LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN / Planet abbonnement

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
robhaverkort
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2010 12:35

KPN / Planet abbonnement

Ongelezen bericht door robhaverkort »

Jaren geleden heb ik bij Planet Internet een ADSL-abbonnement afgesloten. Ik kreeg rekeningen van zowel Planet als KPN (voor de ADSL-verbinding).
Planet is inmiddels (jaren geleden) overgenomen door KPN, maar is mij altijd los blijven factureren.
Ik betaal hierdoor bij elkaar 52 euro per maand voor een internet-aansluiting welk door KPN zelf voor 25 euro wordt aangeboden.
Telefonisch krijg ik van KPN te horen dat ik zelf het abbonnement had moeten oversluiten en zij niets kunnen/willen doen aan de honderden euros die ik blijkbaar de afgelopen jaren te veel heb betaald.
Bij een nieuw contract ga ik direct besparen, maar heb wel een jaar opzegtermijn en daar heb ik natuurlijk geen zin meer in.
Zijn er meer van dit soort klachten bij jullie bekend en kunnen jullie hier iets mee ?
alvast bedankt voor de reactie,

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN / Planet abbonnement

Ongelezen bericht door tiptoo »

ik heb bij KPN een jaarcontract helaas voor een jaar met de belofte dat ik onbeperkt kon bellen na 3 maanden strijdt met hun , heb ik nu eindelijk onbeperkt bellen ,maar ik kan je KPN niet aanraden , liegen en bedriegen de hele boel bij elkaar, ik zat eerst bij hetnet. wat ook is overgenomen door KPN.

robhaverkort
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2010 12:35

Re: KPN / Planet abbonnement

Ongelezen bericht door robhaverkort »

Het is ook de bedoeling om over te stappen naar een andere provider, maar zag hierdoor dus dat ik gewoon al jaren dubbel betaal voor de aansluiting.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN / Planet abbonnement

Ongelezen bericht door tiptoo »

en terugvorderen is dat een mogelijkheid dit is toch te gek voor woorden dubbel betalen , succes!

bij mij probeert KPN ook iedere keer meer geld te krijgen dan dat ze recht ophebben ik haal gewoon mijn automatische machtiging weg en betaal waar ze recht ophebben , laten ze maar een rechtszaak maken , contracten moeten ze nakomen.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: KPN / Planet abbonnement

Ongelezen bericht door SirPeter »

Sommige mensen Willen juist bij het oude blijven. De klant is Zelf verantwoordelijk om op te letten. Zelf heb ik 2 providers (KPN en Ziggo) waarvan ik weet dat ik teveel betaal bij Ziggo maar ik wil dit zo houden. Is mijn eigen keuze, ik zou het vervelend vinden als Ziggo dit uit zichzelf een abo wijziging doorvoeren waar ik niet om heb gevraagd.

TS is per brief geïnformeerd destijds toen Planet KPN is geworden. Trouwens als je een contact email adres hebt ingesteld op KPN.com dan wordt je gespamd met aanbiedingen.

Terugvorderen dan wordt je terecht afgesloten wegens wanbetaling. Waardeloze advies dus.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN / Planet abbonnement

Ongelezen bericht door tiptoo »

wie zegt dat die is geinformeerd? en trouwens ik heb ook KPN maar echt geen mailadres met KPN hoor , en wat te veel ingehouden is is in mijn ogen diefstal maar dan nog vind ik dat TS wel effe had moeten opletten wat eraf gehouden is.

@sir peter als u zonodig te veel wilt betalen okee....hoe iemand daarover denkt laat ik maar in het midden...... maar daarom hoeft een ander nog niet te veel te betalen!!

vanPlanetnaarKPN
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2010 16:42

Re: KPN / Planet abbonnement

Ongelezen bericht door vanPlanetnaarKPN »

Ik heb hetzelfde probleem.
Onderstaande brief heb ik op 31 mei 2010 aangetekend aan KPN Utrecht, directeur klantencontact, verzonden.
Vandaag kreeg ik een telefonische reactie van KPN Eindhoven (Jessica Swinkels, factuurservice).
Zij zegt dat ik zowel met een contract van Planet (overgenomen in 2009 door KPN) als met een contract van KPN te maken had. Vandaar de "dubbele" betaling. Hier is niets aan te doen en er wordt dus niet terugbetaald.
Op de vraag of ik een schriftelijke bevestiging zou krijgen op mijn aangetekende brief (zie hieronder), deelt ze me mede dat dit niet mogelijk is en dat de telefonische afhandeling voldoende is.
Ik overweeg de geschillencommissie te benaderen. (zie www.sgc.nl ).
Wie heeft nog tips?
-----------
-----------

