LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roboduster via Groupon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

noldy, ze belden mij met 0631770990

Noldy84
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2011 16:31

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Noldy84 »

Ja, ik heb hetzelfde tel. nr.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

whizzi schreef: Het is een hele vreemde manier om een retour te sturen. Feitelijk kunnen wij, de klanten, nu elk bedrag op die robot zetten en dat dient Kromhout te betalen (zo niet, dan krijgen we het pakje terug... denk ik). Ook Kromhout mag het weigeren, dus ik twijfel heel hard om de boel op deze manier te versturen..
dit is nu naast dat het idioot is om rembours te sturen lulkoek om dit te doen.
Groupon is de verkoper en dient voor terugbetaling te zorgen.
Als ik bij de lokale witgoedboer iets kocht van Miele stuur ik het niet terug naar Miele.

Groupon is de verkoper en dient hier zorg te dragen voor de retouren in beide richtingen. laten we het asjeblieft niet moeilijker te maken dan nodig.

Noldy84
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2011 16:31

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Noldy84 »

CEO Andrew Mason van Groupon.com laat zien hoe een CEO zich hoort te gedragen en verantwoordelijkheid neemt bij klachten van klanten, ook al is zijn bedrijf niet schuld.

Groupon.com, samenvoeging van “Group” en “Coupon”, is een service die dagelijks kortingsbonnen aanbiedt voor een divers aantal producten of diensten. Met vestigingen over de hele wereld een snelle groeier in een nieuwe markt. Zo kan bijvoorbeeld een lokaal restaurant nieuwe klanten werven door een actie, met kortingsbonnen uiteraard, op te starten via Groupon. Groupon maakt vervolgens reclame en klanten kunnen met korting van een actie gebruik maken, waarbij de coupon gekocht wordt via hun site.

Na het behalen van een minimaal aantal verkopen ontvangen de klanten hun coupon via de site en de opdrachtgever krijgt later zijn geld, onder aftrek van de provisie voor Groupon. Een tripartiet business model met alleen winnaars. De klant kan met fikse korting iets kopen of van een dienst gebruik maken, de opdrachtgever krijgt nieuwe klanten en Groupon wordt betaald voor de marketingdiensten. Dat dit niet altijd goed gaat illustreert het voorbeeld van een restaurant in Japan.

Een aantal dagen voor nieuwjaarsdag liep er een actie voor een fikse korting op een bezorgservice op nieuwjaarsdag van een restaurant in Tokyo, waarmee al eerdere succesvolle actie’s werden afgerond. Deze actie was een daverend succes en 500 Groupons werden verkocht en toen begon de nachtmerrie in Tokyo. Het restaurant was absoluut niet voorbereid op zo’n grote aanloop. Klanten klaagden steen en been over de te late levertijd en de staat waarin de maaltijden arriveerden.

Wat ging hier fout? Wie is hier de schuldige? Het restaurant of Groupon? Mijn oordeel zou zijn het restaurant dat niet goed voorbereid was en geen maximum aan te verkopen Groupons had gesteld! Maar CEO Andrew Mason nam ook de verantwoording namens Groupon op zich. Hij verontschuldigde zich in het openbaar dat zij een actie hadden verkocht aan een organisatie die niet was voorbereid op het succes. Ondanks het feit dat het restaurant haar afspraken niet kon nakomen was het Groupon dat de klagende klanten het volledige aankoopbedrag terugbetaalde en daarbij extra kortingsbonnen gaf voor toekomstige actie’s ter waarde van 5.000 Yen.

Om dit soort problemen met klanten in de toekomst te voorkomen is Groupon een educatieve actie gestart om opdrachtgevers capaciteitsplanning bij te brengen. Daarmee wil Groupon bereiken dat haar opdrachtgevers ook het beloofde kunnen leveren aan kun klanten, de consumenten. Perfect voor alle betrokkenen.

Maar Mason liet het daar niet bij zitten. Hij maakte een openbare video waarin hij het boetekleed aantrok en zich verontschuldigde voor het incident. Het werd een eerlijke en oprechte video, waarin hij haarfijn uitlegde wat er was gebeurd.

Het is een illustratief voorbeeld hoe bedrijven zich in de social media era, waarin we ons nu bevinden, horen te gedragen. De lessen die we kunnen leren zijn de basis principe’s waarop een goede klantenservice- of social media strategie behoort te berusten:

- Ben altijd eerlijk

- Eerst delen, dan ontvangen

- De beste klanten zijn tevreden klanten

- De klant heeft altijd gelijk

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

en deze man is nog CEO van Groupon?

waar kunnen we hem bereiken?

