LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teleplan schermreparatie

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
pascalep
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2018 10:01

Teleplan schermreparatie

Ongelezen bericht door pascalep »

Zojuist had ik een medewerker van Teleplan aan de telefoon. Ik heb hun
gecontact over het feit dat ik een prijsindicatie heb mogen ontvangen voor
de reparatie aan mijn iPhone. Tot mijn verbazing krijg ik het bedrag van
360,- te zien voor niet alleen reparatie aan mijn scherm, maar ook aan
andere onderdelen van mijn telefoon. Dit is niet waar ik om gevraagd heb,
hij functioneerde verder nog prima, en wilde alleen mijn scherm gemaakt
krijgen. Nu zijn er andere dingen in mijn telefoon uitgelezen en willen ze
ook andere dingen repareren, waar ik niet om vroeg. Ook word er een prijs
opgemaakt voor uitleenkosten, deze bedragen 36,-. Ik heb niet gevraagd mijn
telefoon uit te lezen, maar om een scherm te repareren.
Op de site van teleplan, staat voor mijn type iPhone een indicatie van
schermvervanger voor 100,- Dit is dan een misleidende prijsindicaties als
ze er nog mankementen bij verzinnen.
Ik begrijp niet waarom KPN zaken doet met dit soort mensen die niet aan hun afspraken voldoen en onwaarheden vertellen.

Wat moet ik doen in deze situatie? Wie kan mij helpen? Moet ik nu eerst die
uitleenkosten betalen zodat ik mijn telefoon zo snel mogelijk terug krijg?
Laatst gewijzigd door pascalep op 06 mar 2018 15:09, 2 keer totaal gewijzigd.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Teleplan schermreparatie

Ongelezen bericht door yan »

Heel simpel, u heeft enkel opdracht gegeven voor de reparatie van het scherm, dus hoeft u enkel hiervoor te betalen.
Overige onderdelen zijn niet voor uw rekening en hier had vooraf voor toestemming gevraagd moeten worden.

In het vervolg de reparatie laten doen bij de lokale telefoonwinkel. :wink:

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Teleplan schermreparatie

Ongelezen bericht door JvandeW »

Eis reparatie van hetgeen is afgesproken - het repareren van het scherm - en indien dit niet gebeurt, je af ziet van de reparatie en de iPhone zonder reparatie terug eist zonder enige kosten te betalen. Die uitleeskosten hoeven niet betaald te worden indien de reparateur alleen hetgeen afgesproken zou willen repareren indien ook andere zaken "gerepareerd" worden en daar ook voor betaald dient te worden.

pascalep
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2018 10:01

Re: Teleplan schermreparatie

Ongelezen bericht door pascalep »

Ik kreeg nu weer een telefoontje dat hij gewoon niet gemaakt kan worden en dat ik een nieuw gerifurbished toestel krijg voor 360 euro. Kan mijn oren niet geloven. Het was gewoon een werkend toestel toen ik hem verstuurde. De plaatselijke telefoonwinkel had het scherm gewoon vervangen voor 120,- en Teleplan kan er niks mee? Voortaan ga ik niet meer de standaard weg bewandelen zoals het hoort, maar ga ik de plaatselijke telefoon winkel benaderen. Ik ga vanavond beslissen of ik dan toch maar die 36,- betaal, want wil hem wel zsm terug nu. Vertrouwen in KPN is bij deze ook weg, want zij willen hun handen er niet aan branden en vinden het een normale gang van zaken..

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Teleplan schermreparatie

Ongelezen bericht door JvandeW »

pascalep schreef:Ik ga vanavond beslissen of ik dan toch maar die 36,- betaal, want wil hem wel zsm terug nu. Vertrouwen in KPN is bij deze ook weg, want zij willen hun handen er niet aan branden en vinden het een normale gang van zaken..
Niet betalen en je telefoon terugeisen. Kosten Teleplan of KPN heeft gemaakt om buiten afspraak te onderzoeken of er meer reparaties dan het overeengekomen gedaan konden worden komen niet voor rekening van jou. Meldt dit ook bij de reparateur.

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Teleplan schermreparatie

Ongelezen bericht door Franskia »

Een groot bijkomend probleem is dat je je telefoon zo snel mogelijk terug wilt. Anders kon je gewoon de normale weg bewandelen met het in gebreke stellen etc. etc.. Als zij nu zeggen dat de telefoon niet te repareren is zou ik hem terug vragen zonder te betalen.

karelw539
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 nov 2016 22:13

Re: Teleplan schermreparatie

Ongelezen bericht door karelw539 »

en dan te weten dat een schermpje vervangen een eenvoudige reparatie is. kijk maar een op youtube, zie vervangen iPhone type....!!!!! beetje netjes werken 15 minuten werk !! oplichters zootje en je dan ook nog chanteren ook! meld het eens aan radar !!!

pascalep
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2018 10:01

Re: Teleplan schermreparatie

Ongelezen bericht door pascalep »

Goedemiddag Pascalep, Welkom op het forum en dank je wel voor je uitgebreide bericht. Wanneer je toestel kapot gaat is dit natuurlijk ontzettend balen en dan wil je het zo snel mogelijk laten repareren. Hierbij geef je aan het liefst voor een reparatie via KPN/Teleplan te kiezen in plaats van via bijvoorbeeld een lokale telefoonstore. Nu krijg je een prijsopgaaf en daar schrik je behoorlijk van. Je kunt vaak lokaal een scherm laten repareren. Je moet er dan rekening mee houden dat enkel het scherm wordt vervangen en er vaak geen officiële Apple producten worden gebruikt.

