LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN:Mailadres opgeheven en onbereikbaar geworden.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
RedBora
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2009 21:40

KPN:Mailadres opgeheven en onbereikbaar geworden.

Ongelezen bericht door RedBora »

Ruim een week terug kreeg ik een mail van Visa dat ze mijn rekeningoverzicht niet meer konden versturen op mijn gebruikelijke mail adres. Mijn mail account (1 vd 2 mailboxen) bleek om technische reden geblokkeerd. Na enig bellen is de mailbox opnieuw vrijgegeven, maar eindigend op @kpnmail.nl ipv @planet.nl . Ik was dus nog steeds niet te bereiken van buitenaf. Weer gebeld en nu blijkt dat men wel mijn technische mailbox naam kon herstellen: [email protected], maar niet mijn nette [email protected]. Gevolg van dit alles, ik ben dus bij al mijn contacten volledig onbereikbaar geworden. Daar komt bij dat ik juist dit mail adres gebruikte voor mijn 'serieuze contacten' zoals banken en bedrijven, terwijl ik mijn andere gebruikte voor fora ed...

Reactie van de technische helpdesk, we begrijpen uw probleem, maar uw alias is geheel uit het systeem verdwenen en we kunnen hem niet meer voor u aanmaken op @planet.nl

Ik wordt doodziek hiervan. Nu was ik net een paar maanden van een bijna één jaar durend abonnement probleem af, wat me handen vol tijd heeft gekost, nu wordt ik opgezadeld met een schijnbaar on oplosbaar probleem, wederom door KPN zelf veroorzaakt.

Lekker is dat, bedrijven nemen elkaar over, vervolgens veroorzaken ze zelf problemen met domein namen en de klant zit met de onherstelbare schade.

Ik heb ondertussen wel het idee dat het aanmaken van een mailadres bij google oid, veiliger is. Je blijft tenminste bereikbaar ook bij problemen met ADSL, abonnementen of ander geduvel bij een KPN.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: KPN:Mailadres opgeheven en onbereikbaar geworden.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik heb ondertussen wel het idee dat het aanmaken van een mailadres bij google oid, veiliger is. Je blijft tenminste bereikbaar ook bij problemen met ADSL, abonnementen of ander geduvel bij een KPN.



Helemaal gelijk - en bij Gmail kan je (bijvoorbeeld) een forward zetten naar je @planet of wat dan ook adres.
Of, via je outlook client de mail ophalen - zodat je backups kan maken.

stofzuigertje

Re: KPN:Mailadres opgeheven en onbereikbaar geworden.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gezien het aantal berichten wat U onder Zoeken en KPN kunt vinden is de kans groot dat U ooit boos zult weg lopen en dan is U alles kwijt.

G mail is gratis, betrouwbaar en niet provider gebonden.
Vele KPN klanten weigeren dit mail adres te gebruiken en laten het zelfs naar G mail doorsturen omdat ze anders geen berichten van hun provider zouden krijgen.

Verder word daar alles online bewaard dus bij defect of diefstal heb je alle mails en adressen nog.

Hotmail en Live.nl word toch minder gebruikt omdat na 3 maanden niet inloggen je adres komt te vervallen.

Ik gebruik het tevens voor spellingcontrole in diverse vreemde talen dus niet alleen Nederlands.

RedBora
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2009 21:40

Re: KPN:Mailadres opgeheven en onbereikbaar geworden.

Ongelezen bericht door RedBora »

Ik ben vanaf medio jaren 90 bij planet en heb nooit problemen gehad, tot afgelopen jaar. Ik ben ca 10 maanden bezig geweest om een fout in mijn ADSL account recht te breien,een onbevoegd callcenter medewerker had mijn account fouttief geupgrade. Nadat dit eindelijk was gecorrigeerd dacht ik dat alles nu weer ok was en zou blijven.

Nu heb ik echter dit weer aan mijn fiets hangen :oops: Ik begin het inderdaad onderhand beu te worden om zoveel privé tijd aan zoiets simpels te moeten besteden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: KPN:Mailadres opgeheven en onbereikbaar geworden.

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik stem ook voor een web mail adres voor officiële kontakten met bedrijven. Ook handig bij een computer crash. Dan gaan belangrijke e-mails niet verloren mocht er vergeten zijn een back up te maken.
Ik gebruik een hotmail account ( livemail)

Erg vervelend dat uw e-mail adres verloren is gegaan.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: KPN:Mailadres opgeheven en onbereikbaar geworden.

Ongelezen bericht door frenkievee »

Wij hebben dit probleem opgelost door een eigen .nl domein te laten registreren. Je krijgt dan email adressen die in je in eigen beheer en naar behoefte kunt aanmaken, beetje in het idee van "[email protected]".
Voordeel is ook dat (indien je die wenst) je website een fatsoenlijke naam heeft en niet provider afhankelijk. Vooral bij KPN is dat niet echt gemakkelijk te onthouden.

RedBora
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2009 21:40

Re: KPN:Mailadres opgeheven en onbereikbaar geworden.

Ongelezen bericht door RedBora »

Heb eindelijk een telefoon nr achterhaald van de afdeling klant reacties (niet de normale helpdesk) en ben uiteindelijk terug gebeld door een echte ICT-er die uiteindelijk wel de @planet.nl alias heeft hersteld.

Ten opzichte van mijn vorige probleem is dit snel gegaan,waarschijnlijk is mijn emal 3-4 weken gebokkeerd geweest en is het na ca 14 dagen bellen opgelost.

Gesloten