LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door Umad »

Meinon schreef: Niet mee eens.. absoluut niet zonder vooraankondiging naar de klant toe!!
En niet VOORDAT je beide partijen gehoord hebt ALS BUITENSTAANDE PROVIDER IN DEZE ZAKEN (!) om precies achter te komen wat er heeft gespeeld!
Hoe kom je daar nu bij? Het was het telfort forum. Eens kijken hoe je provider ook al weer heette? Heeey.... telfort.... das toevallig. :S ben je nou zo dom of? Zoals eerder aangegeven heeft telfort je gedrag geobserveerd en veroordeeld. Wat had je dan willen zien? Goedendag meneer Meinon, wij van telfort vinden dat u heeft liggen schelden en bedreigen op ons forum en willen u graag afsluiten, vind u dat ok?

Doe toch s normaal.
Meinon schreef: In casu is dat absoluut niet gebeurd en werd ik op basis van "Jan mag het weten" wat gebanned en afgesloten van mijn internet, en werden een deel van mijn berichten zonder reden verwijderd die cruciaal hadden kunnen zijn in deze zaak! Dit kan toch niet waar zijn? Dit heet misbruik van je macht, en niet gebruik van je recht!
Als je het netjes had verwoord zonder die kinderachtige taal, hoeveel was er dan verwijderd?
Meinon schreef: En AV's zijn echt niet heilig hoor. Als ze in strijd zijn met algemene wetten en de normale geldende normen en waarden worden ze resoluut, zoals uit vele jurisprudentie blijkt, van de hand gedaan door de rechter! En gelukkig maar!

Een leek (consumenten) is namelijk geen partij voor zulke spelers (dicaturen zoals Telfort) met hun "heilige" algemene voorwaarden...
Nou, loop dan s niet zo te zeuren, maar maak er een rechtszaak van. Maar neee, dat doe je dan weer niet. Als je zo graag je gelijk wil halen en er is je zoveel onrecht aangedaan, waarom niet de gang naar de rechter in werking zetten?

Ik denk dat we allemaal wel weten waarom....

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door Umad »

ciske schreef:
Maar dat is allemaal toegestaan, stelletje hypocrieten zijn het... alles mag, behalve onbeleefd zijn tegen een kleinzielige moderator, ( of op zijn forum) die toevallig ook nog eens de "macht" heeft om gebruikers van internet af te sluiten.

Echt walgelijk!
helemaal mee eens, providers die machtsmisbruik maken , moet zoveel mogelijk gemeden worden en dat zal zeker door dit topic en mondreclame gebeuren.
Ik denk dat dit topic meer aangeeft dat mensen die moedwillig regels overtreden niet voor hun eigen acties in durven te staan en dat er heel wat meelopers zijn, die dingen schreeuwen zonder ze te onderbouwen..

sandra56
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 okt 2008 10:40

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door sandra56 »

Meinon schreef:Update:

-Telfort reageert (naast het snel afsluiten en bannen vaan haar klanten) ook erg snel op klachten die ingediend zijn :wink: ...
-Overeenkomst is ontbonden. Per mail & tel. bevestigd.

Helaas zal ik als consument niet/nooit te weten komen wat er intern met mijn klacht gaat gebeuren...
Maar ja boeit mij verder eigenlijk ook niets. Ik ben blij dat ik er vanaf ben! Wat een dictatuur daar zeg!

Klaar. Weg ermee. Geen telfort meer voor mij

Case closed! :mrgreen:

Ik ben een exklant van tefort en vind het heel goed van je dat je dit hebt gedaan en gelukkig maar dat je van dictator hugo/telfort en de zijne af bent :!: 8)
Mijn reacties en/of topics werden ook door deze hugo en gezanten verwijderd........ik ben ook tot 2 keer toe gebanned door hun op de forum omdat ik volgens deze dictators niet genoeg in het voordeel van telfort reageerde op topics van mijn mede benadeelde abbonees........ik liet mij ook niet de mond snoeren door hugo en zijn gezanten :mrgreen: 8)

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Vraag me af als ik op het telfort forum ga klagen of zij mijn internet dan ook via via blokkeren ( zit niet bij telfort )

Mogen we wel oppassen wat we hier neerpennen...... :mrgreen:

sandra56
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 okt 2008 10:40

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door sandra56 »

Ben ook niet meer bij telfort :mrgreen: 8)

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door seconds-out »

sandra56 schreef:
Mijn reacties en/of topics werden ook door deze hugo en gezanten verwijderd........ik ben ook tot 2 keer toe gebanned door hun op de forum omdat ik volgens deze dictators niet genoeg in het voordeel van telfort reageerde op topics van mijn mede benadeelde abbonees........ik liet mij ook niet de mond snoeren door hugo en zijn gezanten :mrgreen: 8)
Wacht even..je bent geband bij Telfort omdat je niet positief (genoeg) reageerde toen andere forumleden kritiek hadden?

