LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon-batterij.nl/Samsung-batterij.nl (E-shops bv)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Doemaarwatjoh
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2016 10:27

Telefoon-batterij.nl/Samsung-batterij.nl (E-shops bv)

Ongelezen bericht door Doemaarwatjoh »

Levering ging prima en snel. In eerste instantie werkte de batterij goed. Na 7 weken stond de batterij al helemaal bol en viel de telefoon constant uit terwijl er nog een accucapaciteit van 30% stond aangegeven. Oplossing die geboden werd: Eerst de kapotte batterij opsturen om daarna pas een nieuwe te ontvangen. Gestreefd werd binnen 3 dagen maar geen garantie. Betekent dus minimaal 5 dagen zonder batterij en dus zonder telefoon!

Toen ik hier niet mee akkoord ging werd als oplossing geboden dat ik eerst bij hun een nieuwe soortgelijke batterij moest bestellen en betalen waarna ik later het aankoopbedrag terug zou krijgen. In eerste instantie hiermee akkoord gegaan maar uiteindelijk toch aangegeven mijn geld terug te willen aangezien ik geen vertrouwen meer heb in dit product. (Geen originele batterij/bol staan=ontploffingsgevaar?/na 7 weken stuk)

Op de eerste plaats heb je daar bij het kopen van een ondeugdelijk product recht op en op de tweede plaats geeft telefoon-batterij.nl zelf de "niet goed, geld terug" garantie maar dat lijken ze "even vergeten" te zijn. Toen ik mijn kapotte batterij wilde retourneren bleek ook nog eens dat je je ondeugdelijk product op EIGEN KOSTEN moet terug sturen. Helemaal klaar met telefoon-batterij.nl De batterijen zijn net zo slecht als hun service. Telefonisch zijn ze ook nog eens niet bereikbaar dus het is een heel heen en weer gemail om te pogen tot een oplossing te komen. Negatieve recensies worden niet geplaatst, enkel de positieve en die worden op hun verzoek allemaal geschreven als de batterij net is ontvangen en dus nog werkt. Absolute afrader deze firma.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 sep 2016 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: leesbaarheid aangepast

stofzuigertje

Re: Telefoon-batterij.nl/Samsung-batterij.nl (E-shops bv)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als deze batterij niet alleen goedkoper maar ook iets andere lader nodig heeft?

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Telefoon-batterij.nl/Samsung-batterij.nl (E-shops bv)

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Doemaarwatjoh schreef:Levering ging prima en snel. In eerste instantie werkte de batterij goed. Na 7 weken stond de batterij al helemaal bol en viel de telefoon constant uit terwijl er nog een accucapaciteit van 30% stond aangegeven. Oplossing die geboden werd: Eerst de kapotte batterij opsturen om daarna pas een nieuwe te ontvangen. Gestreefd werd binnen 3 dagen maar geen garantie. Betekent dus minimaal 5 dagen zonder batterij en dus zonder telefoon!

Toen ik hier niet mee akkoord ging werd als oplossing geboden dat ik eerst bij hun een nieuwe soortgelijke batterij moest bestellen en betalen waarna ik later het aankoopbedrag terug zou krijgen. In eerste instantie hiermee akkoord gegaan maar uiteindelijk toch aangegeven mijn geld terug te willen aangezien ik geen vertrouwen meer heb in dit product. (Geen originele batterij/bol staan=ontploffingsgevaar?/na 7 weken stuk)
Volgens mij is dit een redelijke oplossing die zij bieden. Bij garantie is de webwinkel immers niet verplicht om eerst een nieuw product toe te sturen of een leenproduct te geven tijdens de reparatieperiode. Ik kan ook goed begrijpen dat zij eerst het defecte product terug willen voordat zij een nieuwe sturen. Anders krijg je klanten die het defecte product toch niet terugsturen en moet je daar als webwinkel achteraan.

Bij een defect kun je ook niet meteen je geld terugvragen maar moet je de verkoper de kans geven het product te repareren of te vervangen binnen een redelijk termijn. Redelijk is natuurlijk een beetje vaag maar als ze zelf streven binnen 3 dagen een nieuwe te sturen, dan is dat volgens mij heel erg redelijk.

Ook al heb je er geen vertrouwen meer in, dan nog zul je de verkoper de kans moeten geven het probleem op te lossen. Als begrijp ik het vertrouwen wel. Dit soort merkloze producten zijn volgens mij van hele slechte kwaliteit. Zeker met het hele fiasco rondom de Note 7 die spontaan ontploft en wat toch van een gerenommeerd merk komt, vraag ik mij af of de kwaliteitscontrole over deze merkloze batterijen wel goed wordt uitgevoerd. Ik zou zelf niet beginnen aan die goedkope Chinese troep. Even op Google gekeken en voor een originele batterij voor mijn telefoon betaal je nog geen twee tientjes. Waarom dan een paar euro besparen en dan het risico lopen dat je telefoon kapot gaat?

