebeld, en er werd me beloofd er spoed achter te zetten, iets wat elke keer werd gezegd, dus daar had ik geen vertrouwen meer in. Ik heb gevraagd me door te verbinden naar de verantwoordelijke afdeling, maar dat kan dus niet. Ook kon ik niet worden doorverbonden naar de afdelingsverantwoordelijke van de servicedeskmedewerker.
'k Heb tegen de medewerker gezegd dat ik al een andere oplossing had. Daarna heb ik het servicenummer opnieuw gebeld en m'n abonnement opgezegd. De medewerker die ik aan de lijn kreeg vroeg heel vriendelijk wat de reden was, toen heb ik gezegd dat ze de historie maar even na moesten kijken. De reactie was: ja, ik kan me er iets bij voorstellen.
Daarnaast heb ik op 15-02 per mail een klacht naar Alice gestuurd. Op de mail kreeg ik de reactie dat het schriftelijk moest. Die heb ik meteen verstuurd, maar daar heb ik tot op vandaag niets van gehoord.
Ik heb het echt gehad met Alice en wil er ook niets meer mee te maken hebben.

Jan Henk

bosi333
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2008 12:39

Re: Alice is weer bezig

Ongelezen bericht door bosi333 »

Jan Henk, dit klinkt me erg bekend in de oren, :?

Het ticket is aangemaakt en zal worden behandeld door onze technische dienst.

:roll:

Gelukkig ben je er zo vanaf, :wink:

Ik zou alleen nog wel even informeren of het wel echt goed is opgezegd. Een kennis heeft het ook telefonisch op willen zeggen, maar dat is niet goed gegaan. ( wat een verrassing). Ik stuur in elk geval morgen een brief. Aangetekend. Is wel iets duurder dan een postzegel, maar het is me wel wat waard dat ik er ook echt vanaf ben.

Ik ga trouwens ook bij het Juridisch loket langs voor mogelijke stappen om geld terug te vorderen. 1,5 maand + 63 euro heb ik nog van ze tegoed.

Ik heb op dit moment toch weinig te doen ( bijna einde studie en redelijk wat vrije tijd) dus ik ga me er eens goed in verdiepen.

reinier61
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2009 10:34

Re: Alice is weer bezig

Ongelezen bericht door reinier61 »

Deze reaktie van mij is gericht aan alle forum-leden hierboven en eventuele lezers die deze topic toevallig doorlezen.

De titel zegt genoeg denk ik maar ik zal nu mijn ervaringen met Alice even kenbaar maken..

Het begon in oktober 2007. Ik had bij mijn toenmalige provider Telebyte last een een zgn. " klapperende" verbinding. De snelheid was erg instabiel ( 12 tot 17 Mbit ) en viel geregeld uit.
Door de aantrekkelijke tarieven en de snelheid die op mijn adres haalbaar was overgestapt van Telebyte naar Alice. Wel bij de aanmelding duidelijk gezegd wat mijn reden voor de overstap was maar dat was geen probleem, dat zou opgelost worden. Dat dacht ik ook, andere provider, ander netwerk, einde probleem.. :) Dacht ik..NIET dus.. :cry:
Ik moest op mijn adres tussen de 16 en 20 Mbit/sec kunnen halen volgens de postcode-check van Alice. Afijn, na 2 weken het modem in huis en aangesloten. Snelheid zo'n 14 Mbit...daar kon ik mee leven tot het moment dat bleek dat ik hetzelfde probleem had als bij Telebyte, de " klapperende" verbinding dus..alleen was het nu minimaal 5x zo erg.
Helpdesk gebeld...ticket voor de technische dienst ( die ze niet hebben !! ) zou binnen 5 werkdagen behandeld worden..
Niet dus. Afijn, uiteindelijk, na veel heen en weer gebel, BBNed gebeld, dat is de netwerkleverancier ( en mede-eigenaar van Alice wat verder eigendom is van Telecom Italia ).
Ook van BBNed niks wijzer geworden.
Aangezien ik ook zou gaan bellen via Alice weer de helpdesk gebeld en afgesproken dat ze de omzetting van KPN naar Alice zouden stopzetten totdat de problemen met de verbinding opgelost waren omdat ik door het uitvallen van de verbinding dan ook niet normaal zou kunnen bellen. Geregeld , DACHT IK :twisted:

Alice heeft dus tegen de afspraken in mijn telefoon overgezet van KPN naar hunzelf. Ik kon dus geen gesprek meer voeren zonder dat ik 4 of 5x moest terugbellen omdat de verbinding eruit vloog. Dus de mobiele telefoon er maar bij gepakt.
We zijn nu bijna 5 weken verder.
Ik heb Alice daarna per mail in gebreke gesteld ten aanzien van de levering van een deugdelijke internetverbinding en het niet nakomen van gemaakte afspraken. ( email is gewoon rechtsgeldig dus ze kunnen wel zeggen dat het per brief moet maar daar zit ik niet mee zolang ik een ontvangstbevestiging krijg ).

