LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
djrakka
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:04

Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Ongelezen bericht door djrakka »

Al maanden ben ik bezig met BVA veiling. Ze hebben onterecht mijn account geblokkeerd. Ik heb meerdere malen contact gehad maar krijg hele vage antwoorden.

zie hier de onderstaande mails met de reacties die ik erop krijg. Ik heb alle kavels netjes en op tijd geretourneerd. hier heb ik tevens ook de bevestigingen van.


12 oktober. 13:41

Geachte heer,

Het gaat in totaal om 8 facturen.

Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mevr. Hatimi






9 okt. 17:50

Beste Hanane,

Kun je nakijken om welke kavels het gaat? Ik vind het echt raar dat jullie steeds bij jullie standpunt blijven in plaats van te helpen.





Hanane (BVA Auctions)

9 okt. 12:47

Geachte heer,

Wij verwijzen u naar onze eerdere emails.

Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mevr. Hatimi



Klant

5 okt. 15:41

Beste Patrick,

ik heb toch echt mijn kavels netjes geretourneerd, en zelf meerdere malen.ik heb hiervan ook een bewijs gemaild maar nooit een reactie over gehoord.

Nogmaals we hebben alles netjes geretourneerd. Lijkt me raar om ons niet meer verder te helpen.

Als jullie ons niet meer verder kunnen helpen hoor ik dat graag, want dan zijn we toch genoodzaakt om tros (radar) in te lichten waar we al jaren lid van zijn.

groet,




Patrick (BVA Auctions)

5 okt. 12:23

Beste heer,

Bij ons is geen herroeping bekend voor de veilingen in kwestie.
Ons standpunt blijft het zelfde.

Met vriendelijke groet,

Patrick van den Heuvel




Klant

5 okt. 12:18

Beste Patrick,

We hebben alle kavels netjes geannuleerd. En dat hebben we per mail gedaan. We zijn nu al meer dan een half jaar bezig dit op te lossen.

ik denk niet dat jullie zo omgaan met klanten die meer dan 2000 euro bij jullie hebben uitgegeven.

met vriendelijke groet,

Klant




Patrick (BVA Auctions)

5 okt. 11:36

Beste heer, mevrouw,

U heeft diverse facturen niet betaald en de goederen niet opgehaald.
Uw account zal niet meer worden vrijgegeven.

Met vriendelijke groet,

Patrick van den Heuvel




klant

2 okt. 11:26

Beste BVA,

Ik kan momenteel niet inloggen. Kunnen jullie ervoor zorgen dat dit wel weer kan?

Met vriendelijke groet,



Dan heb ik ook nog 900 euro betaald voor laminaat die 2ehands en beschadigd waren en in een verpakking gezet van een ander merk. Dit is echte misleiding !!. en zoals je ziet kan je ook niet echt rekenen op de personeel daar. kortom alle producten waarop ik geboden had waren niet nieuw. Ze verkopen oude gebruikte spullen. en goede service hoef je dus ook niet te verwachten

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Ongelezen bericht door sjohie »

Het betreft hier een (online?)veiling, meerdere zo te zien, en dan gelden andere regels als bij koop in een webshop. Zo is er geen bescherming conform de wet koop op afstand, dus geen gratis retourneren binnen 14 dagen. Een winnend bod is namelijk een wettelijk bindende transactie waar je niet zomaar onderuit kan. Ook verkopen ze alles as-is, dus zonder garantie of wat dan ook. Dat zeggen ze er ook overal duidelijk bij, door te bieden ga je daar mee akkoord.

Het komt op mij over alsof je een online veiling hebt gezien als winkelen bij een online winkel als particulier, en dat is een inschattingsfout die je fors wat leergeld kost.

HACMAN
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2015 10:13

Re: Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Ongelezen bericht door HACMAN »

