LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen abonnement bij Online

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
danco
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 21:10

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door danco »

@ the pressman

Ik kan me dit niet voorstellen. Ik heb alles geprobeerd, maar ik krijg geen speedtouch. Ik ga hier ook voor weg bij online, die livebox werkt gewoon niet. Mij hadden ze ook beloofd een speedtoch op te sturen, het onmogelijke zou mogelijk gemaakt worden, ik zou daarom de eerste bestaande klant zijn waarbij dit zou gaan gebeuren. Echter het werd een livebox, het bleek toch onmogelijk te zijn. De persoon die dit mij beloofde is ondertussen bij de klachtenafhandeling wegestuurd. Dus voor mij ook einde online.

digihen
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2009 12:20

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door digihen »

Na mij kwaad gemaakt te hebben op deze site heeft online in naam van orange toch mijn contract opgezegd. Blijkbaar leest men toch dit soort sites en vond men onze redenatie toch redelijk.
Ik dank jullie hartelijk voor julie commentaar. Echter na het negatieve bericht naar ons adres heeft men het contract direct per 8 april afgesloten. Nu krijgen wij glasvezel maar helaas kan dat pas in juni.
Dus ik kan niet meer reageren.
Succes met jullie uitdagingen.

the pressman
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2009 02:03

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door the pressman »

@ Danco

Toen ik het bericht gisteren hier plaatste, zat ik hetzelfde te bedenken.
Mochten ze toch een andere livebox sturen ipv de speedtouch, zullen wij ook afscheid nemen van online.

We zullen het binnenkort weten....

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door d3R »

ADSL direct. Maar doet dat er toe als je een nieuw abonnement bevestiging krijgt met als datum 27 april?
Lijkt me niet in jou geval, ik zou een schriftelijke klacht indienen met een kopie van die nieuwe abonnementsbevestiging.

danco
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 21:10

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door danco »

Hierbij een update.
Na dagen achter elkaar weer met online gebeld te hebben over de ghostcalls hebben ze vandaag (weer) toegezegd een speedtouch modem toe te sturen. Ze hadden een pilot opgestart omdat er steeds meer klachten kwamen over ghostcalls, en ik zat daar ook bij. Aangezien ik er van overtuigd ben dat dan de problemen voorbij zijn vroeg ik waarom m'n abonnement met een extra jaar verlengd werd als ik adsl basis/extra af ging nemen. Dit komt ook alleen maar voor bij online!, en ik vraag me af of dit wel mag volgens de wet. Daar hadden ze dus geen antwoord op. Ze wisten me nog wel te vertellen dat telefonie voortaan NIET meer mogelijk is met adsl basis, daar hadden ze te veel problemen mee. Adsl extra kunnen ze bij mij niet leveren, dus ik ben nog verplicht 54 euro per maand te betalen voor een 4000/512 verbinding tot einde contract. Andere aanbieders kunnen wel sneller internet+telefonie leveren, en stukken goedkoper. Ik kreeg daarom ook het advies om alleen adsl van hun af te nemen en telefonie van kpn, of dit abonnement op te zeggen en over te stappen, 1 keer raden wat ik doe.
Hadden ze dit niet beter 3 maanden eerder kunnen doen, dit heeft mij een hoop energie/tijd en ellende gekost. Van hun krijg ik 90 euro voor de tijd dat ik geen of slechte verbinding heb gehad. Volgens mij waren we dan allebei 3 maanden geleden beter af geweest.

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door d3R »

Is je huidige verbinding wel stabiel/snel dan?

Want ook bij een andere adsl provider loopt hetzelfde lijntje naar de wijkcentrale en elke provider belooft gouden bergen....

Kabel of glasvezel kan/zal wel een wereld van verschil wezen,
maar op dit forum komen de kabelaars er ook niet al te best van af :p

danco
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 21:10

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door danco »

De adsl verbinding is wel stabiel, is een kabel van kpn. Alleen online is gestopt met telefonie bij de adsl basis, kan alleen nog maar bij adsl extra, en dat kan niet bij ons volgens hun. Het is die telefonie die niet werkt met een livebox, internet hebben we op een enkele storing na wel met tevredenheid. Andere providers zeggen ook dat we niet meer dan 6mb kunnen halen, dus die beloven geen gouden bergen. Ik vind geen 1 provider die 54 euro vraagd voor een 4000/512 verbinding!!

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door d3R »

Ik kan genoeg providers voor je vinden hoor met zo´n snelheid en een vergelijkbare prijs (of zelfs duurder) 8)

Daarentegen zijn er ook genoeg goedkopere te vinden met een vergelijkbare snelheid....

