LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Barbabientje.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
bz63
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:32

Barbabientje.nl

Ongelezen bericht door bz63 »

Op 8 mei een top besteld bij webwinkel Barbabientje. Na meer dan een week arriveerde het pakketje eindelijk. Helaas zaten er twee vreemde 'bobbels' aan de bovenkant, aan weerszijden van het middenstuk. Daarbij is de voorkant korter dan de achterkant. De top is niet te dragen, het geld dus weg gegooid. Geen van deze zaken stond vermeld bij de omschrijving. Op mijn e-mails werd niet gereageerd. Sterker, mijn beleefde opmerkingen in het gastenboek worden verwijderd en het lijkt erop alsof mijn IP-adres geblokkeerd is. Wat een vervelende ervaring. Zijn er meer mensen die slechte ervaringen met deze webshop hebben?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Barbabientje.nl

Ongelezen bericht door sephora30 »

RETOURNEREN EN RUILEN
Het retourneren en ruilen van kleding is niet mogelijk. Lees daarom de gehele advertentie van het kledingstuk dat u wilt bestellen om er zeker van te zijn dat het voldoet aan uw wensen. Meet voor alle zekerheid de maten na bij uzelf. Wanneer deze maten overeenkomen kunt u er zeker van zijn dat het kledingstuk past.


Ik denk dat dit in strijd is met de wet!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Barbabientje.nl

Ongelezen bericht door sephora30 »

Staan ook geen contactgegevens op de site alleen kamer v koophandel nummer. Ook in strijd met de wet.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Barbabientje.nl

Ongelezen bericht door olaf79 »

Inderdaad in strijd met de wet. De wettelijke termijn van 7 werkdagen om te kostenloos een koop op afstand te mogen ontbinden, is daarmee verlengt tot 3 maanden.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Barbabientje.nl

Ongelezen bericht door sephora30 »

@bz63,

misschien even contact opnemen met kamer van koophandel?

bz63
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:32

Re: Barbabientje.nl

Ongelezen bericht door bz63 »

Tja, allemaal leuk en aardig (dank voor de berichten), maar er wordt niet op mijn e-mails gereageerd. Naar mijn geld kan ik dus fluiten.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Barbabientje.nl

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja,maar goed ,voor het bestellen ,heb je dus in de voorwaarden kunnen lezen dat je niet kon ruilen?
Dan krijg je toch al argwaan?
Dus wat saphora zegt,melding van maken bij kvk...

Je geld ben je kwijt,tot zover...maar ??

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Barbabientje.nl

Ongelezen bericht door sephora30 »

In principe ben je je geld niet kwijt want je hebt het recht om binnen 7 dagen de spullen retour te sturen en je geld terug te krijgen.

De webwinkel is hier fout om jou die gelegenheid niet te geven.

Alleen het is inderdaad zo, je recht hebben en krijgen zijn 2 verschillende dingen :?

Maar neem contact op met met kamer v koophandel, mss kunnen zij iets voor je betekenen.

Kaleen
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2011 18:34

Re: Barbabientje.nl

Ongelezen bericht door Kaleen »

Barbabientje.nl voldoent idd totaal niet aan de wet koop-op-afstand.

Probleem met deze wet is dat deze op geen enkele manier wordt afgedwongen. Het lijkt meer een 'guideline' dan een WET. Zelfs grote internetwinkels met tonnen omzet lijken lak aan de wet te hebben.

Ik vraag me af waarom deze wet uberhaupt is bedacht... Het overgrote deel van de webwinkels houd zich er toch niet aan en het is als consument gewoon onmogelijk je recht te halen. Je kan niet eens naar de rechter of incasso bureau's stappen voor het gemiddelde bedrag dat wordt uitgegeven in een webwinkel. Kwalijke zaak! Schaf de wet dan maar af dan kan iedere webwinkel weer gewoon zijn eigen regels hanteren. Weet je als consument tenminste weer waar je aan toe bent

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Barbabientje.nl

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja,misschien vind je me een zeurpiet maar daarom koop ik echt bijna ik zeg dus bijna nooit wat in webshops.
Alleen waarvan ik weet ,die zijn 100% oke,daar zijn er paar van.
En is er wat kan je naar de winkel om te ruilen...
Verder hou ik het voor gezien..koop wel in de winkels

LadySwitch
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mei 2012 14:50

Re: Barbabientje.nl

Ongelezen bericht door LadySwitch »

Kaleen schreef:Barbabientje.nl voldoent idd totaal niet aan de wet koop-op-afstand.

