LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Internetgebruikers opletten, spookfactuur KPN

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Powergummetje
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:46

KPN Internetgebruikers opletten, spookfactuur KPN

Ongelezen bericht door Powergummetje »

Vanmorgen keek ik via telebankieren naar de afschrijvingen en zag dat er 2x door KPN een bedrag was afgeschreven. 1x €35,68 en 1x €35,40, beide met hetzelfde betalingskenmerk "KPN INTERNET" maar de banknummers van de tegenrekening en het klantnummer klopte niet.
Na controle op "mijn KPN" en de factuurgegevens zag ik nergens een factuur voor dat 2e bedrag.

Ik gebeld met de servicelijn en vertelde daar mijn verhaal, daar bleek het 2e bedrag gekoppeld te zijn aan een account die op naam stond van "Guust Flater" en dateerde uit het jaar 2000. (ben pas sinds 2002 klant bij KPN geworden)
Dat ook dit de eerste afschrijving van mijn rekening was, duidde er op dat dit geen zuivere koffie was.

KPN heeft aangegeven het bedrag te storneren (meteen gedaan) en heeft mijn rekeningnummer van die account verwijderd.

Houd uw rekening dus goed in de gaten, het betreft een MA (machtiging) en blijkbaar zit er iemand bij KPN zijn eigen rekening op een niet al te nette manier aan te vullen.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Internetgebruikers opletten, spookfactuur KPN

Ongelezen bericht door tiptoo »

oh leuk en kpn doet er verder niks aan of ze zeggen waarschijnlijk dat ze het niet kunnen?

Powergummetje
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:46

Re: KPN Internetgebruikers opletten, spookfactuur KPN

Ongelezen bericht door Powergummetje »

De medewerker van de de financieele afdeling heeft dit bij opmerkingen geplaatst en wordt wel degelijk onderzocht, het postbanknummer is namelijk niet van KPN.

En in deze tijd wordt er steeds meer "gestolen" van werkgevers en werknemers worden steeds lucratiever.
Een intern onderzoek wordt zeker uitgevoerd, alleen krijgen wij dat niet te horen.

Verder is het natuurlijk altijd zaak om je rekening goed in de gaten te houden, grote bedrijven maken nog wel eens fouten, immers alles gebeurd digitaal en één tikfoutje kan al een heleboel problemen veroorzaken.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Internetgebruikers opletten, spookfactuur KPN

Ongelezen bericht door tiptoo »

Powergummetje schreef:
Verder is het natuurlijk altijd zaak om je rekening goed in de gaten te houden, grote bedrijven maken nog wel eens fouten, immers alles gebeurd digitaal en één tikfoutje kan al een heleboel problemen veroorzaken.

hier ben ik het dus niet mee eens , fouten gemaakt door kpn , moeten ze zelf oplossen beter nog voorkomen , trouwens voor dat er reacties komen ben namelijk geen fan van kpn dit staat los hoe ik over kpn denk dus of het nu daar of bij tele2 is , ik vind dat dit niet mag!

Powergummetje
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:46

Re: KPN Internetgebruikers opletten, spookfactuur KPN

Ongelezen bericht door Powergummetje »

Er mag zo veel niet en toch gebeurd het.

Waar mensen werken worden fouten gemaakt, als het dan correct opgelost wordt is er niets aan de hand.
Ik ben juist naar KPN gegaan vanwege nare ervaringen met andere providers (nalatigheid, slechte tot geen service, geen verbinding e.d.) Nu al weer 8 jaar bij KPN en amper problemen en degene die er zijn worden correct afgehandeld.

Helaas gaat het niet bij iedereen zo en zo heeft iedereen zijn/haar ervaring met een provider.

