LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand ervaring met productveilingen.com?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door wiseger »

Met verbazing heb ik dit topic gelezen. Hoe dom kan je zijn om op zo'n site je zuurverdiende geld weg te willen gooien?

Het begint al met de naam, productveilig.com terwijl het helemaal geen veiling is. Je moet een euro betalen om als laatste een 'punt' uit te brengen. Daarna mogen andere gedurende een bepaalde tijd wederom een euro betalen en zo dus een 'punt' uitbrengen. Pas wanneer niemand meer een euro betaald (punt uitbrengt) dan mag degene met het laatst uitgebrachte punt het product aanschaffen voor de startprijs plus alle uitgebrachtte punten maal 1 cent.

Je hebt geen enkele controle of het laatst uitgebrachte punt echt is of dat er gemanipuleerd wordt. Je zal de betreffende organisatie, die meer verdient naarmate er meer punten geboden worden, moeten vertrouwen.

Het gaat er dus om dat je een punt uitgeeft als laatste, heeft niets met prijs of iets dergelijks te maken. Pas dan mag je iets kopen. Het geld van je uitgebrachte punten ben je kwijt, maar kan gedeeltelijk als korting worden ingebracht als je het product alsnog voor de volle prijs wilt kopen.

Begrijp niet dat dit niet aangemerkt wordt als kansspel. Je hebt geen enkele mogelijkheid om de uitkomst te beinvloeden, je bent volkomen afhankelijk van het toeval (brengt er iemand anders nog een punt uit gedurende een bepaalde periode na jou uitgebrachtte punt). Daarnaast is het zeer verslavend, immers als je al punten hebt uitgegeven wil je winnen, anders ben je je punten (en dus keiharde euros) kwijt, dus grote kans dat je punten blijft kopen.

Oh ja, en likes op facebook kan je gewoon kopen. Daar heb je speciale bedrijven voor, het zegt helemaal niets.

dreamalert
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2012 23:09

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door dreamalert »

hoe herken je een onbetrouwbare site
Een site die reviews gebruikt maar onder moderation zet, kan nooit volledig betrouwbaar zijn.
Waarom een mening censureren, juist omdat je negatieve comments liever niet ziet, logisch.... jawel...
Eerlijk en transparant: nee...
De verdenking dat dit geen legitieme en betrouwbare site is dus vrij logisch
(Ervaring van ******* geplaatst op 31 oktober 2012 om 23:07
Your comment is awaiting moderation.)

Daarnaast verwijzen ze constant bij betrouwbaarheid (hier ook) naar de aantal facebookleden "Bij Productveilingen streven we ook naar de nummer 1 positie op sociaal gebied. Dit zie je terug aan onze grote ledenlijst, onze ruim 21.500 Facebookleden, "
Dit doen ze bewust omdat iets dan nog betrouwbaarder lijkt, want als er meer mensen zeggen: dit is geweldig dan volgt het kuddevolk gewoon.
Zoals hierboven gemeld kun je inderdaad dit gewoon kopen. (20 000 leden kost 1000 euro)
en ter bevestiging dat ze gekocht zijn naar alle waarschijnlijkheid: http://www.facebook.com/productveilingen/likes

Afbeelding

Is dit een oplichterij: dat moet je kunnen bewijzen en dat kan ik niet. Maar het heeft ieder geval de schijn tegen

Mike 89
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2013 23:14

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door Mike 89 »

Productveilingen.com is enorm misleidend ik vind dat de politiek zulke website moet laten verbieden het is zo misleidend dat ze beweren dat je altijd wind maar je wind helemaal nooit, wan als je denk dat je een ( voor beeld een TV van €1600 ). wint ben je zwaar bedrogen, wand er komt elke keer weer een die biet en dat lijkt wel nep er komen zulke rare namen voor dat ik niet kan geloven dat het een gewone burger is, en dan kan je het product ook gelijk kopen maar dan gaat het bedrag dat dat je hebt in gelegd , is dan je korting maar dan betaal je eigenlijk. En nog mals dat ik het mis lijdend maar ook diefstal voor mensen die het al niet veel hebben want die denken dat ze voor weinig een product kunnen krijgen het is SCHANDALIG VOOR WORDEN :evil:

Ik ben ook zo stom geweest om mee te doen ik ben daar door 70 euro kwijt geraakt hiermee wil ik mensen waar schuwen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Mike 89 schreef:Productveilingen.com is enorm misleidend ik vind dat de politiek zulke website moet laten verbieden het is zo misleidend dat ze beweren dat je altijd wind maar je wind helemaal nooit, wan als je denk dat je een ( voor beeld een TV van €1600 ). wint ben je zwaar bedrogen, wand er komt elke keer weer een die biet en dat lijkt wel nep er komen zulke rare namen voor dat ik niet kan geloven dat het een gewone burger is, en dan kan je het product ook gelijk kopen maar dan gaat het bedrag dat dat je hebt in gelegd , is dan je korting maar dan betaal je eigenlijk. En nog mals dat ik het mis lijdend maar ook diefstal voor mensen die het al niet veel hebben want die denken dat ze voor weinig een product kunnen krijgen het is SCHANDALIG VOOR WORDEN :evil:

Ik ben ook zo stom geweest om mee te doen ik ben daar door 70 euro kwijt geraakt hiermee wil ik mensen waar schuwen.
Wind?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door newmikey »

GJvdZ schreef:
Mike 89 schreef:...ze beweren dat je altijd wind maar je wind helemaal nooit
Wind?
Nou, wel als je veel bonen eet uiteraard :lol:

ronwilietskwijt
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2012 01:14

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door ronwilietskwijt »

Mooie MacBook Pro Retina geveild voor €150 (maak me gek)

1000 andere kopers worden ook gek en beginnen tegen het einde als een gek te bieden en de prijs gaat nauwelijks omhoog en ze blijven dus bieden.
Bij honderd keer bieden gaat de prijs van de macbook maar 100 x 1 cent omhoog naar € 151
Honderd keer bieden kost de bieder dus 100 x 50 cent en je verliest dus € 50 euro

Als alle 1000 bieders 100 keer bieden, dan wordt er totaal 100.000 keer geboden, waarbij de macbook in prijs maar € 100,- omhoog gaat naar € 250,- en dus zullen ze allemaal nog meer willen bieden.

Als 1000 bieders 100 x bieden (€ 50 euro aan biedpunten inzetten), dan heeft de de veilingsite € 50.000,- verdiend.
De macbook pro kost € 2000 en de veilingsite maakt dus meteen € 48.000,- winst op een macbook pro.

Vanwege de lage kans, om te winnen lijkt dit een zeer duur kansspel te zijn met vele verliezers en maar één grote winnaar en dat is productveilingen.com

hebikweer2013
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jan 2013 12:56

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door hebikweer2013 »

Wat zeurt Vintage of Facebook likes?
Dat een bedrijf zoveel likes heeft zegt niks...die kan je namelijk gewoon KOPEN!!

Rik1970
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 22:28

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door Rik1970 »

Het lijkt te mooi om waar te zijn dus dat is ook zo.
Ze zetten niet voor niets zoveel mooie voorbeelden op de site. Puur om mensen te strikken en geld afhandig te maken.
Alles positieve reacties worden door of in opdracht van deze "legale" dieven geplaatst!

De site zou per direct verboden moeten worden!

kimzsavv
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2013 00:23

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door kimzsavv »

Ik denk zelf dat deze website frauduleus is. Dit basseer ik op de volgende punten:

- Hoogstwaarschijnlijk zijn de likes van facebook gewoon gekocht.
- Er staan spelfouten in de algemene voorwaarden. Dit zie je niet snel gebeuren bij opgestelde voorwaarden van een bv.
- Je betaald geld wanneer je biedt, terwijl je op dat moment nog niet de zekerheid hebt of je de veiling ook daadwerkelijk gaat winnen.
- Er staat geen telefoonnummer meer vermeld op de website. Eerst stond er een 0900-nummer, maar deze is afgesloten wegens verdenking van fraude. Op de website zie je nu ook alleen maar een emailadres staan.
- Als je bij de KVK zoekt op het nummer dat op de website vermeld staat, kom je uit bij het volgende bedrijf: http://www.trinum.nl/ Alle gegevens van dit bedrijf en productveilingen komen overeen, maar op trinum.nl wordt er niets vermeld over productveilingen. Ook dit vind ik persoonlijk een beetje raar.

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door brokkel »

kimzsavv schreef:- Als je bij de KVK zoekt op het nummer dat op de website vermeld staat, kom je uit bij het volgende bedrijf: http://www.trinum.nl/ Alle gegevens van dit bedrijf en productveilingen komen overeen, maar op trinum.nl wordt er niets vermeld over productveilingen. Ook dit vind ik persoonlijk een beetje raar.
Niet geheel waar, alhoewel het niet direct op hun landingspagina vermeld is over productveilingen.com staat het wel vermeld (erg minimaal, dat wel) op de pagina Unieke concepten.

Voor de rest heb je trouwens wel gelijk, het is op zijn minst erg dubieus hoe het er aan toe gaat met dit soort "kansspelen".

Piepstoer
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2013 16:50

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door Piepstoer »

[Onbewezen, niet-onderbouwd bericht verwijderd door de Moderator]

sediek
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008 10:05

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door sediek »

Heeft er iemand ervaring met het opheffen van de account en de oorverdovende stilte van productveiling.com

Ik heb nu heel vaak gemaild en terugstorting van mijn geld gevraagd.
De eerste en laatste email is dat men niet terug stort, en dus ben je je geld kwijt.

daarna heb ik gevraagd mij te wijzen op de voorwaarden waar ik het terug kon lezen dat ik daarmee eens was.