Stuur je je toestel op naar Teleplan dan wordt je toestel onderzocht en gerepareerd volgens de richtlijnen van de fabrikant en enkel met officiële producten gerepareerd. Dit is een reden waarom er prijsverschillen zijn in de wijze waarop je het toestel laat repareren. Ik begrijp volledig dat je verwachting van de reparatie anders was, omdat je natuurlijk had verwacht dat enkel het scherm wordt vervangen. Om deze reden sturen we je daarom altijd vooraf het kostenplaatje, zodat je als consument zelf een keuze kunt maken of je het via deze weg laat repareren of op een alternatieve manier. Ik hoop de situatie hiermee wat opgehelderd te hebben.


Mijn reactie hierop...

Echter vraag ik alleen om te repareren en niet om uitgelezen te worden enz. Waarna ze verwachten dat ik (terwijl er niks gedaan is) ook nog eens een bedrag betaal van 40,- dat is natuurlijk belachelijk.


Als ik dat natuurlijk eerder had geweten had ik hem niet eens opgestuurd, en had mijn plaatselijke maatje hier hem gewoon voor dat bedrag mogen maken.


En ook nog een bijkomstigheid, toen mijn telefoon hier vertrok vanuit huis deed mijn telefoon het nog helemaal, alleen mijn schermpje was stuk, maar ik kon er eigenlijk nog alles mee. Nu beweren ze dat hij niet meer gerepareerd kan worden en dat ik een vervangend toestel krijg waar ik 360 euro voor moet betalen. Terwijl ik een refurbished toestel online kan kopen bij leapp voor ongeveer 289 en op marktplaats voor 200,-

Dus schiet mij maar lek (spreekwoordelijk dan) maar ik snap dan die 360,- niet...
Like Quote

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Teleplan schermreparatie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een erkende reparateur geeft een goede telefoon terug, of niet. Als enkel het scherm vervangen wordt en even later blijkt er een ander probleem naar voren te komen is er een kans dat de reparateur aansprakelijk gehouden wordt. Elke erkende reparateur die hier voorbij komt (u bent niet de eerste met deze vraag en zeker ook de laatste niet) doet dit. Als u alleen een scherm wil laten vervangen kunt het het beste naar een lokaal winkeltje gaan.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Teleplan schermreparatie

Ongelezen bericht door Cro »

Erkend reparateurs mogen vaak niet eens deel reparaties doen de meeste, zo niet alle fabrikanten staan dit niet toe, doen ze dat wel kan het ze hun status als erkend reparateur en hun contract kosten bij veel fabrikanten. Als er dus meer al dan niet cosmetische schade is aan het toestel, denk bijv. aan een glazen achterkant die ook defect is zal je daar ook een offerte voor krijgen. Dit staat vaak ook duidelijk in de voorwaarden van de erkende reparateur, of van de fabrikant.

stofzuigertje

Re: Teleplan schermreparatie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het verschil tussen echte en imitatie schermen is vaak tussen huidige leverancier en de vorige fabriek die eruit is gegaan....

Ook gecontroleerde of 2e keus kan voorkomen.
Maar naast de tijd die landelijk werkende nodig heeft... de plaatselijke Turk geeft tenminste gratis Thee of Koffie en je kunt er opwachten, of hij wacht op mijn omdat het herstel sneller ging dan de erg hete koffie!

Wel zal hij gelijk de batterij testen en bij oudere adviseren die gelijk mee te nemen... indien ik dat wil.

De reden dat ik maar liefst €115,- betaalde voor de Koffie met gratis scherm en batterij is dat deze niets meer werkte en ik hem gelijk nodig had!
Bij een nog werkende had ik het er nog voordeliger wel zelf ingezet maar hij verkoopt geen losse delen.. en online is een weekje of 2 wachten!

Ja, de I 6 met scherm en accu en koffie, en ik was trager dan deze Koerdische vakman die ik nooit meer Turk mag noemen!

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Teleplan schermreparatie

Ongelezen bericht door JvandeW »

NeoDutchio schreef:Als enkel het scherm vervangen wordt en even later blijkt er een ander probleem naar voren te komen is er een kans dat de reparateur aansprakelijk gehouden wordt.
Waarom zou de reparateur er dan aansprakelijk voor gehouden kunnen worden maar kan dat nu niet, terwijl het toestel nu bij de reparateur ligt en het veel aannemelijker te maken is dat de problemen door de reparateur zijn ontstaan, dan wanneer het toestel weer enige tijd in handen van de opdrachtgever is?