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Umad heeft helemaal gelijk . Telfort heeft gewoon terecht gehandeld.
Trouwens Telfort heeft de TS niet afgesloten maar een tijdelijke blok gegeven
omdat 'meneer' maar niet wilde stoppen. Alles staat in de AV en daar heeft de TS voor getekend en dat maakt het rechtsgeldig. Trouwens dit staat in de AV's
van ALLE providers in Nederland dus wens de TS dan ook veel 'succes' bij
een andere provider als hij zich blijft misdragen.
Ergste is nog wel dat ie met zijn grote mond ook nog op een ander (hier) forum
gewoon verder gaat zie maar hoe vaak de mods in dit topic al heeft ingegrepen
op het verbale geweld van de TS.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door seconds-out »

Wolter32 schreef:Umad heeft helemaal gelijk . Telfort heeft gewoon terecht gehandeld.
Trouwens Telfort heeft de TS niet afgesloten maar een tijdelijke blok gegeven
omdat 'meneer' maar niet wilde stoppen. Alles staat in de AV en daar heeft de TS voor getekend en dat maakt het rechtsgeldig. Trouwens dit staat in de AV's
van ALLE providers in Nederland dus wens de TS dan ook veel 'succes' bij
een andere provider als hij zich blijft misdragen.
Ergste is nog wel dat ie met zijn grote mond ook nog op een ander (hier) forum
gewoon verder gaat zie maar hoe vaak de mods in dit topic al heeft ingegrepen
op het verbale geweld van de TS.
Ts heeft toch al aangegeven geen klant meer te (willen) zijn bij Telfort?
Dit is mosterd na de maaltijd, beetje rancuneus zelfs en dat gehamer met de algemene verordeningen...Als elke provider klanten zou gaan uitsluiten wegens (vermeend) wangedrag kan internet wel sluiten.

Eigenlijk ben je een beetje aan het natrappen en daar staat in MIJN AV duidelijk hoe te handelen:arrow: geen volledige blok van internet -dat gaat te ver- maar....een ban van 99 jaar. :roll:

sandra56
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 okt 2008 10:40

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door sandra56 »

Wolter32 schreef:Umad heeft helemaal gelijk . Telfort heeft gewoon terecht gehandeld.
Trouwens Telfort heeft de TS niet afgesloten maar een tijdelijke blok gegeven
omdat 'meneer' maar niet wilde stoppen. Alles staat in de AV en daar heeft de TS voor getekend en dat maakt het rechtsgeldig. Trouwens dit staat in de AV's
van ALLE providers in Nederland dus wens de TS dan ook veel 'succes' bij
een andere provider als hij zich blijft misdragen.
Ergste is nog wel dat ie met zijn grote mond ook nog op een ander (hier) forum
gewoon verder gaat zie maar hoe vaak de mods in dit topic al heeft ingegrepen
op het verbale geweld van de TS.


Het kan niet anders of jij hoort bij het kliekje hugo/telfort/dictators :lol:

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Hier nog zo een pfffffff.... spuit 11 .

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door Umad »

sandra56 schreef: Ik ben een exklant van tefort en vind het heel goed van je dat je dit hebt gedaan en gelukkig maar dat je van dictator hugo/telfort en de zijne af bent :!: 8)
Mijn reacties en/of topics werden ook door deze hugo en gezanten verwijderd........ik ben ook tot 2 keer toe gebanned door hun op de forum omdat ik volgens deze dictators niet genoeg in het voordeel van telfort reageerde op topics van mijn mede benadeelde abbonees........ik liet mij ook niet de mond snoeren door hugo en zijn gezanten :mrgreen: 8)
Er is altijd een verschil tussen niet positief genoeg zijn over telfort en respectloos en dreigende taal op een forum plempen. Helaas kunnen mensen die gebanned worden van een forum hier vaak slecht onderscheid in maken.
Ik ben niet pro telfort, nooit iets mee van doen gehad, maar vind die mensen die de onschuld zelf spelen en toch gebanned worden voor geen reden altijd hilarisch. Altijd blijkt er aan het eind van het verhaal toch een aantal teksten geplaatst te zijn door de klager die niet door de beugel kunnen, die de klager voor het gemak even vergeten was. Blijkt ook weer uit dit topic.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Maar dan nog behoort de toegang tot verdere internet niet afgesloten te worden.