Dat je niet kunt upgraden naar adsl basis+telefonie lijkt me overigens wel een vreemd verhaal bij een abonnement als je nu hebt aangezien je al telefonie hebt. Het lijkt me sterk dat ze je wel een adsl basis abonnement willen verkopen en dan vervolgens je telefonie afsluiten...

danco
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 21:10

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door danco »

@ d3R

Ten eerste weet jij niet waar ik woon, dus kun jij ook niet weten welke providers hier mogelijk zijn. tweede punt, hier een lijsje van andere aanbieders die bij ons mogelijk zijn. Ik heb div. vergelijkingssites nagekeken. Zoek de prijzen maar op, ze zijn allemaal(veel) goedkoper. Hetnet, xs4all, ziggo, kpn, tele2, telfort.
Nu jij je lijstje met providers die hier mogelijk zijn en die duurder zijn..
Nogmaals, ik ben 54 euro per maand kwijt aan een 4000/512. En dan hebben we pas 4000kb/sec, was altijd 3000kb/sec.
Verder blijf ik het vreemd vinden dat je voor online opkomt.

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door d3R »

KPN Zakelijk:
ADSL 3000/512 € 54,16
SDSL 1024/1024 € 106,95
SDSL 2304/2304 € 156,95

XS4ALL Zakelijk:
Advanced 1 Mb/sTot 1 Mb/s down- en 1 Mb/s upload Overboeking 1:10 € 159,- *
Advanced 2 Mb/s Tot 2 Mb/s down- en 2 Mb/s upload Overboeking 1:10 € 199,- *
Corporate 2Mb/s Tot 2 Mb/s down-en 2 Mb/s upload Overboeking 1:1 € 469,- *

Ik heb helaas niet meer tijd/zit om duurdere oplossingen voor je te zoeken, die zijn er genoeg maar daar ben je niet naar op zoek vermoed ik.

Ik zit zelf al jaren bij XS4ALL wat me qua stabiliteit/service uitstekend bevalt voor de wat hogere prijs als het gemiddelde particuliere abonnement.

Ik hoor ook al jaren niets dan goed nieuws over xs4all dus ik ben gelukkig niet 1 van de weinigen.

Verder vind ik het niet vreemd dat ik mn mening geef, net als jij doet. Alleen waren mijn ervaringen in het verleden met orange wel prima.

danco
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 21:10

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door danco »

Dit noem ik appels met peren vergelijken.
Ik ben particulier, en zie niet in waarom dat ik zakelijk zou moeten gaan nemen, dus onzin. Mijn ervaringen met wanadoo, later orange waren ook goed, tot het online werd.
xs4all is inderdaad een erg goede, is ook het duurste alternatief, kost 29,95 per maand, en bellen vanaf 5 euro, scheelt dus 19 euro per maand, en dat is wel appels met appels vergelijken. En dan heb je dus een goede helpdesk die geen 9 euro per uur kost, je betaalt geen 3 euro per maand voor een draadloos modem zoals bij online enz. dus het verschil is nog meer.

danco
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 21:10

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door danco »

Hierbij weer een update, en ook de laatste.

Ik heb te horen gekregen dat er weer GEEN speedtoutch modem gaat komen. Dit is de tweede keer dat dit mij toegezegd was. Het probleem van de gostcalls is niet op te lossen, we krijgen ze nog dagelijks, bijna altijd midden in de nacht. Aangezien online dus een ondeugelijk produkt leverd en voldoende tijd heeft gehad om dit op te lossen, heb ik het recht om mijn abonnement direkt op te zeggen. Ik heb hier natuurlijk gebruik van gemaakt en stap over op een andere aanbieder, namelijk xs4all. Bovendien ben ik dan 19 euro per maand goedkoper uit en krijg vele extra's gratis waarvoor ik als trouwe klant van online voor moest bijbetalen.
Het positieve van online is dat ze beloofd hebben mee te werken aan een soepele overgang, ik mocht ook zelf de datum noemen van overstap!!

@ the pressman : Heb jij je speedtouch al???

boskabouter
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2007 10:36

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door boskabouter »

Tja, ik zou ook wel weg willen bij online. Iedere keer gezeur met die livebox. Ghostcalls heb ik ook gehad maar gelukkig niet veel.
Wel gehad dat de livebox na verloop van tijd uit viel en begon te storen op de tv.
Nieuwe ontvangen maar nu na 4 maanden problemen met de telefonie.
Word ik gebeld dan hoor ik niets, maar mij horen ze wel.
Ik kan pas per jan 2010 weg en met antispam/antivirus in maart 2010 abo adsl family.
Ik vind dat zij ondeugdelijk apparatuur hebben geleverd dus eigenlijk contractbreuk plegen.
Volgens mij moet je dan toch onder het contract uitkomen?????
In ieder geval duurt het ook veel te lang voor dat zij eens reageren op de emails!
Kortom ik ben hier niet blij mee!

