LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zalando Retourafdeling rammelt!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jolijn schreef:
Dat lijkt me geen overbodige luxe. Natuurlijk kan Zalando dan nog beweren niet alle retour gestuurde goederen ontvangen te hebben, maar dan is de klant z'n geld niet kwijt.
Nou dat hebben we wel anders mogen lezen in diverse items. Ze sturen gewoon incasso op je dak.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Weet ik, maar daar kun je tegen in. Je hoeft dan niet zelf achter je (al betaalde) geld aan; je bent dan niet afhankelijk van Zalando.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@Jolijn,
Da's waar, overal waar het kan betaal ik bij webwinkels ook bij voorkeur per acceptgiro.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door solleila »

Van de week een mailtje naar Zalando gestuurd dat ik me nogal zorgde maakte. Ik had een paar schoenen gekocht maar die paste niet goed. Teruggestuurd op dinsdag en donderdag stond het al op mijn rekening. Dus waarschijnlijk zijn ze toch wat aan het doen op de retourafdeling. Misschien na een hoop klachten op internet.
Hoop dat het zo blijft. Ik ben in ieder geval blij met deze winkel. Maar kan me voorstellen dat als je iets gekocht heb en het gaat niet goed dat je nooit meer terugkomt.

gabyx48
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2012 22:25

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door gabyx48 »

Nou waar zal ik beginnen!!! vorige jaar heb ik bij Zalando een paar schoenen besteld van 50euro. Ze waren niet goed en wou ze terug sturen. Alleen kwam ik achter dat hun mij een verkeerde retour sticker hadden mee gestuurd! Was er 1 uit Duitsland. Dus ik had contact opgenomen met Zalando om te vragen of ze de goeie wouden opsturen per POST want zelf heb ik geen printer. Zalando had uit gelegd dat ze een landelijke storing hadden gehad en dat ze hem via de post zou versturen! Na 2 weken nog niets in de post gehad, dus wou ik ze een mailtje sturen en zag ik dat ze hem toch via de mail hadden gestuurd. Dus via via heb ik even iemand hem laten uit printen en hebben eindelijk het pakketje verstuurd.
Na een aantal weken krijg ik een aanmaling van Zalando dat ik die 50 euro nog moet betalen?? Dus ik heb ze opgebeld en verteld dat ik de pakket allang had opgestuurd. Toen hadden ze mij gevraagd of ik een rechtsverklaring wou in vullen dat ik hem al had verstuurd! Dat vond ik goed, heb toen nogmaals gevraagd of ze die per POST wouden opsturen. Dat zouden ze doen! De volgende dag zie ik in mijn mailbox dat ze hem weer per mail hadden gestuurd. Dus heb ik ze een mail terug gestuurd en gezegd dat dat niet de afspraak was dat ze hem per email zouden opsturen en dat ik hoop dat ze als nog hun afspraak na zullen komen om hem als nog via de post op te sturen! Een aantal dagen later krijg ik een mail dat ze hem niet via de post kunnen opsturen! Dus heb ik een mailtje terug gestuurd dat als hun niet aan hun afspraken na kunnen komen doe ik dat ook niet! Toen heb ik niets meer van Zalando gehoord. En een aantal weken later krijg ik ineens een brief van een incasso bureau dat ik een bedrag van 112euro naar hun moet over maken voor een bepaalde datum!! Ik heb meteen Zalando opgebeld om verhaal te halen. Maar ze wouden niets aan mij kwijt het enige wat ze zeiden was dat ze nu alles hebben over gedragen aan een incasso bur.
Ik heb toen naar het incasso bur gebeld uitgelegd hoe het zat, ze hadden mij gevraagd of ik het bewijsje op wou sturen dat ik het pakket had verstuurd, had ik gedaan. Aantal weken niets van hun gehoord, zelf maar weer gebeld om te vragen hoe of wat? Meneer had gezegd dat er nog niemand er naar had gekeken en dat ik nog van hun zal horen. Een paar weken later krijg ik weer een aanmaling van de incasso bur dat ik moet betalen. Ik ze weer gebeld kreeg een meneer aan de lijn hij vertelde mij dat zalando er niet mee akkoord gaat. En dat ze als nog de rechtsverklaring willen hebben. Ik had uitgelegd dat ik geen printer had, meneer had toen met mij afgesproken dat ik de rechtsverklaring per mail naar de incasso bur mocht doorsturen (Arvato) en dat hun hem voor mij per post zouden terug sturen en dan zou ik hem weer naar hun sturen. 2 weken later nog niets in de bus gehad. Ik weer naar de incasso bur bellen. Kreeg toen een man aan de telefoon ik gevraagd waar mijn post bleef? Hij zei dat die indd een mail van mij had ontvangen maar dat hij niet de rechtsverklaring per post ging opsturen en dat hij het heel vreemd vondt dat zijn colega dat uberhoud tegen mij heeft gezegd. Hij zegt je bent gewoon te laat en moet het bedrag gewoon betalen. Ik heb gezegd dat ik helemaal niets ga betalen! Want ik heb het pakketje gewoon opgestuurd en het bewijsje heb ik nog steeds! En sindsdien krijg ik brieven binnen dat er een duurwaarde komt en dat er een rechtszaak komt als ik niet voor 23maart betaal. Het is echt te gek voor worden! Maar betalen ga ik zeker niet doen!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Niet bellen, dan heb je niks zwart op wit. So wie so niet overal achter aan gaan. Alleen misschien alles even in een mail zetten, naar zowel het incassobureau als Zalando.
Zij willen (onterecht) wat van jou, laat het initiatief maar van hen uit gaan. En idd NIET betalen.