Probleem met deze wet is dat deze op geen enkele manier wordt afgedwongen. Het lijkt meer een 'guideline' dan een WET. Zelfs grote internetwinkels met tonnen omzet lijken lak aan de wet te hebben.

Ik vraag me af waarom deze wet uberhaupt is bedacht... Het overgrote deel van de webwinkels houd zich er toch niet aan en het is als consument gewoon onmogelijk je recht te halen. Je kan niet eens naar de rechter of incasso bureau's stappen voor het gemiddelde bedrag dat wordt uitgegeven in een webwinkel. Kwalijke zaak! Schaf de wet dan maar af dan kan iedere webwinkel weer gewoon zijn eigen regels hanteren. Weet je als consument tenminste weer waar je aan toe bent
Zelfs al fungeert deze wet als een 'guideline' dan nog is deze van belang. Zou een mooi zootje worden als alle webshops hun eigen regels gaan hanteren... Ik denk dat een deel van het probleem ook wordt veroorzaakt door de consument zelf. Naar mijn mening gaan teveel mensen zomaar akkoord met al dan niet correcte voorwaarden. Klagen is heel makkelijk natuurlijk...

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Barbabientje.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

Kaleen schreef:Probleem met deze wet is dat deze op geen enkele manier wordt afgedwongen. Het lijkt meer een 'guideline' dan een WET. Zelfs grote internetwinkels met tonnen omzet lijken lak aan de wet te hebben.
Dat komt omdat je in civiele zaken in beginsel zelf voor dergelijke rechten moet opkomen. Consumenten worden een beetje geholpen door bijvoorbeeld de Consumentenautoriteit die boetes kan opleggen en belangenorganisaties die 'in naam van' procederen (bijv. HCC/Dell).
Kaleen schreef:Ik vraag me af waarom deze wet uberhaupt is bedacht...
Dat zul je moeten vragen aan het Europese Parlement, daar komt de richtlijn (die trouwens al weer uit '97 is) vandaan waar de 'Wet Koop op Afstand' een implementatie van is. Overigens wordt die in 2013 uiterlijk vervangen door 2011/83/EU.
Kaleen schreef:Het overgrote deel van de webwinkels houd zich er toch niet aan en het is als consument gewoon onmogelijk je recht te halen. Je kan niet eens naar de rechter of incasso bureau's stappen voor het gemiddelde bedrag dat wordt uitgegeven in een webwinkel. Kwalijke zaak!
Dit is niet waar.

Kaleen
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2011 18:34

Re: Barbabientje.nl

Ongelezen bericht door Kaleen »

LadySwitch schreef:
Kaleen schreef:Barbabientje.nl voldoent idd totaal niet aan de wet koop-op-afstand.

Probleem met deze wet is dat deze op geen enkele manier wordt afgedwongen. Het lijkt meer een 'guideline' dan een WET. Zelfs grote internetwinkels met tonnen omzet lijken lak aan de wet te hebben.

