LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apple wil akte van erfrecht zien voor ontgrendelen iPad

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
lindaluka
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2018 22:26

Apple wil akte van erfrecht zien voor ontgrendelen iPad

Ongelezen bericht door lindaluka »

5 jaar geleden heb ik na het overlijden van mijn zus haar iPad gekregen. Mijn zus is vrij plotseling overleden en haar apple ID stond hierin, ik kon mijn eigen ID gewoon toevoegen en van daaruit werken op de iPad. Nu na 5 jaar werd hij wat traag dus ik zette hem terug naar de fabrieksinstellingen, dacht dat dat geen probleem was echter begonnen toen de problemen. Ik kon niet meer in de iPad daar ik eerst het apple ID van mijn zus moest verwijderen waar ik geen wachtwoord van had.

Begin februari heb ik hierover gebeld met Apple support hoe ik dit probleem kon oplossen.
In eerste instantie moest ik de factuur aanleveren, dit heb ik gedaan. In de mail van Apple stond dat ik het nummer van de iPad er zelf bij kon zetten als deze er niet bij stond, toch werd deze factuur niet aanvaard als factuur van de iPad omdat deze ineens bij de apple dealer gekocht moest zijn en niet bij een gewone elektra zaak.
Dus had ik aan te tonen dat mijn zus overleden is via een acte van overlijden en te bewijzen dat ze geen testament had. Beide officiele stukken heb ik aangeleverd, de acte van overlijden en de acte dat ze geen testament had.
Tevens moest ik aantonen dat ze familie was, hiervoor heb ik het trouwboekje van mijn ouders aangeleverd met de namen van mijn ouders en de naam van mijn broer en mij erin.
In de officiële acte van de gemeente stond duidelijk dat ze geen geregistreerd partner had en geen kinderen.
Dit maakt mijn ouders erfgenaam, dus was vervolgens het verweer dat mijn ouders dit dan moeten aanvragen en niet ik.
Ik heb toen uitgelegd dat ik mijn ouders pas twee dagen later zou zien en ze al wat ouder zijn en niet zo bezig zijn met de internet wereld, mails etc. Dan moest ik een kopie van mijn vaders paspoort toesturen als bewijs dat hij dit dan aanvroeg.
Ik heb tevens nog een bankafschrift aangeleverd waarop duidelijk het adres van mijn ouders op staat met daarbij de erven van en de naam van mijn zus.
Hoeveel bewijs wilt Apple hebben dat mijn ouders wel degelijk de erfgename zijn.

Vervolgens hoor ik weer lange tijd niets en stuur ik zelf een mail met de vraag over de stand van zaken en krijg ik vandaag te horen dat ik een akte van erfrecht moet overleggen, dit gaat echt te ver. Ik begrijp dat ik aan moet tonen dat ik niet ergens een iPad heb gestolen en vind het ook goed dat een Apple ID beschermd wordt en niet zomaar gewist kan worden. Maar mijns inziens heb ik voldoende aangetoond dat ik deze iPad rechtmatig heb, middels alle bewijzen en de factuur. Als ik een acte van overlijden had was dat echt geen probleem geweest, maar zelfs om haar bankrekening over te hevelen naar mijn ouders hebben we dit niet nodig gehad van een notaris. In de wet lees ik dat dit niet eens een wettelijke eis is. Een acte van erfrecht via een notaris kost minimaal 265 euro, daar heb ik een nieuw iPad voor, dit gaat echt te ver! Ik vind dat Apple hier enorm doorschiet in zijn regels.
Op mijn vraag dat ik hier de juridische afdeling over wens te spreken om de situatie uit te leggen krijg ik alleen maar te horen dat dit de wettelijke regeling is van de juridische afdeling en deze afdeling alleen met advocaten praat en niet met mensen zoals mij, hoe arrogant kun je zijn.
Als ik aangeef dat ik een officiële klacht wil indienen en graag daarvoor de gegevens wil krijg ik te horen dat de afdeling waar ik dan contact mee heb ook de afdeling is die voor Nederland en Belgie de klachten regeling organiseert en ik dan het zelfde antwoord zal krijgen dat ik een acte van erfrecht moet overleggen.
Heel graag tips en hulp hoe dit probleem op te lossen.

Linda

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Apple wil akte van erfrecht zien voor ontgrendelen iPad

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U denkt alles aangetoont te hebben, maar dat heeft u niet in de ogen van Apple. Volgens de normale procedure bent u geen eigenaar. Bewijs dat u de Ipad gekregen heeft is er niet.

Lowieze
Berichten: 6598
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Apple wil akte van erfrecht zien voor ontgrendelen iPad

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als uw ouders zelf niet in staat zijn om dit aan te vragen, kunt u ze daar toch bij helpen? Waarom moeilijk doen om het op uw naam te krijgen?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Apple wil akte van erfrecht zien voor ontgrendelen iPad

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

NeoDutchio schreef:U denkt alles aangetoont te hebben, maar dat heeft u niet in de ogen van Apple. Volgens de normale procedure bent u geen eigenaar. Bewijs dat u de Ipad gekregen heeft is er niet.