18 december heb ik KPN opdracht gegeven mijn vaste aansluiting te herstellen en de aansluiting dus bij Alice weg te halen. Omdat dat binnen 14 dagen na de portering door Alice werd aangevraagd was dat met 1 telefoontje geregeld.
Op 9 januarei was dat terugzetten van mijn vaste telefoon afgerond.
Ik belde dus vanaf die datum weer via KPN ( heb een gedateerde factuur ter bewijs ).
Op 14 januari mijn contract bij Alice opgezegd. Bevestiging gehad dat mijn contract per 29 feb. 2008 zou eindigen.

Factureert Alice mij nog de maand maart 2008 omdat mijn provider ( vanaf 4 januari UPC ) een aanvraag ter overname van mijn telefoon had ingediend en dat mijn lijn dus actief moest blijven om dat mogelijk te maken :shock: :?:
En dat schrijven ze dan terwijl die overname al voor de contractsopzegging afgerond was... :twisted:
Mailen en bellen heeft geen zin..ik heb die betaling dus door de bank laten storneren waarna ik in mei een incasso-buro op m'n dak kreeg ( EDR in Den Haag ) ondanks dat ik tussentijds 2x een betalingsvoorstel naar Alice heb gemaild om deze narigheid op te lossen.
Die lui gebeld...overlegd, op hun verzoek alle email en brieven die ik had verstuurd gekopieerd en naar hun gestuurd. Na een week gebeld en ze hadden de hele handel naar Alice doorgestuurd omdat ze er daar een zooitje van gemaakt hadden ( dat zegt dus het incasso-buro ! ).

Vervolgens tot vorige week niks meer gehoord, toen viel er opnieuw een incasso op de mat.

Uiteraard ben ik niet helemaal op m'n achterhoofd gevallen en was ik tussentijds met dat hele dossier op de koffie geweest bij het " Juridisch Loket " in Almere en die kwamen tot de conclusie dat ik een sterke zaak heb. Ook een door mij geraadpleegde advocaat is die mening toegedaan.
Buiten de 2 rekeningen die ik betaald heb gaat het hier dus over een , ten onrechte, in rekening gebracht maandbedrag van 29,90 Euro en de incasso-kosten van 48 Euro.

Aangezien ik Alice vroegtijdig in gebreke gesteld heb,Alice ruimschoots de tijd heb gegeven de problemen op te lossen, Alice gemaakte afspraken niet nakomt, Alice nooit inhoudelijk reageert op mails met klachten/vragen, Alice niet heeft gereageerd op mijn betalingsvoorstel etc acht ik mij niet aansprakelijk voor de incasso-kosten en zal deze daarom ook niet betalen.
De maandfactuur over maart 2008 betaal ik ook niet omdat ik zwart op wit heb dat ik al 1 week voor de contractsopzegging via KPN belde en dat de reden die Alice opgeeft niet aan de orde is.
Bij Alice is de administratie zo'n zooitje dat ze 2 maanden nodig hebben om administratieve wijzigingen te verwerken, daarvan wil ik niet de dupe worden en ik wil daarvoor al helemaal niet gefactureerd worden ! :evil:

Alice kan ik niemand aanraden. De helpdesk is een ramp en kost handen vol geld ( 25 ct/min ) en dat terwijl de helpdeskmedewerkers nog te dom zijn om het licht uit te doen en iedereen die belt voor dom verslijten.
Een technische dienst hebben ze niet, alles wat er aan technische problemen/vragen binnenkomt wordt doorgeschoven naar BBNed maar ook daar is de service ver te zoeken.
ARROGANT zijn ze en niet zo'n klein beetje ook. :(

Ik heb het incassoburo inmiddels schrtiftelijk laten weten dat ze de zaak maar voor de rechter moeten brengen, ik ga geen 80 euro betalen voor iets waar ik geen schuld aan heb dus ik wacht rustig af op wat komen gaat.
Mocht de zaak voor de rechter komen, dan heb ik nog een leuke tegenvordering op Alice wat betreft de kosten van een dubbel internet-abonnement, gemaakte telefoonkosten etc. ter hoogte van ruim 230 euro dus.... :D

Ze zoeken het maar uit...Alice... :?:
NIET AAN BEGINNEN :!:

wengel
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2009 20:09

Re: Alice is weer bezig

Ongelezen bericht door wengel »

Vandaag van ALICE bericht ontvangen dat ze mij een incassobureau zullen sturen omdat ik o.a. eenbedrag van Eur 5,00 niet wilde betalen omdat ik van mening ben,dat ze dit ten onrechte van mij opeisen en bovendien Eur 75,00 als ik hun Alice Box niet binnen 14 dgn terugstuurde. De feiten zijn de volgende:
In een door het Alice Team op 27-05-2009 naar mij gestuurde brief werd vermeld dat ik het modem en toebehoren inderdaad reeds heb retour gezonden en dat ze dat in goede orde in ontvangst hebben genomen.
Niettegenstaande ik Alice als bewijs een kopie van die brief toestuurde blijven ze, waarschijnlijk tegen beter weten in, van mij eisen, zelfs d.m.v. een incassobureau, dat ik die box, die dus niet meer in mijn bezit is, terugstuur.
Dat bovengenoemde bedrag van Eur 5,00 staat in verband met het niet terugsturren van die box.
Moet ik dat incassobureau alsnog berichten dat ze voor niks zullen komen?[/b]

Gesloten