snuffel1 schreef:BVA veilingen is geen webshop, u doet een bod op een kavel en als die gegund wordt bent u eigenaar en moet u dokken ook. Retourneren is geen optie want dat recht heeft u niet. Voor zover ik kan lezen heeft u de kavels wel gekocht maar niet betaald en u dacht voor het gemak maar even, als ik ze niet afneem hoef ik ze ook niet te betalen. BVA biedt goederen aan in de staat zoals ze zijn en het is take it or leave it, geen garantie of what ever, feit blijft dat u eigenaar van de door u gegunde kavels bent en deze af zult moeten nemen meet de meerkosten in verband met stalling van de kavels. BVA veilingen heeft terecht u account geblokkeerd en kan u ook nog dwingen alle kavels die u aangekocht heeft in rekening te brengen. Ergo u begrijpt niets van veilingen en dat is voor BVA reden om uw account te blokkeren want u snapt er echt geen hout van.
Met die eerste stelling heb ik toch een probleem, BVA auctions veilt inderdaad inboedels van falliete bedrijven maar ook van bedrijven die stoppen ( een kennis van mij heeft dat zo geregeld met BVA ) MAAR ook 'veilen' ze nieuwe producten die ze zelf niet eens in bezit hebben.
Ik heb laatst een item gekocht via een online veiling van hun en het werd rechtstreeks verstuurd door het een bedrijf wat helemaal niet falliet was of stopte met hun handel.
BVA vervalt dan in een soort van alternatieve webshop voor allerhande bedrijven die hun spullen via BVA aan de man proberen te brengen, liefst met een hogere verkoopprijs dan dat ze zelf rekenen op hun eigen website.

Wat ik ALTIJD doe is het artikel online opzoeken, meestal kom je dan bij verschillende bedrijven ( die artikelen komen ook regelmatig terug bij BVA )zoals Hosel (sellink groothandel) of VidaXL en waarschijnlijk zullen er nog wel een paar zijn die samenwerken met BVA om hun spullen aan de man te brengen.
Koop je rechtstreeks bij deze bedrijven dan heb je alle wettelijke rechten, koop je via BVA dan ineens niet ? ( terwijl het rechtstreeks van de bedrijven komt, niet eens van BVA ! ).

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Ongelezen bericht door sjohie »

HACMAN schreef:
snuffel1 schreef:BVA veilingen is geen webshop, u doet een bod op een kavel en als die gegund wordt bent u eigenaar en moet u dokken ook. Retourneren is geen optie want dat recht heeft u niet. Voor zover ik kan lezen heeft u de kavels wel gekocht maar niet betaald en u dacht voor het gemak maar even, als ik ze niet afneem hoef ik ze ook niet te betalen. BVA biedt goederen aan in de staat zoals ze zijn en het is take it or leave it, geen garantie of what ever, feit blijft dat u eigenaar van de door u gegunde kavels bent en deze af zult moeten nemen meet de meerkosten in verband met stalling van de kavels. BVA veilingen heeft terecht u account geblokkeerd en kan u ook nog dwingen alle kavels die u aangekocht heeft in rekening te brengen. Ergo u begrijpt niets van veilingen en dat is voor BVA reden om uw account te blokkeren want u snapt er echt geen hout van.
Met die eerste stelling heb ik toch een probleem, BVA auctions veilt inderdaad inboedels van falliete bedrijven maar ook van bedrijven die stoppen ( een kennis van mij heeft dat zo geregeld met BVA ) MAAR ook 'veilen' ze nieuwe producten die ze zelf niet eens in bezit hebben.
Ik heb laatst een item gekocht via een online veiling van hun en het werd rechtstreeks verstuurd door het een bedrijf wat helemaal niet falliet was of stopte met hun handel.
BVA vervalt dan in een soort van alternatieve webshop voor allerhande bedrijven die hun spullen via BVA aan de man proberen te brengen, liefst met een hogere verkoopprijs dan dat ze zelf rekenen op hun eigen website.

Wat ik ALTIJD doe is het artikel online opzoeken, meestal kom je dan bij verschillende bedrijven ( die artikelen komen ook regelmatig terug bij BVA )zoals Hosel (sellink groothandel) of VidaXL en waarschijnlijk zullen er nog wel een paar zijn die samenwerken met BVA om hun spullen aan de man te brengen.
Koop je rechtstreeks bij deze bedrijven dan heb je alle wettelijke rechten, koop je via BVA dan ineens niet ? ( terwijl het rechtstreeks van de bedrijven komt, niet eens van BVA ! ).
Een veiling is een veiling, onafhankelijk of de geveilde producten van een faillissement afkomen of niet. Het gaat om het verkoopmechaniek, en in dat opzicht gelden er gewoon andere regels als je wat je koopt via een veiling, dan als je wat koopt in een webshop.