Ik vindt anders ook geen normale procedure hoor. Bewijs lijkt mij overduidelijk aangeleverd !!

5 jaar gebruik van gemaakt middels toevoegen eigen apple ID. Aankoopfactuur opgestuurd, diverse andere bewijzen. Apple gaat wel heel erg ver in deze om de Ipad te unlocken.

Mijn Ipad was recent ook gelocked maar met hulp van de helpdesk kon ik na controles er weer in. Emailaccount wist ik wel, wachtwoord alleen niet meer.
Wellicht was dat mijn "geluk"

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Apple wil akte van erfrecht zien voor ontgrendelen iPad

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Teunbosseman schreef:
NeoDutchio schreef:U denkt alles aangetoont te hebben, maar dat heeft u niet in de ogen van Apple. Volgens de normale procedure bent u geen eigenaar. Bewijs dat u de Ipad gekregen heeft is er niet.

Ik vindt anders ook geen normale procedure hoor. Bewijs lijkt mij overduidelijk aangeleverd !!

5 jaar gebruik van gemaakt middels toevoegen eigen apple ID. Aankoopfactuur opgestuurd, diverse andere bewijzen. Apple gaat wel heel erg ver in deze om de Ipad te unlocken.

Mijn Ipad was recent ook gelocked maar met hulp van de helpdesk kon ik na controles er weer in. Emailaccount wist ik wel, wachtwoord alleen niet meer.
Wellicht was dat mijn "geluk"
U hebt aangetoont dat u een ipad in bezit heeft met een aankoopfactuur. U bent geen erfgenaam en er staat niets op papier dat u de ipad gekregen heeft.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Apple wil akte van erfrecht zien voor ontgrendelen iPad

Ongelezen bericht door Icasheb »

Apple is hier heel streng in, dat klopt. Menig keren ben ik ook tegen dit soort dingen in de winkel aangelopen. U kan het toch via uw ouders laten lopen dat die een aanvraag indienen en u ze erbij helpt?

Die akte van erfrecht van €265,- is het niet meer waard. Het gaat er, begrijp ik uit uw verhaal, alleen maar om dat u de iPad kan gebruiken. U heeft hem terug gezet naar fabrieksinstellingen, dus de gegevens die erop stonden zijn al verloren gegaan (tenzij er nog een icloud back up aan het icloud adres gekoppelt is, maar die kan u terug zetten op een nieuwe iPad of inzien op www.icloud.com). Ook als de iPad al minimaal 5 jaar oud is, zal het niet meer de nieuwste iOs hebben, dus dan word de iPad inderdaad trager en zal die niet meer alle apps kunnen draaien.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Apple wil akte van erfrecht zien voor ontgrendelen iPad

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Afgezien van alles bent u net zo goed erfgenaam als uw ouders. En het moet wel een bankrekening geweest zijn met een laag saldo, dat de bank meegewerkt heeft aan opheffing zonder verklaring van erfrecht.

Een akte van overlijden wordt afgegeven door het gemeentehuis, nadat het overlijden daar gemeld is door de uitvaartverzorger. Meestal krijg je die in veelvoud om te kunnen gebruiken.

Maar als Apple meewerkt als uw ouders die aanvraag doen, dan doen zij dat toch? Probleem opgelost.

Een I-pad van meer dan vijf jaar oud wordt overigens echt niet veel sneller door hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Apple wil akte van erfrecht zien voor ontgrendelen iPad

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

NeoDutchio schreef:
Teunbosseman schreef:
NeoDutchio schreef:U denkt alles aangetoont te hebben, maar dat heeft u niet in de ogen van Apple. Volgens de normale procedure bent u geen eigenaar. Bewijs dat u de Ipad gekregen heeft is er niet.

Ik vindt anders ook geen normale procedure hoor. Bewijs lijkt mij overduidelijk aangeleverd !!

5 jaar gebruik van gemaakt middels toevoegen eigen apple ID. Aankoopfactuur opgestuurd, diverse andere bewijzen. Apple gaat wel heel erg ver in deze om de Ipad te unlocken.

Mijn Ipad was recent ook gelocked maar met hulp van de helpdesk kon ik na controles er weer in. Emailaccount wist ik wel, wachtwoord alleen niet meer.
Wellicht was dat mijn "geluk"
U hebt aangetoont dat u een ipad in bezit heeft met een aankoopfactuur. U bent geen erfgenaam en er staat niets op papier dat u de ipad gekregen heeft.

Waar reageer je nu op ? Ts of mijn bijdrage ?

Ik heb namelijk destijds helemaal niets aangetoond met een aankoopfactuur dat is TS geweest welke mijn inziens wel degelijk een erfgenaam is. Of er wel / niet iets op papier staat dat TS de ipad heeft gekregen is gissen.

Anyway @TS, probeer de tip van lady1234 eens, wellicht heb je mazzel.
Maar als Apple meewerkt als uw ouders die aanvraag doen, dan doen zij dat toch? Probleem opgelost.
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 29 mar 2018 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

thetung
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 okt 2009 17:48

Re: Apple wil akte van erfrecht zien voor ontgrendelen iPad

Ongelezen bericht door thetung »

Een Ipad van minstens 5-6 jaar oud.... doe geen moeite, hou hem als een aandenking!

