LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
AliasMarianne
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2013 20:50

MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Ongelezen bericht door AliasMarianne »

Ik adviseer om niet meer te bestellen bij MS Mode online, omdat als je achteraf wilt betalen, je dit voortaan moet doen via After Pay. Als je dan alles invult zoals het hoort, kom je daar niet doorheen ! Goede service MS Mode...... Ik had iets willen bestellen maar dat is er nu niet meer. Is dus intussen uitverkocht.
Dan bel je naar MS Mode en dan krijg je het advies om After Pay te bellen. Maar ja, die zijn er maar tot 16.00 uur, service kan niet op !!!! Maar ik ben toch klant van MS Mode of niet ? Ik ben geen klant van After Pay, dat hebben zij zo geregeld, ik niet !
Dan wil je de bestelling telefonisch doorgeven omdat het online niet lukt, maar dat kan natuurlijk weer niet.
Daarom mijn advies: NIET daar bestellen, ga gewoon naar Wehkamp of zo, die doen tenminste niet moeilijk....
Ga zo door MS Mode !!!! Mijn kaart ga ik ook zo annuleren, hoef ik ook niet meer.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Ongelezen bericht door dhc »

Wat een drama....ik eis kamervragen en een parlementair onderzoek...

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Ongelezen bericht door Rim69 »

Jij bent diegene die achteraf wil betalen. Er zijn ook andere methoden. Dat After Pay een probleem heeft daar kan MS Mode niets aan doen. Als jouw bank een storing heeft kan je ook niet via iDeal betalen. Is dat dan ook de schuld van MS Mode? :roll:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Ongelezen bericht door nevermind »

NIET daar bestellen, ga gewoon naar Wehkamp of zo
Tip:
Zoek op Wehkamp hier op het forum, dan zou je verrast zijn.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Ongelezen bericht door Isabel1 »

hai, ik heb er nooit problemen mee gehad, werkt bij mij prima, nu betaal ik niet met after pay, want ik betaal met ideal maar ik heb echt nooit problemen gehad.

als je after pay niet fijn vind (wat natuurlijk kan) moet je er misschien voor kiezen om niet achteraf te betalen. maar kun je gewoon met ideal of creditcard betalen.

ik zie niet in waarom de winkel opeens afgeschreven moet worden alleen omdat ts niet blij is met een van de betaalmethoden.

isabel

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Ongelezen bericht door nevermind »

Isabel1 schreef: ik zie niet in waarom de winkel opeens afgeschreven moet worden alleen omdat ts niet blij is met een van de betaalmethoden.

isabel
Ik lees niets anders in andere topic.
Als er eens iets mis gaat, wordt meteen geroepen, om daar niet meer te kopen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Ongelezen bericht door olaf79 »

dhc schreef:Wat een drama....ik eis kamervragen en een parlementair onderzoek...
VN in spoedzitting bijeen...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Ongelezen bericht door olaf79 »

AliasMarianne schreef:Ik adviseer om niet meer te bestellen bij MS Mode online, omdat als je achteraf wilt betalen, je dit voortaan moet doen via After Pay. Als je dan alles invult zoals het hoort, kom je daar niet doorheen ! Goede service MS Mode...... Ik had iets willen bestellen maar dat is er nu niet meer. Is dus intussen uitverkocht.
Dan bel je naar MS Mode en dan krijg je het advies om After Pay te bellen. Maar ja, die zijn er maar tot 16.00 uur, service kan niet op !!!! Maar ik ben toch klant van MS Mode of niet ? Ik ben geen klant van After Pay, dat hebben zij zo geregeld, ik niet !
Dan wil je de bestelling telefonisch doorgeven omdat het online niet lukt, maar dat kan natuurlijk weer niet.
Daarom mijn advies: NIET daar bestellen, ga gewoon naar Wehkamp of zo, die doen tenminste niet moeilijk....
Ga zo door MS Mode !!!! Mijn kaart ga ik ook zo annuleren, hoef ik ook niet meer.
Tsja, het is en blijft wel een enorm risico wat MS Mode neemt door jouw spullen onbetaald te leveren. Dat risico geven ze uit handen aan After Pay. De service om achteraf te betalen zonder rente is natuurlijk perfect. Dat de After Pay na 16 u niet meer bereikbaar is, is vervelend.
Bij wehkamp kost achteraf betalen je 15% rente...Alsof je daar op zit te wachten.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Als er eens iets mis gaat, wordt meteen geroepen, om daar niet meer te kopen.
er is nog niet eens iets mis gegaan, ts heeft niet eens besteld.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wat bedoel je met; 'je komt er niet door'?