John52
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 mei 2016 14:49

Re: Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Ongelezen bericht door John52 »

Ik heb momenteel een procedure lopen bij de geschillencommissie tegen BVA. BVA heeft niet geleverd wat er gekocht is en heeft nagenoeg niet gereageerd op mijn klacht.
Nu heeft BVA nog het lef om bij de geschillencommissie een vergoeding te eisen.
De wereld op zijn kop. Een overeenkomst niet nakomen, niet reageren op een klacht en dan verontwaardigd zijn dat een klant naar de geschillencommissie gaat.
BVA heeft duidelijk lak aan haar klanten.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Ongelezen bericht door witte angora »

John52 schreef:Ik heb momenteel een procedure lopen bij de geschillencommissie tegen BVA. BVA heeft niet geleverd wat er gekocht is en heeft nagenoeg niet gereageerd op mijn klacht.
Nu heeft BVA nog het lef om bij de geschillencommissie een vergoeding te eisen.
De wereld op zijn kop. Een overeenkomst niet nakomen, niet reageren op een klacht en dan verontwaardigd zijn dat een klant naar de geschillencommissie gaat.
BVA heeft duidelijk lak aan haar klanten.
Dan ben ik benieuwd wat de geschillencommissie ervan zegt. Laat je dat nog even weten?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Ongelezen bericht door berndv »

ben ook wel benieuwd naar de uitkomst.

Ben ook wel benieuwd naar het verhaal. Hoezo wat anders geleverd dan gekocht? Op de kijkdagen kan je normaliter zien hoe de kavel er uit ziet.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Ongelezen bericht door john18 »

Naar mijn ervaring controleer je je gewonnen kavel bij het ophalen. Als je dat niet doet is het je eigen verantwoordelijkheid! Ik had ook een kavel gewonnen met olie. Bij ophalen bleek er verlopen olie in te zitten. Ik heb het gemeld en hoefde niks af te nemen. Het werd geannuleerd omdat de kavel anders was dat werd voor gedaan. Als je het wel afneemt heb je geen rechten meer dat staat uitdrukkelijk in de voorwaarden! Je hebt zelf een miskoop gedaan hoe ik het nu lees! Geef meer specifieke, dan kun je verder. Nu is het meer een melding die ongefundeerd is!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je het wel afneemt heb je geen rechten meer dat staat uitdrukkelijk in de voorwaarden! Je hebt zelf een miskoop gedaan hoe ik het nu lees! Geef meer specifieke, dan kun je verder. Nu is het meer een melding die ongefundeerd is!
Complete onzin. BVA is verplicht te leveren wat is overeengekomen. Helaas heb ik ook een soortgelijke negatieve ervaring met BVA. Vaak is er niet eens een kijkdag zodat je de spullen niet voor het bieden kan inspecteren. Ophalen is vaak geen optie omdat de afstand tot de veiling te groot is. Ik zie BVA als een stelletje oplichters. Ik doorzie hun spel. Ben ook benieuwd naar de uitkomst van de Geschillencommissie van topicstarter.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Ongelezen bericht door john18 »

Bob Schurkjens schreef: Complete onzin. BVA is verplicht te leveren wat is overeengekomen. Helaas heb ik ook een soortgelijke negatieve ervaring met BVA. Vaak is er niet eens een kijkdag zodat je de spullen niet voor het bieden kan inspecteren. Ophalen is vaak geen optie omdat de afstand tot de veiling te groot is. Ik zie BVA als een stelletje oplichters. Ik doorzie hun spel. Ben ook benieuwd naar de uitkomst van de Geschillencommissie van topicstarter.
Nogmaals als de product niet voldoet aan de omschrijving dan kun je ter plekke afzien om die redenen. Is mij ook overkomen en ik kon van de koop afzien. Ze hoeven niks verplicht te leveren lees de voorwaarden nog maar eens door. Hun kunnen ook van de overeenkomst afzien! Als jij het laat transporteren is het jouw verantwoordelijkheid niet die van hun. Jij hebt het afgenomen. Er is geen garantie!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er is geen garantie!
Klopt, dat heb ik bij BVA ook gemerkt. Er is geen garantie, zelfs niet tot aan de voordeur.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Ongelezen bericht door john18 »

Bob Schurkjens schreef:
Er is geen garantie!
Klopt, dat heb ik bij BVA ook gemerkt. Er is geen garantie, zelfs niet tot aan de voordeur.
Dat heb je ook bij b.v. deurwaarders veilingen. Staat toch duidelijk in de voorwaarden. Dat heden daags de veilingen online zijn i.p.v. ter plekke zijn er meer mensen die er aan mee doen. Het staat toch duidelijk in de voorwaarden.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

john18 schreef:
Bob Schurkjens schreef:
Er is geen garantie!
Klopt, dat heb ik bij BVA ook gemerkt. Er is geen garantie, zelfs niet tot aan de voordeur.
Dat heb je ook bij b.v. deurwaarders veilingen. Staat toch duidelijk in de voorwaarden. Dat heden daags de veilingen online zijn i.p.v. ter plekke zijn er meer mensen die er aan mee doen. Het staat toch duidelijk in de voorwaarden.
Klopt. Ik geef geen enkele garantie als ik een executieverkoop houdt. Helaas mag een deurwaarder dat nog steeds niet online, maar hopelijk levert onze lobby binnenkort resultaat op,