AANTEKENEN


KPN
T.a.v. de heer Jacob Middeldorp – directeur klantcontact
Postbus 2547
3500 GM Utrecht


………., 31 mei 2010


Betreft: Dubbele betaling Internet Basis abonnement


Beste heer Middeldorp,

Met uw brief van 20 mei 2010, kenmerk ………., bevestigde u mij de overzetting van “ADSL Comfort oud” naar “Internet Basis”.

Dit gebeurde op mijn verzoek n.a.v. enkele gesprekken met uw helpdesk om o.a. uit te zoeken of ik een snellere ADSL-verbinding zou kunnen krijgen.
Momenteel is de verbinding 6 Mbs (feitelijk 5Mbs). Dat zou met een overstap van Comfort naar Basis 8 Mbs worden (feitelijk ca 7 Mbs).
Mijn abonnementkosten zouden dan van € 20,42 naar € 25,00 per maand gaan. Bovendien kreeg ik dan een nieuw modem om de optimale snelheid te kunnen behalen (modem heb ik intussen ontvangen).

Toen na ingang van het abonnement Basis de snelheid hetzelfde bleef als voorheen (gemeten met speedtest.net), heb ik met uw helpdesk gebeld die me bevestigde dat de lijn van de centrale naar mijn huis geen snellere verbinding kan realiseren dan de 5 – 6 Mbs die ik voorheen ook al had.

Hier zou ik mee kunnen leven, ware het niet dat bijvoorbeeld UPC mij aanbiedt om voor dezelfde 25 euro’s maar liefst 25 Mbs downloadsnelheid te leveren.
Maar als trouwe KPN/Planet-fan (was al lid bij pi.net en wxs.nl) ben ik toch maar bij KPN gebleven zoals u ziet.

Maar toen ontdekte ik het volgende:
Toen ik mijn on-line rekening van de telefoon (ook KPN) wilde nazien, bleek dat dit onmogelijk was en ik elke keer doorgelinkt werd naar de Internet-rekeningen.
Na een gesprek met uw helpdesk hebben die mij toegezegd de papieren rekeningen te sturen omdat zij ook geen oplossing zagen om on-line mijn telefoonrekeningen na te zien.
Wat blijkt echter toen ik de papieren rekeningen deze week ontving: Vanaf begin 2009 betaalde ik al voor een abonnement KPN ADSL Basic ad € 23,49 per maand (factuurkenmerk (……….)
In feite had ik dus al een basic of basis abonnement en werden zowel per telefoonrekening als per separate internetrekening de abonnementskosten mij in rekening gebracht. Ik betaalde dus geruime tijd het dubbele!

Graag wil ik dat u nakijkt vanaf wanneer ik dubbel voor ADSL Basic betaald heb en dat u mij het teveelbetaalde onmiddellijk laat terugbetalen op Postbankrekening ………. t.n.v. ………. te ………..

Bedankt voor uw bemoeienissen om dit spoedig geregeld te krijgen.

Met vriendelijke groet,

……….
……….
……….


tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN / Planet abbonnement

Ongelezen bericht door tiptoo »

heb je een rechstbijstand verzekering of anders effe naar het juridisch loket , kpn is nogal hardleers , dus zou toch stappen ondernemen , tenslotte heeft u niet gezegd dat u bij kpn wou zitten , planet is bij hun aangesloten door hun dus dan horen ze u te informeren. succes!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: KPN / Planet abbonnement

Ongelezen bericht door snepke »

Kpn heeft de wijziging doorgegeven.Ik zit nu ook bij kpn maar mijn e-mailadres is hetzelfde gebleven(had ik naar geinformeerd)en toen kreeg ik tevens een aanbieding van internet+onbeperkt bellen voor een jaar van 50 euro voor 29,95.Dit heb ik aangenomen.
Ze schrijven het juiste bedrag af.
Na 3 mnd kun je,je abo bijstellen naar boven of naar beneden.
Dit mag eenmaal per mnd.
Ik snap niet dat jullie zo moeilijk doen,je past je abo toch gewoon aan.
Ik heb geen problemen met KPN.
Als ik iets heb en ik moet bellen of zo je krijgt je onkosten ook zo vergoed, daar doen ze helemaal niet moeilijk over.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN / Planet abbonnement