Sabje_a
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2013 16:04
Locatie: Ergens op Aarde

Re: MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Ongelezen bericht door Sabje_a »

Volgens mij heeft dit meer te maken met een storing bij jouw bank. Er zijn toch andere betaalmtehodes op die website?

Van mijn moeder weet ik dat ze ook bij MS-achtige websites betelt, maar nooit problemen mee gehad. Hoewel jouw situatie ook niet echt een "porbleem" gemarkeerd kan worden. Ik heb ook het idee dat mensen bij 1 "minder pelzierige ervarin" direct hier inlogt er maar op los klaagt.

mh73

Re: MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Ongelezen bericht door mh73 »

Als webwinkel moet je een achteraf betaal methode aanbieden. Omdat veel mensen in de praktijk toch niet zo vriendelijk zijn om de rekening te betalen, en webwinkel niet voor die kosten op willen draaien, besteden webwinkels dat uit aan tussenpersonen zoals After Pay.
Die tussenpersonen zijn natuurlijk niet zo gek om, als ze het kunnen voorkomen, risico te gaan lopen. Dus doen ze een aantal checks voordat een klant op die manier mag betalen. Heb je bijvoorbeeld een BKR registratie, dan kom je niet door die check heen en kun je niet met After Pay betalen.
Vaak blijken de checks zo streng te zijn, dat ook mensen zonder schulden niet met After Pay kunnen betalen. En dat is natuurlijk weer niet de bedoeling.

Stampster
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 mar 2012 22:14

Re: MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Ongelezen bericht door Stampster »

mh73 schreef:Als webwinkel moet je een achteraf betaal methode aanbieden. Omdat veel mensen in de praktijk toch niet zo vriendelijk zijn om de rekening te betalen, en webwinkel niet voor die kosten op willen draaien, besteden webwinkels dat uit aan tussenpersonen zoals After Pay.
Die tussenpersonen zijn natuurlijk niet zo gek om, als ze het kunnen voorkomen, risico te gaan lopen. Dus doen ze een aantal checks voordat een klant op die manier mag betalen. Heb je bijvoorbeeld een BKR registratie, dan kom je niet door die check heen en kun je niet met After Pay betalen.
Vaak blijken de checks zo streng te zijn, dat ook mensen zonder schulden niet met After Pay kunnen betalen. En dat is natuurlijk weer niet de bedoeling.
Even zijdelings off-topic, maar overigens vergeten heel veel mensen dat de betaalmethode 'creditcard' voor de wet ook onder 'achteraf betalen' valt. Op het moment dat je met creditcard betaalt, wordt het geld niet direct van je rekening afgeschreven. Er wordt een reservering op je creditcard gemaakt. De creditcardmaatschappij staat tegenover de begunstigde garant dat het bedrag betaald wordt. Het bedrag betaal je als klant enkele weken later zelf terug aan de creditcardmaatschappij.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Ongelezen bericht door mylo1 »

er zijn mensen [net als ik] die geen creditkaart [willen] hebben en niet internetbankieren :wink:
Je kon gewoon met een acceptgiro betalen..maar dat schijnt steeds minder te worden..baal hier ook van
...en heb weinig vertrouwen in elk ander betaalsysteem
Tussen haakjes [ben zelf met wehkamp bezig..nou ja zij met mij..hoop ik !]

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Ongelezen bericht door Jolijn »

Of je nu een acceptgiro met internetbankieren overmaakt of bij de bank in de bus doet, maakt toch geen verschil?

