LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Marktplaats.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Gast

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb nog steeds geen e-bay account. Dat is dus nog veel erger?

dat ligt eraan,

als je al die tijd hebt lopen twijfelen , dan is dat wel vrij tragisch ja..

als het komt doordat je bewust geen ebayer wilt zijn, dan is dat jouw goed recht om daar voor te kiezen.

ik zeg alleen dat volwassen zakenmensen die nu nog ebay moeten gaan ontdekken dat ze dan erg achter de feiten aanhollen.

das geen schande, alleen zakelijk gezien niet zo interessant.

Gast

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Gast »

ebay is op zijn retour, het hoogtepunt is nu weer voorbij.
van de 100 artikelen die mensen listen wordt hoogstens 10%verkocht.
4 jaar geleden lag dat aantal op 70 %.

de meeste particulieren zijn al een keer flink belazerd op ebay en gaan weer liever naar de winkel of..
de hype is eraf, de spanning is eraf.
5 jaar geleden was het nog stoer om te zeggen dat je iets via internet had gekocht, want dan was je een durfal, met lef!

nu doet elke oude mien haar boodschappen via internet dus het spannende is er echt af.

tja.. goede oude tijden!!

Gast

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb al een paar keer goed zaken gedaan op marktplaats. Maar het ging altijd om kleine bedragen. Ik zou zeggen als het om grote aankopen gaat met veel euro's, zoek dan gewoon iets in de regio en ga het persoonlijk ophalen. Dan moet je natuurlijk je geld of je produkt niet uit het oog verliezen zoals vaak te zien is bij Peter R. de Vries. :wink:

loerder

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door loerder »

Met verbazing lees ik de ,,wijsheden,, van Gast,

Dit toppic ginh toch over opgelicht worden door Marktplaats?

Webmaster, bij deze protest

Groet.
Falco

oom agent
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 okt 2003 03:15

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door oom agent »

Al regelmatig aankopen gedaan via Marktplaats.nl en 2dehands.nl. :)
Nog nooit niet bedonderd omdat ik altijd de spullen ging afhalen bij de aanbieder, en niet laten opsturen ook niet onder rembours want dan mag je het pakket pas openen als je aan de postbode betaald heb. Dus je kan dan wel betalen voor een doos met stenen o.i.d.

resp00120022

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door resp00120022 »

Hallo allemaal,

Ik heb via Marktplaats meerdere advertenties geplaatst en tot de laatste eigenlijk geeb problemen gekend. Maar er is daar wel iets gaande wat met hun portemonee te maken heeft. Ik had nl. zopas een lap-top computer aangeboden voor 150 euro en ik wilde dat bedrag er voor hebben en zeker niet meer. Binnen een uur na de plaatsing kwam een bieder en die ging over de 200 euro (vreemd want er was geen enkele aanleiding om zoveel te bieden). Hierna kreeg ik de melding van Marktplaats dat mijn advertentie boven de 200 euro was gekomen en of ik maar even 6 eurootjes wilde dokken en zolang was de advertentie geblokkeerd. Oke, betalen dus maar. Maar het vreemde is dat ik van de bieder geen reactie op mijn e-mail gehad heb en de laptop uiteindelijk aan iemand anders (de 2e bieder) heb verkocht voor 160 euro. Ik heb het sterke vermoeden dat de prijs door Marktplaats omhoog gedreven wordt om zo hun geld binnen te krijgen. Ik kan dit helaas niet hard maken maar het riekt wel omdat ik deze werkwijze van meerdere mensen heb vernomen. Nu vind ik het ook wel prima dat men geld wil vissen maar doe dat dan op een eerlijke manier.

Groet,
Casper Kleverwal.

Martindijkmans

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Martindijkmans »

Ja ook ik heb geregeld problemen met marktplaats gehad.
Ineens gedeactiveerde advertentie's toto ik zou betalen.
Of verwijderde omdat ik zogenaamd een handelaar zou zijn of dat het om een "snelgeldverdien advertentie zou gaan"?

Kortom er is maar een oplosing, boycotten dat marktplaats.

ookhier

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door ookhier »

Voor de twee hierboven staande inzenders:

Gewoon de advertentie opnieuw plaatsen als marktplaats hem verwijdert.
Er loopt een groot aantal pretbieders rond waar je nooit meer wat van hoort.
Met die laptop ligt dat er duimendik bovenop.

Bij advertenties onder de tweehonderd euro: never en nooit suggeren dat er meer stuks te koop zijn. Of een totaal bedrag noemen voor alles.