Oja, vergeet niet de online € 15,-- rekent aan verzendkosten voor een nieuwe livebox.

danco
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 21:10

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door danco »

@ boskabouter:

Ik heb precies dezelfde meegemaakt, je hoort niet met wie je aan het bellen bent, maar hun hoorden mij wel. Ik vond de ghostcalls erger, die kwamen altijd s'nachts. Ik heb nu xs4all, wat een genot.
Ik zat ook nog aan m'n contract vast. Heb via rechtsbijstand een brief opgesteld met dat er een wanprestatie geleverd wordt. Ik kon ineens onder het contract uit, mocht zelf een datum van overstap noemen, kreeg van 3 maanden m'n geld terug, ook van alles wat ik via kpn gebeld heb. Ik heb ook niet hoeven te betalen voor het retour sturen van dat onding(livebox). Ik heb er wel een stuk of 3,4 gehad, heeft me nooit iets gekost met omruilen! Verder hebben ze volledig meegewerkt aan de overstap, deze is dan ook soeper goed verlopen, geen 1 minuut zonder internet gezeten. Ik heb van te voren wel maanden aan het klagen geweest bij online, maar ze hebben het later wel netjes afgewerkt, dat mag ook gezegd worden. succes.

boskabouter
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2007 10:36

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door boskabouter »

Ik krijg nu een nieuwe voeding van ze want de livebox schijnt nog wel eens uit te schakelen. Dus wacht even af. Kan natuurlijk nu niet meteen via de rechtsbijstand aan de gang gaan. Blijkbaar kun je wel het abonnement omzetten tegen een goedkoper tarief volgens een van de posters elders op dit forum.

Martyin
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2009 09:36

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door Martyin »

Hoi,
Ook wij hebben het zelfde probleem met opzeggen van online.
Echter de reden is anders.

Ik heb een dikke maand geleden gebeld met die patsers met de mededeling dat ik nog geen bel abo had bij online en dat mijn lijn nog bij KPN zat.
Nu werd me verteld dat ik beter die lijn bij hun onder kon brengen want dat was voor mij voordeliger.
We belden hierover op een nogal druk moment en konden er niet echt goed over nadenken maar dat was onze "fout".
Ik vroeg nog waarom dat het voordeliger was en of er geen gevolgen aan zaten.
Ik heb zelfs expliciet gevraagd of ik er niet langer aan vast zou zitten of zo.
De medewerker verzekerde dat het alleen maar voordelen had en geen gevolgen.
Zelfs niet zonder internet zitten, zei regelden alles voor me.
Ik heb toen gezegd dat het goed was dat ze de ADSL lijn bij hun onder brachten.

Nu doet zich de volgende situatie voor. We willen overstappen naar ziggo omdat die zeer snelle all in one pakketten heeft die echt veel sneller zijn dan ADSL wat voorlopig de strijd lijkt te gaan verliezen.

En wat verteld men mij als ik bel voor het beëindigen van mijn abo?

Ehh.. nee meneer dat kan niet. Het is vorige maand door u verlengt met een jaar.

!#$#@#$$%@#$%#$%^ WAAROM ZOU IK in gods naam mijn abo met een JAAR willen verlengen??? ECHT NOOIT!! Ik ben dus onder valse voorwendselen misleid om mijn ADSL bij KPN weg te trekken, (via reclame van hun) Ik bel met ze en ze verlengen het met een jaar zonder daar op te wijzen.

Ja meneer dan wordt het uw woord tegen het onze...
Ik zeg dus nou dan maak je maar een case aan.. klaar.

Ik ben echt volledig klaar met online.
We zijn bij de Wanadoo's begonnen. Prima provider. We hebben de overstap naar orange gehad. No problemo.
Sinds online er is? Ellende. De lijn snelheden fluctueren. Ghost calls en valse voorlichting verstrekken.
Maar de klant? Blijft nergens.

Als je als nieuwe klant iets met telefoon afsluit krijg je allerlei leuke acties met ehh.. twee maand voor half geld etc. etc...

En wat doen ze voor de "oudste" betalende klanten? is daar ook wel eens iets leuks voor? NEE sterker nog die willen ze niet kwijt dus verzinnen ze middelen om je vast te houden.

nee, ik ben er VOLLEDIG klaar mee. Ik weet niet hoe lang dit nu gaat duren, maar ik hoop een beetje op hulp hoe ik zsm van die gasten af kan zijn.

Voor mij NOOIT meer een abo van ONLINE.

Groetjes,

Martin

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door jlthkoch »

We willen overstappen naar ziggo omdat die zeer snelle all in one pakketten heeft die echt veel sneller zijn dan ADSL wat voorlopig de strijd lijkt te gaan verliezen.
Hmmmm... Ziggo is alleen op papier sneller. In werkelijkheid kan ADSL zelfs sneller zijn dan Ziggo.