En het is niet slim om er van uit gaat dat aan degene die je een machtiging hebt gegeven er op vertrouwd en je rekening(en) niet controleert.
Er werken namelijk mensen die om wat voor reden dan ook fouten kunnen maken al dan niet opzettelijk.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Internetgebruikers opletten, spookfactuur KPN

Ongelezen bericht door tiptoo »

Powergummetje schreef:
En het is niet slim om er van uit gaat dat aan degene die je een machtiging hebt gegeven er op vertrouwd en je rekening(en) niet controleert.
Er werken namelijk mensen die om wat voor reden dan ook fouten kunnen maken al dan niet opzettelijk.
nou nee hoor , daar dwingen ze je toe tot een machtiging, acceptgiro's die krijg je echt niet van ze en natuurlijk moet ieder zijn rekening nakijken , maar dan nog blijf ik zeggen dat kpn deze fout moet voorkomen en niet de afnemers!

Powergummetje
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:46

Re: KPN Internetgebruikers opletten, spookfactuur KPN

Ongelezen bericht door Powergummetje »

@ Tiptoo :
Je bent er echt van overtuigd dat fouten automatisch moeten worden opgelost door de veroorzaker, echter in het huidige digitale systeem zitten zo veel tussenstations dat fouten minder snel opvallen en daardoor (te)laat worden ontdekt, zeker bij grote ondernemingen maar ook bij kleine bedrijfjes komt dit voor.
Dan kun je het als eindgebruiker zelf melden of afwachten, dat is een individuele beslissing.
In dit geval was ik eerder dan KPN om deze spookfactuur te ontdekken.

Een correcte afhandeling "siert" een onderneming zo ook KPN in deze.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Internetgebruikers opletten, spookfactuur KPN

Ongelezen bericht door tiptoo »

Powergummetje schreef:
In dit geval was ik eerder dan KPN om deze spookfactuur te ontdekken.

Een correcte afhandeling "siert" een onderneming zo ook KPN in deze.
het wordt zo een 1 -2 spelletje, ik blijf zeggen dat ik niks bij kpn vind sieren, sorry blijf zeggen ondanks dat het allemaal automatisch gaat dan nog ...fouten moeten hun voorkomen en anders goed herstellen niet de consument!

Powergummetje
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:46

Re: KPN Internetgebruikers opletten, spookfactuur KPN

Ongelezen bericht door Powergummetje »

Tja, als dit over Tele2 (voorheen Versatel) zou gaan, dan had ik w.s. net als jij gereageerd.
Maar jouw frustratie jegens KPN heb je nu wel laten blijken, zaak is nu dat de topic titel aangeeft dat er door KPN spookfacturen afgeschreven worden en men hun rekening in de gaten moet houden.
Ondanks dat het niet zou moeten gebeuren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN Internetgebruikers opletten, spookfactuur KPN

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat een warrig verhaal. Je beweert "het postbanknummer is namelijk niet van KPN.". Toch is de afboeking in het systeem van KPN volgens jou bekend en gekoppeld aan "Guust Flater". Zo wordt het nooit duidelijk of het hier gaat om een fout van KPN of dat er iets anders aan de hand is. Wat was het gironummer waarmee de "Guust Flater-afboeking" is gedaan en op welke naam stond deze?

Verder verdient KPN geen pluim hoor. Ten overvloede verwijs ik je in dit verband naar de talloze klachten op dit forum over dit naaibedrijf.

Powergummetje
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:46

Re: KPN Internetgebruikers opletten, spookfactuur KPN

Ongelezen bericht door Powergummetje »

Het tegenrekeningnummer is niet van KPN, blijkbaar is er iemand bij KPN die een eigen rekening en account heeft aangemaakt en daarmee zijn eigen zak aan het vullen is sinds 2000.
Dit is de 1e keer dat het op mijn rekening heeft plaatsgevonden en daarom klopte de gegevens in het systeem bij KPN niet en is de melding doorgezet naar i.z.

In deze crisis tijd gebeurd het steeds vaker dat werknemers "lucratief" om gaan met bedrijfseigendommen, dus een misdrijf is zeker niet uitgesloten.

Dit is geen "simpel" foutje in de computer.