Noldy84
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2011 16:31

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Noldy84 »

In de algemene voorwaarden van Groupon lezen we volgende clausules:

Groupon zal niet aansprakelijk zijn in geval van niet-uitvoering of in geval van gebrekkige uitvoering van het contract die te wijten is aan hetzij een handeling of verzuim van de koper, hetzij een handeling of verzuim van de Partner voor rekening waarvan Groupon slechts als tussenpersoon is opgetreden.

Groupon garandeert derhalve noch de kwaliteit, de zekerheid of de conformiteit van het goed of de dienst die bij de Partner wordt betrokken door middel van de Waardebon: voor alle klachten dienaangaande moet de koper zich uitsluitend tot de Partner richten.

De verantwoordelijkheid van Groupon zal in ieder geval beperkt zijn tot de teruggave van de prijs van de Waardebon en Groupon zal geen enkele verantwoordelijkheid aangaan voor iedere indirecte schade of gevolgschade.

Het OIVO heeft zijn twijfels over deze clausules
Enerzijds stelt Groupon zichzelf voor als louter een tussenschakel die geen enkele verantwoordelijkheid opneemt. Anderzijds zou die verantwoordelijkheid beperkt zijn tot enkel het terugbetalen van de prijs van de waardebon. Dit zijn tegenstrijdige gegevens die de consument kunnen verwarren.

In werkelijkheid sluit de consument een contract af met Groupon. Er bestaat geen enkel juridisch verband tussen de consument en de dienstverstrekker. Als de consument een probleem ondervindt met zijn bon, is het wel degelijk Groupon die verantwoordelijk is, in de hoedanigheid van verkoper en niet als tussenpersoon. Dat is precies de reden waarom Groupon aangeeft verantwoordelijk te zijn voor de terugbetaling.

Alle verplichtingen die een verkoper volgens de wet betreffende de marktpraktijken heeft tegenover een consument, moeten door Groupon dan ook gerespecteerd worden. Als de kwaliteit, de veiligheid of de conformiteit van het goed dat of de dienst die bij Groupon gekocht werd niet in overeenstemming is met het aanbod, is het dus wel degelijk Groupon die daarvoor de verantwoordelijkheid draagt. Dit is niet meer dan logisch en begrijpelijk wanneer men weet dat de handelspartners gemiddeld een commissie van 50% afstaan aan de website.

Laat uw rechten gelden
Bij een probleem raadt het OIVO de consument aan zich in eerste instantie te richten tot de verantwoordelijken van de website om hen enerzijds de feiten en fouten te melden en anderzijds de terugbetaling van de waardebon te vragen als het aanbod niet gerespecteerd werd of bedrieglijk bleek te zijn.

boerbarr
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2011 13:20

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door boerbarr »

Tja.... Groupon

Gewoon de machines terugnemen.
Of zorgen voor een compensatie. 50% korting zou op zijn plaats zijn!
Vraag maar aan Kadaffi.

http://www.hivos.nl/Ondertitel-de-tiran/Videos/Groupon

Groupon.nl
Berichten: 80
Lid geworden op: 19 jan 2011 11:26

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Groupon.nl »

Hallo allemaal,

Voor iedereen die niet tevreden is en het product terug wilt sturen, dit kan.

Stuur hiervoor een email naar de klantenservice: [email protected] en vermeld in het onderwerp Robo-Duster.

Onze klantenservice zal je dan de retourprocedure uitleggen en uiteraard krijgen jullie dan je geld terug.

Ook voor de mensen die een product hebben ontvangen en die niet goed werkt geldt hetzelfde. Je kunt dan kiezen voor een nieuw product, of een retournering.

Voor telefonisch contact kunnen jullie naar 020 435 0369 bellen.

Met vriendelijke groet,

Lilian

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Beste Lilian,

Een "onder rembours" verzenden vind ik geen goede optie zoals ik ook uitgelegd heb in een E-mail. Een andere optie aanbieden graag.

johanerwin
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2011 14:06

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door johanerwin »

TNT express kent de volgende optie:

Ontvanger laten betalen
Mogelijk neemt uw klant de kosten voor verzending op zich. Dat noemen we ‘receiver pays’, de ontvanger betaalt. Als uw klant een klantnummer heeft bij TNT Express, kunt u dat nummer bij ons aanmelden. Ook kunt u het nummer invullen op de vrachtbrief. Het incasseren of verrekenen van de verzendkosten verzorgen wij dan voor u.

