LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Light in the box-oplichters!!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Willianne1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2014 16:45

Light in the box-oplichters!!

Ongelezen bericht door Willianne1 »

Bestel NOOIT maar dan ook NOOIT iets bij firma list en bedrog a.k.a. LIGHT IN THE BOX! Ik had 30 juni online een bestelling bij Light in the box geplaatst en deze met versnelde bestelling aangevraagd en betaald (197,59 euro! Tot mijn schrik zag ik dat de jurk niet op tijd kon worden geleverd (beetje misleidend met verwerk- en verzendtijd) Maar goed, de bestelling geannuleerd met het verzoek mijn betaling terug te storten. Eerst kreeg ik bericht dat er maar 50% !! van de betaling teruggestort zou worden, maar na een boze mail zou ik dan toch het volledige bedrag binnen 3-5 werkdagen terug krijgen. Ik moest alleen mijn bankgegevens doorgeven. Aldus gedaan…We zijn nu 5 weken verder en nog niks ontvangen. Een aantal mails/klachten naar ze gestuurd maar het blijft akelig stil.
Dit is in mijn ogen diefstal, er is niets geleverd en ik heb wel betaald!
Kan iemand mij vertellen wat voor stappen ik kan ondernemen zodat ik mijn geld terug kan krijgen?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Light in the box-oplichters!!

Ongelezen bericht door tenormin »

Op het klachtenkompas kunt u uw probleem schrijven maar....dat leest niet hoopvol: http://www.klachtenkompas.nl/lightintheboxcom

bedrijf niet aktief. Succes.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Light in the box-oplichters!!

Ongelezen bericht door encore »

alleen reageren als u goed in Chinees bent. Andels danken ze u vool uw bijdlage in deze klappe tijden. :mrgreen:

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Light in the box-oplichters!!

Ongelezen bericht door prem »

Willianne1 schreef:Bestel NOOIT maar dan ook NOOIT iets bij firma list en bedrog a.k.a. LIGHT IN THE BOX! Ik had 30 juni online een bestelling bij Light in the box geplaatst en deze met versnelde bestelling aangevraagd en betaald (197,59 euro! Tot mijn schrik zag ik dat de jurk niet op tijd kon worden geleverd (beetje misleidend met verwerk- en verzendtijd) Maar goed, de bestelling geannuleerd met het verzoek mijn betaling terug te storten. Eerst kreeg ik bericht dat er maar 50% !! van de betaling teruggestort zou worden, maar na een boze mail zou ik dan toch het volledige bedrag binnen 3-5 werkdagen terug krijgen. Ik moest alleen mijn bankgegevens doorgeven. Aldus gedaan…We zijn nu 5 weken verder en nog niks ontvangen. Een aantal mails/klachten naar ze gestuurd maar het blijft akelig stil.
Dit is in mijn ogen diefstal, er is niets geleverd en ik heb wel betaald!
Kan iemand mij vertellen wat voor stappen ik kan ondernemen zodat ik mijn geld terug kan krijgen?
Het is spijtig maar het antwoord is niets, je kunt niets ondernemen.
Kijk bij een volgende aankoop de bedrijfsgegevens na en Google dan.

Halfweg1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2014 10:13

Re: Light in the box-oplichters!!

Ongelezen bericht door Halfweg1984 »

Goedemorgen Medewerker,

Graag zou ik het volgende onder de aandacht brengen bij u.

Ik heb twee weken geleden een bestelling gedaan bij de website Light in the box.
Ze hadden leuke aanbiedingen en de kleren zagen er op afbeeldingen mooi uit. Vervolgens ben ik op Google gaan zoeken naar informatie over het bedrijf.
Kwam er achter dat het bedrijf wereldwijd actief is en de producten uit China worden verstuurd.
Er stonden wel veel klachten op van dure invoerkosten, maar dacht als ik in totaal 100 euro moet betalen is dat nog iet veel geld. Dus uiteindelijk de bestelling gedaan ( kleding ) en kreeg het pakketje na ongeveer twee weken thuis gestuurd.