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: Apple wil akte van erfrecht zien voor ontgrendelen iPad

Ongelezen bericht door fred- »

Sluit je ipad aan op een computer met itunes, de applicatie moet al geopend zijn.
Houdt de aan/uit knop en de home button op de ipad exact 8 seconden ingedrukt.
Laad vervolgens de aan/uit knop los maar de home-button nog 8 seconden vast.
Je krijgt nu een melding in itunes dat het apparaat zich in de herstelmodus bevindt.
Klik OK en vervolgens herstel in itunes.
Succes

lindaluka
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2018 22:26

Re: Apple wil akte van erfrecht zien voor ontgrendelen iPad

Ongelezen bericht door lindaluka »

Dank voor al jullie reacties. Eerst gepoogd om via mij pa te doen maar ging ook niet.
Vervolgens opnieuw Apple support gebeld en het incident opnieuw gemeld. Had nl het gevoel vooral te maken te hebben met een zeer incompetente medewerker.
Dit keer gelijk gemeld dat ik een aankoopbon heb, deze moest ik opsturen, geen enkele vraag over erfrecht. Toch was er een probleem met de aankoopbon was gekocht bij een klein bedrijf die blijkbaar de verkoop nooit bij Apple gemeld had. Bedrijf was inmiddels ook failliet dus kon niet meer geferifieers worden. Toch was de huidige medewerker zeer meedenkend en heeft me geholpen met de beveiligingsvragen waardoor we uiteindelijk in het Apple ID kwamen en mijn mailadres toegevoegd voor wachtwoord herstel. Waardoor ik nu eigenaar ben van het Apple ID van mijn zus. Er zijn dus toch nog hulpvolle mensen bij Apple!

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Apple wil akte van erfrecht zien voor ontgrendelen iPad

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vergeet niet uw inloggegevens ook aan iemand anders te geven, anders kan zich onverhoopt hetzelfde geval voordoen.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Apple wil akte van erfrecht zien voor ontgrendelen iPad

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:Vergeet niet uw inloggegevens ook aan iemand anders te geven, anders kan zich onverhoopt hetzelfde geval voordoen.
U zegt? :shock:

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Apple wil akte van erfrecht zien voor ontgrendelen iPad

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
Lady1234 schreef:Vergeet niet uw inloggegevens ook aan iemand anders te geven, anders kan zich onverhoopt hetzelfde geval voordoen.
U zegt? :shock:
Moet er weer een verklaring van erfecht overlegd worden voor een oude I-pad. :D

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Apple wil akte van erfrecht zien voor ontgrendelen iPad

Ongelezen bericht door Icasheb »

lindaluka schreef:Dank voor al jullie reacties. Eerst gepoogd om via mij pa te doen maar ging ook niet.
Vervolgens opnieuw Apple support gebeld en het incident opnieuw gemeld. Had nl het gevoel vooral te maken te hebben met een zeer incompetente medewerker.
Dit keer gelijk gemeld dat ik een aankoopbon heb, deze moest ik opsturen, geen enkele vraag over erfrecht. Toch was er een probleem met de aankoopbon was gekocht bij een klein bedrijf die blijkbaar de verkoop nooit bij Apple gemeld had. Bedrijf was inmiddels ook failliet dus kon niet meer geferifieers worden. Toch was de huidige medewerker zeer meedenkend en heeft me geholpen met de beveiligingsvragen waardoor we uiteindelijk in het Apple ID kwamen en mijn mailadres toegevoegd voor wachtwoord herstel. Waardoor ik nu eigenaar ben van het Apple ID van mijn zus. Er zijn dus toch nog hulpvolle mensen bij Apple!
Goed om te horen dat het gelukt is!
Lady1234 schreef:Vergeet niet uw inloggegevens ook aan iemand anders te geven, anders kan zich onverhoopt hetzelfde geval voordoen.
Ik heb ouderwets een uitgeprint papiertje die elk half jaar geüpdate word. Van de telefoon weet mijn vriend mijn inlogcode en weet ik ook die van hem.

stofzuigertje

Re: Apple wil akte van erfrecht zien voor ontgrendelen iPad

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ja, als je voor meer als 5 jaren oude met bewijs zijn er medewerkers die iets soepeler werken..... dus na meerdere keren wel.....

Verder weet ik dat ze vaak om deze reden goedkoop op Marktplaats staan.
Ik zal hier geen instructie geven maar ik weet waar de geheugen chip zit die je kunt uitlezen!
Daar vind ik alle gebruikers en wachtwoorden binnen enkele seconden na aansluiten 2e computer!

Zo makkelijk is dat te kraken!
Als mijn klein dochter inlogde als Steve Jobs, zij heeft echt geen erfenis van hem maar vond dat leuk grapje!
De vorige eigenaar was agenda kwijt, en daarom zeer voordelig via marktplaats......
Uitlezen en aanpassen.... hij leeft weer, deze I Pad.

Gesloten