gekkegerritje
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:06

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door gekkegerritje »

Ik heb begin januari een klacht tegen Zalando ingediend bij de geschillencommissie thuiswinkels (dat kost 25 euro, zie mijn eerdere bericht). Vorige week kreeg ik bericht dat Zalando geen verweer heeft ingediend en vandaag kreeg ik een email dat de zitting over 2 weken is. Ik ga er naar toe om eventuele vragen van de commissie te beantwoorden. De uitspraak krijg ik na ongeveer 4 - 6 weken. Word vervolgd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

gekkegerritje schreef:Ik heb begin januari een klacht tegen Zalando ingediend bij de geschillencommissie thuiswinkels (dat kost 25 euro, zie mijn eerdere bericht). Vorige week kreeg ik bericht dat Zalando geen verweer heeft ingediend en vandaag kreeg ik een email dat de zitting over 2 weken is. Ik ga er naar toe om eventuele vragen van de commissie te beantwoorden. De uitspraak krijg ik na ongeveer 4 - 6 weken. Word vervolgd.
Spannend.
Succes!

yzf1kr
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2012 11:07

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door yzf1kr »

Ik ben ook benieuwd naar de uitkomst.

Hier een soortgelijk verhaal. Vriendin stuurt aantal delen terug.
1 deel ontbreekt, en na communicatie over en weer en opsturen van bewijzen geeft Zalando het af aan incasso.

Ik heb gezegd niet te betalen, en het maar voor te laten komen. Hun retour proces is niet in orde, dat moeten ze niet op de klant afwikkelen.

Het is trouwens wel toevallig dat het steeds om slechts 1 artikel gaat... er zou bijna een patroon in zitten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@yzf1kr (wat een lastige naam trouwens, maar dat terzijde)

In principe sta je niet alleen - en is er dus al reeds een klacht met nagenoeg identieke strekking.
Je zou gaan vermoeden dat er een patroon inzit (zouden ze al die belachelijke reclame nog moeten betalen?).

Ik zou kijken of er meer soortgelijke klachten zijn (bij Opgelichtopinternet.nl bijvoorbeeld) zodat je bij een eventueel vervolg wat bewijzen hebt verzameld.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Guardian72 schreef:In principe sta je niet alleen - en is er dus al reeds een klacht met nagenoeg identieke strekking.
In dit topic hebben 2 mensen hun verhaal geschreven met een soortgelijke strekking.
Een 3e staat vermeld in dit topic:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8&start=20

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door ArneLH »

yzf1kr schreef:Hun retour proces is niet in orde, dat moeten ze niet op de klant afwikkelen.

Het is trouwens wel toevallig dat het steeds om slechts 1 artikel gaat... er zou bijna een patroon in zitten.
Dat eerste lijkt me nogal zwak uitgedrukt... je zou bijna het woord 'opzet' in de mond gaan nemen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ArneLH schreef:Dat eerste lijkt me nogal zwak uitgedrukt... je zou bijna het woord 'opzet' in de mond gaan nemen.
Het patroon dat in ieder geval opvalt is dat het bij deze klachten telkens gebeurd als er meerdere artikelen tegelijk teruggestuurd worden dat ineens 1 artikel verdwijnt.

De vraag is dan 'opzet' van wie ? Het is bijvoorbeeld ook niet ondenkbaar dat een medewerker die de retourzending uitpakt niet goed 'verwerkt'.

Het wordt in ieder geval wel eens tijd dat Zalando de signalen serieus neemt en onderzoekt waar het euvel ligt.