Je hoeft niet eerst zelf de verzendkosten voor te schieten. Echter Kromhout moet wel een klantnummer bij TNT hebben.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

Beste lilian,

ik stuurde al mails naar support, socialmedia en info. een tweet werd wel beantwoord met de vraag naar m'n telefoonnummer, hetgeen te vinden is in de link van m'n profiel.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

en weer is het ijzig stil bij groupon.

werkt lilian alleen halve dag/week?

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Bij mij zijn ze ook gestopt met reageren :(

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

Ik nodig je uit ouderwets de druk op te voeren...

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

zojuist contact gehad met Groupon, na enige exposure op de diverse media.

er wordt nu vergaderd over de wijze van terugzenden. het remboursverhaal bleek niet zo'n succes.

Update ASAP. hoop ik...

BenHendriks
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2011 17:25

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door BenHendriks »

nononsensewim schreef:Ik nodig je uit ouderwets de druk op te voeren...
Ook ik heb zo'n ding gekocht bij Groupon.
En helaas bij mij ging er ook van alles mis.

Nu ben ik goed geholpen door de klantenservice. Want als ik me realiseer dat op dit moment 200 paniekerige klanten aan de lijn hangen en draaien ze daardoor overuren.

Ik werd gisteren om half 7 nog netjes gebeld met excuses.

Wim, je bent een beetje in paniek en je bent het vuurtje aan het opstoken.
Wacht het even af en dan komt het allemaal goed, de wet staat achter je.

Ik begrijp je frustratie, je zag het natuurlijk helemaal voor je, een stofzuigert die zuigt wanneer jij dat blieft terwijl jij lekker geniet van studio sport onder het genot van een koud pilsje naast je vrouw die zich gepasseerd voelt

Laat dit ideaal beeld even los, haal adem

Noldy84
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2011 16:31

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Noldy84 »

Ook ik heb contact gehad met Groupon en ze hebben al mijn vragen (in een 16 jarig handschrift) netjes beantwoord.
Ik heb nu niet heel veel tijd maar probeer vanavond uit te leggen wat er allemaal besproken en afgesproken is. Dit i.v.m. dat ik de afspraken die ik gemaakt heb voor ons allen heb laten gelden.

Morgen in ieder geval een update van Groupon!

Robot in elk geval niet terug sturen en al helemaal niet onder rembours.

Arnold

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

beste Ben,

ik ben alles behalve paniekerig.
De ervaring met groupon leert dat als je er niet bovenop zit er niets gebeurd.

lees de afgelopen 20 kantjes eens terug en stel je dan de vraag of ik in paniek ben.
Hooguit ben ik het spuugzat.

BenHendriks
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2011 17:25

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door BenHendriks »

Ok Wim..

Ik maakte me al zorgen ;)

Groupon.nl
Berichten: 80
Lid geworden op: 19 jan 2011 11:26

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Groupon.nl »

Hallo allemaal,

We zijn op dit moment bezig met een andere manier van retournering en de opvolging van aftersales daar Kromhout weer geen thuis geeft.

Morgen om 16.00 ontvangt iedereen die contact met ons opgenomen heeft een e-mail met de retour / vervangprocedure.

Daarnaast willen we hierbij terugkomen op de verzendkosten van de mensen die het product tussentijds geannuleerd hebben, hun geld hebben teruggekregen maar wel 7,50 verzendkosten aan Kromhout hebben betaald en dit nog niet teruggekregen hebben. We zullen dit zelf aan jullie vergoeden in de vorm van Groupon Credits (staat gelijk aan euro’s). Iedereen die dit nog niet gekregen heeft zal 10 euro aan credits op zijn of haar account gestort krijgen. We hebben echter wel wat tijd nodig om dit uit te zoeken, maar uiterlijk maandag 29 augustus zullen deze mensen de credits op hun account ontvangen. Hierna ontvangen ze een mail ter bevestiging. Heb je dinsdag niets van ons gehoord? Stuur dan een mail of bel even met de klantenservice (ovv verzendkosten Robo-Duster). Onze klantenservice kan dan direct jouw situatie bekijken.

Met vriendelijke groet,
Lilian

Gesloten