Een ieder kan de VW ( juridisch of wat dan ook ) intrepeteren hoe ze willen maar je mag van een internetbedrijf toch wel verwachten dat zij de technische expertise hebben om in ieder geval de toegang tot het forum te ontzeggen voor tijd xxx.

Ik ben wezen kijken op het telfort forum en zie inderdaad nogal wat denigrerenede opmerkingen vanuit de telfort staff ( let wel, diverse users gaan ook niet vrijuit )

Zou dus inhouden dat als ik tekeer ga op het telfort forum zij mijn toegang kunnen ontzeggen op internet....whooeehaha
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 05 jul 2011 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door seconds-out »

Umad schreef:
Er is altijd een verschil tussen niet positief genoeg zijn over telfort en respectloos en dreigende taal op een forum plempen. Helaas kunnen mensen die gebanned worden van een forum hier vaak slecht onderscheid in maken.
Ik ben niet pro telfort, nooit iets mee van doen gehad, maar vind die mensen die de onschuld zelf spelen en toch gebanned worden voor geen reden altijd hilarisch. Altijd blijkt er aan het eind van het verhaal toch een aantal teksten geplaatst te zijn door de klager die niet door de beugel kunnen, die de klager voor het gemak even vergeten was. Blijkt ook weer uit dit topic.
Altijd?
Als je zelf niet op het forum van Telfort komt, kan je dat niet weten.
Bovendien weet je dan ook niks over de achtergrond van de teksten die zogenaamd niet door de "beugel kunnen".
Als je geband/gecensureerd wordt op een forum, omdat je bijvoorbeeld niet of niet genoeg positief bent (subjectief begrip sowieso) is dat onterecht.
Dan kan het gebeuren dat er minder vriendelijke taal wordt geuit, niet goed te praten, maar wel begrijpelijk.

Het punt is namelijk dat er veel te veel gecensureerd wordt in Nederland, vooral kritiek, maar ook een afwijkende mening kan al genoeg zijn voor censuur.
Denk jij dat je bijvoorbeeld kritiek mag hebben op Wilders en zijn PVV op het forum van Elsevier? Ook al staat er geen onvertogen woord in?
NEEN! Dat wordt verwijderd of niet geplaatst door de moderator!
Zover is het al gekomen in Nederland.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door alfatrion »

Telfort webcare schreef:De topictitel moet eigenlijk zijn: Als je mede forumgebruikers bedreigd wordt je gebanned.

Meinon is 7 dagen gebanned voor het herhaaldelijk uitschelden van andere forumgebruikers. Toen hij op 1e pinksterdag s'avonds tijdens z'n lopende ban via andere IP's terug kwam en naast schelden toen ook andere gebruikers via PB begon te bedreigen heb ik de verbinding af laten sluiten.
Waarom is het afsluiten in dit geval proportioneel? Schelden en bedreigen vind ik te vaag.
Telfort webcare schreef:
artikel 12 lid 11 AV Telfort schreef:Indien de Klant in strijd handelt met een van de vorige leden van dit artikel of indien Telfort vermoedt dat de Klant met n van die bepalingen in strijd handelt, is Telfort gerechtigd hem onmiddellijk de toegang tot de Dienst(en) te ontzeggen, de Overeenkomst op te zeggen en/of andere maatregelen te nemen die Telfort gerade voorkomen, zonder dat de Klant aanspraak kan maken op schadevergoeding ter zake, of op restitutie van vooruitbetaalde vergoedingen.
Hugo
Dit beding lijkt mij onredelijk bezwarend omdat hierbij het belang van de rechten en plichten van partijen in het nadeel van de consument significant word afgeweken daar op slechts bij een (ligt) vermoeden of ligt overtreden al overgegaan zou kunnen worden tot afsluiten en zo disproportioneel optreden zou kunnen ontstaan. Het kan absoluut niet door de beugel dat een klant die de voorwaarden niet overtreed maar wel verdacht wordt vervolgens de verkoper niet aan haar verplichtingen zou kunnen houden. Het zelfde geld voor een klant die de nettiquette wel van overtreed maar waarvoor het afsluiten disproportioneel zou zijn.

Wanneer een klant respectloos omgaat met andere deelnemers kun je ook voor kiezen om slechts hem de toegang van het forum tijdelijk te ontzetten. En bij respectloos gedrag naar medewerkers kun je er voor kiezen om de telefoon tijdelijk niet meer op te nemen. De vraag is waarom kon dit niet anders opgelost worden dan met het afsluiten van het internet?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door seconds-out »

Als zomaar iedereen afgesloten kan worden, omdat er gescholden is, zouden we miljoenen mensen minder op internet hebben...