Ik vraag me af waarom deze wet uberhaupt is bedacht... Het overgrote deel van de webwinkels houd zich er toch niet aan en het is als consument gewoon onmogelijk je recht te halen. Je kan niet eens naar de rechter of incasso bureau's stappen voor het gemiddelde bedrag dat wordt uitgegeven in een webwinkel. Kwalijke zaak! Schaf de wet dan maar af dan kan iedere webwinkel weer gewoon zijn eigen regels hanteren. Weet je als consument tenminste weer waar je aan toe bent
Zelfs al fungeert deze wet als een 'guideline' dan nog is deze van belang. Zou een mooi zootje worden als alle webshops hun eigen regels gaan hanteren... Ik denk dat een deel van het probleem ook wordt veroorzaakt door de consument zelf. Naar mijn mening gaan teveel mensen zomaar akkoord met al dan niet correcte voorwaarden. Klagen is heel makkelijk natuurlijk...
Niet echt. Je zou er nu vanuit horen te gaan dat als je iets koopt in een webwinkel je het retour mag sturen. Veel webwinkels hebben hier schijt aan en vermelden dat retour sturen niet mag. Hoe haalt TS nu haar recht?

Als het niet verplicht zou zijn zou je bij iedere webwinkel dus na moeten kijken of retour sturen mag of niet. Mag je het niet bestel je er niet. Je kan dus niet langer 'blindelings' van iets uitgaan en dus in deze problemen raken

Kaleen
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2011 18:34

Re: Barbabientje.nl

Ongelezen bericht door Kaleen »

ArneLH schreef:
Kaleen schreef:Probleem met deze wet is dat deze op geen enkele manier wordt afgedwongen. Het lijkt meer een 'guideline' dan een WET. Zelfs grote internetwinkels met tonnen omzet lijken lak aan de wet te hebben.
Dat komt omdat je in civiele zaken in beginsel zelf voor dergelijke rechten moet opkomen. Consumenten worden een beetje geholpen door bijvoorbeeld de Consumentenautoriteit die boetes kan opleggen en belangenorganisaties die 'in naam van' procederen (bijv. HCC/Dell).

Dan doen ze echt niet voor lage bedragen voor verzendkosten. Als de webwinkel gewoonweg weigert iets retour te sturen heb je geen mogelijkheid je recht te halen. NIEMAND ook geen belangenorganisatie gaat voor enkele tientjes of zelfs honderden euro's ook maar een briefje sturen. Laat staan een procedure opstarten.

Je recht niet kunnen halen is hetzelfde als geen recht hebben
Kaleen schreef:Ik vraag me af waarom deze wet uberhaupt is bedacht...
Dat zul je moeten vragen aan het Europese Parlement, daar komt de richtlijn (die trouwens al weer uit '97 is) vandaan waar de 'Wet Koop op Afstand' een implementatie van is. Overigens wordt die in 2013 uiterlijk vervangen door 2011/83/EU.
Kaleen schreef:Het overgrote deel van de webwinkels houd zich er toch niet aan en het is als consument gewoon onmogelijk je recht te halen. Je kan niet eens naar de rechter of incasso bureau's stappen voor het gemiddelde bedrag dat wordt uitgegeven in een webwinkel. Kwalijke zaak!
Dit is niet waar.
Dat is het wel. Ik heb honderden webwinkels bekeken. 95% daarvan gaat de fout in.

Kaleen
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2011 18:34

Re: Barbabientje.nl

Ongelezen bericht door Kaleen »

ArneLH schreef:Consumenten worden een beetje geholpen door bijvoorbeeld de Consumentenautoriteit die boetes kan opleggen en belangenorganisaties die 'in naam van' procederen (bijv. HCC/Dell).
Jij ziet geen verschil tussen grote bedrijven zoals HCC en DELL en iemand die een 2e hands topje besteld :roll:

Grote bedrijven halen hun recht wel. Jij en ik niet.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Barbabientje.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

Kaleen schreef:Dat is het wel. Ik heb honderden webwinkels bekeken. 95% daarvan gaat de fout in.
Het eerste deel van jouw zin klopt inderdaad wel (helaas), ik bedoelde meer wat er achteraan kwam.

bz63
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:32

Re: Barbabientje.nl

Ongelezen bericht door bz63 »

Beste allen,

Mijn berichtje op Radar heeft (eindelijk) een reactie van de eigenaar van Barbabientje uitgelokt en ik heb mijn geld terug gekregen... Zo zie je maar, de aanhouder wint:-). Een goede les voor mij, en hopelijk ook anderen.

Gesloten