Ongelezen bericht door tiptoo »

snepke schreef:Kpn heeft de wijziging doorgegeven.Ik zit nu ook bij kpn maar mijn e-mailadres is hetzelfde gebleven(had ik naar geinformeerd)en toen kreeg ik tevens een aanbieding van internet+onbeperkt bellen voor een jaar van 50 euro voor 29,95.Dit heb ik aangenomen.
Ze schrijven het juiste bedrag af.
Na 3 mnd kun je,je abo bijstellen naar boven of naar beneden.
Dit mag eenmaal per mnd.
Ik snap niet dat jullie zo moeilijk doen,je past je abo toch gewoon aan.
Ik heb geen problemen met KPN.
Als ik iets heb en ik moet bellen of zo je krijgt je onkosten ook zo vergoed, daar doen ze helemaal niet moeilijk over.
jij snapt niet dat iemand klachten heeft over kpn??? leef je op een planeet dan het is de slechtste provider die er is!!! breek me de mond niet los over dat rot kpn!!


ik heb ook geen bericht gehad en toch is dat wel iets wat met fatsoen te maken heeft .....maar dat heeft kpn niet!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: KPN / Planet abbonnement

Ongelezen bericht door snepke »

:(
Laatst gewijzigd door snepke op 09 jun 2010 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: KPN / Planet abbonnement

Ongelezen bericht door snepke »

Ik heb wel bericht gehad!!(had ook hetnet van kpn)
En ik ben nu met alles bij kpn ,dat is de enige waar je geen trammelant mee hebt.(internet,telefoon,tv en mobile telefoon)
Maar ieder zijn keus.
ziggo,tele 2 en telfort komen er bij mij niet meer in,wat een zooitje zeg.
Ben weer terug gegaan naar kpn.
Ik heb geen problemen met kpn.
Een ander misschien wel,maar het staat je vrij om een ander te zoeken.
Ik meld alleen dat ik geen problemen heb,dat mag toch.
tiptoo schreef:ik heb bij KPN een jaarcontract helaas voor een jaar met de belofte dat ik onbeperkt kon bellen na 3 maanden strijdt met hun , heb ik nu eindelijk onbeperkt bellen ,maar ik kan je KPN niet aanraden , liegen en bedriegen de hele boel bij elkaar, ik zat eerst bij hetnet. wat ook is overgenomen door KPN.
Je zat zelf ook bij hetnet zie ik wel,daar had ik ook geen problemen mee.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN / Planet abbonnement

Ongelezen bericht door tiptoo »

ik zat zelf bij hetnet ja.....maar geloof me...zodra mijn contract voorbij is ben ik weg bij dat hele leugenachtige rot kpn, waardeloze provider en liegen en belazeren is het enige waar ze goed in zijn!!!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: KPN / Planet abbonnement

Ongelezen bericht door snepke »

Nou ja ,dat moet je zelf weten,als jij er problemen mee hebt oke.
Ieder zijn keus.
Als ik er problemen mee had,zou ik ook weg gaan,maar dat heb ik niet.
Succes met het zoeken van een ander provider.
Een advies ,pak geen ziggo.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN / Planet abbonnement

Ongelezen bericht door tiptoo »

:D ~ dank je wel voor je advies ....ik heb al een provider op het oog geen ziggo dus komt goed :D

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: KPN / Planet abbonnement

Ongelezen bericht door petty1950 »

tiptoo schreef:ik zat zelf bij hetnet ja.....maar geloof me...zodra mijn contract voorbij is ben ik weg bij dat hele leugenachtige rot kpn, waardeloze provider en liegen en belazeren is het enige waar ze goed in zijn!!!
Om dezelfde reden als jij ben ik onlangs van KPN naar TELE2 overgestapt.
KPN-dame dacht mij te verleiden tot alsnog verlengen met mooie aanbiedingen maar na al die tijd dubbel betaald te hebben met m,n stomme kop (wist het echt niet nl....) is het vertrouwen in KPN volledig passe. Ik ga niet wachten op ,n volgende ''verrassing'' :roll:

Gesloten