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Ongelezen bericht door john18 »

Moneyman schreef: Klopt. Ik geef geen enkele garantie als ik een executieverkoop houdt. Helaas mag een deurwaarder dat nog steeds niet online, maar hopelijk levert onze lobby binnenkort resultaat op,
Zeker!! levert meer op voor de schuldeisers. En de schuldenaar is eerder van zijn schulden af.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Exact! WIn-win! :wink:

John52
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 mei 2016 14:49

Re: Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Ongelezen bericht door John52 »

Het ging om een aankoop op een Lunch veiling. Dat zijn nieuwe producten die worden thuisgestuurd. Deze kun je van tevoren niet bekijken.

BVA verweert zich met het argument dat zij de omschrijving en afbeelding van derden krijgen. BVA stelt dat ik het juiste product gekregen heb. Niet het produkt van het kavel dat ik heb gekocht maar een ander soortgelijk produkt.
Het komt er op neer dat BVA een omschrijving geeft van een Mercedes, een foto toont van een Mercedes en een Fiat levert onder het motto: een auto is een auto.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kan je hem eens wat concretiseren? Waar ging het om?

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Ongelezen bericht door john18 »

John52 schreef:Het ging om een aankoop op een Lunch veiling. Dat zijn nieuwe producten die worden thuisgestuurd. Deze kun je van tevoren niet bekijken.

BVA verweert zich met het argument dat zij de omschrijving en afbeelding van derden krijgen. BVA stelt dat ik het juiste product gekregen heb. Niet het produkt van het kavel dat ik heb gekocht maar een ander soortgelijk produkt.
Het komt er op neer dat BVA een omschrijving geeft van een Mercedes, een foto toont van een Mercedes en een Fiat levert onder het motto: een auto is een auto.
Ik begrijp wat je bedoelt. Ja als het zo is dat ze het als nieuw omschrijven is het zo dat je wordt benadeelt als blijkt dat het niet zo is. Maar begrijp wel dat bva dat inderdaad van derde krijgt aangeleverd met omschrijving. Nu staat er duidelijk in de voorwaarden geen garantie. Maar bij nader inzien vindt ik ook dat bva gebruik maakt van derde en dat zelf zo publiceert waardoor zij ook verantwoordelijk voor zijn als het niet klopt. Je moet ook begrijpen dat het hier niet om faillissement veiling gaat maar derde {handelaren} gaat. Toch heb jij gelijk dat het niet voldoet aan de omschrijving. Dat is ook de reden dat ik niet mee doe aan die soort veilingen omdat er een hoop troep tussen zit. En alleen aan faillissement veiling mee doe. Laats nog 400 liter olie gescoord voor maar 1 euro de liter en verkocht voor 4 euro de liter. En begrijp dat je er iets tegen begint. Ik hoop zelfs dat je wint en dat bva er mee stopt. Dat soort veilingen kost alleen maar hun naam en klanten.

John52
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 mei 2016 14:49

Re: Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Ongelezen bericht door John52 »

Moneyman schreef:Kan je hem eens wat concretiseren? Waar ging het om?
Het ging om de aankoop van een dashcam. Nog niet eens zo'n hoog bedrag. Ik heb bij BVA gereclameerd op dezelfde dag dat zij mij het verkeerde product geleverd hebben. BVA heeft nauwelijks gereageerd op mijn klacht, laat staan te komen met een passende oplossing.
Zij kwamen pas met een oplossing nadat ik een klacht had ingediend bij de geschillencommissie en dan pas 2 dagen voor het einde van de termijn dat zij konden reageren.
BVA heeft telefonisch contact met mij opgenomen welke ik beschouwd heb als intimiderend. De oplossing bestond daaruit dat ik de dashcam in America kon aanschaffen en zij de kosten zouden vergoeden.
Voor mij is het een principe zaak geworden.
BVA probeert onder de geschillencommissie uit te komen met het verweer dat de verkoop op deze veilingen niet vallen onder de voorwaarden thuiswinkel. In dat geval maakt BVA sier met het thuiswinkel logo maar kunnen klanten met klachten nooit terecht bij de geschillencommissie.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nooit iets kopen bij BVA veilingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Duidelijk. Een dashcam is niet een product waar je een dergelijke verwarring over zou kunnen hebben. Ik zou inderdaad ook actie ondernemen. Ben benieuwd hoe ver je komt, succes!

Gesloten