De invoerkosten waren over een bedrag van 76 euro een bedrag van 24 euro. Erg veel maar dit was natuurlijk van te voren.
Op het moment dat ik het pakketje opende rook ik al een hele rare lucht. Het bleek een jas te zijn die ik had besteld die ontzettend stonk. Na het bekijken van de andere kledingstukken zag ik dat overhemd rafels had aan de onderkant. Het vest wat ik besteld had was een totaal ander model dan ik besteld had.
Het passen van de kleding was helemaal frustrerend, ik had van alles de maat M besteld, maar de kleding valt uit als XS.

Dus ik heb nu kleding ontvangen van in totaal 100 euro wat niet: past, niet in goede staat en een verkeerd product.
Nu heb ik ze gemaild en krijg ik deze standaard reactie terug:

Beste klant,

Bedankt voor uw aankoop bij LightInTheBox.com.

Wij vinden het jammer te horen dat u het product niet aan uw verwachting voldoet.

Bij deze willen wij u mededelen dat alleen retourneringen van producten met kwaliteitsprobleem in aanmerking komen voor een volledige terugbetaling. Voor retourneringen van producten zonder kwaliteitsprobleem, dient de klant zelf de verzendkosten voor de retournering te betalen. We raden u aan om bij het lokale postkantoor navraag te doen betreffende de exacte verzendkosten naar Engeland.

Hier vindt u ons retourbeleid:
http://www.lightinthebox.com/nl/index.p ... urn_policy

Als u deze wilt retourneren, zullen wij u verdere instructies toesturen.

Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,
De Klantenservice'

Dus ik moet nu nogmaals 24 euro gaan betalen, dus ben ik 125 euro kwijt en dan nog willen ze mijn geld niet terug storten. Dit is toch pure oplichting?

Ik hoor graag of u mij kan helpen of van tips kan voorzien.

Met vriendelijke groet,

Dennis van Abeelen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Light in the box-oplichters!!

Ongelezen bericht door bprosman »

Dit is toch pure oplichting?
Misschien ook niet helemaal handig om kleding, waarvan je weet dat wereldwijd maten niet het zelfde zijn, helemaal uit China te bestellen.
Misschien is H&M of zo dan toch een betere keuze.
ik had van alles de maat M besteld, maar de kleding valt uit als XS.
Een Chinese "M" is kleiner dan een Nederlandse en een Amerikaanse XXL kun je hier in kamperen.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Light in the box-oplichters!!

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ook hier geldt: lijkt het te mooi om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.

En TS: wees maar blij dat u die jurk hebt geannuleerd, waarschijnlijk valt de kwaliteit ernstig tegen (en dat had je aan kunnen zien komen, want "made in china").

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Light in the box-oplichters!!

Ongelezen bericht door tenormin »

Annikaatje schreef:Ook hier geldt: lijkt het te mooi om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.

En TS: wees maar blij dat u die jurk hebt geannuleerd, waarschijnlijk valt de kwaliteit ernstig tegen (en dat had je aan kunnen zien komen, want "made in china").
Waarom moet de TS blij zijn dat ze haar bestelling heeft geannuleerd? Geld heeft ze, tot op heden, niet terug gezien. Dus om daar nu blij over te zijn, mwoh!

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Light in the box-oplichters!!

Ongelezen bericht door Annikaatje »

tenormin schreef:
Annikaatje schreef:Ook hier geldt: lijkt het te mooi om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.

En TS: wees maar blij dat u die jurk hebt geannuleerd, waarschijnlijk valt de kwaliteit ernstig tegen (en dat had je aan kunnen zien komen, want "made in china").
Waarom moet de TS blij zijn dat ze haar bestelling heeft geannuleerd? Geld heeft ze, tot op heden, niet terug gezien. Dus om daar nu blij over te zijn, mwoh!
Het scheelt haar sowieso de inklaringskosten die ze had moeten betalen als de jurk wel (te laat) bezorgd was. En zoals ik al zei - het is waarschijnlijk geen goed en mooi kledingstuk, dus elke euro die je daar meer in steekt is eigenlijk zonde.

Tuurlijk is het jammer van het geld. Maarja, TS had zich ook even wat beter kunnen verdiepen in de leveringsvoorwaarden, dan had ze de bestelling waarschijnlijk niet eens geplaatst...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Light in the box-oplichters!!