Bedreigingen?
Wat voor bedreigingen? Dan zou je de hele correspondentie van Meinon moeten publiceren.
Dan pas kan een ander ook echt een goed oordeel geven, of er werkelijk sprake is van bedreiging>>
Woorden als: -"ik pak je nog wel een keertje omdat je me om niks geband/gecensureerd hebt"- zou als een bedreiging kunnen worden gezien, maar hoeft dat ook niet echt te zijn.

Uitsluiting van internet is hoe dan ook een veel te zware sanctie voor zoiets.
Er zijn naar mijn mening minder ingrijpende maatregelen nodig, om het zelfde resultaat te krijgen. Ervan uitgaand dat de ban ook terecht is, wat bij deze nog geenszins vaststaat.
Bovendien vind ik het van de zotte dat een moderator van een forum de mogelijkheid (lees macht) heeft om zijn klanten van internet af te sluiten. :shock:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door Guardian72 »

seconds-out schreef:Bedreigingen?
Wat voor bedreigingen? Dan zou je de hele correspondentie van Meinon moeten publiceren.
Dat heeft Hugo dus al geprobeerd- maar daarmee overtrad hij de forumregels alhier - want hij had geen (aantoonbare) toestemming van de originele auteur. (Geen slimme actie m.i.) Zowiezo geen slimme actie om eigenlijk te reageren - want hiermee word, m.i, wel de schijn gewekt van een persoonlijke rancune tegen TS.
seconds-out schreef:Uitsluiting van internet is hoe dan ook een veel te zware sanctie voor zoiets.
Er zijn naar mijn mening minder ingrijpende maatregelen nodig, om het zelfde resultaat te krijgen. Ervan uitgaand dat de ban ook terecht is, wat bij deze nog geenszins vaststaat.
Bovendien vind ik het van de zotte dat een moderator van een forum de mogelijkheid (lees macht) heeft om zijn klanten van internet af te sluiten. :shock:
Theoretisch word TS niet van internet uitgesloten - maar word de dienstverlening (nou ja) van telfort gestaakt aan TS. TS kan via een andere route (lees, andere provider) rustig weer het internet op.

Wat ik zelf wel vreemd vind - is dat kennelijk een iemand bij telfort deze beslissing schijnt te kunnen nemen - maar dat de klant niet de kans krijgt (na een schriftelijke waarschuwing) om zijn/haar gedrag aan te passen.

Dat vind ik zelf het meest kwalijke in deze zaak.
En dan te bedenken dat oud Compuserve klanten nu bij telfort zitten.. krijg nu al medelijden met ze.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Guardian72 schreef:Theoretisch word TS niet van internet uitgesloten - maar word de dienstverlening (nou ja) van telfort gestaakt aan TS. TS kan via een andere route (lees, andere provider) rustig weer het internet op.

Wat ik zelf wel vreemd vind - is dat kennelijk een iemand bij telfort deze beslissing schijnt te kunnen nemen - maar dat de klant niet de kans krijgt (na een schriftelijke waarschuwing) om zijn/haar gedrag aan te passen.

Dat vind ik zelf het meest kwalijke in deze zaak.
En dan te bedenken dat oud Compuserve klanten nu bij telfort zitten.. krijg nu al medelijden met ze.

Andere provider zal dan niet via ADSl moeten lopen, is bezet door Telfort.
Ind dat een modje deze authorisatie heeft verbaasd mij ook, wou dat modjes ook meer authorisaties hadden bij problemen of ze dan ook snel actie kunnen ondernemen.

Met de schriftelijke berichten kan Telfort wel snel zijn als het de - fair use policy - betreft.

Pilgrim333
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2010 12:50

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door Pilgrim333 »

Telfort is veel te ver gegaan in het afsluiten van het internet. Een waarschuwing vanuit [email protected] zou voldoende geweest zijn.

Maar deze topic geeft wel stof tot nadenken, volgens de algemene voorwaarden en ook de handelingen van Hugo zou het inhouden dat, elke abonnee van Telfort geband zou kunnen worden op het moment dat deze zich misdraagt op een willekeurig forum, en hiervan zou melding gedaan worden bij [email protected]. Het klagen op andere fora (zoals Radar) over Telfort zou ik reden zijn tot afsluiting van het internet. Tenminste, als dit gedaan wordt via de lijn van Telfort, op het moment dat je je beklag doet via een verbinding op het werk, dan is het allemaal wel toegestaan :lol:

Als dit soort handelingen gedaan worden door je provider, zou ik als abonnee toch gaan zoeken naar een andere provider.

Gesloten