Ik zet bij mijn advertenties altijd dat ik als bedrijf adverteer. Van marktplaats nog nooit problemen gehad dat ik daarom niet gratis mocht adverteren. Ik adverteer dan ook met hele mooie goederen voor een scherpe prijs en ze weten dat ik goedgehumeurd bel als de advertentie onterecht verwijderd wordt. Bij de twee verwijderde advertenties lag het aan mijn formulering.

Zwolse_Hendrik

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Zwolse_Hendrik »

Zelf nog nooit probleempjes gehad met MP.

Als je vind dat MP je onterecht 6 eurootjes afschrijft, dan kun je deze via je bank binnen 30 agen weer terug laten schrijven.

ff tussendoor

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door ff tussendoor »

Een aantal weken terug had ik een produkt op marktplaats staan, een produkt met bijbehorend accesoire. Werd ook alleen samen verkocht.

Afijn, werd flink op geboden, op een gegeven moment € 110, had zelfs al 1500 bezichtigingen. En was daar wel tevreden mee. Zelfs nog na een week keurig volgens de regels de advertentie "omhoog" gebeld. (wat me tegenviel, want hij kwam alleen in de rubriek zelf opnieuw, en niet als je een trefwoord intypte, wat de meesten doen als ze wat zoeken op marktplaats, maar goed)

Na een dag of 10 stond er in die rubriek opeens een precies dezelfde advertentie, zelfde tekst (en dat was een behoorlijke lap!) en met notabene MIJN foto!! Gelukkig had die mijnheer zijn telefoonnummer er bij gezet, dus ik heb gelijk gebeld dat ik dat oneerlijke en verwarende concurrentie vond. Mijnheer weigerde de advertetnie te verwijderen, paste de tekst 3 regels aan, maar het bleef gewoon een kopie van die van mij.

Afijn, gelijk MP ingelicht. Ondertussen kreeg ik dreigmail van die ene mijneer binnen, dus ook er achter aan gegooid. Na een paar uur werd de advertentie verwijderd, en mijnheer de toegang geweigerd.

Simpel natuurlijk... hij maakte een nieuw adres aan en plaatste hem gewoon weer. Dit keer wél op de goede manier, eigen tekst en eigen foto, dus niets aan de hand. Zou je zeggen....

Maar de volgende dag was mijn advertentie zonder reden verwijderd! Natuurlijk gelijk gemaild met MP, en of dit te maken had met dit akkefietje met die mijnheer, daar hij me dreigde er voor te zorgen dat mijn produkt onverkoopbaar zou worden.

Kreeg ik mail terug... wat er allemaal aan de hand was en of ik de details en evt. dreigmail bij wilde voegen (alsof ik dat nog niet gedaan had!). Afijn, ik heb alles wat er maar heen en weer gegaan was bij elkaar gevoegd en tot op heden nog geen uitleg gehad.

Ja, men wilde beweren dat mijn produkt duurder was dan € 200. Nou, het produkt werd 6 jaar geleden aangeschaft voor fl. 325, dus hoe kan dat nou opeens meer waard zijn? Ook beweerde men dat ik me niet aan de regels hield, ik bood nml. 2 produkten in één advertentie aan. Ja, tuurlijk, het hoorde bij elkaar! Als ik een fiets met fietstassen verkoop, of een skelter met kar, gaat die vlieger toch ook niet op?

Ik had gevraagd om de gegevens van de bieders, daar ik hen niet kon bereiken omdat mijn advertentie geblokkeerd was. Maar dan moest ik maar ff € 6 betalen. Mooi niet dus. Ik heb een flinke poos gezocht op MP en de bieders via andere advertenties kunnen achterhalen, ze kunnen benaderen en hem uiteindelijk verkocht voor € 110, maar de lol is er wel af op deze manier.

En natuurlijk stond mijnheer er nog weken op met zijn advertentie. Ook al had ik alle gegevens doorgegeven, had hij dezelfde gegevens er weer bij staan (alleen ander emailadres), nee, ik die aan de bel trok werd er uit geknikkerd!

Dus bij deze, Liesbeth en Bonnie (medewerkers MP), mochten jullie hier toevallig op stuiten, behandel mensen naar eer en geweten, en meet niet met 2 maten!

Trouwens, die lui die steeds iedere dag hun advertentie verwijderen en opnieuw plaatsen, die kunnen ook verwijderd worden voor mijn part. Ik vind dat wel zo flauw. Ben je aan het bieden, is de advertentie weer verwijderd, zo blijf je bezig. Ik ga er iig niet meer op in. Die tip werd hier trouwens gegegeven, verwijderen en opnieuw plaatsen. Nou, volgens mij verlies je er alleen maar mee. Er wordt alleen maar steeds een laag bod geboden, want kans om steeds hoger te bieden heb je niet. Zo erger ik me al tijden aan bepaalde personen die iedere dag met hun achterlijke ouderwetse fietsen op marktplaats staan. Eentje geheid al 3 maanden, en nog nooit verkocht. Al gezakt van 100 naar 60, nou, als je die een week had laten staan, was je hem kwijt geweest. Nu gaan mensen er met een boog om heen. En gelijk hebben ze. Kijk, als je na een week je artikel weer opnieuw plaats als je weinig respons hebt gehad, vind ik niet erg, maar iedere dag weer dezelfde advertentie tegenkomen, hangt mij iig de keel uit.