Maar mocht de batterij exploderen, moet telefoon-batterij.nl wel de schade vergoeden die het heeft veroorzaakt. Ik denk wel dat daar een rechter aan te pas moet komen om te oordelen dat zij dit ook echt moeten doen, maar misschien stoppen ze dan wel met het verkopen van troep. Ze hebben er zelf zo weinig vertrouwen in, dat ze maar 3 maanden garantie geven.
Op de eerste plaats heb je daar bij het kopen van een ondeugdelijk product recht op en op de tweede plaats geeft telefoon-batterij.nl zelf de "niet goed, geld terug" garantie maar dat lijken ze "even vergeten" te zijn.
Vreemde is dat als je op de link klikt voor ,,Niet goed, geld terug'', er verder helemaal niets over te lezen valt. Wel staat er iets over het retourneren maar daarin staat dat je het product niet gebruikt mag zijn. Dan kun je natuurlijk niet nagaan of het goed is of niet, toch?

Dat is ook nog eens tegen de Wet Koop op Afstand waarin staat dat je het product gewoon mag uitproberen maar dat je er wel netjes mee om moet gaan en de verkoper waardevermindering in rekening mag brengen als er schade is ontstaan tijdens het uitproberen.
Toen ik mijn kapotte batterij wilde retourneren bleek ook nog eens dat je je ondeugdelijk product op EIGEN KOSTEN moet terug sturen. Helemaal klaar met telefoon-batterij.nl De batterijen zijn net zo slecht als hun service. Telefonisch zijn ze ook nog eens niet bereikbaar dus het is een heel heen en weer gemail om te pogen tot een oplossing te komen. Negatieve recensies worden niet geplaatst, enkel de positieve en die worden op hun verzoek allemaal geschreven als de batterij net is ontvangen en dus nog werkt. Absolute afrader deze firma.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het retourneren van het kapotte product maar de verkoper moet vervolgens wel de kosten voor het retourneren vergoeden.

,,Bij non-conformiteit krijg je echter een bijzondere mix: de consument verzendt, maar draagt juist niet de kosten hiervoor. Tegelijkertijd draagt hij als verzender wel het risico voor verlies en diefstal van het product. Je kunt je daarom voorstellen dat de consument het product daarom het liefst aangetekend en wellicht zelfs verzekerd verzendt. Deze extra kosten komen echter voor rekening van de webwinkelier omdat er een beroep op hem wordt gedaan op grond van non-conformiteit.''

https://webwinkelrecht.nl/algemeen/prod ... erzending/

Maar misschien kun je beter even overleggen met de verkoper over de methode van retourneren.

Karmafox
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2017 11:00

Re: Telefoon-batterij.nl/Samsung-batterij.nl (E-shops bv)

Ongelezen bericht door Karmafox »

Bij mij ging de levering ook snel, leek allemaal goed. Het gaat hier ook om een vervangende Samsung accu. Tot na enkele dagen de batterij al spontaan uitviel... In de derde week was ik niet meer van plan zo'n tweemaal per dag mijn telefoon opnieuw op te starten na spontane uitval, en omdat ik recht heb op geldteruggave als het product defect is wou ik mijn aankoopbedrag terug. Dit kon echter niet, ik kreeg een andere toegezonden nadat ik mijn defecte accu heb teruggestuurd. Erg jammer dat het bedrijf niet voldeed aan wat ik vroeg.

Nu na 3 maanden en 1 week is de accu na volledig te zijn opgeladen na ca. 6 uur al leeg, terwijl ik deze totaal niet heb gebruikt en deze op stand-by staat (mijn originele Samsung accu/batterij is ruim 1,5 jaar oud en gaat nog zo'n 2,5 keer zolang mee als degene van Telefoon-batterij.nl. Niet te vergeten, de eerste batterij is zo'n 5 keer optimaal gekalibreerd, de tweede zo'n 8 keer, het advies is 3. Deze maandag heb ik de melding gemaakt met dat ik dit keer wel mijn aankoopbedrag terug wil. Het is nu vrijdag 11:00 en heb nog niks gehoord, naar mijn ervaring is dit bedrijf diep triest.

PieterGeldermalsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2018 18:52

Re: Telefoon-batterij.nl/Samsung-batterij.nl (E-shops bv)

Ongelezen bericht door PieterGeldermalsen »

Dit bedrijf blijft voor problemen zorgen.
Samsung batterij gekocht. betaald en ontvangen. Na drie dagen batterij defect. Inmiddels zijn we ruim 30 e-mails verder en nog steeds geen reactie. Wie haalt deze ondernemer [naam verwijderd] uit de markt?

telefoon-batterij.nl

E-shops bv is de formele bedrijfsnaam
Laatst gewijzigd door Radar op 07 mei 2018 12:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering en hyperlink door Moderator verwijderd, naam verwijderd

Gesloten