LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HELP: Wacht al 8 weken op reparatie Galaxy S2 via BOL.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
intruderlady-nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2011 14:53

HELP: Wacht al 8 weken op reparatie Galaxy S2 via BOL.com

Ongelezen bericht door intruderlady-nl »

Hallo,

Ik heb bij bol.com de Samsung Galaxy S2 gekocht. 12 juni 2011 besteld en 16 juni ontvangen. Leuk toestel en werkt goed, totdat ik een filmpje wil opnemen en het beeld blijkt te bevriezen of zelfs zwart wordt. Ik balen uiteraard. Foto's maken idem dito. Als je het onderwerp in beeld hebt dan bevriest het beeld en voordat jij een foto kunt maken moet je lang wachten tot het beeld weer terugkomt.

Op 24 juli een mail gestuurd naar bol.com. Had het toestel dus nog niet zolang in gebruik. Krijg ik een reactie dat ik het binnen 14 dagen na ontvangst mag retourneren. Eh... Volgens mij konden ze nagaan dat ik hem langer dan 14 dagen in mijn bezit had. Dus ik mailen dat die periode verstreken is en ik krijg een berichtje dat ik hem of direct naar solid-vision kon sturen of via antwoordnummer naar bol.com en dan zou de reparatie 4-6 weken duren. Ik mail voor de zekerheid terug met de vraag wat er gebeurd als het poststuk wegraakt met de post, want het is toch een gsm van over de 500 euro die met de reguliere post meegaat. Het kostte een paar mailtjes voor ik antwoord kreeg op mijn vraag. Het was verzekerd.

Ik stuur het geheel op 3 augustus 2011 op en zie via tracktrace dat bol.com het pakketjes de volgende dag in ontvangst heeft genomen. Is dat ook de eerste dag van de reparatietermijn? Krijg ik op 8 augustus een berichtje van bol.com, dat ze het toestel ontvangen hebben en met de volgende aanvulling: Bol.com heeft geen eigen reparatiedienst. Uw product is daarom bij de betreffende fabrikant ter reparatie of vervanging aangeboden. Wij attenderen u erop dat de reparatie aan uw artikel buiten garantie valt als het defect te wijten is aan val- stoot- of vloeistofschade. In dat geval kunnen er onderzoekskosten in rekening gebracht worden.

Na afhandeling door de fabrikant zal het artikel per aangetekende post naar u worden verstuurd. Houd alstublieft rekening met een reparatietermijn van vier tot zes weken. U wordt direct geïnformeerd zodra we meer informatie hebben over de status van de reparatie of vervanging van het defecte artikel.


22 augustus wil ik wel weten wat de status van de reparatie is. Krijg ik een standaard mailtje dat mijn mailtje doorgestuurd is naar de betreffende afdeling en dat ik tot uiterlijk een week een reactie kan verwachten. Krijg wel dezelfde dag nog een reactie, dat er pas 14 dagen om zijn en dat ik een termijn van 4 to 6 weken in acht moet nemen. Okay, ik leg me erbij neer en wacht af tot de 4 weken om zijn.

Besluit ze na 5 weken op 13 september te mailen en vraag wat de status is. Laat ze ook gelijk weten dat de 19e de termijn van 6 weken bereikt is. Krijg uiteraard weer die stomme standaardmail dat het naar de betreffende afdeling is doorgestuurd en het tot een week kan duren voor ik een reactie krijg. Krijg verder geen reactie en besluit ze op 19 augustus weer te mailen.

Op 23 september maar eens gebeld naar bol.com. Ze vonden het allemaal lastig en ze zou er een prio van maken en ik zou via de mail nog wat vernemen. Ik kreeg inderdaad een mail met hierin het verzoek om de 29e te mailen als ik nog niets weet over de status. Tevens krijg ik een mailtje met het volgende: De status verloopt via E--care. Zij vragen de reparatiestatus op bij de fabrikant of reperateur. Op dit moment hebben we helaas nog geen informatie ontvangen. In veel gevallen duurt het helaas ruim een week voordat we u informatie kunnen geven. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Ik werd kwaad en heb gelijk gereageerd op die mail dat ik nog niets weet en dat ik het niet pik zoals ik steeds met niets wordt afgescheept en dat zij er geen problemen mee hebben en ik maar wachten.
Krijg ik vervolgens een code voor een waardebon voor 5 euro.