Boekweit
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:10

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Boekweit »

Ben ik weer kreeg een notificatie , wat mijn dochter in de tussentijd gedaan heeft , ze heeft ongeveer 2 maanden geleden een aangetekende brief met uitleg en correspondentiemail en bewijs gestuurd naar de direktie van Zalando in Duitsland , maar tot nu toe geen enkele reaktie .
Ik ben er toch zo boos om , het zijn toch een stelletje oplichters daar en ook nog zonder enig fatsoen om een briefje terug te sturen .
Echt ik hoop zo dat hier eens een uitzending van Tros Radar van gemaakt kan worden , voordat er nog meer mensen intrappen

gekkegerritje
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:06

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door gekkegerritje »

Ik had vanmiddag een bericht geplaatst maar kan het niet terugvinden dus nu nog maar een keer.
Ik ben op 19 maart naar de zitting geweest. Zalando kwam niet opdagen en ik heb wat vragen van de commissie beantwoord. De zaak was hen duidelijk en ik kreeg de indruk dat ik wel in het gelijk zou worden gesteld. Uitspraak zou na 4-6 weken volgen. Echter.... op 27 maart ontving ik een brief van de geschillencommissie. Daarin stond o.a.: "Naar nu blijkt is de ondernemer niet in de gelegenheid gesteld inhoudelijk verweer te voeren op de klacht c.q. was deze klacht niet bij hem bekend aangezien er een verkeerde adressering richting de ondernemer is gebruikt. Dit heeft als consequentie dat het dossier opnieuw moet worden behandeld."
Bij telefonische navraag blijkt dat ze wel een goed adres hebben gebruikt, nml. het gewone postbusnummer, maar dat de stukken niet aangetekend zijn verstuurd. Hoe Zalando dan weet dat er klacht is ingediend, als ze niets hebben ontvangen, is natuurlijk de vraag en voor de vele gedupeerde klanten duidelijk. Ze hanteren hier gewoon dezelfde methode als bij het zogenaamd niet terug ontvangen van artikelen. Ik wacht maar weer af wanneer de zitting opnieuw zal plaatsvinden en ga er gewoon weer heen! Je moet wel wat doorzettingsvermogen in een zaak tegen Zalando...... en ik hoop, ook voor alle andere gedupeerde klanten, dat de aanhouder wint!
Word vervolgd....

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@gekkegerritje,
Succes gewenst.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hoe Zalando dan weet dat er klacht is ingediend, als ze niets hebben ontvangen, is natuurlijk de vraag en voor de vele gedupeerde klanten duidelijk.
En de geschillencommissie trapt daar wel in ? !

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jolijn schreef:Hoe Zalando dan weet dat er klacht is ingediend, als ze niets hebben ontvangen, is natuurlijk de vraag en voor de vele gedupeerde klanten duidelijk.
En de geschillencommissie trapt daar wel in ? !
Blijkbaar wel, als ik die post eens lees.

Boekweit
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:10

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Boekweit »

@gekkegerritje

Dat is inderdaad vreemd , het zijn toch een stelletje schurken die denken overal mee weg te komen , maar dat gaat ze niet lukken

Hoorde net dat mijn dochter een mail kreeg kreeg op de aangetekende brief waarin stond dat de zaak gesloten was , brr hoe is het mogelijk
En wat nu te doen , weten jullie het
Hoop dat mensen eerst goed nadenken voordat ze uberhaupt ooit iets gaan bestellen

PS
Mijn dochter heeft geen rechtsbijstandverzekering dus wordt een risico om er een rechtszaak van te maken

Succes Gekkegerritje

yzf1kr
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2012 11:07

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door yzf1kr »

Vandaag nogmaals een dreigement binnen:

Geachte mevrouw,

In de afgelopen periode hebben wij u diverse malen per brief, email en/of telefoon op de hoogte gesteld van een openstaande vordering welke wij namens onze bovenstaande opdrachtgever trachten te incasseren.

Tot onze spijt hebben wij tot op heden geen betaling ontvangen.

Gezien bovenstaande is uw dossier inmiddels overgedragen aan onze juridische afdeling, welke momenteel uw dossier aan het voorbereiden is op de start van een gerechtelijke procedure.

Middels deze e-mail bieden wij u een laatste kans het openstaande bedrag á xx.xx EUR binnen 5 dagen te voldoen. Indien het bedrag niet uiterlijk binnen 5 dagen is bijgeschreven op onze rekening zullen wij het dossier direct doorsturen aan onze gerechtsdeurwaarder en zullen alle hiermee gemoeide gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten voor uw rekening komen.

Indien u naar aanleiding van deze e-mail vragen heeft, kunt u telefonisch of per email contact met ons opnemen.


Hoogachtend,

Arvato Benelux B.V.
Juridische Zaken
Postbus 3138
5902 RC Venlo
Nederland


Maar we weigeren te betalen.
We hebben het verhaal nog eens op een rijtje gezet.
1. Goederen zijn retour gestuurd
2. Factuur is op voldaan gezet.
3. Zalando heeft nooit gereclameert.
4. Zalando heeft alles afgegeven aan Arvato zonder vooraf ons te verwittigen.
5. Arvato hanteert onterechte kosten.

Als je kontakt opneemt met Arvato zeggen ze: "Wij zijn geen klantenservice van Zalando", en Zalando zegt "Wij hebben het uit handen gegeven, dus we geven geen commentaar meer."

Tja, en aan de rechtsbijstand heb je niet zo veel, die vinden het bedrag te laag, en zeggen betaal maar "dan ben je er van af".

Echt niet, nu gaan we gewoon kijken wie de langste adem heeft.

Gesloten