De beschreven logica ontbreekt volledig.

pascalep
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2018 10:01

Re: Teleplan schermreparatie

Ongelezen bericht door pascalep »

NeoDutchio schreef:Een erkende reparateur geeft een goede telefoon terug, of niet. Als enkel het scherm vervangen wordt en even later blijkt er een ander probleem naar voren te komen is er een kans dat de reparateur aansprakelijk gehouden wordt. Elke erkende reparateur die hier voorbij komt (u bent niet de eerste met deze vraag en zeker ook de laatste niet) doet dit. Als u alleen een scherm wil laten vervangen kunt het het beste naar een lokaal winkeltje gaan.

Klopt als ik hem alweer terug had gehad was ik ook gelijk naar onze lokale telefoonwinkel gegaan, want daar mag ik hem late maken voor de afgesproken 100 euro, maar aangezien hij nog in handen van teleplan in, gaat dat helaas niet. En ook bij de telefoonwinkel heb ik een garantie... Dus ja..

pascalep
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2018 10:01

Re: Teleplan schermreparatie

Ongelezen bericht door pascalep »

JvandeW schreef:
NeoDutchio schreef:Als enkel het scherm vervangen wordt en even later blijkt er een ander probleem naar voren te komen is er een kans dat de reparateur aansprakelijk gehouden wordt.
Waarom zou de reparateur er dan aansprakelijk voor gehouden kunnen worden maar kan dat nu niet, terwijl het toestel nu bij de reparateur ligt en het veel aannemelijker te maken is dat de problemen door de reparateur zijn ontstaan, dan wanneer het toestel weer enige tijd in handen van de opdrachtgever is?

De beschreven logica ontbreekt volledig.

Ze mochten nog niks verwijderen ofzo, want er zou een prijsopgave gemaakt worden, maar omdat zij het mogelijk nu zelf gesloopt hebben hoef ik daar toch eigenlijk niet verantwoordelijk voor te zijn.??? Ik moet voor vrijdag dus betaald hebben anders weet ik niet wat voor een consequentie er weer boven hangt, mijn telefoon heb ik dus nog steeds niet terug, ik moet eerst die kosten voor niks betalen....

stofzuigertje

Re: Teleplan schermreparatie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit komt bij de grote landelijk werkende en je moet opsturen vaker voor....
Daarom kiezen vele ondanks garantie die ze nog hebben voor de plaatselijke winkeltje, je staat er bij en kan zelf beslissen.

Naast de gratis erg hete koffie gaf ik toestemming om de erg snel leeg batterij ook te vervangen, ze wilde eerst opmeten of nodig maar binnen 8 uren leeg is voor mij voldoende om gelijk een nieuwe in te zetten....
Zo kan het dus ook...

pascalep
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2018 10:01

Re: Teleplan schermreparatie

Ongelezen bericht door pascalep »

Oplichters zijn het bij Teleplan, heb 36 euro "onderzoekskosten" moeten betalen, anders kreeg ik hem niet terug.
Even geld gevangen zonder dat ze er iets aan hoefden te doen. En dan een domme smoes van dat hij niet meer gerepareerd kon worden.
Nu ik hem terug heb, direct naar de plaatselijke telefoon winkel gegaan en zij hebben hem uitermate netjes gerepareerd, en dat voor maar 100,-
Das andere koek dan 360,-!!!!

Ga allen nooit naar Teleplan. Wat een slecht bedrijf en wat een oplichters!!!

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Teleplan schermreparatie

Ongelezen bericht door JvandeW »

pascalep schreef:Oplichters zijn het bij Teleplan, heb 36 euro "onderzoekskosten" moeten betalen, anders kreeg ik hem niet terug.
Die onderzoekskosten kun je gewoon terug gaan vorderen en bij geen gehoor eventueel een concept-dagvaarding sturen of gaan dagvaarden. Dan kunnen ze kiezen of ze gaan schikken door de kosten terug te betalen of een rechter zich erover laten buigen - waarvan ik groot vermoeden heb dat jouw eis toegewezen zal worden.
Laatst gewijzigd door JvandeW op 26 mar 2018 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Teleplan schermreparatie

Ongelezen bericht door olaf79 »

pascalep schreef:Oplichters zijn het bij Teleplan, heb 36 euro "onderzoekskosten" moeten betalen, anders kreeg ik hem niet terug.
Even geld gevangen zonder dat ze er iets aan hoefden te doen. En dan een domme smoes van dat hij niet meer gerepareerd kon worden.
Nu ik hem terug heb, direct naar de plaatselijke telefoon winkel gegaan en zij hebben hem uitermate netjes gerepareerd, en dat voor maar 100,-
Das andere koek dan 360,-!!!!

Ga allen nooit naar Teleplan. Wat een slecht bedrijf en wat een oplichters!!!
Ik zou die 36 euro nog even terug eisen . Stuur een brief t.a.v. de directie van Teleplan en meldt ze dat ze 2 weken de tijd hebben deze onverschuldigde betaling terug te storten. Er is hier sprake van chantage en daarom is de betaling onverschuldig. Je bent onder dreiging van vernietiging van het toestel akkoord gegaan met een betaling waartoe je niet wilde overgaan. Als ze niet terugbetalen dan zul je incasso maatregelen treffen. Zijn ze nou helemaal besodem...

Gesloten