29 september weer een mail gestuurd, want dat werd mij immers in een mail van de 23e verzocht te doen indien ik nog niets wist over de reparatie. In de mail ook gezegd dat ik het ronduit belachelijk vind dat ik maar moet wachten en niets verneem over de status. Het toestel ligt dus langer bij de reparateur dan dat ik het überhaupt in mijn bezit heb gehad. Uiteraard zullen ze de garantie doortellen als ik hem weer retour heb, want zo gaat dat altijd. Maarja, eerst wil ik mijn toestel of mijn geld terug. Heb ze ook aangegeven om radar en allerlei andere sites te benaderen over de gang van zaken en ze gesteld dat ik uiterlijk 4 oktober wat wil weten. Krijg weer de standaardbrief en krijg tevens een code voor een bon van 5 euro.

Vandaag heb ik ze weer gemaild en weer krijg ik het volgende antwoord: Helaas is er op dit moment nog onvoldoende informatie bekend over het toestel "Samsung Galaxy S II (I9100) - Noble black". Dit is doorgezet naar een andere afdeling zodat u een antwoord ontvangt waar u iets mee kunt. Onze excuses voor het ontstane ongemak. Al met al weet ik tot op de dag van vandaag de status van de reparatie niet.

Nu wil ik toch wel weten wat mijn rechten zijn in deze. Ik wordt er niet vrolijker van. Het liefste wil ik helemaal niets meer met bol.com te maken hebben. Zij hebben nergens last van. Geld is al ontvangen en ik zit maar te wachten en moet maar geduld hebben. Nou mijn geduld is nu echt op!!!

Ik wil een ieder afraden iets te kopen dat geen boek, cd, game of dvd is.

Sorry, het is wel een heel lang bericht geworden, maar korter kon niet. ;-)

intruderlady-nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2011 14:53

Re: HELP: Wacht al 8 weken op reparatie Galaxy S2 via BOL.com

Ongelezen bericht door intruderlady-nl »

Vorige week heb ik de website van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie aangeschreven met de klacht.

Vandaag vond ik in mijn mailbox een reactie van bol.com met welgemeende excuses en dat het niet de normale gang van zaken is dat het zolang duurt. Zij hebben meerdere malen de reparatiedienst aangeschreven en tot op heden geen reactie ontvangen.

Ik krijg nu mijn aankoopbedrag binnen maximaal 5 werkdagen retourgestort en de gebruikte cadeaubonnen zijn weer opgewaardeerd, dus weer te gebruiken.

Tevens heb ik een mooie bos bloemen van bol ontvangen met nogmaals hun welgemeende excuses voor het ongemak.

Ik kan weer gaan kijken naar een nieuwe smartphone en ik weet wel dat ik het nu gewoon bij een winkel koop en ga zeker niet voor samsung.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: HELP: Wacht al 8 weken op reparatie Galaxy S2 via BOL.com

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Bij een winkel gaat het hetzelfde.
Die moeten hem ook opsturen naar hetzelfde bedrijf als dat Bol.com moet doen.
En ook maakt het niet uit of je nu een samsung, nokia of htc koopt, ze moeten allemaal daar naartoe.
En helaas is de communicatie van die bedrijven ronduit slecht.
Bol.com, of ik als winkelier, kunnen vaak gewoon ook niks zeggen over de status van een reparatie simpelweg omdat we die informatie niet hebben en veel meer als toestel wacht op onderdelen, of is naar extern reparatiebedrijf krijgen we niet te horen van het reparatiebedrijf.
Heel netjes opgelost door Bol.com

intruderlady-nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2011 14:53

Re: HELP: Wacht al 8 weken op reparatie Galaxy S2 via BOL.com

Ongelezen bericht door intruderlady-nl »

bedankt voor je reactie.

ik vond het ook wel zo netjes om na de klacht ook de afhandeling ervan te vermelden. alleen negatieve berichten is ook niet goed.

weet niet of het bij htc hetzelfde is, want wij hebben een htc gehad met defect en het werd door een koerier opgehaald en binnen een week weer gerepareerd thuisbezorgd. dus ik kan wel stellen dat de service van htc echt helemaal super is!

het is ook wel erg lang om 4-6 weken te moeten wachten op een reparatie en dat in deze tijd van snelheid niet echt passend. het is ook jammer en zeer betreurenswaardig dat een bedrijf een slechte communicatielijn heeft met de reparateur, dan zou het toch beter zijn om een eigen afdeling voor reparaties te hebben.

Gesloten