Onder aan advertenties staat "tip de webmaster" houdt iemand zich niet aan de regels? klik hier. Nou, als je dat doet, krijg je een standaard emailtje dat je via het contactformulier een klacht kunt indienen. Toen ik eens wees op die mijnheer die iedere dag zijn advertenties opnieuw plaatst, meerdere met een totale waarde van bijna € 1000 kreeg ik te horen dat dat volgens de regels was. Nou vraag ik je... hoe kan het dan dat mijn advertentie NIET aan de regels voldeed?

Ik heb het hen gevraagd, maar tot op heden geen antwoord>

Ondanks mijn klaagzang hier, ben ik verder wel tevreden. Heb er ook leuke dingen vandaan gehaald. Overgaan naar Ebay? Heb er gekeken een paar keer, maar het aanbod is zoveel kleiner vergeleken met MP. Typ maar eens het woord "skelter" in bij beide sites. Dat scheelt al snel een paar honderd!

Marktplaats, gratis adverteren. Nou, ammereet. Ze verdienen goud iedere volle week dat een advertentie staat en omhoog gebeld wordt door onschuldige burgers. En dan die lullige nepbieders die je artikel opeens boven de € 200 gooien, zodat je weer mag betalen. En de bieder? Die zie je nooit weer, maar je geld ben je kwijt.

Ach, ik snap ook wel dat je op een gegeven moment je mail gaat schiften, want zo te lezen hier ben ik niet de enige die klachtmailtjes stuurt. En volgens mij zijn er niet zoveel die er werken, tot nu toe alleen nog maar "standaard" berichten gerkegen van Liesbeth en Bonnie...

Nou, dit wilde ik ff kwijt.

Gast

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Gast »

En dan die ***lige nepbieders die je artikel opeens boven de € 200 gooien, zodat je weer mag betalen. En de bieder? Die zie je nooit weer, maar je geld ben je kwijt.
Heb je al 201 euro geboden op de advertentie van die kerel die jou dreigmail stuurde?

joopmaf
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2003 23:06

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door joopmaf »

Was een leuke site maar nu het crisestijd is lopen ze alleen maar te melken. Is verkocht aan ebay en die wil alleen maar centen zien.
Oplichters op marktplaats ? de grootste oplichters zijn ze zelf :P

Heidi00000000000
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2009 20:49

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Heidi00000000000 »

Ik zet het vaak ook op speurders.nl maar heb ook dingetjes op marktplaats gezet maar dan alleen gratis advertentie's en dat gaat goed. Maar als iets boven de 200 euro is zet ik het altijd op speurders want daar is het gratis.

joopmaf
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2003 23:06

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door joopmaf »

Ik had een artikel geplaatst van 100 euro, staat na twee dagen op pagina 7.
Dus ik denk haal de advertentie weg en plaats hem opnieuw. 5 min later een mail van Marktplaats,(advertentie verwijderd) je mag maar een keer gratis plaatsen. Je kunt hem wel weer naar boven bellen.

gewoon oplichters joh .

Dan maar bij speurders. :P

sjefke001
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2008 15:18

Re: Opgelicht door Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door sjefke001 »

Ik adverteer vooral zakelijk bij marktplaats. Eerst was dat gratis en kon je voor € 1,50 je advertentie omhoog plaatsen. Ik deed dit trouw elke week.

Vervolgens kon je gaan kiezen of je gratis wilde adverteren, of voor € 35,00 een jaaradvertentie plaatste waarbij je een keer per maand omhoog werd geplaatst. Bij de gratis advertentie kostte het omhoog plaatsen ineens € 5,00...

Vervolgens werd het tarief € 59,00 voor een jaar advertentie. Als je niet goed las, kreeg je voor € 35,00 een advertentie voor 3 maanden...

De mensen gaan je zelfs bellen als je advertentie bijna afloopt.... Maak je advertenties gratis en gooi die acquisitie eruit!

Maar goed, ik ga geen advertentie meer plaatsen daar. Nu 147 pagina's á 30 advertentie per pagina.... hoe val je dan nog op???

Marktplaats, je hebt jezelf uit de markt geprijsd!

Gesloten