Ik zie nergens in die voorwaarden dat men het bedrag niet zal terugstorten, wellicht ziet iemand anders het wel, wijs me erop dan kan ik deze issue stoppen.

Maar het feit blijft dat men na vele verzoeken nooit meer heeft gereageerd, ik hoop toch van harte dan anderen niet dezelfde ervaringen hebben.

Ik verneem graag wat uw ervaringen zijn als u uw account wilt opheffen wat er met uw geld gebeurd.


ze zijn ook niet aangesloten bij een geschillencommissie, je bent dus uitgeleverd aan hun welbevinden, dat hoeft gene probleem te zijn, maar ik ondervind die als negatief.

Ik ben niet uit op zwart maken van het bedrijf maar men zwijgt in alle talen.
heeft iemand anders een idee?

isthereto
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2014 15:58

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door isthereto »

Op 4 maart j.l. meegedaan aan een veiling van een ipad 64g + 4g en deze gewonnen. Blij en tevreden direct veiling- en administratiekosten betaald. De levering zou binnen 15 werkdagen geschieden.
Tot op heden, na 23 werkdagen, niets ontvangen en de status blijft “Betaald in afwachting van verzending”. Op gezonden mails wordt niet gereageerd! Dus al een paar keer gebeld naar het nr. 023 7433497 maar er is nooit een medewerker van productveiling aanwezig en er wordt een terugbel notitie gemaakt.

Raad eens, je wordt niet teruggebeld!

Het bedrijf Trinum B.V. de bedenkers van de site productveilingen.com neemt de telefoon dus op en geven de boodschap door. Als je vraagt wanneer er wel en medewerker van de veilingsite aanwezig is wordt steevast gemeld dat ze geen agenda bijhouden.
Bij de vraag wanneer er dan een medewerker aanwezig was zeggen ze ook dat niet te weten. Het bedrijfje in Heemstede is echter niet zo groot dat je dit alles niet weet.

Iemand ervaring hoe je nu verder moet gaan om je geld terug te krijgen dan wel je spullen tocht te krijgen?

isthereto
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2014 15:58

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door isthereto »

Over het al dan niet meedoen aan dit soort productveilingen zullen winnaars uiteraard ja zeggen en verliezers nee.

Ik als winnaar, die 15 werkdagen is eigenlijk ook al tamelijk lang, wacht na 25 werkdagen nog steeds op mijn gewonnen veiling prijs en heb diverse mails en telefoontjes gepleegd. De boodschap is dan dat je wordt teruggebeld. Dit gebeurt dus niet evenals de mails die blijven onbeantwoord.

M.a.w. Van winnaar wordt je dus uiteindelijk ook verliezer bij Productveilingen.com

jansen689
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2013 21:17

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door jansen689 »

nu heb ik een vraag .
ik heb dus het zelfde gedaan bij nummer1veiling.nl .
maar ze hebben nu geen veilingen meer maar de site is er nog wel.
ik heb nu nog steeds 59 punten over , ben ik die kwijt of kan ik geld terug krijgen.
ze reageren niet op mijn mail.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door encore »

wat denk je zelf?

Stephang
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2014 20:20

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door Stephang »

Hallo, hier hetzelfde probleem producten gewonnen. Maar er word niks geleverd. Ook geen enkele reactie hopen dat kassa er snel wat aan gaat doen. Wacht nog op een beamer en iPad. Terwijl ze gewoon doorgaan met deze praktijken. Kassa kom snel in actie voordat meer mensen slachtoffer worden.

Stephang
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2014 20:20

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door Stephang »

Hier exact hetzelfde, wacht ook op een iPad en beamer daar kun je naar fluiten en de politie doet ook geen flikker

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Stephang schreef:Hallo, hier hetzelfde probleem producten gewonnen. Maar er word niks geleverd. Ook geen enkele reactie hopen dat kassa er snel wat aan gaat doen. Wacht nog op een beamer en iPad. Terwijl ze gewoon doorgaan met deze praktijken. Kassa kom snel in actie voordat meer mensen slachtoffer worden.
Dan zou je het bij Kassa neer moeten leggen - je zit hier bij Radar!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Iemand ervaring met productveilingen.com?

Ongelezen bericht door dhc »

Stephang schreef:Hier exact hetzelfde, wacht ook op een iPad en beamer daar kun je naar fluiten en de politie doet ook geen flikker

Nee, waarom zouden ze? Geef een reden waarom de politie iets zou moeten doen? Komen ook niet als je bakker je een halfje wit ipv bruin geeft.

Gesloten