LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kerstkampioen schreef:
09 jul 2020 17:47
@sylvesterb: als ik al 5 beschaafde berichten heb gestuurd aan deze idioten en geen enkel antwoord krijg, laat staan mijn geld terug: dan noem ik ze alvast maar oplichters.
Bovendien hebben ze meer dan de door jou genoemde 14 dagen om mij geld terug te betalen dus daar weet je blijkbaar ook niet alles van...

Als je site van Sunspecs opent, zie je direct vermeld dat ze pretenderen zonnebrillen te maken. Dat is het punt waarop Ik in mijn melding bij de ACM de nadruk heb gelegd.

Maar goed, blijkbaar had je één van hun brillen op toen je de site bekeek.

En ik dreig helemaal nergens mee, ik mag toch best in real life dezelfde vraag stellen die ik al een paar keer digitaal heb gesteld? Uiteraard houd ik keurig1,5 meter afstand.
Ik lees nergens dat ze dat pretenderen, ze hebben alleen die missie, nergens lees je dat ze die ook waarmaken. Je klacht is compleet zinloos.

kerstkampioen
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jan 2012 23:08

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door kerstkampioen »

Tja, als je weigert te lezen wat er staat, is het niet heel zinvol op je ‘argumenten’ in te gaan. Succes met je creatieve leesbril!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kerstkampioen schreef:
09 jul 2020 22:23
Tja, als je weigert te lezen wat er staat, is het niet heel zinvol op je ‘argumenten’ in te gaan. Succes met je creatieve leesbril!
Als jezelf vooraf had gelezen en je had verdiept dan was je nu geen EUR 24,95 kwijt :lol: Als je op Sunspecs zoekt op Google vind je als resultaat de AliExpress variant van EUR 3,16 :lol: Wel frappant dat jij het een flut bril noemt terwijl de recensies op AliExpress zeer positief zijn.

Maar ja ze doen of ze de bril zelf hebben ontwikkeld, nou en dat is niet strafbaar en de ACM zal daarmee echt niets doen. Het is een kleine dropshipper die op Facebook actief is.

Het is wel grappig dat je door je eigen fout, je hebt niet eens gegoogled nu bij de dropwinkel langs wilt gaan om je EUR 24,95 terug te krijgen, terwijl je niet eens weet of ze terug betalen.

kerstkampioen
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jan 2012 23:08

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door kerstkampioen »

Ondanks alle zalvende woorden van Sylvesterb nog steeds geen enkele reactie van Sunspecs, laat staan een terugbetaling. Ik ben benieuwd wat mijn bezoek gaat opleveren. Ik vermoed dat mijn vraag of dit oplichters zijn, beantwoord zal worden met JA

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door hebra98 »

HansdenVB schreef:
09 jul 2020 09:55
kerstkampioen schreef:
08 jul 2020 22:27
Ik heb de afgrijselijke bril ontvangen en direct geretourneerd. Uiteraard kosten gemaakt Maar ben heel benieuwd of ze nu wel gaan reageren. Retouradres is WorldWatchers Stationsstraat 5 5281 GA Boxtel, wsch onderdeel van deze prutsonderneming. Heb een track and trace code waardoor ik kan zien dat het pakketje is afgeleverd.
Bovendien een melding gedaan bij de ACM over hef feit dat hun site suggereert dat ze zelf brillen (Laten) ontwikkelen en produceren. Dat is misleiding en de ACM gaf aan er in te duiken...
Onzin de ACM laat nooit weten of ze onderzoek gaan doen of niet je krijgt enkel een ontvangstbevestiging waar dit gewoon instaat.
>>
Van het ACM krijg je deze snelle, duidelijke en nette reactie:
-------------------------
""
Dank voor uw bericht van 29 juni 2020. U wilt een melding doen over 29 juni 2020. Uw melding is belangrijk.

Waarom is uw melding belangrijk?
ACM ConsuWijzer registreert uw melding voor de Autoriteit Consument Markt (ACM). De ACM kan zo zien waar er problemen zijn en of actie nodig is. Daarvoor kan één melding voldoende zijn. De ACM beslist of zij een onderzoek start. En wat ze daarna doet, bijvoorbeeld een boete opleggen.

Gaat de ACM nu onderzoek doen?
Dat kunnen wij u niet laten weten, omdat dat het onderzoek ongunstig zou kunnen beïnvloeden. Bedrijven weten vaak niet dat wij onderzoek doen. Ook kan blijken dat ze zich toch aan de regels houden. We willen bedrijven niet onterecht een slechte naam geven. We nemen wel contact met u op als we aanvullende informatie nodig hebben. Blijkt na onderzoek dat een bedrijf regels heeft overtreden? Dan kan de ACM dat bekend maken op www.consuwijzer.nl en op www.acm.nl.

Lost ACM ConsuWijzer uw probleem met een bedrijf op?
Nee, wij kunnen niet bemiddelen. Wij vertellen u wat uw rechten zijn en geven advies hoe u zelf uw probleem kunt oplossen.
""
----------------------------
Ik denk wel dat meer mensen melding moeten maken van echte misstanden omdat actie wel afhangt van het aantal meldingen.

HansdenVB

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Inderdaad maar TS gaf aan dat de ACM had aangegeven er in te duiken en dat doen ze dus niet aangeven of er een onderzoek gedaan word.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door hebra98 »

HansdenVB schreef:
15 jul 2020 11:26
Inderdaad maar TS gaf aan dat de ACM had aangegeven er in te duiken en dat doen ze dus niet aangeven of er een onderzoek gedaan word.
>>
Dit is een exact kopie van de ACM response.

HansdenVB

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door HansdenVB »

En daar staat dus zeer duidelijk "Gaat de ACM nu onderzoek doen?
Dat kunnen wij u niet laten weten, omdat dat het onderzoek ongunstig zou kunnen beïnvloeden. "

Dus heeft de ACM TS niet gezegd dat ze er in gaan duiken.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Krijgen jullie nu ook een website van Fit Wheel bij het intikken van sunspecs?
Volgens mij liepen de zonnebrillen niet echt lekker?
Want eerst stond de zonnebril nog boven, in het menu :shock:

HansdenVB

Re: Sunspecs.nl reageert nergens op-oplichters?

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Ja is inderdaad nu Fitwheels dan zal sunspecs wel niet langer bestaan en dus ook niet meer leveren en terugbetalen.

Gesloten