Ongelezen bericht door bprosman »

En TS: wees maar blij dat u die jurk hebt geannuleerd, waarschijnlijk valt de kwaliteit ernstig tegen (en dat had je aan kunnen zien komen, want "made in china").
Dat valt dan wel weer mee. Mijn dochter heeft vorig jaar een galajurk besteld, op maat, dus alle maten doorgegeven en die paste perfect, kwaliteit doet ook niet onder voor wat je in NL koopt, in de gemiddelde winkel. Vergelijk m qua afwerking niet met een "Addy'.
Inklaringskosten kwamen er overigens niet bij.
want "made in china").
Waar denk je dat de meeste bruidsjurken tegenwoordig vandaan komen ? Niet van Annie's naaipaleis uit Krommenie :?

Jasyl01
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2015 15:37

Re: Light in the box-oplichters!!

Ongelezen bericht door Jasyl01 »

Ik bestel nooit meer wat bij light in the box, diverse artikelen besteld steeds tot rondom de 20 euro dan hoef je geen invoerrechten te betalen. Levering duurt zes tot 8 weken maar dat wist ik en dat is het probleem ook niet. De kwaliteit is niet zoals vermeld staat, kleding bv sweater is gewoon shirt, maatvoering klopt niet kan verschillen tussen de 1 en 4 cm wat aangegeven staat bij produkt heb zelfs een shirt dat 9 cm smaller is. Als je aangeeft dat de kleding te klein is mag je het niet retour sturen, nadat ik doorgaf dat de maat voering op de site niet klopt mag ik het wel retour sturen op eigen kosten. Geattendeerd op de wet kopen op afstand , toen moest ik eerst maar eens bewijzen dat de kleding te klein is dmv foto's met liniaal erbij, doorgegeven dat ik met dit apparaat niet kan uploaden, moest ik de kleding maar zelf aantrekken en daar een foto van maken??? Wees nog een maal op de wet op kopen op afstand kreeg toen een RMA met de vermelding erbij dat ik alleen de volledige kosten vergoed krijg als de kwaliteit niet goed is en de retour kosten zijn voor mij . Kortom ik ben weer bij het begin. Bovendien heben ze nu de vraag op opgelost gezet en er is niks opgelost.

Dit is wat ik zojuist als antwoord kreeg(18-01-2015)

Beste Klant

U mag het aannemen dat wij de regelgeving beter kennen dan u, wij hebben hier dagelijks mee te maken,

Dat u maar blijft herhalen dat u een eigen opvatting hebt van deze regelgeving is aan u, maar ongeacht hoe vaak u het blijft herhalen, ons standpunt zal niet veranderen,

Wij hebben onze voorwaarden kenbaar gemaakt, het is aan u, ,aar als u zonodig uw eigen opvatting van de regelgeving herhaalt dan zullen wij alle tickets sluiten en ons aanbod intrekken,

met vriendelijke groet

De Klantenservice

WAT moet ik hier nu mee?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Light in the box-oplichters!!

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Haha wat een prachtige reactie :) En dat voor een Chinees bedrijf! Vind het wel chique dat je überhaupt reactie krijgt.

Maar wat ik niet begrijp: heb je het nou geannuleerd voordat het verzonden is?
Of heb je het product toch ontvangen?


/edit Hmm verwarrend, de topicstarter en de laatste poster zijn twee verschillende personen met twee verschillende cases.

mh73

Re: Light in the box-oplichters!!

Ongelezen bericht door mh73 »

Grappig, het stukje van Jasyl01 is woordelijk hetzelfde als het topic dat hij/zij opende een paar dagen geleden op het webwinkelforum. Als je al niet snapt dat dat geen consumentenforum is maar een forum voor webwinkeliers, dan snap je waarschijnlijk ook niet dat je bij Chinezen niet met de wet kopen of afstand hoeft aan te komen.
Maar wel zo handig dat hij/zij nu een forum gevonden heeft wat wél een consumentenforum is!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Light in the box-oplichters!!

Ongelezen bericht door bprosman »

Zowiezo is een Nederlandse maat 38 bips al behoorlijk groter dan een Chinese maat 38.
Zo ook met de rest van de maten.

http://www.nu.nl/vrouw/2783475/kledingm ... roter.html

Speciaal om de Nederlandse vrouw te behoeden voor trauma's :-)

Gesloten