LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fraude "1veiling.com"

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Kris G.
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2017 11:25

Fraude "1veiling.com"

Ongelezen bericht door Kris G. »

Hallo,,we zijn momenteel met 8 personen met elkaar in contact gekomen,allen bedrogen door 1veiling.com.Enkele Nederlanders,enkele Belgen.
We zijn samen boven 10.000 euro kwijt.
Geld betaald voor biedpakketten,prijzen gewonnen,nooit ontvangen.
We mailden,stuurden berichten,belden,berichten op hun site,berichten via de chat,berichten via whatsapp,berichten op fb(profiel is ondertussen weggehaald),we schreven aangetekende brieven,dienden klaxcht in bij de politie......moedeloos worden we ervan.
We gaan ervan uit dat we ons geld kwijt zijn......maar we willen hen zo graag zien verdwijnen!
Wij 8,dat moét het topje van een ijsberg zijn,kan niet anders.....?
Momenteel ligt alles beetje stil,maar hoe meer mensen met klachten,hoe meer kans we iets kunnen betekenen.
Zijn er hier nog slachtoffers?
Kris.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Fraude "1veiling.com"

Ongelezen bericht door berndv »

Kris G. schreef:Hallo,,we zijn momenteel met 8 personen met elkaar in contact gekomen,allen bedrogen door 1veiling.com.Enkele Nederlanders,enkele Belgen.
We zijn samen boven 10.000 euro kwijt.
Geld betaald voor biedpakketten,prijzen gewonnen,nooit ontvangen.
We mailden,stuurden berichten,belden,berichten op hun site,berichten via de chat,berichten via whatsapp,berichten op fb(profiel is ondertussen weggehaald),we schreven aangetekende brieven,dienden klaxcht in bij de politie......moedeloos worden we ervan.
We gaan ervan uit dat we ons geld kwijt zijn......maar we willen hen zo graag zien verdwijnen!
Wij 8,dat moét het topje van een ijsberg zijn,kan niet anders.....?
Momenteel ligt alles beetje stil,maar hoe meer mensen met klachten,hoe meer kans we iets kunnen betekenen.
Zijn er hier nog slachtoffers?
Kris.
Zoekfunctie al gebruikt? De naam komt mij bekend voor in ieder geval.

Het lijkt mij op een civiele kwestie, producten gekocht en niet geleverd is in mijn ogen een civiel geschil en zou door de kantonrechter behandeld kunnen worden.

Verwijderd

Re: Fraude "1veiling.com"

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Hoe kunt u prijzen gewonnen hebben en toch €10.000 kwijt zijn? Ik neem aan dat u bedoelt dat u gewoon iets gekocht heeft. Met een beetje googlen lees ik heel veel negatieve recensies.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Fraude "1veiling.com"

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Kris G. schreef:Hallo,,we zijn momenteel met 8 personen met elkaar in contact gekomen,allen bedrogen door 1veiling.com.Enkele Nederlanders,enkele Belgen.
We zijn samen boven 10.000 euro kwijt.
Geld betaald voor biedpakketten,prijzen gewonnen,nooit ontvangen.
We mailden,stuurden berichten,belden,berichten op hun site,berichten via de chat,berichten via whatsapp,berichten op fb(profiel is ondertussen weggehaald),we schreven aangetekende brieven,dienden klaxcht in bij de politie......moedeloos worden we ervan.
We gaan ervan uit dat we ons geld kwijt zijn......maar we willen hen zo graag zien verdwijnen!
Wij 8,dat moét het topje van een ijsberg zijn,kan niet anders.....?
Momenteel ligt alles beetje stil,maar hoe meer mensen met klachten,hoe meer kans we iets kunnen betekenen.
Zijn er hier nog slachtoffers?
Kris.
Tja als je +/- € 1.250 betaald voor een 1 cent veiling waarvan de werkwijze erg bekend is op het internet (google maar eens) dan is dat best triest. Je zet ook neer dat je een klacht hebt ingediend bij de politie.

Waarom dien je een klacht in? Als je denkt te zijn opgelicht moet je aangifte doen bij de politie en niet een klacht indienen, niet dat dit effect gaat hebben gezien het niet om fraude/oplichting gaat maar om het niet nakomen van een overeenkomst.

De enige weg die je kunt bewandelen is het bedrijf ingebreke stellen, ze hebben een KVK registratie, en indien ze dan niet reageren een dagvaarding en een procedure starten.