De account staat op naam van Guust Flater sinds 2000.
Rekening- telefoonnummers of adressen plaats ik niet i.v.m. de wet op de privacy en kunnen misschien het interne onderzoek dwars liggen.

Wazig is het verhaal zeker niet en is bloedserieus opgenomen door KPN.

En als we het over naaibedrijven hebben lees ik over de gehele linie meer over andere providers dan over KPN.

Ik ben zeer tevreden over KPN, tot nu toe in 8 jaar nauwelijks of geen problemen en als ze er waren werden ze keurig en snel opgelost.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Internetgebruikers opletten, spookfactuur KPN

Ongelezen bericht door tiptoo »

dat jij zeer tevreden bent over kpn houdt nog niet in dat dit gewoon is , kpn heeft die fout gemaakt en ken niet verwachten dat de consument overal achteraan moet lopen zou mooi zijn zeg...dus als mensen een fout maken ach...laat maar lost een ander wel op ??? zo werkt het niet, en kpn is wel een flutbedrijf zie de vele topics hier!

Powergummetje
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:46

Re: KPN Internetgebruikers opletten, spookfactuur KPN

Ongelezen bericht door Powergummetje »

@ tiptoo : je hebt je mening al ruim voldoende kenbaar gemaakt.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Internetgebruikers opletten, spookfactuur KPN

Ongelezen bericht door tiptoo »

Powergummetje schreef:@ tiptoo : je hebt je mening al ruim voldoende kenbaar gemaakt.

daarom mag ik wel een reactie geven, of het nu kpn of tele2 of welke provider is het is hun fout!!

FerdiXXX
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2008 14:39

Re: KPN Internetgebruikers opletten, spookfactuur KPN

Ongelezen bericht door FerdiXXX »

Ik denk dat het oplossen van fouten, door welk bedrijf dan ook, voordat de consument hier iets van merkt, heel moeilijk is.

De consument heeft van zo'n bedrijf één afschrijving, het bedrijf waarschijnlijk vele honderden, zoniet duizenden bijschrijvingen.

Neemt niet weg dat een bedrijf er van alles aan moet doen de foutenkans zo klein mogelijk te maken. Maar waar gewerkt wordt, zullen helaas altijd fouten gemaakt worden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN Internetgebruikers opletten, spookfactuur KPN

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"Het tegenrekeningnummer is niet van KPN"

OK. Misschien is je verhaal niet warrig. Wazig is het zeker. Is de rekeninghouder die op het afschrift staat vermeld de heer G. Flater? Of toch KPN? Of iets of iemand anders? E.e.a. blijft in nevelen gehuld.

Powergummetje
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:46

Re: KPN Internetgebruikers opletten, spookfactuur KPN

Ongelezen bericht door Powergummetje »

Nee, op het rekeningoverzicht staat alleen :
Tegenrekeningnummer
KPN Internet (naam)
Betalingskenmerk
Klantnummer

Maar dit staat ook bij de juiste afschrijving, alleen is het een ander klantnummer.

En omdat de afschrijvingen direct onder elkaar stonden (beide op 20-7-2010)
viel het op en twijfelde ik, bij controle op "mijn KPN" factuur informatie kwam ik alleen maar 1 factuur tegen die juist was. Toen heb ik met KPN gebeld.

Klantnummer staat op naam van Guust Flater, maar alleen het klantnummer wordt vermeld en niet de naam op het overzicht.
Tegenrekening nummer is niet van KPN.

Iemand bij KPN heeft dus w.s. een account aangemaakt en misbruikt klantgegevens door een rekeningnummer te koppelen aan zijn/haar account en zet er een rekeningnummer bij waar het bedrag automatisch mag van worden geïncasseerd.

Als deze persoon dat elke keer veranderd en niemand reageert daar op, dan kan deze persoon ongestoord zijn/haar gang gaan.
Iemand die toegang heeft tot de financiële administratie of abonnee gegevens.

Gesloten