Daarnaast: Is het je niet opgevallen hoeveel problemen er zijn met de klantenservice?

Niet echt slim om op dit moment over te stappen naar Ziggo dus.

HunterPM
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2009 14:39

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door HunterPM »

@Martyin

Niet om het een of ander, maar heb je de algehele voorwaarden wel doorgelezen, wat iedereen trouwens eens zou moeten doen voordat men iets telefonisch of via internet afsluit. Het verheldert en geeft duidelijk aan wat er gebeurt met verlengen, nieuwe abonnementen etc.

Maar meestal vanwege drukte, te veel lezen of andere onzinnige smoesjes wordt dit even "vergeten", en als dan het product of dienst welke is aangeschaft een beetje tegenvalt of niet voldoet aan de verwachte wens, wordt de provider er maar op aangesproken, met allerlei dubieuze en ondoordachte statements.

Ook in jouw geval ben je overeenkomst aangegaan, telefonisch in dit geval, waarvan je zelfs nog had afgekund, binnen 7 dagen nadat je een bevestiging thuis hebt gekregen.
Maar helaas zag je pas na een maand dat een andere provider sneller zou zijn, dus zit je er in dit geval voor een jaar aan vast.

Niet vergeten om een maand voor je uiteindelijke einddatum een briefje te schrijven naar online om je abo stop te zetten, anders duurt het nog langer.

Succes ermee.

rosa9170
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2009 20:41

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door rosa9170 »

ook ik heb last van ghost call. snachts gebeld worden maar ook telefoongesprekken waar ze mij wel horen maar ik hun niet

heb net gebeld met online en hun deden het voorkomen alsof het nog maar een maand duurde en daarna de oplossing kwam.
mij is geadviseerd om snacht de telefoon uit te zetten.
draadjes verwisselen nieuwe telefoon updaten van de livebox e.d

ik heb een oude livebox
ben ook al klant vanaf wanadoo 2005
maar begreep van jullie dat het dus niet zo snel is opgelost.
ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen, ik hou jullie op de hoogte
en ben ook wel nieuwsgierig hoe het met pressman is verlopen

groetjes rosa

RonKN
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2009 10:41

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door RonKN »

Sinds 2004 zijn wij contractant bij Wanadoo/Orange/Online. Destijds is een contract voor 2 jaar afgesloten, ADSL Family. November 2008 zijn we overgestapt naar KPN Internet+bellen. KPN verzekert ons het contract (voor onbepaalde tijd) op te zeggen,In april 2009 wordt ik opgebeld met de vraag waarom wij zijn overgestapt en geen klant meer zijn van Online, er werd mij een nieuw contract aangeboden. Hier uiteraard, vanwege met name slechte service niet op ingegaan.

In mei 2009 komen wij erachter, inderdaad wel laat, dat we voor Online nog steeds betalen. Na telefonisch contact wordt in eerste instantie gezegd dat de fout bij KPN ligt en dat deze niks hebben doorgegeven. Hierop KPN gebeld , die beweert dat er wel degelijk is opgezegd en er zelfs een bevestiging van Online is binnengekomen.
Vervolgens weer contact opgenomen met Online en inderdaad, het was toch wel opgezegd. Over de onnodige kosten, kon de telefonische klantenservice niks zeggen. Geadviseerd werd om een brief te sturen betreft de opzegging en daarin de eis m.b.t. de dubbele kosten.

Zo gezegd zo gedaan,brief gestuurd met daarin de verwijzing naar hun algemene voorwaarden, waarin staat dat een contract voor een bepaalde tijd wordt omgezet in een contract voor onbepaalde tijd en dat daar een opzeggingstermijn van een maand aan vast zit. Prima,dus we halen een maandje van de dubbele kosten af en het overgebleven bedrag wordt teruggeëist. Om vervolgens nooit een reactie te ontvangen, dus verwachtende dat het nog in behandeling is , geduldig afgewacht. Totdat we een brief krijgen over een betalingsachterstand.

Wederom contact opgenomen, ineens blijkt dat we een contract tot oktober-2009 te hebben. Terwijl een contract voor bepaalde tijd wordt omgezet in een contract voor onbepaalde tijd. Er kon verder niks voor me gedaan worden, slechts een incasso kon op me af worden gestuurd. Hij wijst me er nog op dat in juli 2009 de algemene voorwaarden zijn veranderd. Waar ik uiteraard niks mee van doen heb, aangezien er in november is opgezegd en de brief verwijzend naar de algemene voorwaarden in mei is verstuurd.

Nou lijkt het me verstandig de "betalingsachterstand" gewoon te betalen, maar hoe kan ik de onrechtmatige dubbele kosten wel terug krijgen ?

M.v.g.
Ron

Gesloten