Je hebt niet meer personen nodig wel kun je hiermee de kosten voor een gerechtelijke procedure indekken.

BL2
Berichten: 4850
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Fraude "1veiling.com"

Ongelezen bericht door BL2 »

Als het te mooi is om waar te zijn, is het meestal ook zo
Vraag me altijd af, waarom gaan mensen toch met dit soort bedrijfjes in zee ?

Goedkoop, megawinst en zogenaamd veel waar voor weinig. Het Net staat meer dan vol met waarschuwingen .

Kris G.
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2017 11:25

Re: Fraude "1veiling.com"

Ongelezen bericht door Kris G. »

Zal even duidelijker zijn.
Ja ik deed inderdaad aangifte bij de politie.(what's in te name?)
En nja,ik begrijp dat mensen niet begrijpen waarom je dat doet,de firma in kwestie kwam nl eerst wél hun afspraken na.
En natuurlijk denk je achteraf,waarom deed ik dat?
Maar dat zijn vijgen na pasen he.....Dat de werkwijze bekend zijn,is eerder recent,ze bestaan nl maar van oktober vorig jaar,maar ja....
We deden zo een beetje alles,en idd,de volgende stap is een advokaat.
Maar dat was allemaal de vraag niet,eigenlijk zijn we op zoek naar medeslachtoffers.
We willen dit nl bekendheid geven,dat het stopt!

Kris G.
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2017 11:25

Re: Fraude "1veiling.com"

Ongelezen bericht door Kris G. »

En PS,het gaat m.i. wel degelijk over fraude,wanneer je mensen biedpakketten verkoopt in de wetenschap dat wanneer ze winnen,je het gewonnen goed toch niet zal leveren........

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Fraude "1veiling.com"

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Kris G. schreef:Zal even duidelijker zijn.
Ja ik deed inderdaad aangifte bij de politie.(what's in te name?)
En nja,ik begrijp dat mensen niet begrijpen waarom je dat doet,de firma in kwestie kwam nl eerst wél hun afspraken na.
En natuurlijk denk je achteraf,waarom deed ik dat?
Maar dat zijn vijgen na pasen he.....Dat de werkwijze bekend zijn,is eerder recent,ze bestaan nl maar van oktober vorig jaar,maar ja....
We deden zo een beetje alles,en idd,de volgende stap is een advokaat.
Maar dat was allemaal de vraag niet,eigenlijk zijn we op zoek naar medeslachtoffers.
We willen dit nl bekendheid geven,dat het stopt!
Deze site bestaat mogelijk vanaf oktober vorig jaar maar er zijn tientallen (waarschijnlijk meer) vergelijkbare sites.

BL2
Berichten: 4850
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Fraude "1veiling.com"

Ongelezen bericht door BL2 »

En die sites geven allemaal het idee dat je met een minimale inleg / aankoop / gift heel snel rijk kan worden.

Deelnemers vragen zich dan nooit af waarom dan niet iedereen mee doet als dat zo makkelijk gaat. Gaat het dan fout, dan gaat men klagen. Enige zelfreflectie kan dan geen kwaad.
Een juridische procedure lijkt me weinig kans van slagen hebben.

Kris G.
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2017 11:25

Re: Fraude "1veiling.com"

Ongelezen bericht door Kris G. »

Bon,ik vroeg hier iets en kreeg vooral bagger..........
Ik weet heus wel hoe "dom ik was".......
Maar dat was uiteraard de vraag niet.
Dus medeslachtoffers altijd welkom.
Dank u.

BenBennekom
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mei 2017 14:25

Re: Fraude "1veiling.com"

Ongelezen bericht door BenBennekom »

Het gevaar van internet.!

Dierickxv
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2017 16:02

Re: Fraude "1veiling.com"

Ongelezen bericht door Dierickxv »

Hallo

Ik zie nu nog maar het bericht op dit forum
Ook ik ben geld kwijt door 1veiling.com

Ik heb enkel een bon van bol.com ontvangen van 25€
Van de rest: blender, iPad Pro en keukenrobot nog steeds geen spoor.
Heb al verschillende mails gestuurd, nog steeds geen reactie.

Yep ik heb me "pijnlijk" la,eten vangen.
Wat kan je er aan doen??

Help... ook een slachtoffer....

Gesloten