Sabje_a
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2013 16:04
Locatie: Ergens op Aarde

Re: MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Ongelezen bericht door Sabje_a »

Acceptgiro wordt steeds minder als optie aangegeven. Er wordt veel meer gewerkt met creditcards of paypal en ideal. Het is een vertrouwenszaak inderaad, maar als een bedrijf kiest voor een van deze opties, heb jij er als klant niets meer over te zeggen.

Niet tevreden? Gewoon ergens anders winkelen. Er zijn genoeg webwinkels waar je wel met meerdere opties kan betaleb. Klingel, Zalando, Asos etc. zijn hier enkele voorbeelden van.

Jah, maar of er ook MS-acthige websites zijn? Het is wel een oudere doelgroep.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Ongelezen bericht door GJvdZ »

nevermind schreef:
NIET daar bestellen, ga gewoon naar Wehkamp of zo
Tip:
Zoek op Wehkamp hier op het forum, dan zou je verrast zijn.
Wehkamp is met voorsprong de grootste, dus niet zo gek dat je daar ook meer klachten van vindt. Het wordt pas interessant als je de percentages weet, niet de absolute aantallen. Menig bedrijf zou graag de hoeveelheid klachten van Wehkamp hebben....

Jolanda108
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jul 2007 16:23

Re: MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Ongelezen bericht door Jolanda108 »

Ik zal ook NEVER Nooit meer iets bestellen via de webshop van MS Mode.
Heb 2 shirts gekocht daar, maar tot mijn verbazing ontving ik het verkeerde. Kan gebeuren: contact gezocht met MS MODE per mail (telefonisch is het te duur vind ik). Hier word ik vriendelijk verzocht om de verkeerde bestelling te retourneren. Dezelfde dag nog gedaan! Dacht dat het hiermee was afgedaan.
Wordt nu bestookt met mailtjes dat ik het shirt moet betalen dat ik nooit heb ontvangen (een van de twee hadden ze er al afgehaald). Krijg de ene aanmaning na de andere van afterpay. Heb nu zowel Afterpay als MS Mode dezelfde mail gestuurd: of ze alsjeblieft hun administratie op orde willen brengen, want ik betaal niet voor iets wat ik nooit heb ontvangen. Heb ook gezegd dat ik volgende week contact opneem met Tros Radar en dat we op dit moment elk verzonden mailtje gaan copieren als bewijs dat de fout niet bij ons ligt. Dat zij straks kosten maken (deurwaarder)....wij niet.
Misschien niet helemaal eerlijk om nu al iets ervan op internet te plaatsen. Mocht dit opgelost worden door hen, dan zal ik dit zeker melden. Afterpay is weer afhankelijk van MS Mode...maar ik voel me net een pingpongballetje die heen en weer wordt geslagen. Voel me niet serieus genomen meer.

Jolanda108
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jul 2007 16:23

Re: MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Ongelezen bericht door Jolanda108 »

Ik had ook hier iets geschreven over mijn ervaringen met MS Mode en Afterpay
AFTERPAY heeft er alles aan gedaan om dit probleem op te lossen
Tot mijn verrassing ben ik zelfs vanmorgen persoonlijk gebeld door hen
MS Mode....deze webshop...dat is voor mij verleden tijd. Ik bezoek
gewoon de winkel hier in mijn woonplaats.
Maar AFTERPAY heeft mijn vertrouwen voor 100% terug. Durf met hen wel weer in zee te gaan

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MS Mode (of is het M&S Mode) en After Pay

Ongelezen bericht door alfatrion »

mh73 schreef:Als webwinkel moet je een achteraf betaal methode aanbieden.
Voor goederen gaat de wet uit van gelijk over steken en hiervan mag in het nadeel van de consument bedongen worden dat de helft vooruit betaald moet worden. Er hoeft geen betaalmethode worden aangeboden waarbij pas achteraf betaald kan worden. Alle methodes waarbij meer dan de helft vooruit moet worden betaald zijn in strijd met half dwingende wetgeving.

Gesloten